De kracht van dit forum

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

De kracht van dit forum

Bericht door Nathalie »

Joanne schreef:De kracht van dit forum ligt in praten niet in zwijgen
Soms zeg je hele rake dingen, Joanne, en ben ik het ook hardgrondig met je eens. Al is het niet een vollédige beschrijving van de kracht van dit forum. Mijns inziens ligt de kracht van dit forum ook in hoe men léést. Al heel snel bemerk je of mensen je berichtje geheel gelezen én begrepen hebben eer ze een reactie geven. Als ze dat al doen.

Het is best moeilijk mensen iets goed te laten begrijpen als ze een beperkte tijd nemen het goed tot zich door te laten dringen. Dat kan aan het bericht zelf liggen (onduidelijk geschreven, te lange zinnen, teveel tekst, geen gebruik maken van leestekens, of van de hak op de tak) Maar meer ligt het m.i. in een bepaalde 'vooringenomenheid'. De mentale staat waarin iemand verkeerd die berichten van een persoon leest. En de gevoelens die de lezer heeft bij bepaalde berichtenschrijvers. Positief danwel negatief.

Ook ik maak me daar nog geregeld schuldig aan, moet ik bekennen. En probeer dan een berichtje eerst te lezen en kijk dan pas van wie het afkomstig is. Zo leer je mensen opeens waarderen om wat ze schrijven ipv hoe je dacht dat ze zijn. Werkt eigenlijk wel lekker. En bevorderd de communicatie ten zeerste.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

... I wish I had said that.

Brava, Nathalie!

Lisa (met een "S")
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

En soms Nathalie kan jij daar ook wat van :wink:
Nou wilde ik hier nog wat zeggen maar het is gewoon volkomen helder.
Plaats reactie