hallo frederique
Frederique_ schreef:En dat is wat zowel in deze discussie als elders erg vaak misgaat: mensen die er niet op-en-top vrouw uitzien mogen van een aantal mensen niet op TV. En mensen die er wel op-en-top als vrouw uitzien mogen hun trans-zijn niet vermelden op TV. En als ze dat dan wel doen dan moeten ze vooral niet het domme blondje spelen. En mensen die graag tussen genders inleven moeten zich vooral bedenken dat dat maar een fase is en dat ze ooit zullen wensen om wel 100% vrouw te worden. En als ze dat niet wensen moeten ze zich vooral wel realiseren dat een ander dat wel wil. En moeten ze dus vooral geen berichten schrijven over de mogelijkheid om wel tussen de genders te leven.
Kortom: als je kijkt hoe er aan T*'s getrokken wordt... Hoe sterk mensen in "een steriotype" geduwd worden...
Gewoon een ander te laten zijn zoals hij/zij/zhij NU is, met ALLE verleden wat er ook is, schijnt iets te zijn wat heel moeilijk is voor een aantal mensen...
Ik wens iedereen een bevrijdende dag toe. Bevrijd van alle dwang die je jezelf en anderen oplegt.
Groetjes,
Frederique
van mij mag iedereen op tv hoor, ik ben alleen voor een betere scheiding van onderwerpen (in massa media/ thuis moet iedereen lekker doen wat die zelf wil) puur om de volgende reden.
mijns inziens kunnen veel mensen pas iets accepteren (iets anders dan tollereren) wanneer ze iets begrijpen. de meeste mensen begrijpen niets van dit onderwerp. om het te begrijpen dient een lastig onderwerp in de kern behandeld te worden zonder verwatering door allerlei andere invloeden. door het direct toevoegen van andere invloeden zal het begrip ook wel plaatsvinden echter duurt het dan langer.
bij dit onderwerp in het bovenstaande kan ingevuld worden:
transseksualiteit, homofilie, islam, add, ptss, etc. etc.
bij invulling van transseksualiteit onstaan 3 basis onderdelen
mensen kunnen pas iets accepteren wanneer ze iets begrijpen
hiervoor kan ik geen hard bewijs vinden/ook geen bewijs dat dit tegenspreekt, maar mijn ervaringen met andere onderwerpen geven mij dit gevoel
mensen begrijpen niets van transseksualeit
dit ondervind ik in de wereld om mij heen zowel virtueel als reallife
transseksualteit zal je voor een sneller begrip eerst in de kern moeten behandelen
didactisch feit dat moeilijke onderwerpen eerst in de kern behandeld dienen te worden.
en let wel ik heb het hier over optreden in massa media en combinatie van verschillende lastige onderwerpen. zijn ze gescheiden geen probleem of is het niet in massa medium ook geen probleem.
voorbeeld:
kitty als zeemeermin op tv: fantastisch
kitty als transseksuele vrouw op tv: fantastisch
kitty als transseksuele zeemeermin op tv: ben ik minder blij mee
kitty als transseksuele zeemeermin in haar priveleven (alles maar geen massa medium): ook fantastisch
ik veroordeel niemand om wie zhij is of hetgeen zhij doet zolang dit binnen de kaders van de wet gebeurt, ik ben alleen van mening dat vermenging van transseksualteit met zeemeerminnen op een massa medium leidt tot een vertraging in de acceptatie van T*'s om de redenen die ik reeds gegeven heb.
over kitty als persoon heb ik mij zelfs al positief uitgelaten daar gaat het mij ook absoluut niet om.
hopelijk zo duidelijk voor iedereen wat ik hier bedoel en dat ik niemand aanval op zijn/haar persoon
groeten robert