De Reunie

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

En de ingredienten zijn als vanouds hetzelfde? Ex hetero, getrouwd (geweest), kindjes en een stoer beroep?

Enneh.......tjah, ach, TS in de media he?

Mila.
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

En de ingredienten zijn als vanouds hetzelfde? Ex hetero, getrouwd (geweest), kindjes en een stoer beroep?

Enneh.......tjah, ach, Frederique......TS in de media he? Wat je zoal omschrijft was te verwachten.

Mila
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Zullen ze dan toch in grote meerderheid zijn onder transen?>

Ja, dat zijn ze ook.....daarom kijk ik niet meer naar dit soort uitzendingen, omdat die volgens vast stramien met standaard dezelfde ingredienten volgens dezelfde verhaallijn verlopen.

TS op TV: de achtergrond van de desbetreffende TS kan gewoonweg niet missen.

Mila.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Op de vraag: "Waar val je nou op?" kon je het antwoord al raden :)
Ik heb vrijwel nog nooit heterosexuele transen gezien in programma's op TV. Altijd lesbisch.
Zullen ze dan toch in grote meerderheid zijn onder transen?
Goh, hebben we het hier eigenlijk al eens eerder over gehad?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:Enneh.......tjah, ach, Frederique......TS in de media he? Wat je zoal omschrijft was te verwachten.
'tuurlijk... Ik heb mijzelf op basis van dit soort programma's (en Paul de Leeuw) dan ook voorgenomen om nooit mee te doen met programma's waar ik van te voren al een tenenkrommend gevoel over heb. Dit soort programma's is daar één van.

De andere kant is er ook. Ik weet dat sommige mensen er gewoon plezier in hebben om in de media te komen. En ik vind ook dat je die mensen dat gewoon moet laten doen - waarom niet? 't Is hun keuze, niet de mijne... 't Is hun leven, niet het mijne...

Hoe denk jij over het principe van "leven en laten leven"?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Patricia1979 schreef:Goh, hebben we het hier eigenlijk al eens eerder over gehad?
Ja en? D'r zijn hier wel meer dingen waar we het wel eens vaker over hebben gehad.[/quote]

Echt?
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Hoe denk jij over het principe van "leven en laten leven"?>

Als ik het zo lees, dan had ze beter tegen zichzelf in bescherming genomen kunnen worden, net als Jessica bij Paul de Leeuw indertijd (ook al ex hetero trouwens).

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia1979 schreef:Op de vraag: "Waar val je nou op?" kon je het antwoord al raden :)
Ik heb vrijwel nog nooit heterosexuele transen gezien in programma's op TV. Altijd lesbisch.
Zullen ze dan toch in grote meerderheid zijn onder transen?
En Kelly dan?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Tjee, ik krijg niet eens de tijd om mijn bericht even netjes te editen...

Maar natuurlijk heb je gelijk: de media grossieren in cliché-beelden. Komt er eens iemand anders, met een redelijk soft beroep, geen vader, nooit iets met vrouwen gehad, is het ook weer niet goed.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mila schreef:
Ja, dat zijn ze ook.....daarom kijk ik niet meer naar dit soort uitzendingen, omdat die volgens vast stramien met standaard dezelfde ingredienten volgens dezelfde verhaallijn verlopen.
Dat zou jou toch moeten aanspreken!

Irene
Kleine stapjes
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Altijd lesbisch.
Zullen ze dan toch in grote meerderheid zijn onder transen?>

Foei Patricia! Je generaliseert! Maakt niet uit of het een gegeven feit is, en dat het als een paal boven water staat, maar magnie, generaliseren ;-)

Mila.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mila schreef:<Hoe denk jij over het principe van "leven en laten leven"?>

Als ik het zo lees, dan had ze beter tegen zichzelf in bescherming genomen kunnen worden, net als Jessica bij Paul de Leeuw indertijd (ook al ex hetero trouwens).

Mila.
Oh ja, dat was ik even vergeten. Dat mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden, bedoel ik...

Als we toch geen mensen zouden hebben die ons tegen onszelf in bescherming zouden nemen....
goh, wat zou de wereld er dan...
...ehm...
...mooi uit zien :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mila
Forumdiva

Bericht door mila »

<Als we toch geen mensen zouden hebben die ons tegen onszelf in bescherming zouden nemen....
goh, wat zou de wereld er dan...
...ehm...
...mooi uit zien>

En wat zouden TV programma's dan saai worden voor de gemiddelde nederlandse kijker.......geen ts die zich te kijk zet........

Mila.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Patricia1979 schreef:Ik wil ook wel eens een keer verhalen van de andere kant zien.
Altijd op mannen gevallen, nooit getrouwd geweest, geen vrouw en kinderen, enz. enz.
Kelly van der Veer wordt op 6 mei 1980 geboren als Ferry. Al op zeer jonge leeftijd geeft Ferry aan zich meisje te voelen, geen jongetje, en wil alleen met Barbiepoppen spelen. Als Ferry elf jaar is, komt zijn moeder aanzetten met een krantenartikel over een jongen die zich eigenlijk een meisje voelt en via dat artikel belandt Ferry bij genderpsycholoog Peggy Cohen. Na vele jaren, na onderzoeken, hormoonbehandelingen en uiteindelijk een operatie is het dan zo ver: Ferry is Kelly. Later doet Kelly mee met het tv-programma 'Big Brother - The Battle' en krijgt hierdoor landelijke bekendheid. In deze autobiografie, geschreven met hulp van Andries de Jong, die tegelijkertijd met Kelly in het Big Brotherhuis zat, vertelt Kelly haar levensverhaal en haar zoektocht naar vrouwelijkheid. Met fotokatern en een voorwoord van de moeder van Kelly. Ook tegenwoordig is Kelly nog regelmatig op tv te zien. Openhartig en eerlijk, enigszins houterig geschreven, levensverhaal. Herkenbaar voor lotgenoten (transseksuelen, hun ouders etc.) en leuk voor de Kelly-fans.

(Biblion recensie, Redactie)
Kelly
Geschreven door: Kelly van der Veer & A. de Jongh
Paperback | Uitgeverij het Spectrum
ISBN10: 9027439842 | ISBN13: 9789027439840
bol.com prijs: € 14,95
If all else fails, buy new shoes
Wonder woman
ff weer wat posten

Bericht door Wonder woman »

Hey

Vond het wel een leuk en goed interview eigenlijk van Rob Kamphuus en heeel erg goed dat ook eens aan de orde werd gebracht dat transseksueelteit niet altijd betekent dat je op mannen valt 8) Ik ben ook lesbische maar als je zegt dat je trans bent denk iedereen gelijk dat je Hetero bent en op mannen valt

Verhalen over lengtes en uiterlijk zal je toch altijd houden omdat mensen naar verschillen gaan zoeken uit het verleden

Ik vond verder dat ze eeen zeer mooie lieve stem had ,echt heel erg mooi ,,En die reactie van die klasgenoten .., echt zielig voor die mensjes ze schrikken zich een hoedje ..Leek wel over iemand was overleden ofzo :lol:

Liefs stefanie
Plaats reactie