Ontdekken wie ik ben.

Algemeen

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

ehm nou lijkt me toch ook wel dat je er een beetje mooi wilt uitzien lijkt me...
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Kimmy schreef :

Ik ken er een aantal waaraan je kunt zien dat ze vroeger een man waren geweest. En vind het echt jammer, ik ken in iedergeval geen TS van 30+ waaraan je niet kan zien dat hij/zij een transsexueel is.

Uiteraard als je gaat zoeken dan zal je altijd iets vinden ...
Dat wil zeggen als je bewust op zoek gaat naar .....
Maar dan maakt de leeftijd niet zoveel uit hoor ...... dan haal je er 99,99% van de transen uit.
Als je echt 10 'vrouwen' naast elkaar zet en je vraagt dan : haal de transseksuelen er nu eens van tussen....... dan zal je vrijwel altijd gelezen worden.
Meestal moet je maar naar het litteken zoeken waar de adamsappel heeft gezeten en je weet het wel.
Maar in het dagelijkse leven lopen mensen niet altijd met die gedachte rond.......
Uiteraard lees je als trans of trav ook andere transen of travesties veel sneller. Wij hebben sowieso meer oog voor die dingen.

Zelf neem ik dat dus niet als referentie .... wat voor mij wel als test kan tellen is bijvoorbeeld bij een date met iemand die van niks weet.
Als die op het einde van de date nog steeds niks in de gaten heeft dan mag je wel besluiten dat je al heel erg ver staat qua passable zijn (of je date heeft problemen met zijn ogen) en qua 'passen' in je gewenste genderrol.

Groeten,

Melina
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kimyy schreef:Ik ken er een aantal waaraan je kunt zien dat ze vroeger een man waren geweest. En vind het echt jammer, ik ken in iedergeval geen TS van 30+ waaraan je niet kan zien dat hij/zij een transsexueel is.
Ja, da's juist.....ik zal ook telkens weer door de mand vallen, maar ik kan eerst ook alles mogelijke doen op medisch gebied en met mun aard verdere punten scoren :roll:

Da's dan zo'n beetje mijn weg van succes, wat blijft me ook anders over, feedback van anderen verraad veel :wink:

Passabiliteit is un best complex iets uit zo veel verschillende factoren, toch....

groetjes vanuit Coldrerio/Chiasso

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<(of je date heeft problemen met zijn ogen)>

Of met zijn oren....stemgeluid zit bij transen ook niet echt altijd mee hoor.

Mila.
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

mila schreef:<als je door de Kalverstraat in Amsterdam loopt en niemand kijkt je na of laat op welke-andere-manier-ook blijken dat je niet in een vrouwenlichaam geboren bent - dan ben je passabel.>

Nou, dan ben ik dus passabel, afgezien van af en toe sjans kijkt niemand mij na.

Helemaal passabel: dat zijn in de regel niet direct aantrekkelijke, onopvallende 'grijze muis' transen, niet al te lang, die verder niet opvallen, ook niet omdat ze aantrekkelijk zijn (=nadere aandacht en nader bekeken worden).

Wat of een trans wil? Aantrekkelijk en mooi, en juist daardoor niet helemaal passabel, of een grijze muis en wel passabel?

Mila.
Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat er bepaald trans-aura om mij heen hangt.. en over passabel gesproken. De definitie van passabel is dat mensen niet meer twijfelen aan het geslacht zoals je je voordoet. Dat mensen je dus gewoon als meisje/vrouw zien. IK heb al heel vaak meegemaakt dat er nieuwe collega's kwamen werken of dat ik nieuwe mensen leerde kennen opschool of uitgaan... Soms vertelde ik dan 'hoe het zat' bij de 5de of 6de instantie of later. Uit hun reacties merkten ik dan vanzelf dat ze echt totaal geen idee hadden dat ik 'zo' was...

Over aantrekkelijk zijn.. jah Mila dan krijg je wel aandacht. Ik vind dat wel leuk als ik aandacht krijg haha, maar dat heeft elk meisje van 20 wel denk ik :-) Ik ben al onzeker over me uiterlijk en gewicht, en als ik dan een benedengemiddeld uiterlijk had voelde ik me alleen maar meer onzeker. Hoort bij de puberteit zegt mijn psycholoog, haha.

Maar van jongens en mannen krijg ik vaak te horen dat ik mooi of knap ben (maar dat geloof ik dan nooit, net zoals ik mezelf te dik vindt) en vlakbij school zijn ze aan het bouwen en als ik daar langs loop alleen of met vriendinnen krijgen we zeker wel aandacht.. LOL :D
Guest
ForumFan

Bericht door Guest »

laura_girl19 schreef:
mila schreef:<als je door de Kalverstraat in Amsterdam loopt en niemand kijkt je na of laat op welke-andere-manier-ook blijken dat je niet in een vrouwenlichaam geboren bent - dan ben je passabel.>

Nou, dan ben ik dus passabel, afgezien van af en toe sjans kijkt niemand mij na.

Helemaal passabel: dat zijn in de regel niet direct aantrekkelijke, onopvallende 'grijze muis' transen, niet al te lang, die verder niet opvallen, ook niet omdat ze aantrekkelijk zijn (=nadere aandacht en nader bekeken worden).

Wat of een trans wil? Aantrekkelijk en mooi, en juist daardoor niet helemaal passabel, of een grijze muis en wel passabel?

Mila.
Ik heb zelf helemaal niet het gevoel dat er bepaald trans-aura om mij heen hangt.. en over passabel gesproken. De definitie van passabel is dat mensen niet meer twijfelen aan het geslacht zoals je je voordoet. Dat mensen je dus gewoon als meisje/vrouw zien. IK heb al heel vaak meegemaakt dat er nieuwe collega's kwamen werken of dat ik nieuwe mensen leerde kennen opschool of uitgaan... Soms vertelde ik dan 'hoe het zat' bij de 5de of 6de instantie of later. Uit hun reacties merkten ik dan vanzelf dat ze echt totaal geen idee hadden dat ik 'zo' was...

Over aantrekkelijk zijn.. jah Mila dan krijg je wel aandacht. Ik vind dat wel leuk als ik aandacht krijg haha, maar dat heeft elk meisje van 20 wel denk ik :-) Ik ben al onzeker over me uiterlijk en gewicht, en als ik dan een benedengemiddeld uiterlijk had voelde ik me alleen maar meer onzeker. Hoort bij de puberteit zegt mijn psycholoog, haha.

Maar van jongens en mannen krijg ik vaak te horen dat ik mooi of knap ben (maar dat geloof ik dan nooit, net zoals ik mezelf te dik vindt - hoevaak mensen ook zeggen dat ik juist te dun ben) en vlakbij school zijn ze aan het bouwen en als ik daar langs loop alleen of met vriendinnen krijgen we zeker wel aandacht.. LOL :D
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

mila schreef:Wat of een trans wil? Aantrekkelijk en mooi, en juist daardoor niet helemaal passabel, of een grijze muis en wel passabel?
Een lapjesmuis :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie