Even een beschrijving van mijn tuin om iets duidelijker te maken Tussenwoning van complex van 3 woningen. Lengte 20 meter breedte 8 meter gescheiden door gedeeltelijk open schutting. Aan beide uiteinden een open prieel, twee vijvers en 2 vogelkooien. Tussen huis en tuin staat een fietsenschuur voor 3 woningen. Achter mijn tuin staat een complex van woningen van 2 etages. Zij hebben volledig inkijk in mijn tuin en het staat hun ook vrij om daar eventueel te komen. Ik ben hier nogal vrij in

Inkijk is dus zowel op het eerste prieeltje en door glazen scheiding ook op de belangrijkste prieel wat betreft de zon. Dus iedereen die er langs loopt of op de galerij zit. (daar komt bij hun de zon) heeft volledig inkijk op mijn tuin.
De meesten weten van mijn leven sinds twee jaar geleden omdat ik veel met hun optrek en ik heb hun alles verteld. Toch hebben zij het er wel moeilijk mee en worden er het liefst niet mee geconfronteerd. Toch heb ik dit jaar het besluit genomen om gewoon als vrouw diverse actieviteiten in de tuin uit te voeren als ik daar de behoefte aan heb. (PS heb nog niet de stap genomen om in het dorp als tv rond te lopen)
Mijn naaste buren zijn al een paar keer bij mij geweest toen ik als vrouw verkleed was en hebben hier geen problemen meer mee.
Toch merkte ik dat er nog iets was wat mij belemmerde om dit volledig te doen.

Ik heb dus in het begin van de week hun tijdens een gesprekje hun ingelicht en het één en ander uitgelegd. Ook het feit dat ik soms de neiging nog had om weg te duiken als er iemand langs liep heb ik ook beschreven.
Hun reactie viel 100 % mee!!!!. Na even nagedacht te hebben, kwamen zij o.a. met de volgende opmerkingen: "Ik kan niet voelen wat jij voelt omdat ik deze gevoelens niet heb maar we begrijpen wel dat je het in je leven moeilijk gehad hebt." We hebben je altijd gewaardeerd om wie je bent en dit geheel veranderd er niets aan" "Neem je vrijheid om te doen wat je wilt want het is belangrijk voor jou en je wordt er gelukkiger door."
"Je bent de laatste 2 jaar veel rustiger en jezelf geworden hebben wij gevoelt en weten nu ook waardoor dit is gekomen en wij zijn blij voor jou
"Geniet van je tuin"
HEERLIJK voelt dit!!.
Nu alleen nog maar mooi weer