Milatant is mijn geuzennaam en ik ben seriewoordenares

Moderator: Moderators
Hoor je me niet zeggen.. maar je weet watik bedoel als ik het heb over transmeisje of transvrouw.Patricia1979 schreef:transvrouw vindt je geen leuke benaming, maar transmeisje dus wellaura_girl19 schreef:Ja Frederique, toch vind ik het een rare aanname dat ik of andere transmeisjes angst hebben voor het mannelijke.[/b]
Ligt eraan wie ik het uit ga leggen... Als ik na mijn SRS een vriendje krijg wil ik het wel gewoon vertellen. Maar als ik voor de rest dingen uit zou moeten leggen omdat het gaat over ongesteldheid of kinderen krijgen gaat in bijvoorbeeld toekomstige werkkringen ga ik het denk ik uitleggen als AOS of intersexueel... En misschien sommige goede vriendinnen en collega's, die wel het hele verhaal t ehoren krijgen. Maar dat hoeft echt niet iedereen te weten en het woord 'trans' daar kleeft toch nog een heleboel stigma aan, dus ik wil gewoon dat mensen mij straks na mijn SRS in toekomstige kringen ook niet zien als trans maar gewoon primair als meisje/vrouw.Patricia1979 schreef:Dus als iemand je er toch naar vraagt ga je zeggen dat je intersexueel bent of AOS hebt, maar niet dat je een transmeisje bent?laura_girl19 schreef:Verder zijn er ook vrouwen die alle genoemde dingen van nature niet mee krijgen en dus ook niet ongesteld worden en geen kinderen kunnen krijgen... bijv intersexueel of AOS. Zowel biologisch/genetisch, als lichamelijk en emotioneel (vrouw van binnen uit) denk ik dat een post-op jong transmeisje toch veel gelijkenissen heeft met bijv. een AOS-meisje en juist veel minder met het beeld wat men van een 'transvrouw' heeft
En genderdysfoor vind ik ook een vreemd woord om te gebruiken als je iemand wilt uitleggen wat je precies bent of als iemand er naar vraagt.
Heb ik ook... maar ik kan geen vrouwenkleding aandoen of ik krijg er een vreemd gevoel bij..Leonie schreef:Er blijft iedere dag een groot deel van de dag een soort hunkering bestaan naar het vrouw zijn! Ik kan geen etalge met luxe dames kleding voorbij lopen of ik krijg helemaal een week gevoel in mijn buik. Als of er een sirene afgaat die van binnen keihard begint te roepen: was ik maar een vrouw, ik wil een vrouw zijn enz enz. Wie komt dit bekend voor?
Ik speelde veel en vaak met lego en autootjes en vond het ontzettend leuk. Maar ook winkeltje/doktertje en met barbies of een poppenhuis spelen vond ik leuk.Leonie schreef:Ik hoor heel veel transseksuelen praten over wat ze van vroeger als jongetje nog allemaal weten hoe ongelukkig ze waren en dat ze al wisten dat ze liever een meisje waren, ik heb dat soort dingen helemaal niet. Ik zat vroeger op voetbal en ik was daar best goed in. Heel fanatiek, fel en hard. Ik was niet bang voor stevig fysiek contact, al speelde ik vaak wel eerlijk. wat dat betreft zat er weinig meisjes achtigs in.
Heb ik ook! Maar de reden dat ik er niks mee gedaan heb is eigenlijk meer omdat ik ontzettend goed wist dat het niet "normaal" was...Leonie schreef:Wat ik wel goed weet over mijn vroege jaren is dat ik altijd met een soort ontzag en fascinatie naar meisjes kamer keek, het had wel een soort aantrekkingskracht. Al dat roze en die barbies, dat was toch wel iets wat me aantrok. Maar ik heb er nooit echt iets mee gedaan.
Ik voel me ook totaal geen homo. Het gekke is wel dat ik tot op heden nooit een vriendin heb gehad (ben nu 23), méér jongens achter me aan heb gehad dan meiden. En de meiden waar ik het goed mee kon vinden lesbisch waren.Leonie schreef:Ik voel me ook totaal geen homo. Ik val ook meer op vrouwen dan op mannen. Als ik naar een vrouw kijk dan kan ik daar wel opgewonden van worden. Maar.... ook hier gaat weer die sirene af die zegt, was jij dat maar. Als ik me helemaal heb opgetut dan heb ik juist het idee dat ik veel meer naar mannen zou neigen. Ik lijk dan ineens te veranderen in een stom trutje, ik heb zelf het idee dat de rem er af mag en dat ik me vrij kan bewegen.
Join the club...Leonie schreef:omdat ik zo onzeker ben en omdat ik een beetje een eenling ben.
Dat heb ik ook. Ik maak ontzettend makkelijk vrienden omdat ik altijd aardig en meegaand ben, erg open en me goed aan kan passen, wat je door de jaren heen wel leert.Leonie schreef:Dat is dus het probleem, ik blijk totaal niet instaat te zijn om een fatsoenlijk leven op te bouwen als man. Ik leer redelijk makkelijk mensen kennen, maar na een tijdje ga ik afstand creeeren.
En dan is echte vrienden maken moeilijk. Dus echt een groot sociaal leven heb ik niet. Doorgaan met mijn huidige leven lijkt zo zinloos!
Dat heb ik me ook vaak afgevraagd en ook ik weet het niet...Leonie schreef:Ik heb me ook wel is afgevraagd of ik niet gewoon een persoonlijkheids stoornis heb. Ik weet het gewoon niet.
zooo herkenbaar....Leonie schreef:Weetje, ik denk veel te veel. Ik probeer een oorzaak gevolg relatie te zoeken, en die is er misschien helemaal niet. Ik kan me niet identificeren met mannen, en mijn gevoel kan ik niet uiten. Ik ben anders, en ik kan daar niet mee omgaan. En of dat dan een gender probleem is, ik weet het niet, misschien staat het er wel helemaal los van of misschien niet.
Heerlijk inderdaad. Maar sporten over het algemeen geeft een goed gevoel hoor. En ook 't feit dat je gewoon lekker alleen kunt zijn en met niks anders bezig bent dan balanceren en bochtjes maken op je plankje is heerlijk.Leonie schreef:Ik voel me op zo'n dag ook fantasties. Ik ben dan veel mondiger en vrolijker dan normaal. Ik heb dan, denk ik, meer aansluiting heb met die meiden, wat mij weer een goed gevoel geeft. Ik kan in iedergeval meer mezelf zijn dan normaal.
Heb ik ook en daarom doe ik 't ook ontzettend weinig..Leonie schreef:maar ik begin me al vrij snel te ergeren aan die pruik en aan die nep borsten, daar kan ik soms weer helemaal down van worden.
Dat heb ik ook. Ik maak ontzettend makkelijk vrienden omdat ik altijd aardig en meegaand ben, erg open en me goed aan kan passen, wat je door de jaren heen wel leert. Ik ben zelf alleen ontzettend slecht in het onderhouden van contacten, maar vaak ook omdat de interesses van diegenen waar ik mee bevriend ben zo anders zijn.
Ook zal ik zelf nooit iemand bellen omdat ik niet het gevoel heb dat überhaupt iemand op mijn gezelschap zit te wachten...
en dit...Op dat moment zou ik de wereld het liefst door een achterdeurtje willen verlaten, zonder dat iemand 't merkt en dat niemand nog weet dat ik ooit heb bestaan...
Ik geloof dat hier iemand spreekt die teveel boekjes over psychiatrie heeft gelezen en graag diagnoses stelt over anderen. Dat heb ik je inmiddels zo vaak zien doen, dat je me een beetje doet denken aan die fotograaf, die zei: "Ik sta altijd zo beroerd op foto's, dat ik op een gegeven moment maar achter de camera ben gaan staan." Maar die maakte wel leuke foto's...mila schreef:Ik geloof dat hier iemand spreekt die aan een realiteitsstoornis lijdt, en iedereen die wel in de realiteit leeft voor 'angstig' uitmaakt.
Dat woord 'angst' mbt anderen en van alles en nog wat heb ik nu zo ontzettend vaak gelezen.......dat ik het idee krijg dat er iets mis met je is.
Mila.
laura_girl19 schreef: Er zit een wezenlijk verschil in, en the world is groter dan alleen je werkkring of vriendenkring.......
Zeg kan het even wat minder?In wat voor pijnlijk gekrompen wereld leef jij dan, als je wereldje alleen bestaat uit HOLEBI mensen en collega's? Vraag ik me zo af? Verder geen dagelijks leven, uitgaan, boodschappen doen, enzenzenzenz?
Mila.
hmmmmelina_r schreef: Het is gewoon een keuze omdat ik absoluut geen zin heb om systematisch als 'weirdo' aanzien te worden door de maatschappij.
Als je de keuze hebt, waarom zou je dan het jezelf moeilijk moeten maken op dat vlak ?
Ok het is ergens wel hard werken om te bereiken wat je voor ogen hebt.
Je moet ook veel geduld hebben, maar ergens krijg je die 'investering' dan wel ergens in het proces terug.
Groeten,
Melina
Je bedoelt dat het niet jouw ding is om zichtbaar af te wijken van de gendernormen, neem ik aan? Dat je altijd door sommige mensen als weirdo gezien zult worden, zodra ze weten waar je vandaan komt, lijkt me niet iets om veel energie in te steken. Dan kun je beter gewoon aan je gevoel voor eigenwaarde voortbouwen.melina_r schreef:Het is gewoon een keuze omdat ik absoluut geen zin heb om systematisch als 'weirdo' aanzien te worden door de maatschappij.