Test hoe mannelijk of vrouwelijk jouw hersenen zijn!

Algemeen

Moderator: Moderators

Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef: Anders hadden we tegen oorlogen en geweld ook wel iets gevonden, want dat wilimmers ook niemand?
daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn! Er zijn nog steeds veel mensjes ( :D ) die er sterk van overtuigd zijn dat zaken met geweld op te lossen zijn. Bovendien wordt er in de wapenindustrie goud geld verdiend dus die houden dat zaakje lekker gaande. Wel eens van de "Carlisle Group" gehoord? Dat is pas echt een gezellige mannenclub...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Dit is die leuke waar ik het over had:

http://community.sparknotes.com/gender/
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Carin
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo dec 11, 2005 8:34
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Carin »

Ik heb in de gauwigheid even gekeken, en die test valt volgens mij in de categorie die ik een behandelend psychologe in de categorie 'dat kan echt nooit een bruikbaar gegeven opleveren' heb horen indelen.
Inderdaad sterk lijkend op die Cogiati-test: zonder echt te liegen kun je de uitslag manipuleren door uit te gaan van bestaande vooroordelen.
Nee, als die Anne Moir dezelfde is die samen met David Jessel het toendertijd vrij provocerende boekje 'Brain Sex' geschreven heeft (begin jaren '90 als ik het goed heb, maar dat boekje ligt thuis in een rommelkast) had ik gezien de kwaliteit van dat boekje beter van haar verwacht....
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik kwam uit op 130.

En zoals ook eerder gezegd werd vaak naar steriotypen gevraagd. Ook werd dezelfde vraag vaker gesteld (wat de betrouwbaarheid van de test lager maakt).

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

alweer zo'n test :)
dat heb ik vaak gedaan zeg!

Mijn score was 1000!

nee, 190, met twee vragen die ik blind heb beantwoord dus kan wat hoger of lager...
ben een beetje zat die testen :)

x
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

De beste test is nog steeds de realiteit.....ik leer in mun leven steeds weer nieuwe mensen kennen en nee ik ben verre van passabel, maar als mensen me leren kennen, zij het door langdurige vriendschappen, dates, op werkvloer en bij het stappen.....nou verzamel dan maar de meningen en je hebt un betrouwbaar resultaat hoe vrouwelijk je bent :wink:

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef:Dit is die leuke waar ik het over had:

http://community.sparknotes.com/gender/
dat was inderdaad een leuk testje! Alleen heb ik dat stipje op die roze wolk niet kunnen ontdekken. Klaarblijkelijk hebben ze dat veranderd; nu ging het in percentages mannelijker en vrouwelijker dan jezelf: 72% van de deelnemers was mannelijker dan mij, 1% was vergelijkbaar en 27% vrouwelijker.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Je hebt gelijk: dat grafiekje met die roze en blauwe stipjes is er niet meer bij. De vragen zijn nog wel hetzelfde als 3 jaar terug, dus de test moet nu nog nauwkeuriger zijn :wink: .

En ik ben behoorlijk "vooruitgegaan": 96% is mannelijker, 2% vergelijkbaar en 3% vrouwelijker dan ik :lol: .

Wat interessanter is: de percentages die werden gegeven bij de keuze van mannen en vrouwen tussen "moist" en "used" gaven aan dat vrouwen en mannen allebei 50% +/- 5% voor het een of het ander kozen. Waaruit maar weer blijkt dat de verschillen niet zo groot zijn als wij wel willen. In zo'n anderen test, waarbij de onderliggende stereotypen min of meer zichtbaar zijn, zal iedereen (on)bewust de neiging hebben zo te antwoorden dat hij/zij vooral niet buiten de groep valt, waartoe hij/zij zichzelf rekent. Enkele zeer geëmancipeerde individuën uitgezonderd. Iedereen is zich ervan bewust dat er sancties op gendergrensoverschrijdend gedrag staan en alleen degenen die niet anders kunnen of het bewust willen hebben het er voor over om aan impulsen in die richting toe te geven.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Janiek,

allereerst: gefeliciteerd! :D Wat betreft de sancties op (gender)grensoverschrijdend gedrag: op alles wat buiten de "groep" valt staan sancties. Alleen valt die "groep" niet zo gemakkelijk te definieren. Daar kun je dan nog aan toe voegen dat "groepen" het onder elkaar absoluut niet eens zijn over wat nu precies dat grensoverschrijdende gedrag is en waar hun eigen grenzen liggen, dus is het een onoverzichtelijk zootje! Bovendien is het mijns inziens volstrekt onmogelijk om aan de verwachtingspatronen van anderen te voldoen, dus lijkt het me buitengewoon onverstandig om daar überhaupt aan te beginnen! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Babette schreef: Bovendien is het mijns inziens volstrekt onmogelijk om aan de verwachtingspatronen van anderen te voldoen, dus lijkt het me buitengewoon onverstandig om daar überhaupt aan te beginnen! :D
Desondanks doen we dat allemaal onbewust wel min of meer, vooral als het gaat om de verwachtingspatronen van de groep waartoe we onszelf rekenen. Gradaties van individualisme zijn ook nog eens per cultuur verschillend en ga zo maar door.

Dat dit soort tests überhaupt bestaan en dat men in allerlei onderzoeken sterk bezig is met het turven van verschillende responsen door vrouwen of mannen, zegt genoeg over een algemeen gevoelde behoefte aan houvast op dit vlak. Hier is de gevoeligheid wel iets hoger dan gemiddeld...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Janiek2 schreef: Desondanks doen we dat allemaal onbewust wel min of meer, vooral als het gaat om de verwachtingspatronen van de groep waartoe we onszelf rekenen. Gradaties van individualisme zijn ook nog eens per cultuur verschillend en ga zo maar door.
ik voel me vooral thuis bij vrouwen. Dat is dan wel een heel breed spectrum..... :D

In mijn woon- en verblijfplaats is het alleen mogelijk om er bij te horen als je a) bij de kerkgemeenschap hoort, of b) je veel in de kroeg zit, veel zuipt en met een dikke bierbuik op vissersklompen rondloopt... Oh ja: je dient hier ook nog geboren te zijn. Dat zal mij niet lukken, mocht ik dat al willen, en dat is, uiteraard, niet het geval. Royaal buitenbeentje dus. Tot nu toe heb ik niet het gevoel dat ik daar onder lijd... :D Bovendien is het zo dat ik al heel erg lang zoveel mogelijk mezelf wil zijn: dat is voor mij plezieriger en voor m'n intieme omgeving ook.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat die testjes een beetje de bevestiging van bepaalde gevoelens zijn, of misschien wel een hulpje bij het verkrijgen van (nieuwe??) inzichten in je eigen gedrag. Ondanks het idee dat m'n uiterlijk voor m'n gevoel niet overeen komt met m'n innerlijk, zijn er toch wel kleine onzekerheidjes, en wil ik zoveel mogelijk over m'n eigen psyche te weten komen. Ik realiseer me ook wel dat dit wellicht een illusie is, maar dan wèl mijn illusie èn een aardige... :D

Groetjes en liefs,

Babete.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Mara schreef:De beste test is nog steeds de realiteit.....ik leer in mun leven steeds weer nieuwe mensen kennen en nee ik ben verre van passabel, maar als mensen me leren kennen, zij het door langdurige vriendschappen, dates, op werkvloer en bij het stappen.....nou verzamel dan maar de meningen en je hebt un betrouwbaar resultaat hoe vrouwelijk je bent :wink:

Mara
Ben ik wel met Mara eens!
Ik had en score van 260, maar ik leef dan ook al bijna 30 jaar als vrouw!
Ik vind dat de vrouw in deze test wel een beetje dommig weggezet worden, maar soms is het gewoon makkelijk om je als vrouwe "dommig"te houden.......vinden de mannen meestal wel leuk! :roll: voelen ze zich superieur.
Maar hoe kom je er nou achter dat je als vrouw passabel bent, want het aan iedereen vragen doe je dus niet, en als ze wat langer naar je kijken kan dat ook een andere reden hebben dan dat ze aan je twijfelen!?
Van familie en vrienden krij ik wel eens te horen dat ik er goed uitzie, en dat kun je dan ook weer in twijfel trekken of ze dat algemeen bedoelen, of als vrouw zijnde :-?
Verder zoals ik al zei, vind ik dit soort testjes echt onbelangrijk, en dus eigenlijk totaal niet relavant ten opzichte van onze jeugdige vrouwen, want die willen het liefst onafhankelijk zijn, en zullen wellicht leger scoren dan een vrouw van middelbare leeftijd zoals ik! :wink:
liefs,
Betteke
tijgertje
ForumFan
Berichten: 387
Lid geworden op: di jun 27, 2006 8:35

Bericht door tijgertje »

score van 250

Het zijn idd weer stereotype vragen maar zijn ze dat niet allemaal :roll:
Gebruikersavatar
Sticky
ForumFan
Berichten: 368
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 5:18

Bericht door Sticky »

Ja 245.
Goh da's ook het hardste wat ik ooit gereden heb.
En ik vind dat hier lopen pochen over je hoge score 50 minpunten kost.
Op haar minst!

Sticky
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Sticky schreef:Ja 245.
Goh da's ook het hardste wat ik ooit gereden heb.
En ik vind dat hier lopen pochen over je hoge score 50 minpunten kost.
En voor dat snoeven over hard rijden nog eens 50 punten eraf...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie