Kitty verlaat Travestie.org

Algemeen

Moderator: Moderators

Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Chantal C. schreef:
Patricia1979 schreef:Heb het gezien en "om eerlijk te zijn" vond ik het niet veel... "Om eerlijk te zijn" werd het een beetje gedraaid van "ik wil zeermeermin zijn en dan ook all the way"...
5 minuten item wat er even snel doorheen gejaagd werd...
Uhm dit zei ik letterlijk Patricia! Wel even bronvermelding doen he? :-?

http://forum.fok.nl/topic/1008240/3/50#49056051
Patricia1979 schreef:Dan was "om eerlijk te zijn" Ederveen in de jaren '90 origineler met zijn transraciaal, iemand die ik geloof vond dat ie een bosneger oid was. En dat was een aflevering uit een serie documentaires om zaken een beetje vanuit een ander perspectief te belichten.
En ook de stuk van AnnaB: http://forum.fok.nl/topic/1008240/3/50#49057429

:-) Lisa
If all else fails, buy new shoes
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

hihihihi !
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo kitty (ik ga ervan uit dat je nog steeds wel meeleest, anders wil iemand anders je dit vast wel melden)

ik heb gisteren de uitzending proberen te volgen, helaas maakten 7 luidruchtige licht aangeschoten kerels het me nogal lastig om het verhaal te volgen. Uit de flarden die ik nogwel kon verstaan meen ik te hebben opgevangen dat je een duidelijke scheiding probeerde aan te brengen tussen je trans zijn en je zeemeermin zijn. als dat klopt dan vanuit mij alle lof voor jou (hoewel ik liever heb dat de scheiding plaatsvind door de items in totaal verschillende afleveringen/programma's te behandelen, maar dat had je al wel begrepen denk ik ;) )

verder wel leuk voor jou om te vermelden dat enkele kerels niet geloofden dat je ooit als man bent geboren dus je komt als vrouw aardig geloofwaardig over.

groeten robert
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Je kunt de uitzending opnieuw zien via www.koppensnellers.tv >> Uitzending gemist

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Patricia1979 schreef:fantastisch speurwerk geleverd :D
Het was echt niet moeilijk, hoor. Gewoon twee achtereenvolgende reakties van twee verschillende mensen op een postje die je zelf in Fok heb gezet hier in een bericht posten alsof het je eigen woorden waren.

Je bent heus niet de enige hier die Fok weleens leest.

Groetjes,
Lisa
robert
dagelijks aanwezig

Bericht door robert »

hallo janiek
Janiek2 schreef:

Mag ik dan zeggen dat je me een beetje weinig kritisch gebruik lijkt te maken van de zegeningen van internet?

Ik denk wel eens dat we beter af zouden zijn als ons beeld van bijvoorbeeld allochtonen was gebaseerd op de mensen met wie we in het dagelijks leven omgaan, in plaats van op wat er allemaal op het internet, op tevee en in de kranten over rondjoelt. Internet verkleint enerzijds de afstand tussen mensen, maar anderzijds maakt het onze contacten met elkaar ook steeds abstracter. Daar worden we meestal niet wellevender op. Volgens mij komt het daardoor dat voor veel mensen het begrip "vrijheid van meningsuiting" zich heeft ontwikkeld tot "ongeremdheid in de meningsuiting".

En dan krijgt iemand als jij het idee dat "de meeste mensen denken dat T*'s niet deugen". En als ik dat idee onwerkelijk vind, zeg je zelfs dat dat wel zal komen omdat ze het mij niet recht in mijn gezicht durven zeggen, dat ze vinden dat ik niet deug, maar dat ze het wel over mij denken: zie fok.nl of iets dergelijks.

Gelukkig is de echte wereld nog geen internet en maken mensen in het echt meestal nog wel de afweging of ze hun onderbuikgevoelens ook echt uit zullen spreken. Van mij mogen mensen denken wat ze willen. Dat doe ik zelf ook. Maar in het dagelijks verkeer hebben ze de sociale plicht om hun gevoelens van weerzin tegen wat ze om uiterlijk, ras, sekse, seksuele voorkeur of wat dan ook niet aanstaat, netjes binnen te houden. We poepen toch ook niet op straat?
zoals ik al zei ik gebruik informatie van internet als aanvulling op... en zoals je zelf zegt is het ook handig omdat mensen daar zeggen wat ze werkelijk denken in plaats van een sociaal gewenst antwoord.

maar wat schrijf je hier nu eigenlijk allemaal
in de eerste alinea schrijf je dat mensen op internet zeggen wat ze denken.
in de tweede alinea zeg je dat als ik dat aanhaal dat wat op internet geschreven wordt niet overeenkomt met wat mensen denken.
en in de derde alinea schrijf je dat mensen het wel denken maar niet zeggen omdat het sociaal niet wenselijk is.

dus als ik het goed begrijp weet je wel dat veel mensen denken dat T*'s niet deugen, maar is het niet werkelijk zo omdat mensen gelukkig zo sociaal zijn het niet te zeggen.

ik vind dit een beetje onbegrijpelijk, ik zal je tekst vast verkeerd geinterpreteerd hebben. zou je het toe willen lichten?

groeten robert
Anakin_TS
ForumFan

Bericht door Anakin_TS »

Sorry maar ik zie bij die link nergens 'aflevering gemist'.
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hier misschien?

http://www.tien.tv/web/show/id=54585/la ... /show=true

Groetjes,

Frederique
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

Kortom: ik zie Kitty's dwangmatige hang naar aandacht/publiciteit als ziekelijk, wellicht een future mental case.
Onbegrijpelijk dat haar 'therapeut' niet aan de bel trekt.
Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

???

Sinds wanneer heeft een therapeut iets te zeggen over de manier waarop zijn/haar/zhaar client haar leven inricht?

Groetjes,

Frederique
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

mila schreef:Kortom: ik zie Kitty's dwangmatige hang naar aandacht/publiciteit als ziekelijk, wellicht een future mental case.
Mila.
Mila,
Wanneer je inderdaad zou menen, dat je denkt dat Kitty leidt aan een neurose, getuigt het van weinig medeleven met haar, om hier in het forum haar zo vaak en zo vel te kastijden voor haar gedrag.

Stel dat jij, als gezinsverzorgende, een klant had die leed onder een verzamel-dwangneurose, en absoluut niks kon weggooien. Dan ga je haar niet telkens weer zo belerend toeschreeuwen dat ze maar beter dingen die niet nodig zijn weg moest gooien, maar probeerde jij op een zachter manier haar te helpen. Tenminste, begrip voor de mentale situatie van anderen en hoe je ermee om moet gaan, maakten vroeger wel deel uit van de opleiding tot Gezinsverzorgster en, neem ik aan, zitten nog steeds in het pakket voor Verzorgende C.

Groetjes,
Lisa
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ Robert: als ik het zelf nog eens over lees, kan ik me wel voorstellen, dat je er enige tegenstrijdigheid in ziet.

Wat ik bedoel, is je te wijzen op de gekleurdheid van informatie die je op internetforums vindt. De mensen die het leuk vinden om zich daar te roeren, zijn volgens mij geen doorsnee van de Nederlandse bevolking. Ook niet van een doelgroep. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen in de T*-wereld die hier nooit schrijven én genoeg mensen die hier wel schrijven. Daardoor weet ik, dat je een forum als dit beslist niet als een gemiddelde van de T*-wereld moet zien. En ik denk dat dat mutatis mutandis voor andere forums net zo is.

Wat ik hierboven ook aanstipte, maar achteraf gezien beter "gescheiden had kunnen houden", is dat de mensen op forums die jou het idee geven dat "de meeste mensen denken dat transen niet deugen", zich in de echte werkelijkheid gelukkig een stuk minder eerlijk uitspreken dan op die forums.

Als we nou allemaal ons wereldbeeld en ons beeld van elkaar steeds meer op de postings van internetforums zouden baseren, zou ons beeld van elkaar negatiever worden dan nodig is. En dat is zonde, lijkt me.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Hoi Patricia,

Ik denk dat je ook veel kans maakt op een antwoord als je het haar op deze toon zou vragen, denk je ook niet? :roll:

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Kortom: ik zie Kitty's dwangmatige hang naar aandacht/publiciteit als ziekelijk, wellicht een future mental case.
Mila.
Echt een oordeel Mila waardig :lol: . Ben je zelf wel eens in therapie geweest? Stel dat je "diagnose" hout snijdt, dan is "aan de bel trekken" in de geest waarin jij dat hier doet de meest trefzekere manier om elk therapeutisch effect bij voorbaat teniet te doen.

Lisa's opmerking over de thuiszorg is wel raak. Het streven van die organisatie is het bieden van belevingsgerichte zorg en dat houdt o.a. in dat het niet in orde is om de cliënt jouw eigen ideeën over hoe het hoort op te dringen, tenzij die cliënt zichzelf schade toebrengt. En dan nog, met de grootst mogelijke terughoudendheid.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:
Lisa met een S schreef:Wanneer je inderdaad zou menen, dat je denkt dat Kitty leidt aan een neurose
Is toch ook zo. Hoe zou jij het anders willen noemen dan? Die constante drang om maar als trans in de publiciteit te komen op welke manier dan ook. Want wat is nou eigenlijk precies haar drijfveer? Ik heb het nooit hier gelezen van d'r.
En omdat jij haar die drijfveer hier niet hebt horen noemen, vind je het gerechtvaardigd om zelf maar de conclusie te trekken dat zij aan een of andere neurose lijdt?

Wat is precies jouw drijfveer om dat te doen? Laat ik het even vragen, voor ik een conclusie over jouw geestelijke gezondheid trek.

Maar over je wellevendheid heb ik die al getrokken, hoor.
Plaats reactie