Spijt van geslachtsoperatie

Algemeen

Moderator: Moderators

mina
Eredivisie

Bericht door mina »

fenna69 schreef:
een goede dom/sub relatie bestaat primair uit respect en vertrouwen. Hier creeert de dom een omgeving waar de sub zich vertrouwd en beschermd voelt. En hierbij gaat de dom vooral met respect voor de totale gezondheid en het welbevinden van de sub te werk. Bij de sub is er het vertouwen dat de dom goed werk levert.
Een kleine opmerking wil ik hier toch wel bij maken. Dit werkt alleen goed als de dom oprecht is en op geen enkel moment misbruik maakt van de dom-positie.
Ha fenna, ja dit klopt, en is volgens mij vrij uniek.

Groetjes,
Mina
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

Janiek2 schreef:
mila schreef:Wat is spijt dan?
Goeie vraag. Van alle verhalen die ik in de afgelopen jaren heb gehoord is me wel één ding duidelijk: transen zonder gemengde gevoelens post-op lijken zeldzaam. Of is dat omdat degenen die daar nooit last van hebben uit beeld verdwijnen voor wat de ts-wereld betreft?
Spijt is nooit continue en heeft verschillende niveau's. Spijt van een aankoop, of dat je iets heb laten hangen of staan (ik had bijvoorbeeld meer schoenen moeten kopen in NY), spijt van een liefde die anders liep, spijt van een pizzaslice te veel hebben gegeten. Spijt van de kapper, spijt van opmerkingen die wel of juist niet zijn gemaakt op een feestje of in de tram.
Spijt van transen zie ik alleen bij diegene die hun eigen situatie kunnen relativeren. Die zich niet verschuilen achter 'ik heb nu een vagina en dus ben ik gelukkig'. Ik bedoel, de helft van de wereldbevolking is niet gelukkig omdat ze een vagina hebben, eerder ongelukkig door kritiek op hun lichaam vanaf dat ze klein zijn en opgroeien. Als trans moet je daar nog aan wennen, als 'geboren' vrouw ben je 't gewend. Ik dwaal een beetje af. Al loop je meer tegen dingen aan als je vol in het leven staat. Veel transen zie je niet Janiek omdat ze achter de geraniums zitten. En het is een taboe waar ik over praat, over spijt of ongenoegen.

Spijt is eigenlijk terugkijken naar een kruispunt in je leven, hoe groot of hoe klein ook, en je denkt, wat zou er gebeurt zijn als ik een andere afslag had genomen? (meer geld had uitgegeven, operatie uitgesteld, toch die jurk gekocht, toch die opmerking gemaakt of ingeslikt)
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Chantal C. schreef:
Niks mis met een fysiek goede man, maar waarom zou je je afhankelijk van hem opstellen? Om je eigen onzekerheid te verbergen?
Ik denk dat Melina het anders bedoelt, je kunt best spreken van een gelijkwaardige relatie en toch een beetje een macho trouwen ;)
Je hebt mannen die hun eigen man zijn belangrijk vinden (die lekker in hun vel zitten en tevreden zijn met hun man-zijn), en je hebt mannen die heel anders in elkaar steken.
Wat Mila zegt klopt dan ook wel dat je moet oppassen dat je niet iemand tegenkomt die zo doet om bepaalde ondrukte (minderwaardigheids) gevoelens te compenseren, (of andere afwijkingen ;)). Maar volgens mij bestaat er wel zoiets als "een echte man" in vergelijking tot "de man die wat meer passief is en wil dat jij het mannetje speelt in bed" - das niks ;) erg he:)

Liefs,
Mina
noodles
ff weer wat posten

Bericht door noodles »

mina schreef:Je hebt mannen die hun eigen man zijn belangrijk vinden (die lekker in hun vel zitten en tevreden zijn met hun man-zijn), en je hebt mannen die heel anders in elkaar steken.
Mannelijkheid is of opgelegd en alleen een act (zo irritant als het niet op toneel is) en noem ik dan maar machogedrag, komt voort uit onzekerheid. En dan heb je mannen waarbij mannelijkheid van binnenuit komt en die hebben meestal een mooie uitstraling en hoeven zich niet zo niodig te bewijzen (door dominant (in bed) te zijn). maar het is maar net waar je voorkeuren liggen :wink:
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

haha *zucht*
lief dinnetje
Eredivisie

Bericht door lief dinnetje »

Juist Mina,

Je hebt het helemaal juist.
Ik ben verder een heel onafhankelijke vrouw, maar voor de seks moet het een man zijn die de dingen in de hand neemt (bij wijze van spreken).
Hoe zeggen ze dat in het homo-milieu ? Ik ben altijd bottom en nooit top of zoiets ?
Zo een beetje vliegen zonder vleugels (letterlijk dan) is best wel leuk hoor (lol)

Groetjes,

Melina
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

melina_r schreef:Zo een beetje vliegen zonder vleugels (letterlijk dan) is best wel leuk hoor (lol)

Groetjes,

Melina
ahja zeker, ik sta nu droog lols, maar ik kan op het moment echt niet op een andere manier me iets voorstellen van sex zonder een 200% top zeg maar :) en in feite zijn dat heel goede lovers :) want die willen je echt laten genieten ;) als het goed is ... ;) oh gosh, ik ga ophouden met schrijven hoor voor het weer te persoonlijk wordt ;)

Mina
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
fenna69 schreef:maatjes en gelijkwaardigheid is heel mooi natuurlijk voor een relatie en met volkomen gelijkwaardiigheid is er ook geen sprake van dom en sub .. of het zijn rollen die dan eens de een en dan eens de ander op zich neemt. Maar hier wil ik toch een lans breken voor de dom/sub verhouding.

voor ik die lans breek wil ik wel duidelijk stellen dat ik hieronder NIET versta dat de een over de ander mag heenlopen voor slechts het eigen plezier of uit pure machtsuitoefening!!!!!!!!! ( a la tiran)

een goede dom/sub relatie bestaat primair uit respect en vertrouwen. Hier creeert de dom een omgeving waar de sub zich vertrouwd en beschermd voelt. En hierbij gaat de dom vooral met respect voor de totale gezondheid en het welbevinden van de sub te werk. Bij de sub is er het vertouwen dat de dom goed werk levert.
Een kleine opmerking wil ik hier toch wel bij maken. Dit werkt alleen goed als de dom oprecht is en op geen enkel moment misbruik maakt van de dom-positie.

groetjes, Fenna
helemaal mee eens. Zolang er sprake is van een rollenspel gespeeld door "consenting adults", waarbij de een domme en de ander sub is, is er helemaal niets aan de hand. Problemen ontstaan bij machtsmisbruik, net zoals in de buitenwereld trouwens. Persoonlijk vind ik dat het domme-sub spel uitlsuitend mogelijk is bij wederzijds respect en volstrekte gelijkwaardigheid.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mina
Eredivisie

Bericht door mina »

Patricia1979 schreef: Toch kan ik me dit goed voorstellen van Melina. Heeft m.i. ook verder weinig met (echte!) SM te maken.
Ja klopt...in feite heeft het er helemaal niets mee te maken.
Plaats reactie