Passabiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<was dat in Nederland Mila?>

Ja, dat was in Nederland Dorine, ik ben hier geboren en opgegroeid.

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

en wilde je toen nooit hormonen enzo? nooit aan gedacht om all the way te gaan? of was dat toen nog helemaal geen optie? Ik werd gewoon naar huis gestuurd en mn ouders waren boos. Ik denk dat je veel geluk hebt gehad met je familie, vanwaar de bitterheid?

als het te weinig vragen zijn zeg je het maar ;-)
terra incognita
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<zo n wijsheid toendertijd is wel uniek>

Nee en ja......ze waren niet stekeblind, en zagen mij volledig meisjesachtig zijn, maar ze waren wel zo eerlijk dat gewoon onder ogen te zien, het te benoemen, en vooruit te kijken naar mijn toekomst.

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<en wilde je toen nooit hormonen enzo? nooit aan gedacht om all the way te gaan? of was dat toen nog helemaal geen optie? Ik werd gewoon naar huis gestuurd en mn ouders waren boos. Ik denk dat je veel geluk hebt gehad met je familie, vanwaar de bitterheid>

??om op acht jarige leeftijd hormonen te willen, dat is nogal wat, voor zover ik daar ooit van gehoord had dan.....en ja, mijn grootouders waren erg lief, maar geboft met mijn familie??
Nou.....nee. Ik was doorlopend onveilig, thuis, dankzij mijn ouders en 4 broers, op straat en op school, zoals ik al vaker geschreven heb.
Mijn grootouders waren de enigen die werkelijk inzagen hoe de vork in de steel zat met mij, en voor de rest had/heb ik nou niet bepaald geboft met mijn familie.

Ik heb een uitstekend contact met 2 broers, met de andere 2 al heel lang niet meer, en mijn ouders heb ik inmiddels ook al zo'n jaar of 15 niet meer gezien of gesproken (hoog zieligheidsgehalte, maar mijn ouders hebben 5 kinderen, en met geen een daarvan nog contact. Ook mijn broers hebben nou niet bepaald geboft met hun ouders/familie).

Mila.
Dorine
Eredivisie

Bericht door Dorine »

moet je ook nooit doen Irene, en erger nog dat projecteren op anderen die echt niks met cijfers hebben die zijn niet dommer!

ik vind het juist knap en ken zat biomeiden die in de ICT of architectuur hoge ogen gooien en beeldschoon zijn. het zijn allemaal cliches maar wel met een achtergrond, grootste gemene deler enzo

we zouden hier helemaal niet kunnen schrijven zonder computers en internet, de ontdekker van internet was toch ook een vrouw?
terra incognita
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Ik ben zielsgelukkig om mijn tante weer als tante te hebben
Fijn dat je na al die jaren elende weer een lichtpuntje hebt gevonden binnen je familie.

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<
Fijn dat je na al die jaren elende weer een lichtpuntje hebt gevonden binnen je familie>

Dankje, ik ben er ook heel erg blij mee. Met mijn jongste broer heb ik sinds februari weer contact (en met zijn vrouw en 2 dochters, geen onvertogen woord over mij, integendeel :-)
Met mijn andere broer en zijn vrouw sinds 8 jaar, en met mijn tante, die me via het internet heeft opgespoord, sinds een maand.
En ze blijkt nog bij mij om de hoek te wonen ook!

Ik ben de koningin te rijk hoor, met mijn hervonden familie :-)

Mila.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Mila,

fijn voor je dat je je familie op zo'n manier weer hervonden hebt! :D Geniet er maar lekker van!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: .

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Als de geleerden de mening waren toegedaan dat gender aan te passen valt, dan was er geen geslachtsaanpassendebehadeling, maar een genderaanpassendebehandeling. Vandaar dat ik me wel kan vinden in hun conclusie.
Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Voor zover ik weet zijn de geleerden het er eigenlijk wel over eens dat ze helemaal niets weten over de oorzaken en zo van transseksualiteit. Het is toch ook zo dat die behandeling is onstaan omdat er mensen kwamen die zoiets wilden en dat alle pogingen om ze dat uit hun hoofd te praten faalden. Geen enkele therapie hielp, maar als zij de behandeling kregen die zij wensten, bleken de meesten wél weer verder te kunnen leven. Een heel pragmatische en empirische en humane manier van doen, dat wel. Maar op niets wetenschappelijks gebaseerd, als je het mij vraagt.

Verder schoot me nog te binnen dat je definitie van "gender" in deze draad wel een heel eigen interpretatie is van wat er meestal onder verstaan wordt. Dan snap ik wel dat termen als "transgender" en "genderdysfoor" voor jou inderdaad moeilijk te plaatsen zijn.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Hier wil ik toch nog even op terugkomen. Voor zover ik weet zijn de geleerden het er eigenlijk wel over eens dat ze helemaal niets weten over de oorzaken en zo van transseksualiteit. Het is toch ook zo dat die behandeling is onstaan omdat er mensen kwamen die zoiets wilden en dat alle pogingen om ze dat uit hun hoofd te praten faalden. Geen enkele therapie hielp, maar als zij de behandeling kregen die zij wensten, bleken de meesten wél weer verder te kunnen leven. Een heel pragmatische en empirische en humane manier van doen, dat wel. Maar op niets wetenschappelijks gebaseerd, als je het mij vraagt.
Klopt, men weet eigenlijk niks over de oorzaak van transigheid. De gab is een groot experiment. Vandaar ook dat iedereen met hetzelfde rigide protocol te maken krijgt. Experimenten dienen altijd onder vergelijkbare omstandigheden plaats te vinden. Dat is er wetenschappelijk aan, het is een onderzoek. Hulpverlening staat imho op de tweede plaats.
Janiek2 schreef: Verder schoot me nog te binnen dat je definitie van "gender" in deze draad wel een heel eigen interpretatie is van wat er meestal onder verstaan wordt. Dan snap ik wel dat termen als "transgender" en "genderdysfoor" voor jou inderdaad moeilijk te plaatsen zijn.
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw definitie. Behalve de term geslachtsbeleving die zelf heb bedacht, komt de rest uit Atkinson&Hilgard's Introduction to psychology. Gender wordt daarin uitgelegd als een vaststaand, onveranderbaar iets.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Dat is er wetenschappelijk aan, het is een onderzoek. Hulpverlening staat imho op de tweede plaats.
Gelukkig ben je "humble" terwijl je dit zegt, of heb je het zo ervaren? De twee sluiten elkaar niet uit, zoals de beste artsen in de oudheid al hebben bewezen, maar als het goed is staat het levensreddende toch voorop, lijkt mij.
Morbide schreef:Dan ben ik wel benieuwd naar jouw definitie. Behalve de term geslachtsbeleving die zelf heb bedacht, komt de rest uit Atkinson&Hilgard's Introduction to psychology. Gender wordt daarin uitgelegd als een vaststaand, onveranderbaar iets.
Nou, ik heb helemaal niets zelf bedacht, dus ik kom met een zo kort mogelijk, wollig antwoord: alles wat er komt kijken bij man- of vrouw zijn en wat niet onmiddellijk uit de anatomie volgt. Zodra het er staat is het al glibberig voor mijn gevoel :-? .
We are all born naked. The rest is drag.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:
ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet zo naar gekeken had, maar ik vind dit eigenlijk wel een hele leuke samenvatting, waar ik me ook wel in thuis voel! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Gelukkig ben je "humble" terwijl je dit zegt, of heb je het zo ervaren? De twee sluiten elkaar niet uit, zoals de beste artsen in de oudheid al hebben bewezen, maar als het goed is staat het levensreddende toch voorop, lijkt mij.
Mijn eerste psych was een goeie, die toonde oprecht interesse. De tweede niet. Het is dus mijn ervaring, maar ik denk dat anderen die wel kunnen onderschrijven. Natuurlijk heeft de VU lievver niet dat je doodgaat, maar laten we eerlijk zijn, er is geen enkele trans die met bloedspoed geopereerd moet worden. Een paar jaartjes extra overleef je wel.

Een mooie. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Een mooie. =)
Weet niet of ik letterlijk geciteerd heb. Het is van Ru Paul, een drag queen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Re: Luchtvervuiling verwijft jongetjes

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef: Deze opmerkelijke conclusie
Opmerkelijk, inderdaad. En meteen staat er in dikke koppen op de voorpagina's, dat Bush zich meer aan milieu-eisen gelegen zal laten liggen, tussen nu en 2050. Ha, dát zal de zorg voor het milieu plots hoger op de politieke agenda zetten! Jongetjes die zich verwijfd gaan gedragen, dát kunnen we niet hebben, hoor....

Laat ik eens een opmerkelijke conclusie trekken, waar ik niet eens zo veel onderzoek voor heb hoeven doen: deze onderzoeker, én degenen die voor dit onderzoek hebben betaald, stammen (net als ikzelf, overigens) uit de tijd dat er nog veel lood in de benzine zat :P .
Plaats reactie