Passabiliteit

Algemeen

Moderator: Moderators

lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Even melden dat ik nog wat berichtjes moet inhalen ..... maar zo een FFS is toch niet evident........(woensdag toch 7 uur Narcose gehad)
Een geldig excuus om enkele dagen afwezig te blijven op het forum lijkt me ....

Te vroeg om een conclusie te trekken, maar mijn eerste indruk en gevoel is wel heel goed.
Zal ik nog wel passable kunnen zijn als transseskueel nu ?

Als travestiet kon ik al een tijdje niet meer doorgaan ..... maar zal men mij nu nog wel willen geloven als ik zeg dat ik ooit geboren ben als man ?
Wie weet, niet meer passable als travestiet en als trans ..... het is weer eens iets anders ..... misschien mag is straks zelfs niet meer binnen op een T-event (lol)

Groeten,

Melina (moe maar niet ontevreden, want de fysieke transitie is nu toch wel heel dicht bij het einde)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Melina,

Gefeliciteerd met je FFS, 'k hoop dat je gezicht eruit komt te zien zoals je dat had verwacht.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<maar zo een FFS is toch niet evident........(woensdag toch 7 uur Narcose gehad)>

Gefeliciteerd!

Happy healing!

Mila.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Als je een FFS nodig hebt, ben je dus niet passabel.

Groetjes Kim.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

[olie op het vuur]

Toch heeft Kimyy wel ergens gelijk dat wanneer je een FFS nodig hebt je niet passabel was. Wat zou anders de motivatie zijn om een erg lange narcose te ondergaan en veel geld te investeren? Och ja er zijn er natuurlijk ook die er als perfecte barbie willen uitzien, maar ja is barbie passabel als echt mens?

[/olie op het vuur]

de timing was overigens wel wat ongelukig gekozen om op dat moment met een dergelijke opmerking te komen, waardoor het heel makkelijk werd om een link te leggen naar een bepaalde persoon. Een link die er niet eens in te lezen was, maar door diverse mensen er maar voor het gemak bij bedacht is....

groetjes, Fenna
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

en devraag is ook of je dat erg moet vinden dat het te zien is...als er op het eerste gezicht niet veel aan de hand is, mannelijke trekjes zijn niet per definitie lelijk...
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

hoi Melina veel beterschap en sterkte toch geen geringe aanslag op je gezondheid maar zeker de moeite waard denk ik !

liefs

Door
terra incognita
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
fenna69 schreef: Een link die er niet eens in te lezen was, maar door diverse mensen er maar voor het gemak bij bedacht is....

groetjes, Fenna
als er een paar berichtjes eerder iemand schrijft over haar FFS; anderen daarop reageren, en dit volgt, dan ben ik van mening dat die link er wel degelijk is.

Als Melina haar gezicht aan wil laten passen naar datgene wat bij haar gevoel past, want daar gaat het toch om, dan is dat haar zaak. En of dat dan al dan niet passabel is, is ook nog eens hogelijk subjectief. Ik vind het een stuk belangrijker om mensen in hun waarde te laten en op een menswaardige manier met elkaar om te gaan.

@Melina: sterkte met je herstel!!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Ik denk dat we allemaal wel bepaalde trekjes zien in ons gezicht die ons niet bevallen, en vooral als het om manlijke kenmerken gaat.
Ook al viind de buitenwereld het vaak onnodig, kan een kleine vervrouwelijking vaak leiden tot een grotere zelfverzekerdheid, die onbetaalbaar is, en als Melina dat er voor over heeft, en zich daar beter bij voelt, wie zijn wij dan om daar commentaar op te geven.
Trouwens Kimyy......had jij ook geen AA reductie laten doen en een BV?
Zal je zeker ook niet hebben gedaan als je daar onzeker of niet tevreden mee was toch?! :wink:
Ik zeg altijd maar, zolang ik het niet hoef te betalen, mag ieder doen wat men wil, en aangezien Meliuna nog lekker jong is, en ze nog een heel leven voor zich heeft (waarin zich zou kunnen ergeren aan bepaalde dingen) moet ze dat gewoon doen.....ze zal er eerder beter dan slechter van worden!
Succes met je herstel Melina, en dat het maar geworden mag zijn wat je er van hoopte!
liefs,
Betteke
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<gelijk dat wanneer je een FFS nodig hebt je niet passabel was. Wat zou anders de motivatie zijn om een erg lange narcose te ondergaan en veel geld te investeren>

Dat heb je dus mis. Ik was al wel passabel voor mijn FFS, en ik wilde gewoon van die browridge af, waardoor ik (nog) passabeler werd.

Verder is het niet zo dat je van een FFS op slag passabel word. Voorhoofd, neus, kin en kaak kunnen wel verkleind worden, maar niet onbeperkt.
Tel daarbij nog een evt mannelijk fysiek, grote handen en voeten, een brede nek/schouders/rug, en een FFS is alleen een hulpmiddel, geen wondermiddel.

Mila.
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<Dus wat voor jou geldt, geldt gelijk ook maar voor iedereen die een FFS ondergaat? .. sorry hoor, maar daar kan ik niet in meegaan.

Overigens, waarom heb je dan toch die stap genomen om een FFS te ondergaan als je toch al passabel was Mila? Als je iets verbeterd, was het eerst niet goed genoeg>

Dat schrijf ik dus ook....dat een FFS een hulpmiddel en geen wondermiddel is. En zoals je weet komen transen in alle soorten en maten, net als mannen en vrouwen.
En sommige transen zijn bijna passabel, en hebben alleen a nip and a tuck op FFS gebied nodig.

Mijn motivatie voor een FFS heb ik eerder uitgebreid uit de doeken gedaan.

Overigens is het wel tamelijk makkelijk om over FFS transen te oordelen als je zelf beseft dat ook dat je niet (geheel) passabel zal maken, waar het andere 'nip and tuck' transen wel lukt.

Mila.
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

mila schreef:<Dus wat voor jou geldt, geldt gelijk ook maar voor iedereen die een FFS ondergaat? .. sorry hoor, maar daar kan ik niet in meegaan.

Overigens, waarom heb je dan toch die stap genomen om een FFS te ondergaan als je toch al passabel was Mila? Als je iets verbeterd, was het eerst niet goed genoeg>

Dat schrijf ik dus ook....dat een FFS een hulpmiddel en geen wondermiddel is. En zoals je weet komen transen in alle soorten en maten, net als mannen en vrouwen.
En sommige transen zijn bijna passabel, en hebben alleen a nip and a tuck op FFS gebied nodig.

Mijn motivatie voor een FFS heb ik eerder uitgebreid uit de doeken gedaan.

Overigens is het wel tamelijk makkelijk om over FFS transen te oordelen als je zelf beseft dat ook dat je niet (geheel) passabel zal maken, waar het andere 'nip and tuck' transen wel lukt.

Mila.
Joepie, we hebben een nieuwe categorie :) ... FFS transen :) 'Give that lady a cigar!!!' :P

En wat is het begrip 'passabiliteit' eigenlijk?, Wat betekend het? Voor mij is het een meervoudig te interpreteren begrip. Universeel is wel dat het erom gaat dat je geloofwaardig bent in je verschijning, doen en laten. maar vanuit welk perspectief gezien? de grote boze buitenwereld of de soms nog bozere kastenwereld waar je vooral wordt afgerekend als je niet exact aan het beeld van bepaalde personen voldoet? Of vanuit je zelfbeeld dat mogelijk zwaar weer heeft van je zelfvertrouwen of gebrek daar aan?

nu op serieuse noot kan ik zeggen dat als iemand voor zichzelf een goede reden heeft om een FFS te ondergaan (ongeacht waar die reden vandaan komt, zolang de betrokkene het voor zichzelf maar goed weet) ben ik de laatste om het af te keuren.

groetjes, Fenna
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

nu ben ik toch benieuwd wat de dikke van dale erover te melden heeft...

gevonden:
pas·sa·bel (bn.)
1 draaglijk => dat is nog tot daar aan toe, het kan ermee door

en voor de zekerheid nog een ander online woordenboek geraadpleegd (blakorwhite.nl):
Your search query: passabel
Found: 2
1. er mee door kunnend
draaglijk passabel
2. tamelijk goed
bijna vrijwel redelijk draaglijk nagenoeg passabel tolerabel supportabel verdraaglijk

ofwel als het voldoet aan wat je wilt, ben je passabel.
Dan blijft de vraag wat je wilt en hoe je tot die wens bent gekomen.

Als je als barbie passabel wilt zijn, kost het je een fortuin bij prive klinieken en als je als jezelf passabel wilt zijn, is waarschijnlijk zelfvertrouwen goed genoeg en dat kan zeker een boost krijgen als je in een FFS investeerd :)

groetjes, Fenna
Gast

Bericht door Gast »

Patricia1979 schreef:Passabel zijn is dus: "als de eerste indruk die je op anderen wekt het gewenste geslacht is"
Dat vind ik goed geformuleerd.
Maar ja, bij de mensen die je al kent, kun je die eerste indruk niet meer over doen.
En er is ook nog een verschil tussen passabel in de anonimiteit, bij voorbeeld een drukke winkelstraat, of passabel van dichtbij, in bij voorbeeld een sollicitatiegesprek.

34 pagina's, jeu!
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi mensen,

Eerst allen heel erg bedankt voor jullie steun.

Het gaat heel goed hoor.
Alles is al bijna genezen , het is nu 1 week na de ingreep.
Dat zullen jullie waarschijnlijk nauwelijks geloven .... maar inderdaad de chirurg kon ook moeilijk zijn ogen geloven.
Enfin dus vandaag heeft Vd Dussen het 'kotje' van de neus gedaan en verder nog wat draadjes boven de ogen doorgeknipt.
Vrijdag mogen de nietjes uit mijn hoofd , zaterdag naar de kapper en vanaf zondag mag ik terug fietsen van de doctor.

Het viel dus al bij al nog mee.
Alleen de 2de dag was een beetje zwaar, omdat door de zwelling de ogen wat dicht zaten.

Kim schreef :

Als je een FFS nodig hebt, ben je dus niet passabel.


Ja en neen.
Ik kan dat toch moeilijk uitleggen.
Ik heb alleen geen zin om de rest van mijn leven met een haaroplossing van 2.500 Euro te moeten rondlopen om mijn gezicht voor een stuk af te dekken.
Op termijn was dat niet betaalbaar.
Nu kan ik met een beperkte en minder dure haaroplossing leven en volgend jaar na de implant hopelijk helemaal zonder haaroplossing.

Wat heeft VD Dussen nu eigenlijk gedaan :

1) Kaaklijn wat bijgewerkt (niet breken , niks zwaar .... gewoon wat bijschaven) => Beperkte vervrouwelijking.
Maar dat loste ik dus vroeger op door mijn haar lang te dragen en dus mijn kaaklijn af te dekken

2) Lipofilling.
Het opvullen van de rechterzijde van het gezicht.
Mijn rechterzijde lag wat dieper dan de linkerzijde .... (schoonheidsingreep)
Verder heeft de lipofiling aanleiding gegeven tot een iets voller gezicht => wel iets vrouwelijker

3) Ogen : wegnemen van overtollige huid boven de ogen => schoonheidsingreep
Maar ook heeft hij de positie van de ogen wat aangepast (een katachtige look zeg maar) .... en ja die zien er nu iets vrouwelijker uit. => Vervrouwelijking
Note : dat effect zou volgens andere transen na ongeveer 1 jaar helemaal verdwijnen .
Ik had met mijn originele stand van mijn ogen ook wel passable kunnen zijn.

4) Neus : Iets smaller gemaakt en de punt recht gezet.
Schoonheid + vervrouwelijking.
Al is daar nog discussie over geweest voor de operatie.
De versmalling leek hem plostseling niet echt nodig .... maar ik heb het dan toch maar laten doen.
Ik had met mijn originele neus ook wel passable kunnen blijven.
Maar bon als je dan toch onder Narcose bent ......

5) Herstellen haarlijn.
Deze ingreep was voor mij de belangrijkste.
Zonder haaroplossing (pruik of zeer duur haarstuk + extentions) kon ik nooit passable zijn als vrouw.
Nu is het dus al een heel stuk beter.
Zelfs zonder extra haaroplossing is na de chirurgische ingreep min of meer mogelijk om met mijn haar een vrouwelijk kapsel te verkrijgen.
Hij heeft echt wonderen verricht op dat gebied.
En dat maakt dus dat de FFS echt niet zoveel kost (8.250 Euro) voor mij.
Als ik de hoeveelheid haar moet laten inplanten die VD Dussen heeft kunnen recupereren via de chirugische ingreep dan had ik zeker meer dan 8.000 Euro nodig gehad.
Moeilijk te geloven , maar mijn inhammen in het haar zijn weg (foetsie/gone) , Ik moet enkel nog een inplant doen om de haarlijn iets te verlagen en dus niet meer om eerst de inhammen te dichten.


Eigenlijk is de ingreep dus niet echt een FFS alleen geweest.

Veel dingen gaan om afwerking en kleine verbetering.
Ik had zelfs niet eens gedacht aan het gelijk brengen van de linker en rechterzijde van het gelaat.
Maar nu zie ik wel dat hij gelijk had.
Mijn gezicht is nu meer in balans.
Nu dat had niks met FFS te maken, er zijn veel mensen (mannen en vrouwen) die een a-symmetrisch gezicht hebben.


Enfin , ik kan zeggen dat het toch een heel beperkte FFS is geweest.
In feite is mijn gezicht best goed intact gebleven en heb ik ook absoluut geen enkel psychisch probleem om me aan de nieuwe look aan te passen.
Het ziet er goed uit, met een paar extra details (vrouwelijke) die me wel bevallen.

Laatste fase van het herstel is nu het laten wegtrekken van de blauwe/paarse kleur rond de ogen.
Dat mag normaal max. 3 weken duren.

Groeten,

Melina
Plaats reactie