Je hebt het nog niet helemaal begrepen. Waar ik me in jou post aan ergerde, was dat je iemand zo'n opmerking over "testosteron in een tuinbroek" kwalijk neemt en er allerlei sexisme achter vermoedt, terwijl je hier zelf het halve T*-spectrum met dergelijke platitudes pleegt weg te zetten.
Mogelijk zijn degenen die je in je vorige bericht citeert hypocriet, dat weet je niet. Je neemt het wel al generaliserend aan en dát is het wat me aan jou stoort. En ook dat je, zodra wie dan ook maar je generalisaties probeert te nuanceren, ze met zoveel hardnekkigheid probeert intact te houden. Dat heeft iets van een soort dogmatisme, in mijn beleving.
Voordat je nog iets verkeerd begrijpt: ik vind de hypocrisie rond bi-seksualiteit even rampzalig als jij. Persoonlijk kom ik er liever voor uit dat ik "biseksueel qua gevoel" ben, terwijl ik te monogaam van aard ben om daar iets mee te doen, dan andersom. Alleen is het natuurlijk ook een beetje vreemd om zo'n bord om je nek te hangen, als je er niet van gediend bent om mensen op je dak te krijgen die dan aan je monogaam-zijn willen gaan morrelen.
Wij hebben er nog eentje met COAX. Wel kleur overigens. En het zal nog wel even duren eer je begrijpt wat ik precies bedoelde, toen ik zei dat jij in mijn ogen op exact dezelfde manier denkt als die man die alleen op vrouwelijke vrouwen valt en niet op testosteron in een tuinbroek. Met iets meer intellectualiteit, maar verder gewoon precies zo.
iemand schreef:In de koran staan ook uitgesproken kleding en hoofdbedekkingsvoorschriften voor de man; die moet zijn hoofd en zijn hele lichaam bedekken en zijn baard laten staan.
Tja, dat moet je ook niet googlelen of horen van een 'haperende grammofoonplaat van uitspraken', mannen moeten zich volgens de Koran bedekken van navel tot de knie. Vrouwen moeten hun sieraad bedekken en wat dit inhoudt hangt af hoe de Koran gelezen wordt. Leuke collega's die toevallig moslim zijn kun je veel van leren. Gewoon buren waar je regelmatig contact mee hebt ook.
Vreemd dat juist deze draad die begon met een interessant artikel uitmondt in een discussie waarbij appels en peren vergeleken worden. Jammer ook.
artgrrl schreef: Leuke collega's die toevallig moslim zijn kun je veel van leren. Gewoon buren waar je regelmatig contact mee hebt ook.
Heel raak, artgrrl! Dat is ons probleem hier, dat we teveel op internet leven. Dan kunnen moslims DSM (=dat soort mensen) blijven en kom je er nooit achter dat ook onder hen veel mensen veel genuanceerder over homoseksualiteit denken dan veel religieuze Nederlanders.
Bijna 50 duizend woorden per dag: man is kletskous Sophie Broersen
Amsterdam - Mannen gebruiken dagelijks net zo veel woorden als vrouwen. Dat vrouwen bijna drie keer zo veel praten is een mythe. Dat schrijven Amerikaanse onderzoekers in het wetenschappelijk tijdschrift Science van vandaag.
Zowel mannen als vrouwen gebruiken per dag ongeveer 16 duizend woorden. De verschillen tussen de proefpersonen in het Amerikaanse onderzoek waren groot. Eén man had aan 500 woorden genoeg. Maar de meest praatgrage types waren ook mannen: bijna 50 duizend woorden per dag.
De proefpersonen, 210 vrouwelijke en 186 mannelijke studenten, droegen meerdere dagen een recordertje bij zich in de tijd dat ze wakker waren. Bij analyse van de opnames bleken de heren wel gemiddeld 500 woorden minder te gebruiken dan vrouwen, maar statistisch gezien is dat verschil volgens de onderzoekers niet van belang.
Aan het onderzoek deden alleen studenten uit Mexico en de VS mee. Ze waren dus allemaal ongeveer even oud en begaven zich in vergelijkbare sociale kringen. Volgens de onderzoekers beïnvloedt dat wellicht het aantal gebruikte woorden, maar niet de mate waarin de seksen verschillen.
Het is de eerste studie waarin de conversaties van grote groepen mensen langere tijd worden onderzocht. Bij een van de weinige andere onderzoeken mochten proefpersonen de recorders zelf aan of uit zetten. Bij dit onderzoek kon dat niet.
Wel mochten de studenten de opnamen beluisteren voordat de onderzoekers ze in handen kregen. Gevoelige informatie konden ze dan nog verwijderen. Uiteindelijk werd overigens maar 0,01 procent verwijderd.
Al decennia bestaat het stereotype van kletstantes en zwijgzame mannen. Vorig jaar schreef neuropsychiater Louann Brizendine in haar boek The Female Brain dat vrouwen 20 duizend en mannen 7 duizend woorden per dag gebruiken. Die getallen worden betwijfeld door kritische lezers en wetenschappers.
<iemand schreef:
In de koran staan ook uitgesproken kleding en hoofdbedekkingsvoorschriften voor de man; die moet zijn hoofd en zijn hele lichaam bedekken en zijn baard laten staan.
Tja, dat moet je ook niet googlelen of horen van een 'haperende grammofoonplaat van uitspraken',<
< mannen moeten zich volgens de Koran bedekken van navel tot de knie.>
Hier spreekt een Groot Licht, dat is duidelijk. Alle geloven en zedenwetgevingen verordonneren hetzelfde op dat vlak, anders zou de man zomaar in zijn blote piem rondlopen en zodoende zijn 'sieraad' aan de wereld laten zien.... behalve dan geloof ik papoea's en hier en daar wat bosneger en bosindianenstammen dan, diep in de rimboe, ver weg van de rest van de wereld dan, maar hou me ten goede hoor. Of dragen papoea's een peniskoker ter bedekking?
<Tja, dat moet je ook niet googlelen.
Ons Grote Licht hoeft natuurlijk helemaal niet te googelen, daarvoor is ze veel te ontwikkeld.
Maareh, als ik nou Afghanistan in combi met de taliban noem, wat ziet ons Grote Licht dan voor haar geestesoog verschijnen?
Ja, vrouwen in burka en........behoofddekselde, bebaarde mannen in lange gewaden. Zo staat het namelijk in de koran beschreven, hoe een man zich in het openbaar dient te tonen.
Ze waren (zijn) nogal streng in de leer, daar in Afghanistan, en toen de amerikanen daar binnen vielen, toonden sommige mannen daar zich zo opgelucht, dat ze hun baard afschoren. Helaas, voor sommigen van hun, liepen ze tegen talibanstrijders aan, die hun prompt de neus afsneden, als idd: koranstraf voor mannen die het wagen om baardloos door het leven te gaan. De vrouwen die het aandurfden zich zonder burka te vertonen konden op minder 'clementie' rekenen; ter plaatse ter dood gebracht.
Those who don't remember the past are condemned to repeat it.
Net als Mohammed B zich behoofddekseld, bebaard en in een lang gewaad toon(de) , en ons Grote Licht heeft met haar vlijmscherpe waarnemingsvermogen ook waargenomen dat haar moslimbuurman zich behoofddekseld, bebaard en in lang gewaad toont.
Moslimbuurman vragen waarom hij zich zo vertoond; daar gaat ze kritiekloos aan voorbij.
Natuurlijk hoeft ons Grote Licht niet te googelen of de buurman te vragen.
Want:
<waarbij appels en peren vergeleken worden>
ons Grote Licht heeft niet in de gaten dat haar behoofddekselde, bebaarde, in lang gewaad gehulde buurman een zeer zeldzame moslim-peer is, die naar de letter van de koran wet leeft, in tegenstelling tot de vele, zeer vele moslim-appel-mannen, die zich zowaar onbehoofddekseld, onbebaard en zonder lange gewaden en publique vertonen, maar wel zeuren over maagden, hoofddoekjes en vroomheid bij moslimvrouwen, terwilj ze in veel gevallen zo'n beetje alles doen wat allah verboden heeft, want woonachtig in het Westen, toch?
Ter verduidelijking: hoeveel behoofddekselde, bebaarde moslimmannen zien we in lange gewaden door Amsterdam wandelen?
Zeer weinig, want dergelijke consequent naar de letter van de koranwet moslim-peren zijn namelijk zeer zeldzaam, in tegenstelling tot........je raadt het al.
Ik ben het volledig met Cisca Dresselhuys eens, die wel degelijk al die moslim- appel-mannen met de zeer zeldzame moslim-perenmannen vergelijkt, in het kader van de moslimvrouw, die in de regel vroom en gehoofddoekt door het leven moet. De hele 'familie-eer' word namelijk aan haar opgehangen. Als het begrip 'familie-eer' afhankelijk was van het gedrag van moslim mannen, dan was het hele begrip al lang en breed opgeheven.
<Leuke collega's die toevallig moslim zijn kun je veel van leren.>
Ehm, ongetwijfeld, maar van jou leer ik ook heel veel, teweten: dat het geschreven woord op het internet wezenlijk verschilt van het IRL gesproken woord.
Jij bent toch diegeen die commentariërende suri/anti mannen zo jolig en politiek incorrect toeriep 'dat ze maar (coke) bolletjes in hun hol moesten steken'? Geheel naar de nieuwsberichtgeving van die tijd? Ipv van leuk met ze te praten en 'van ze te leren'?
Zo leer ik ook van jou dat het geschreven woord op het internet veelal op lievige toon moraliserende politiek correcte praatjes kunnen zijn, omdat dat blijkbaar hoort (in deze groep).
Alleen........verkondigde je partner eens IRL nogal, eh, politiek incorrecte praatjes over DSM (dat soort mensen) moslims/maroks, waarbij ze niet alleen bijval van mij kreeg, maar ook van jou.
Ik reken er op dat dat volgens natuuuuuuuurlijk helemaaaaaaaal niet waar is, dan wel 'vergeten'.
<Dat is ons probleem hier, dat we teveel op internet leven>
Ehm ja, en zoals ik hierboven schrijf verschilt het geschreven woord op internet wezenlijk van het IRL gesproken woord.
Zo las ik hier eens een postje van X, waarin ze schreef 'dat ze mensen wilde helpen'.
Ik zou bijna tranen in mijn ogen hebben gekregen van zóveel altruisme, ware het niet dat ik kort daarvoor X over de telefoon sprak, waarbij ze vertelde dat ze via hier Y had leren kennen, die ze IRL bij haar thuis ontmoette, en pertinent niet met Y over straat wilde, laat staan durfde, want Y zag er zo mannelijk, etc uit.
Onder 'helpen' versta ik toch iets heel anders, of ik moet me sterk vergissen.
Zis iz ze internet, waar alles andersom werkt, en soms ben ik blij dat ik posters en hun uitspraken IRL ken, zodat ik me niet hoef te laten 'moraliseren'.
Dat laatste is wederzijds: hier op ze internet irriteer ik me regelmatig blauw aan jouw in mijn ogen harde en ongenuanceerde uitspraken, terwijl het IRL heel gezellig was...
mila schreef: behalve dan geloof ik papoea's en hier en daar wat bosneger en bosindianenstammen dan, diep in de rimboe, ver weg van de rest van de wereld dan, maar hou me ten goede hoor. Of dragen papoea's een peniskoker ter bedekking?
Ik heb altijd gedacht dat de peniskoker een soort equivalent was van onze stropdas, kleding en statussymbool tegelijk, omdat je kennelijk veel kunt doen met afmeting en materiaalkeuze. Suggestiever bovendien dan een lendendoekje.
mila schreef:Als het begrip 'familie-eer' afhankelijk was van het gedrag van moslim mannen, dan was het hele begrip al lang en breed opgeheven.
GIECHEL
Jij bent toch diegeen die commentariërende suri/anti mannen zo jolig en politiek incorrect toeriep 'dat ze maar (coke) bolletjes in hun hol moesten steken'? Geheel naar de nieuwsberichtgeving van die tijd? Ipv van leuk met ze te praten en 'van ze te leren'?
LOL, wow jij bent in je element... hoe was je weekend?
Ach.......in mijn element.......hmmmzz......ik kan slecht tegen het naar eigen 'politiek correct' 'inzicht' 'op smaak' brengen van mijn woorden, en dan vooral als ik de schrijfster bij tijd en wijle toch wel erg politiek incorrecte dingen hoor verkondigen......
Mij zul je op het internet namelijk niet betrappen op 'verplicht', sociaal wenselijk politiek correct gedrag, ik ben hier namelijk net zo 'politiek incorrect' als IRL.
Ik was verleden week bij mijn jongste broer en zijn vrouw op visite, die hebben 2 letterlijk en figuurlijk heel erg knappe (puber) dochters.
In bijzijn van diverse (blanke) anderen vertelden ze dat het hun niet uitmaakte waar mee hun dochters thuiskomen voor wat betreft een partner m/v als het maar niet een moslim/marok is. Daar hebben ze zo hun mi terechte redenen toe, om dat te vinden.
Het leuke is, is dat mijn broer, zijn vrouw en hun dochters dermate allochtoon ogen (maar niet gedragen) dat niemand van de blanke aanwezigen ook maar met 1 oog knipperde, toen ze dat hoorden.
Het is een ongeschreven wet in politiek correct Nederland; allochs mogen zeggen wat ze denken en willen, hoe rascistisch of discriminerend ook, autochs mogen dat beslist niet, want blank, dus worden ze verondersteld 'beschaafd' en 'politiek correct' te zijn'
<... hoe was je weekend?>
Enig! En het blijkt hier ook mooi weer te zijn, heerlijk! Zo kan ik mijn kleur op peil houden (zodat me weer gevraagd kan worden 'van wat voor nationaliteit ik ben'. (gebeurde me laatst weer).