Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<bij fantaseert>

En weet je wat er nou hier precies 'weggefantaseerd' word?

De reacties van de bio vrouwelijke peletonleden. Daar gaat dat krantenartikel voornamelijk over.

<
Dit lijkt me wel een typisch voorbeeld van een TS die zich als 'echt, heus waar 100% vrouw' beschouwt, en op een soort zelf gecreeërd '100% vrouw' eiland leeft, maar daarbij volledig aan haar (damesteam) omgeving voorbij gaat, die er het hunne van denken, niet zo verwonderlijk gezien haar verschijning>

Niet (willen) vertellen, maar toch in een vrouwenpeleton willen deelnemen ZONDER rekening te houden met de gevoelens en gedachten die de bio vrouwelijke peletonleden wel eens zouden gaan koesteren over haar TS/mannelijke verschijning+ prestaties.

Ik vind de conclusies die die bio vrouwelijke peletonleden nou niet bepaald vreemd; wat ik wel vreemd vind is dat een TS blijkbaar kan vervallen tot een soort egoisme vanuit het post op vrouw zijn, en GEEN rekening houdt met haar omgeving.


En ja, voor de wet een vrouw na haar srs, dus enzenz, het is nogal abstract allemaal en dan VOORAL als die V in het paspoort niet strookt met het overgrote deel van de verschijning.

Nogmaals: ik verbaas me niet over de reacties van de bio vrouwelijke peletonleden.

Of fantaseer ik nou weer teveel?

Mila.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Mila schreef :

Niet (willen) vertellen, maar toch in een vrouwenpeleton willen deelnemen ZONDER rekening te houden met de gevoelens en gedachten die de bio vrouwelijke peletonleden wel eens zouden gaan koesteren over haar TS/mannelijke verschijning+ prestaties.


"Sissy van Alebeek uit Schijndel is een van de weinigen uit het vrouwenpeloton die Van Gogh gevraagd heeft hoe de vork aan de steel zit"

Ik ga hier dus wel uit afleiden, dat als ze het vragen dat zo ook het verhaal te horen krijgen.
Dat is ook zo bij mij trouwens .... tot op heden echter heb ik die vraag nog niet gehad en dus zwijg ik als een graf.
Als een ander er geen probleem van maakt (of ze het nu zien of niet) dan zwijg ik liever ook.

Ik vind de conclusies die die bio vrouwelijke peletonleden nou niet bepaald vreemd; wat ik wel vreemd vind is dat een TS blijkbaar kan vervallen tot een soort egoisme vanuit het post op vrouw zijn, en GEEN rekening houdt met haar omgeving.

Dat heeft ze wel gedaan, want ze heeft een medische keuring ondergaan en een officiële licentie aangevraagd.
UITEINDELIJK zegt die Sissy ook zelf :
Ze is voor de wet vrouw geworden, dus wie zijn wij om er iets van te zeggen?''

En ja, voor de wet een vrouw na haar srs, dus enzenz, het is nogal abstract allemaal en dan VOORAL als die V in het paspoort niet strookt met het overgrote deel van de verschijning.

Neen dat is niet abstract, HIER ga je in de fout !
Dat is de realiteit !
Het uiterlijk van iemand is vatbaar voor perceptie .... er rijden immers een pak vrouwen in het peleton, die er uitzien als halve of hele mannen.
Zeker in het wielrennen.
Die V en die medische keuring en die Licentie van de bond ....met daar nog eens bij de vele dopincontroles in het wielrennen dat is de realiteit en het enige realistische gegeven.
IK veronderstel als men de indeling op uiterlijk zou maken dat AMelie Mauresmo ook niet zou mogen deelnemen in het tennis voor vrouwen.

Nogmaals: ik verbaas me niet over de reacties van de bio vrouwelijke peletonleden.
Of fantaseer ik nou weer teveel?

Dat is correct.
Reactie zal er zijn .... maar daarvoor verwijzen we naar de bond en het reglement.

Groeten,

Melina
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

<En ja, voor de wet een vrouw na haar srs, dus enzenz, het is nogal abstract allemaal en dan VOORAL als die V in het paspoort niet strookt met het overgrote deel van de verschijning.

Neen dat is niet abstract, HIER ga je in de fout !
Dat is de realiteit!>

Ik geloof dat jij in de fout gaat, en niet goed leest.

De wettelijke realiteit is post op een V in het paspoort, en dat is heel mooi.

Maar als de uiterlijke verschijning niet met die V in het paspoort strookt, dan word de SOCIALE realiteit al aanmerkelijk anders.

En die argumenten over mannelijk ogende bio sport en overige vrouwen zijn inmiddels overbekend, en niet geheel valide.

Mannelijk ogende bio vrouwen zijn A: geen man geweest, want ze hebben een naturel vagina, baarmoeder, eierstokken en borsten, B: ze hebben in de regel geen browridge, dan wel een fikse konk van een mannenneus, een flink groot uitgevallen kin en onderkaak, geen resten baardgroei/lichaamshaar, grote handen en voeten, geen bovengemiddelde lichaamslengte etc.

Tenzij die mannelijk ogende bio sportvrouwen (al jaren) fiks aan de testo zijn, dan word het weer anders natuurlijk.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Pfff had het artikelzelf ook al bij ons in de krant gelezen, en had er ook best wel een dubbel gevoel bij.

aan de ene kant kan ik me de ophef en discussies erover wel begrijpen, omdat het toch een zekere vorm van onzekerheid raakt bij mij, en ik ook de reacties van lezers opvang(die niet altijd positief zijn).

Maar aan de andere kant heb ik ook heel veel respect voor haar doordat ze toch haar eigen weg gaat, in een sport uitkomt waarbij ze weet dat als ze beter presteert je toch in de "picture'' komt te staan en je van te voren weet dat er discussies kunnen ontstaan.
Lijkt me niet makkelijk en je moet toch sterk zijn om dat aan te kunnen.


groetjes Bibi
Jawel,Esther
ff weer wat posten
Berichten: 34
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 18:48

Bericht door Jawel,Esther »

Patricia1979 schreef:
Jawel,Esther schreef:Wel van veel arrogantie
En dan zie je een foto van ze en dan schrik je je werkelijk dood.


Die transen hebben dus echt een fikse *realiteitsstoornis*.

Je vergeet hier "een behoorlijke dosis onbeschoftheid" te quoten.

Jij presteert het om op basis van een krantenartikeltje iemand die je niet kent (ik overigens wel) de grond in te schrijven en bovendien ook nog eens een realiteitsstoornis toe te schrijven.
Voor de zoveelste keer haal je mensen naar beneden, waarom?
Ik kan dit niet anders dan arrogant en onbeschoft vinden.
Richt je aandacht en je energie op jezelf, daar heb je je handen vol aan.

Het is trouwens "ik vind"
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

@Mina, wat als ze nou gewoon heel erg graag hard fietst? Bij de mannen meedoen zou ik pas gek vinden.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

heel hard fietsen kun je ook alleen of met een fietsvriendinnenclubje...
aan wedstrijden meedoen en willen winnen is iets heel anders...
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dus als trans ontzeg je jezelf volgens jou automatisch het recht om competatief te sporten?

*ziet al bordjes: slegs vir bio's*
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

mina schreef:waarom provoceren en gelijkwaardigheid afdwingen op die manier...
Dus voortaan moeten alle MtF transseksuelen maar naar het herentoilet, want anders provoceer je...
mina schreef:waarom al die aandacht als transvrouw willen trekken, als je zo graag als vrouw onder de vrouwen geaccepteerd wilt worden...
Hoezo als transvrouw? Ze etaleert er toch niet mee? Zo kan je niks meer doen in je sociale leven en moet je maar achter de geraniums gaan zitten... No way!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Waarom zou je in godsnaam niet je eigen leven meer mogen leven als transvrouw, ben je dan gedoemd om een stil en verborgen leven te gaan leiden zodat je owee maar niet ontdekt wordt (en misschien ook anderen ten spot maakt).

Misschien wordt het weleens tijd dat we opkomen voor onze eigen gevoelens, om ons eigen leven gaan leiden dat we willen, misschien dat de samenleving het dan eerder gaat accepteren.

Het belangrijkste is toch dat ze je accepteren om de persoon wie je bent, wat je uitstraalt.
(De mensen die puur naar het uiterlijke kijken, tsja, die kijken maar eerst goed naar zichzelf).

groetjes Bibi
mila
Forumdiva
Berichten: 1404
Lid geworden op: za jan 22, 2005 22:07
Locatie: amsterdam

Bericht door mila »

Waar ik me hier nog het meest over verbaas is de manier waarop de gevoelens en gedachten mbt een competatieve sport TS van bio vrouwen botweg op zij geschoven worden, en/of zelfs totaal ontkend, dan wel ontkracht.
En dat op een tv/tg/ts forum waarop bio vrouwen in de regel zo ongeveer als heilig beschouwt worden, en bijkans doodgeknuffeld, soms tot op het fetisjistische af.
Komt er dan een TS in het geding waarmee bio vrouwen om de een of andere reden (in dit geval) terecht moeite hebben, dan word hoe dan ook, koste wat kost, die TS tot op het bot verdedigd, wat voor argumenten die bio vrouwen ook voeren; ze worden botweg monddood gemaakt.
Wat is dat toch? Ik kan me een soort 'bedekken met de mantel der TS liefde' wel voorstellen, maar dat dat zo ver gaat dat je de gevoelens en gedachten van bio vrouwen totaal ontkend en ontkracht, terwijl hier zo geprentendeerd word 'bio vrouwvriendelijk te zijn?

Ik zie nou werkelijk niets genuanceerds over de gevoelens van die bio vrouwen, integendeel.
Natalie word met hand en tand verdedigd, ook al is ze nog zo onpassabel en mannelijk als wat, zij mag meedoen in vrouwensporten waarin ze het tegen bio vrouwen opneemt.
Ik val niet op vrouwen/ts etc, vandaar dat ik het zie dat er met 2 maten gemeten word, mbt bio/ts, denk ik.

Mila.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

melina_r schreef:[ .... het is gewoon het recht als je helemaal rond bent om je plaats op te eisen tussen de andere vrouwen op deze aardbol
Noem jij dat integreren als vrouw in de maatschappij: competitie aangaan als transvrouw met biovrouwen...
ja zou ik ook zeggen, flinke realiteitsstoornis ja
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Bibi_ schreef:Waarom zou je in godsnaam niet je eigen leven meer mogen leven als transvrouw, ben je dan gedoemd om een stil en verborgen leven te gaan leiden zodat je owee maar niet ontdekt wordt (en misschien ook anderen ten spot maakt).

Misschien wordt het weleens tijd dat we opkomen voor onze eigen gevoelens, om ons eigen leven gaan leiden dat we willen, misschien dat de samenleving het dan eerder gaat accepteren.

Het belangrijkste is toch dat ze je accepteren om de persoon wie je bent, wat je uitstraalt.
(De mensen die puur naar het uiterlijke kijken, tsja, die kijken maar eerst goed naar zichzelf).

groetjes Bibi
ja maar daar gaat deze discussie toch helemaal niet over Bibi?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mila schreef: Ik val niet op vrouwen/ts etc, vandaar dat ik het zie dat er met 2 maten gemeten word, mbt bio/ts, denk ik.
Niks 2 maten. Een licentie is een licentie, en die heeft ze.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Eigenlijk vind ik deze zoals die gevoerd wordt nergens op slaan, maar begrijp het wel.

Ondanks dat ik me heel goed voor kan stellen dat de bio-vrouwen uit het peleton er grote moeite mee (kunnen) hebben, (misschien ook omdat er nog teveel onduidelijkheid is), en het voor mij ook heel duidelijk is dat grote delen van de samenleving er moeite mee hebben, vind ik dat je toch niet kan zeggen dat ze niet mee mag doen, omdat ze vroeger een man was.

CITAAT UIT ARTIKEL

"Sissy van Alebeek uit Schijndel is een van de weinigen uit het vrouwenpeloton die Van Gogh gevraagd heeft hoe de vork aan de steel zit. ,,Vooral in het begin had ik er een dubbel gevoel over'', aldus Van Alebeek. ,,Aan de ene kant vroeg ik me af of het wel helemaal eerlijk was dat zij als transseksueel bij ons reed, aan de andere kant heeft ze van de KNWU toestemming gekregen. Ze is voor de wet vrouw geworden, dus wie zijn wij om er iets van te zeggen?''

De bovenstaande reactie van Sissy van Alebeek zegt volgens mij genoeg.

Bovendien heb ik vroeger zelf ook op hoger niveau sport bedreven (voor de duidelijkheid als man ), en op het moment dat iemand boven de ander uitstijgt, tsja dan krijg je gewoonweg reacties en vragen of alles naar alle eerlijkheid is gebeurd, dat is iets wat er gewoon bij hoort.
En in het geval van Natalie is het ook zo, zolang ze maar middelmatig presteert zal er niets aan de hand zijn, op het moment dat je op hoger niveau presteert krijg je gewoon andere reacties.

Voor alle duidelijkheid nog het volgende: Voor mij zou in het geval dat ik in de schoenen van Natalie en Melina stond, de maatstaf zijn, dat ik voor mezelf heel duidelijk wilde hebben dat ik echt geen lichamelijk voordeel ten op zichte van de bio vrouwen had, anders zou ik me er heel rot onder voelen en besluiten niet op competitie niveau te gaan sporten.

groetjes Bibi
Plaats reactie