Kitty verlaat Travestie.org
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Waarom niet? Ze is toch (ook) trans?
Meer-stealth is niet altijd beter...
Groetjes,
Frederique
Meer-stealth is niet altijd beter...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Dat is een keuze, hoe en wanneer je daar de aandacht op vestigt. Tenminste zo zou het moeten zijn. In verreweg de meeste situaties is het van geen enkel belang welke wordingsgeschiedenis iemands vrouwzijn heeft.Patricia1979 schreef:Waarom moet ook de aandacht worden gevestigd op die transsexualiteit dan? Ze is toch gewoon vrouw? Over minderheidsgroeperingen gesproken. Dan hou je toch ook automatisch een minderheidsgroep in stand.
Toch kan aandacht ervoor ook de emotionele integratie van transvrouwen ten goede komen. Voor de rest van je leven "gewoon een vrouw" zijn, waarbij je geschiedenis van geen belang of zelfs taboe is, lijkt me ook niet gezond.
Vergelijk het met vrouwen die door borstkanker een borst hebben verloren. Die lopen ook niet altijd en overal zichtbaar rond met hun "bijzonderheid". Maar er verschijnen wel regelmatig artikelenen interviews in vrouwenbladen over wat het voor je kan betekenen als je een borst moet verliezen. Dat is van belang, zowel voor het opheffen van eenzaamheid bij de vrouwen die het treft, als voor de ontwikkeling van inlevingsvermogen bij de mannen en vrouwen die er op zich niets mee te maken hebben.
Het COC had vroeger een poster met de leuze "Anders is gewoon". Ik kon dat toen nog niet navoelen, omdat ik zelf nog zo graag gewoon wilde zijn. In mijn ervaring is juist dát wat er te winnen valt: de ruimte om gewoon te zijn met je andersheid, niet het onzichtbaar maken ervan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Frederique, je zult er ook nog achter komen, dat het leven als allebei niet op den duur wensenswaard is, tenminste niet voor iedereen
Zeker is het zo dat de geslachten zich tegenmoet komen, lees ook hier , maar ik wil bvb ook nie altijd dat over mijn geslacht getwijfelt word....en ik denk dat Kitty het ook liever heeft, dat zij alleen als vrouw word gezien, toch....
groetjes vanuit Palermo
Mara
Zeker is het zo dat de geslachten zich tegenmoet komen, lees ook hier , maar ik wil bvb ook nie altijd dat over mijn geslacht getwijfelt word....en ik denk dat Kitty het ook liever heeft, dat zij alleen als vrouw word gezien, toch....
groetjes vanuit Palermo
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Nou ik denk eerder dat zij meer als zeemeermin als als trans in dit programma optreet.....of heb ik het fout....Patricia1979 schreef:transvrouw zul je bedoelen . Vanwaar anders in de media verschijnen als zijnde transsexueel.
Mara
Nee hoor, volgens mij sla je de spijker op zijn kop.Mara schreef:Nou ik denk eerder dat zij meer als zeemeermin als als trans in dit programma optreet.....of heb ik het fout....Patricia1979 schreef:transvrouw zul je bedoelen . Vanwaar anders in de media verschijnen als zijnde transsexueel.
Mara
Enneh, dit is even helemaal off topic, maar wel heel erg mooi:
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Je geeft jezelf al un antwoord opPatricia1979 schreef:Eigenlijk best dubbel dit, bedoelen ze nou bijzonder vanwege haar zeemeermin zijn of vanwege haar trans zijn? Of een combinatie van die 2?Patricia1979 schreef:én hij ontvangt een hele bijzondere vrouw
En Janiek, zeg wat ben jij verandert sind ik je voor het laatst zag, je bent er echt nog mooier gewordenPatricia1979 schreef:Vanavond zullen we het weten
groetjes
Mara
Mara schreef:En Janiek, zeg wat ben jij verandert sind ik je voor het laatst zag, je bent er echt nog mooier geworden
groetjes
Mara
Het probleem is alleen: nu durf ik niet meer de Kalvertoren in. Veel te bedremmelend voor mijn kinderen, bovendien. En bij de thuiszorg ben ik inmiddels ook weer ontslagen....
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ja hahahaha, het halsband vind ik dan wel ook un beetje overdreven
Nou moet ik heel eerlijk bekennen, dat ik soms een beetje "media-wereldvreemd" ben en dus niet weet wie geer en goor zijn. Maar goed, als ik deze opmerking terugvoer naar je ingang in deze discussie, namelijk die arme T* die bedroefd haar bedje in moet omdat ze na de TV-uitzending met Kitty weer een hele poos niet over haar gevoelens zal durven spreken: wat moet die arme drag-queen of relnicht in de dop met iemand als Boris Dittrich? Bedroefd z'n bedje opzoeken, denk ik.robert schreef:volgens mij hebben personen als boris dittrich meer bijgedragen aan de acceptatie van homo's dan relnichten zoals geer en goor. bij boris zien mensen nu eenmaal iemand met wie zij zich op veel vlakken wel kunnen identificeren en komen ze erachter dat homo's eigenlijk ook gewoon mensen zijn. bij geer en goor blijft het toch een "apart ras" waarmee veel mensen zich niet kunnen identificeren, alleen om lachen.
als anderen dat anders zien, prima, maar hier basseer ik mijn uitgangspunten in deze discussie op.
Mijn voorstel: laat er een rijke verscheidenheid aan rolmodellen zichtbaar zijn voor T*'s. Anders gaan ze ook nog denken dat er een norm voor T*-zijn bestaat, waaraan zij eerst moeten voldoen om hun acceptatie bij "de mensen" te verdienen. En daar schiet niemand wat mee op, als je het mij vraagt.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik gun het iedereen om stealth te gaan, maar gun het ook iedereen om dat niet te doen.Mara schreef:Frederique, je zult er ook nog achter komen, dat het leven als allebei niet op den duur wensenswaard is, tenminste niet voor iedereen
En dat is wat zowel in deze discussie als elders erg vaak misgaat: mensen die er niet op-en-top vrouw uitzien mogen van een aantal mensen niet op TV. En mensen die er wel op-en-top als vrouw uitzien mogen hun trans-zijn niet vermelden op TV. En als ze dat dan wel doen dan moeten ze vooral niet het domme blondje spelen. En mensen die graag tussen genders inleven moeten zich vooral bedenken dat dat maar een fase is en dat ze ooit zullen wensen om wel 100% vrouw te worden. En als ze dat niet wensen moeten ze zich vooral wel realiseren dat een ander dat wel wil. En moeten ze dus vooral geen berichten schrijven over de mogelijkheid om wel tussen de genders te leven.
Kortom: als je kijkt hoe er aan T*'s getrokken wordt... Hoe sterk mensen in "een steriotype" geduwd worden...
Gewoon een ander te laten zijn zoals hij/zij/zhij NU is, met ALLE verleden wat er ook is, schijnt iets te zijn wat heel moeilijk is voor een aantal mensen...
Ik wens iedereen een bevrijdende dag toe. Bevrijd van alle dwang die je jezelf en anderen oplegt.
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Weer un beetje doemdenken van jou kant denk ik me zo bij het lezen van je post lieve Frederique, je lijkt van un paar opmerkingen en volksmening te maken.....
.....en zelf ervaar je het toch anders, zo schrijf je vaak....jij zegt altijd dat je geen hinder ondervind buiten op straat midden in het openbaar, toch....du-hus.....
.....maak er aub van un paar opmerkingen niet direkt een *niet gunnen*, lijkt wel teveel op zwart/wit, vind je nie.....tuurlijk mag jij bvb doen en laten wat jou gelukkig maakt, ik gun het je van haarte, maar net zo min als ik ben jij representatief voor wie dan ook
Okee, in mun eerdere post ging ik van mij uit en ik ondervind het eerder lastig dat mensen bij me twijfelen wat ik nu dan wel ben en ja ik ben van mening dat het jou op gegeven moment ook zal storen, dat mensen je in het openbaar nog steeds aanzien dat jij biologisch gezien nog steeds man bent, vandaar....
groetjes vanuit Palermo
Mara
.....en zelf ervaar je het toch anders, zo schrijf je vaak....jij zegt altijd dat je geen hinder ondervind buiten op straat midden in het openbaar, toch....du-hus.....
.....maak er aub van un paar opmerkingen niet direkt een *niet gunnen*, lijkt wel teveel op zwart/wit, vind je nie.....tuurlijk mag jij bvb doen en laten wat jou gelukkig maakt, ik gun het je van haarte, maar net zo min als ik ben jij representatief voor wie dan ook
Okee, in mun eerdere post ging ik van mij uit en ik ondervind het eerder lastig dat mensen bij me twijfelen wat ik nu dan wel ben en ja ik ben van mening dat het jou op gegeven moment ook zal storen, dat mensen je in het openbaar nog steeds aanzien dat jij biologisch gezien nog steeds man bent, vandaar....
groetjes vanuit Palermo
Mara
hallo dorine
deze bronnen lees ik al erg weinig hoor, maar soms wil ik wel eens weten wat jan modaal ergens van vind (hetgeen deze sites naar mijn mening aardig representeerd gezien het grote aantal lezers). ik gebruik het dus om ook kennis te nemen van andere standpunten dan de mijne en kijk of er iets in zit, zo struin ik wel meer fora af. stand.nl / debatplaats.vara.nl etc etc.
en ik ben het type dat echt niet alles (bijna niets) zomaar aanneemt wat geschreven uitgezonden word. (ook wetenschappelijke onderzoeken zijn niet heilig hoor). soms wou ik juist dat wat meer mensen eens gingen nadenken in plaats van alles zomaar aan te nemen.
groeten robert.
ik heb het niet over de de nieuwsitems zelf, maar op de reacties daarop van lezers.Dorine schreef: Is dat niet heel eng, massa media? De meeste nieuwsuitingen liggen bij 1 bedrijf.. moet je Adbusters maar eens lezen
....................
Ik wil zeggen probeer autonoom te denken, iedereen trekt je een andere kant op En lees vooral eens wat anders dan Fok en de Telegraaf
dat doe je ook wel anders had je de mainstream gedachten over t's gevolgd.
Liefs
Dorine
deze bronnen lees ik al erg weinig hoor, maar soms wil ik wel eens weten wat jan modaal ergens van vind (hetgeen deze sites naar mijn mening aardig representeerd gezien het grote aantal lezers). ik gebruik het dus om ook kennis te nemen van andere standpunten dan de mijne en kijk of er iets in zit, zo struin ik wel meer fora af. stand.nl / debatplaats.vara.nl etc etc.
en ik ben het type dat echt niet alles (bijna niets) zomaar aanneemt wat geschreven uitgezonden word. (ook wetenschappelijke onderzoeken zijn niet heilig hoor). soms wou ik juist dat wat meer mensen eens gingen nadenken in plaats van alles zomaar aan te nemen.
groeten robert.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zoals ik al schreef:Mara schreef:ja ik ben van mening dat het jou op gegeven moment ook zal storen, dat mensen je in het openbaar nog steeds aanzien dat jij biologisch gezien nog steeds man bent, vandaar....
Gewoon een ander te laten zijn zoals hij/zij/zhij NU is, met ALLE verleden wat er ook is, schijnt iets te zijn wat heel moeilijk is voor een aantal mensen...
Ik wens ook jou een bevrijdende dag toe. Bevrijd van alle dwang die je jezelf en anderen oplegt.
Groetjes,
Frederique