T.org, voorbeeldfunctie of niet ?
Moderator: Moderators
Er wordt van alles door elkaar gezegd. Naar mijn idee heeft trav.org o.a een voorbeeldfunctie. Ieder haalt datgene eruit waar zij/hij wat mee kan. Een autoriteit is weer heel wat anders en zo zie ik trav.org zeker niet. Ik denk wel dat nieuwkomers af en toe erg schrikken, sommigen hebben een tong als een scheermes. Wanneer je daar doorheen kunt kijken heb je veel aan deze site. Bij deze wens ik iedereen een goed 2005
De vraag is niet "wat is de site volgens jou" maar "wat is de site voor jou". Oftewel Elsa, heeft travestie.org (en in dit geval dan het forum) een voorbeeldfunctie voor jou?Elsa schreef:Er wordt van alles door elkaar gezegd. Naar mijn idee heeft trav.org o.a een voorbeeldfunctie. Ieder haalt datgene eruit waar zij/hij wat mee kan. Een autoriteit is weer heel wat anders en zo zie ik trav.org zeker niet. Ik denk wel dat nieuwkomers af en toe erg schrikken, sommigen hebben een tong als een scheermes. Wanneer je daar doorheen kunt kijken heb je veel aan deze site. Bij deze wens ik iedereen een goed 2005
En misschien moeten we voorbeeldfunctie nog maar eens definieren (strikt gezien kan een site volgens mij nl. geen voorbeeldfunctie hebben voor een persoon, hooguit voor een andere site).
Joanne zou een voorbeeldfunctie kunnen hebben voor bepaalde beginnende transen, en heeft die kennelijk ook.
Ik zelf zie wel een heleboel mensen met een 'slecht voorbeeldfunctie', telt dat ook?
Laatst gewijzigd door Maruscha op vr dec 31, 2004 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
Door het lezen van reaktie's op het forum heb ik meer zicht gekregen in het T* gebeuren en heeft het mij geholpen mijn partner te accepteren en te respecteren. Dat vind ik positef.="Maruscha"wat is de site voor jou". Oftewel Elsa, heeft travestie.org (en in dit geval dan het forum) een voorbeeldfunctie voor jou?
Voor mij is travestie.org (in z'n geheel) interessant, maar geen voorbeeld.
Uit de informatie van t.org haal ik de dingen, die voor mij bruikbaar zijn.
Maar ik ben gewend om ook andere bronnen te raadplegen, dus ik volg adviezen van t.org niet op als het unieke voorbeeld.
De communicatie met soortgenoten op het forum heeft er bij mij mede toe geleid dat ik in 2004 "uit de kast" ben gekomen en daarmee ook het hele T-gebeuren een betere plek in mijn leven heb kunnen geven.
Dus ik heb met t.org wel mijn voordeel gedaan.
Uit de informatie van t.org haal ik de dingen, die voor mij bruikbaar zijn.
Maar ik ben gewend om ook andere bronnen te raadplegen, dus ik volg adviezen van t.org niet op als het unieke voorbeeld.
De communicatie met soortgenoten op het forum heeft er bij mij mede toe geleid dat ik in 2004 "uit de kast" ben gekomen en daarmee ook het hele T-gebeuren een betere plek in mijn leven heb kunnen geven.
Dus ik heb met t.org wel mijn voordeel gedaan.
A candle loses nothing by lighting another candle.
-
- dagelijks aanwezig
Ik heb de eerste optie gestemd. Ik vind dat T.org een voorbeeldfunctie heeft. Niet zo zeer om dingen te kopieeren, maar wel om kennis te kunnen nemen van andere opvattingen en voorbeelden zoals dat bij anderen is gegaan, dus meer in de trant van "en hoe is dat bij jouw / jullie gegaan" of "hoe heb je dit opgelost" Dit betekent voor mij niet dat ik dit zomaar op de zelfde manier moet gaan doen, maar het voorziet hiermee wel in een soort behoefte om bepaalde zaken eens in een ander daglicht te kunnen zien en zo op m'n eigen manier hier weer mee om te kunnen gaan.
Verder is het belangrijk dat mensen hun ei ergens kwijt kunnen. Ik denk dat deze site hiervoor een goed uitgangspunt kan zijn, zeker voor de "beginner"
Verder is het belangrijk dat mensen hun ei ergens kwijt kunnen. Ik denk dat deze site hiervoor een goed uitgangspunt kan zijn, zeker voor de "beginner"
Dáár kan ik me goed in vinden. De site knippert mij te veel, maar ik heb dan ook niets met banners. De informatie daar is voor mij nou niet bepaald een voorbeeld voor mezelf. Het forum ken ik nog maar heel kort en kan niet zeggen in hoeverre dat een voorbeeld kan zijn.Maruscha schreef:Wat betreft deze poll specifiek: strikt gezien zou je eigenlijk een verschil moeten maken tussen de site en het forum, aangezien dat laatste vooral wordt gedragen door de bezoekers. Gezien de toelichtingen gaan de meesten hier van het laatste uit, en ik denk ook wel dat Mireille dat bedoelde.
In mijn (9) T-jaren heb ik weinig echte voorbeelden gehad. Ik wou dat ik eerder van Dana International had gehoord bijvoorbeeld, dat wel. Als je mensen trouwens hoort praten over Kelly kijk je wel twee keer uit voordat je hen verteld dat je ook trans bent. (Ben jij óók zo? Goh wat leuk! Net als Kelly? Nou, nee...)
Nu ik meer boeken heb gelezen en met meer en meer mensen heb gesproken heb ik wel veel respect voor sommige mensen, vooral diegenen die al vroeg geopereerd zijn, zo vanaf de jaren 50 en tegen veel meer moesten opboksen. Je kwam toen niet in een gespreid bedje zoals nu. Maar zelfs dat gespreide bedje is sommigen niet zacht genoeg...
groetjes, Hannah
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik had hier ook een tijd problemen mee, ik heb een oplossing gevonden, zie hierNoodles schreef:De site knippert mij te veel, maar ik heb dan ook niets met banners.
Groetjes,
Frederique
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Nieuw antwoord op een heel oude poll (voor mijn tijd hier) ingegeven door de link die door Mireille in een andere draad werd geplaatst.
Ik heb op de optie geen voorbeeld wel interessant gekozen. Uitgaande van het forum, de site heb ik altijd geraadpleegd vanaf het begin zo´n beetje, maar het forum heb ik tot vorig jaar altijd links laten liggen. Ik ben pas begonnen met schrijven toen ik met mezelf in de knoop kwam, en dat heeft een therapeutische werking gehad. De laatste tijd begin ik me weer wat terug te trekken. Ik lees nog wel regelmatig, maar voel me niet meer zo geroepen om over al op te reageren. Zeker niet meer op uitgelokte discussies.
Zeker geen voorbeeldfunctie wat mij betreft, want daarvoor zijn er te veel posters die doordat ze met zichzelf in de knoop zitten hun frustraties af en toe laten vieren.
Irene
Ik heb op de optie geen voorbeeld wel interessant gekozen. Uitgaande van het forum, de site heb ik altijd geraadpleegd vanaf het begin zo´n beetje, maar het forum heb ik tot vorig jaar altijd links laten liggen. Ik ben pas begonnen met schrijven toen ik met mezelf in de knoop kwam, en dat heeft een therapeutische werking gehad. De laatste tijd begin ik me weer wat terug te trekken. Ik lees nog wel regelmatig, maar voel me niet meer zo geroepen om over al op te reageren. Zeker niet meer op uitgelokte discussies.
Zeker geen voorbeeldfunctie wat mij betreft, want daarvoor zijn er te veel posters die doordat ze met zichzelf in de knoop zitten hun frustraties af en toe laten vieren.
Irene
Kleine stapjes
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik vind dat wij met zijn allen te divers zijn om trav.org als een voorbeeldfunctie te kunnen zien. Wel is het interessant om ideeen, meningen en soms ook tips op te kunnen doen, maar een ieder van ons beleeft het toch op zijn eigen wijze. Misschien zouden we met zijn allen ons af en toe wel wat meer op de nieuwe en beginnende dames kunnen richten, want vaak komt het toch over als een vaste clan die iedere nieuwkomer met argwaan bekijkt, en vaak ook wel negeert, met name op de chat. Ik heb wel eens het gevoel dat er op deze manier mensen niet serieus worden genomen, en dat trav.org pas een voorbeeldfunctie zou kunnen vervullen als iedereen wordt geaccepteerd zoals zij of hij is -wel binnen de algemeen geldende regels natuurlijk- zodat ook nieuwkomers, mensen met op het oog domme vragen, en mensen met een totaal andere beleving zich hier thuis kunnen voelen.
Claudia
Claudia
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Een voorbeeld functie vind ik dit niet maar je kunt wel gebruik maken van de voorbeelden die genoemd zijn door de anderen.
Voor mij is deze site een bron van info, waar ik uit kan halen wat ik nodig heb en waar ik eventueel andere kan ondersteunen met mijn ideeën en kennis.
groetjes petra
Voor mij is deze site een bron van info, waar ik uit kan halen wat ik nodig heb en waar ik eventueel andere kan ondersteunen met mijn ideeën en kennis.
groetjes petra
wees niet man of vrouw, maar wees een mens