Kitty verlaat Travestie.org

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo janiek
Janiek2 schreef: 't Is maar wat je representatief noemt...
zucht....
je kan ook alles wat je niet bevalt afdoen met een dooddoener, maar als jij vindt dat dergelijke aantallen niet op zijn minst een groot gedeelte van de nederlandse bevolking representeerd dan weet ik het ook niet meer. misschien eens tijd voor wat statistiek? standaardwerk is methode en technieken van baarsma en de goede. veel plezier er mee ;)
Kijk, daar doe je het alweer: de boel in scherpe tegenstellingen uiteen trekken om je punt te maken. Zo zingt een discussie zich van de realiteit los.
Tuurlijk, in Amsterdam kijkt men niet zo gauw op, met zo'n grote en gemêleerde bevolking is dat neurologisch niet haalbaar. En de rest van Nederland is inderdaad niet achterlijk. Dat is juist precies wat ik beweer: volgens mij zijn de meeste mensen zo beroerd nog niet en heel goed op hun kracht en (sociale) intelligentie aan te spreken. Precies daarom ben ik niet zo huiverig voor wat een programma over Kitty als zeemeermin aan zal richten
een scherpe tegenstelling? mij lijkt het juist meer een nuance verschil aanbrengen. dat in amsterdam iets minder opmerkingen worden gemaakt dan in de provincie.

en dat de meeste mensen in staat zijn hun sociale intelligentie aan te spreken daar ben ik het juist niet mee eens. kijk eens naar het allochtonen debat. ik heb toch het gevoel dat daarin heel weinig zelf wordt nagedacht.

en 1 uitzending zal ook echt geen "schade berokkenen", maar het totaalbeeld van al dergelijke uitingen bij elkaar maakt transseksualiteit voor mensen nu eenmaal niet begrijpelijker.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ robert: Nou, mag ik ook even zuchten? En de conclusie trekken dat het leven zich voor jou grotendeels in de media afspeelt en dat je die als representatief voor de wereld ervaart. The medium is the message, inderdaad.

Ik zou misschien ook beter naar buiten kunnen gaan, dan deze discussie voort te helpen slepen...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja Frederique, jij ook un fijne dag in je huidige gedaante......het lijkt wel overbodig dat jij je laat aanpassen, je klinkt immers zo tevreden :wink:

Ik wou dat ik al zover was, ik bedoel, tevreden met me zelf :roll: maar helaas, ik ondervind nog te sterk de dwang me verder te laten aanpassen om mun verleden te verdoeselen :-?

Kan er niks aan doen....en ja te denken dat ik dwangen anderen opleg kan misschien iets met je te hoge testogehalte van doen hebben, ik was toedertijd ook best prikkelbaar en vatte veelste veel persoonlijk op en zag dingen in een heel andere context dan nu....

....maar wat zijn mijn ervaringen waard??? Zijn toch maar de mijne en niet de jouwe :wink:

Ciao bella

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Mara schreef:kan misschien iets met je te hoge testogehalte van doen hebben, ik was toedertijd ook best prikkelbaar en vatte veelste veel persoonlijk op en zag dingen in een heel andere context dan nu....
Wat nu weer allemaal over mij verzint... :roll:
En weer probeer je me te veranderen, alsof ik nu niet goed genoeg zou zijn... :roll:

Zoals ik al eerder schreef:

Gewoon een ander te laten zijn zoals hij/zij/zhij NU is, met ALLE verleden wat er ook is, schijnt iets te zijn wat heel moeilijk is voor een aantal mensen...

Ik wens ook jou een bevrijdende dag toe. Bevrijd van alle dwang die je jezelf en anderen oplegt.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo frederique
Frederique_ schreef:En dat is wat zowel in deze discussie als elders erg vaak misgaat: mensen die er niet op-en-top vrouw uitzien mogen van een aantal mensen niet op TV. En mensen die er wel op-en-top als vrouw uitzien mogen hun trans-zijn niet vermelden op TV. En als ze dat dan wel doen dan moeten ze vooral niet het domme blondje spelen. En mensen die graag tussen genders inleven moeten zich vooral bedenken dat dat maar een fase is en dat ze ooit zullen wensen om wel 100% vrouw te worden. En als ze dat niet wensen moeten ze zich vooral wel realiseren dat een ander dat wel wil. En moeten ze dus vooral geen berichten schrijven over de mogelijkheid om wel tussen de genders te leven.

Kortom: als je kijkt hoe er aan T*'s getrokken wordt... Hoe sterk mensen in "een steriotype" geduwd worden...

Gewoon een ander te laten zijn zoals hij/zij/zhij NU is, met ALLE verleden wat er ook is, schijnt iets te zijn wat heel moeilijk is voor een aantal mensen...

Ik wens iedereen een bevrijdende dag toe. Bevrijd van alle dwang die je jezelf en anderen oplegt.

Groetjes,

Frederique
van mij mag iedereen op tv hoor, ik ben alleen voor een betere scheiding van onderwerpen (in massa media/ thuis moet iedereen lekker doen wat die zelf wil) puur om de volgende reden.

mijns inziens kunnen veel mensen pas iets accepteren (iets anders dan tollereren) wanneer ze iets begrijpen. de meeste mensen begrijpen niets van dit onderwerp. om het te begrijpen dient een lastig onderwerp in de kern behandeld te worden zonder verwatering door allerlei andere invloeden. door het direct toevoegen van andere invloeden zal het begrip ook wel plaatsvinden echter duurt het dan langer.

bij dit onderwerp in het bovenstaande kan ingevuld worden:
transseksualiteit, homofilie, islam, add, ptss, etc. etc.

bij invulling van transseksualiteit onstaan 3 basis onderdelen

mensen kunnen pas iets accepteren wanneer ze iets begrijpen
hiervoor kan ik geen hard bewijs vinden/ook geen bewijs dat dit tegenspreekt, maar mijn ervaringen met andere onderwerpen geven mij dit gevoel

mensen begrijpen niets van transseksualeit
dit ondervind ik in de wereld om mij heen zowel virtueel als reallife

transseksualteit zal je voor een sneller begrip eerst in de kern moeten behandelen
didactisch feit dat moeilijke onderwerpen eerst in de kern behandeld dienen te worden.

en let wel ik heb het hier over optreden in massa media en combinatie van verschillende lastige onderwerpen. zijn ze gescheiden geen probleem of is het niet in massa medium ook geen probleem.
voorbeeld:
kitty als zeemeermin op tv: fantastisch
kitty als transseksuele vrouw op tv: fantastisch
kitty als transseksuele zeemeermin op tv: ben ik minder blij mee
kitty als transseksuele zeemeermin in haar priveleven (alles maar geen massa medium): ook fantastisch

ik veroordeel niemand om wie zhij is of hetgeen zhij doet zolang dit binnen de kaders van de wet gebeurt, ik ben alleen van mening dat vermenging van transseksualteit met zeemeerminnen op een massa medium leidt tot een vertraging in de acceptatie van T*'s om de redenen die ik reeds gegeven heb.
over kitty als persoon heb ik mij zelfs al positief uitgelaten daar gaat het mij ook absoluut niet om.

hopelijk zo duidelijk voor iedereen wat ik hier bedoel en dat ik niemand aanval op zijn/haar persoon

groeten robert
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Robert,

mensen kunnen pas iets accepteren wanneer ze iets begrijpen
Mensen zullen transseksualiteit (net als homoseksualiteit) nooit echt goed begrijpen. Mensen kunnen namelijk niet voelen wat andere mensen voelen. Ik ben transen tegengekomen die over hun genderpsycholoog (die toch uit een vakgebied komen waarin je dat wel zou verwachten en die veel ervaring met transseksuelen hebben) vertellen dat ze niet echt snappen wat wij voelen.

Ik ben het met An van der Does eens: "Je hoeft het niet te begrijpen, als je het maar accepteert".

mensen begrijpen niets van transseksualeit
Hoeven ze ook niet. Als ze anderen maar netjes behandelen en de ruimte geven om hun leven op hun manier in te delen...

transseksualteit zal je voor een sneller begrip eerst in de kern moeten behandelen
Dat is al ZOOOO vaak gedaan... Mensen weten wel wat transseksualiteit is. Net als dat ze weten wat homoseksualiteit is. Daar zit het probleem niet...

Het probleem zit 'm in mensen die van een ander vinden dat die dit-of-me-dat wel-of-niet zou moeten doen. In feite doe jij t.o.v. Kitty hetzelfde als wat anderen t.o.v. transseksuelen doen: namelijk invullen hoe die ander zijn/haar/zhaar leven in zou moeten vullen en de kaders schetsen voor wat wel-of-niet acceptabel zou zijn.

En dat is iets wat we collectief zo snel mogelijk zouden moeten afleren...

Groetjes,

Frederique
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Nee Frederique, ik probeer niks en verzin niks......ik zie alleen dat jij door uit mun ervaringen te praten geraakt wordt :wink:

Ik zie dit bvb eraan, dat je nadrukkelijk in herhaling valt!

liefs

Mara
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mara,

Als jij consequent (ook nu weer) blijft invullen wat er volgens jou met mij aan de hand is terwijl je mijn woorden verdraait en ik keer-op-keer en bij herhaling aangeef wat ik dan wel schreef en bedoelde - en telkens weer aan geef TOTAAL GEEN behoefte aan jouw mening over mijn leven te hebben, ja dan ben ik buitengewoon pissed off! :evil:
En hoge testosteron-gehaltes? Daar heb ik het nooit over gehad. Dus is het iets wat jij erbij verzint.
En dit is eerst weer voor een grote tijd het laatste antwoord wat ik aan jou richt, je zoekt het maar weer fijn uit.

Geen groetjes,

Frederique
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

Janiek2 schreef:@ robert: Nou, mag ik ook even zuchten? En de conclusie trekken dat het leven zich voor jou grotendeels in de media afspeelt en dat je die als representatief voor de wereld ervaart. The medium is the message, inderdaad.

Ik zou misschien ook beter naar buiten kunnen gaan, dan deze discussie voort te helpen slepen...
ik zeg helemaal niet dat het leven zich in de media afspeelt, maar ik vind het een handig medium om reacties te peilen van groepen van mensen waarmee ik in het dagelijks leven weinig contacten heb, dit om mijn beeld van de samenlevning te verbreden en niet te blijven hangen in de toch beperkte wereld rond 1 persoon, het kan namelijk niet dat je contact met zoveel verschillende groepen, dan zou je met 1000den mensen goede gesprekken moeten hebben om een representatief beeld te krijgen.
dus als je wil zeggen dat ik er een beperkt wereldbeeld op na houd, wil ik graag het tegenovergestelde beweren.

en veel plezier vanmiddag ik duik nu ook weer het echte leven in

groeten robert
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Zie je Frederique.....nu ben je wel erg zwaar geraakt......wetende dat ik jou accepteer in je weg die jij volgt.....tis uiteindelijk jou weg.....alleen denk jij daar anders over blijkbaar.....

.....nee ik heb niks tegen dat jij zo leeft hoe jij het graag wil, ik gun het iedereen van harte dat die met zichzelf gelukkig is! Wat zal ik ook anders willen voor anderen, velen uit mun kenniskring doen dat....noem ze rustig genderbenders of wat dan ook, ik zie alleen dat ze gelukkig zijn met hun tweegeslachtigheit en ja ze leven heel intensief irl met werk, relaties en al....

....ik vind het eerder tof dat jij openbaar de gendergrensen laat vervagen en algemeen de maatschappij un boodschap wilt bemiddelen.....ga ervoor meid, komt vast wel goed :wink:

C'e un' altra strada.....??? Si.....sempre!!!!!

Mara
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia1979 schreef:
Janiek2 schreef:
Patricia1979 schreef: Jack voelt een minuut lang een bijzonder iemand aan de tand én hij ontvangt een hele bijzondere vrouw.
Zo kan het ook! Nu is Kitty een vrouw met een bijzondere tijdsbesteding. Dat ze trans is, is vervolgens een bijkomstigheid.
Waarom moet ook de aandacht worden gevestigd op die transsexualiteit dan? Ze is toch gewoon vrouw? Over minderheidsgroeperingen gesproken. Dan hou je toch ook automatisch een minderheidsgroep in stand.
Komt Ayaan Hirsi Ali op de TV om over haar leven als politica te praten. Bijkomstigheid: ze komt uit Somalie, komt ook ter sprake.

Sonja Barend wordt geinterviewd over haar televisie carriere. Ter sprake komt haar joodse achtergrond en relatie tot Israel. Maar dat is niet de hoofdmoot.

Nelly Cooman wordt geinterviewd over haar sportcarriere; dat ze van surinaamse afkomst is komt ook aan bod.

Zelfs wanneer Inge de Bruijn in een sportprogramma over het zwemmen wordt geinterviewd, komen er vragen over haar leven in Amerika, haar relaties, enz., aan bod.

Interviews beperken zichzelf niet altijd tot de ene onderwerp, maar laat ook delen van de mens zien. En Kitty's trans-zijn is een niet onaanzienlijke deel van haar, zeker terwijl ze middenin een transitie zit. Petje af aan haar en de programmamakers, als ze erinslaagt, om dat niet de hoofdmoot van het gesprek te maken, maar de focus op het meermin-zijn kunt houden.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

robert schreef:en veel plezier vanmiddag ik duik nu ook weer het echte leven in

groeten robert
Dank! Nu duik ik weer een halfuurtje onder in cyberspace.

Mag ik dan zeggen dat je me een beetje weinig kritisch gebruik lijkt te maken van de zegeningen van internet?

Ik denk wel eens dat we beter af zouden zijn als ons beeld van bijvoorbeeld allochtonen was gebaseerd op de mensen met wie we in het dagelijks leven omgaan, in plaats van op wat er allemaal op het internet, op tevee en in de kranten over rondjoelt. Internet verkleint enerzijds de afstand tussen mensen, maar anderzijds maakt het onze contacten met elkaar ook steeds abstracter. Daar worden we meestal niet wellevender op. Volgens mij komt het daardoor dat voor veel mensen het begrip "vrijheid van meningsuiting" zich heeft ontwikkeld tot "ongeremdheid in de meningsuiting".

En dan krijgt iemand als jij het idee dat "de meeste mensen denken dat T*'s niet deugen". En als ik dat idee onwerkelijk vind, zeg je zelfs dat dat wel zal komen omdat ze het mij niet recht in mijn gezicht durven zeggen, dat ze vinden dat ik niet deug, maar dat ze het wel over mij denken: zie fok.nl of iets dergelijks.

Gelukkig is de echte wereld nog geen internet en maken mensen in het echt meestal nog wel de afweging of ze hun onderbuikgevoelens ook echt uit zullen spreken. Van mij mogen mensen denken wat ze willen. Dat doe ik zelf ook. Maar in het dagelijks verkeer hebben ze de sociale plicht om hun gevoelens van weerzin tegen wat ze om uiterlijk, ras, sekse, seksuele voorkeur of wat dan ook niet aanstaat, netjes binnen te houden. We poepen toch ook niet op straat?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lisa met een S schreef: En Kitty's trans-zijn is een niet onaanzienlijke deel van haar, zeker terwijl ze middenin een transitie zit. Petje af aan haar en de programmamakers, als ze erinslaagt, om dat niet de hoofdmoot van het gesprek te maken, maar de focus op het meermin-zijn kunt houden.

Lisa
Helemaal mee eens. Ik denk dat dat ook wel zal lukken. Hier zijn het andere T*'s die daarop focussen, omdat T*-zijn ook voor hen het belangrijkste deel van hun leven is, tijdelijk of voor altijd.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

Enneh, dit is even helemaal off topic, maar wel heel erg mooi:
heel mooi, Bambi ogen, glad voorhoofd, sierlijke hals, ongetwijfeld een stem die klinkt als een zilver belletje, de zware bassen van de mannen harmonieus aanvullend, niet teveel makeup slechts een kleine touch boven den ogen, een ensemble waardig op de rode loper, ik denk dat ze slechts minimale ffs heeft ondergaan, eigenlijk slechts een afronding van het toch al aangeboren liefelijk hoofdje. Werkelijk een plaatje en goh iedereen zal wel achter haar aanlopen als ze ook maar een oogwenk afwachtend naar een heerschap lonkt met die fluweel zachte blik geaccentueerd door eyeliner (of is het waterproof viltstift), zo te zien heeft ze ook nooit baardgroei gehad en van nature een volle bos met gezond haar

ja Janiek, een inspiratie die foto !
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Mila schreef:Als voorbeeld op een ander vlak, maar met raakvlakken: neem nou Sylvana Simons, ze is zwart, beeldschoon, elegant, beschaafd en zeer succesvol als presentatrice. Haar 'geheim': ze maakt haar huidskleur/etnische afkomst NIET tot een issue. Als er tijdens interviews oid op gezinspeeld word, dan omzeilt ze het gewoon, als zijnde onbelangrijk.
En daarmee ontkent ze een deel van zichzelf.

Jammer...

En daarmee doet ze ook een ander tekort, die van dat deel van haar levensverhaal iets zou kunnen leren.

Jammer...

En daarmee wordt ze zo te zien tot rolmodel gemaakt voor allerlei transen die het liefst niets meer willen weten van hun mannelijke verleden. Terwijl dat deel van hun verleden hen toch gemaakt heeft wat ze nu zijn...

Jammer...

Ik voel me meer geinspireerd door een schrijfster op een ander forum, die ooit schreef "mijn man is de draagmoeder van wie ik nu ben". Ik vond dat een mooi en ontroerend beeld...

Groetjes,

Frederique
Plaats reactie