Gelezen....

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

De zevende wet van Frederique:

"Je bent zo hypocriet als je je voelt"

(Afgeleid van de eerste zes wetten van Frederique:
1) Je bent zo vrouw als je je voelt
2) Je bent zo man als je je voelt
3) Je bent zo transseksueel als je je voelt
4) Je bent zo transgender als je je voelt
5) Je bent zo travestiet als je je voelt
6) Je bent zo Nedelander als je je voelt)

Op verzoek verzin ik er nog 10 :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

ja nog meer !!!!
nog tienn ajb! :) :)
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<3) Je bent zo transseksueel als je je voelt>

Post SRS moet je het er maar mee doen, dan valt er nix meer bij te stellen ;-)

Mila.
Gebruikersavatar
Ataraxia
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 19:41

Bericht door Ataraxia »

Die directeur heeft groot gelijk, een legging onder een rok is ook totaal geen stijl :P
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

mina schreef:ja nog meer !!!!
nog tienn ajb! :) :)
8.) Je bent zo christelijk als je je voelt
9.) Je bent zo moslim als je je voelt
10.) Je bent zo Nedelander als je je voelt
11.) Je bent zo Marokkaan als je je voelt
12.) Je bent zo randstedelijk als je je voelt
13.) Je bent zo landelijk als je je voelt
14.) Soms voel je je winderig (misschien valt deze beter in een ander lijstje - maar hij was te leuk om te laten liggen)
15.) Je bent zo lang als je je voelt
16.) Je bent zo afwijkend als je je voelt
17.) Je bent zo normaal als je je voelt

Nog 10? :wink:

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Janiek,
Janiek2 schreef: Maar over wat geloof voor mensen kan betekenen denk jij een stuk makkelijker dan ik. En waarom ik het vergeleek is dit: wat ouders zijn, wezenlijk of aangeleerd, is altijd iets wat kinderen ingrijpend beinvloedt. Eet smakelijk!
ik weet niet of ik er gemakkelijker over denk: ik ben niet opgegroeid in een situatie waarbij geloof een hoofdrol speelde; het was geen voorwaarde voor je bestaan, maar iets in de marge en volstrekt vrijblijvend.

Je kunt, als je groot en sterk bent, altijd nog beslissen of je onderdeel van een geloofsgemeenschap wilt worden of niet, en mijns inziens is dat ook de manier. Als je als ukkepuk gedoopt wordt, heb je daar geen zeggenschap over, ben je niet wilsbekwaam om daar zelf een beslissing over te nemen, en dat vind ik eigenlijk niet sjiek. M'n partner heeft zich ook uit zo'n club moeten worstelen, en dat was voor ons geen leuke ervaring.

En we hebben heerlijk de hele middag gegeten en gedronken, en vooral de knoflooksoep was heel erg lekker! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Babette,
Babette schreef:Als je als ukkepuk gedoopt wordt, heb je daar geen zeggenschap over, ben je niet wilsbekwaam om daar zelf een beslissing over te nemen, en dat vind ik eigenlijk niet sjiek. M'n partner heeft zich ook uit zo'n club moeten worstelen, en dat was voor ons geen leuke ervaring.
Ik denk ook dat het meespeelt hoe je ouders en die geloofsgemeenschap daarmee omgaan. Ik ben zelf ook gedoopt (gereformeerd synodaal), op dit moment geloof ik niet meer. Toch heb ik er geen verkeerde gevoelens over dat mijn ouders mij gedoopt hebben: zij hebben op hun manier vanuit hun geloof het beste met mij voorgehad, ook op geloofsgebied. Dat ik nu andere keuzes maak dan zij zich toen konden voorstellen - dat konden ze toen ook niet voorzien...

Ik heb wel geweigerd om mee te doen met de beleideniscathegesatie (voor niet gereformeerde meelezers: dit is in gereformeerde kringen gebruikelijk zo rond je 16-18e jaar). En die keuze hebben mijn ouders (en ook de kerk) geaccepteerd, zowel mijn ouders als de kerk hebben destijds ook geen druk uitgeoefend om dat wel te doen.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi Frederique,

ik denk dat het heel erg fijn is als je ouders vanuit hun geloof zich toch kunnen voorstellen dat je uiteindelijk andere keuzes maakt. Mijn ouders hebben in hun wijsheid m'n zusjes en mij niet gedoopt, en ik ben ze daar tot op de dag van vandaag dankbaar voor. Ik vind overigens dat ze daar het recht ook niet toe hadden, net zomin als ik het recht had om die beslissing voor mijn kinderen te nemen.

En natuurlijk zijn er geloofsgemeenschappen die je niet onder druk zetten, als je niet verder met ze wilt. Ik probeer ook niet te generaliseren. Voor mij is het een principe kwestie: ik hecht erg aan mijn vrije keuzes als mens, en ik ben in m'n leven te veel situaties met geloofsgemeenschappen tegengekomen die daar haaks op stonden: ervaringsdeskundige helaas...

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie