Soms zeg je hele rake dingen, Joanne, en ben ik het ook hardgrondig met je eens. Al is het niet een vollédige beschrijving van de kracht van dit forum. Mijns inziens ligt de kracht van dit forum ook in hoe men léést. Al heel snel bemerk je of mensen je berichtje geheel gelezen én begrepen hebben eer ze een reactie geven. Als ze dat al doen.Joanne schreef:De kracht van dit forum ligt in praten niet in zwijgen
Het is best moeilijk mensen iets goed te laten begrijpen als ze een beperkte tijd nemen het goed tot zich door te laten dringen. Dat kan aan het bericht zelf liggen (onduidelijk geschreven, te lange zinnen, teveel tekst, geen gebruik maken van leestekens, of van de hak op de tak) Maar meer ligt het m.i. in een bepaalde 'vooringenomenheid'. De mentale staat waarin iemand verkeerd die berichten van een persoon leest. En de gevoelens die de lezer heeft bij bepaalde berichtenschrijvers. Positief danwel negatief.
Ook ik maak me daar nog geregeld schuldig aan, moet ik bekennen. En probeer dan een berichtje eerst te lezen en kijk dan pas van wie het afkomstig is. Zo leer je mensen opeens waarderen om wat ze schrijven ipv hoe je dacht dat ze zijn. Werkt eigenlijk wel lekker. En bevorderd de communicatie ten zeerste.