Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

@Mina, ik ga zo vaak zonder make up een toilet binnen...
Fysiek moet ik het ook tegen veel bio vrouwen afleggen.

Maar een ander voorbeeld. Naar mannen wordt op vergaderingen in het algemeen beter geluisterd omdat ze een zwaardere stem hebben. Ik zit in de politiek en kan als dat moet een heel zware stem opzetten. Mag dat of ben ik nu oneerlijke concurrentie?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef:
Bibi_ schreef: En deze gevoelens kun je dus niet wegnemen door te zeggen dat het volgens algemene voorschriften legaal is.
In dit geval zijn de algemene voorschriften en wat de samenleving erover kan denken redelijk verschillend.
Het feit dat Natalie niet altijd wint toont mijn inziens duidelijk aan dat er van oneerlijke concurrentie geen sprake is. Misschien vindt een deel van de samenleving ook wel dat jij iets niet zou mogen; naar het damestoilet gaan oid. Laat je jezelf dan wegsturen?
als ik vind dat ik er niet overtuigend en eenduidig genoeg als meisje uitzie ga ik naar de heren idd, en dat doe ik dus ook in het dagelijks leven ja. Zo een zelfde afweging zou je kunnen maken als je aan competitiesport met dames begint ja, maar dat hoeft niet...

Gewoon je eigen keuze maken idd... het is slechts mijn mening, en die mag ik ook geven toch?
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef:@Mina, ik ga zo vaak zonder make up een toilet binnen...
Fysiek moet ik het ook tegen veel bio vrouwen afleggen.

Maar een ander voorbeeld. Naar mannen wordt op vergaderingen in het algemeen beter geluisterd omdat ze een zwaardere stem hebben. Ik zit in de politiek en kan als dat moet een heel zware stem opzetten. Mag dat of ben ik nu oneerlijke concurrentie?
tuurlijk mag dat, dat is toch iets heel anders ;) je zit bovendien toch niet alleen met vrouwen te vergaderen of wel?
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

@ Morbide

Tsja als je dat zo wilt lezen wat ik schreef, zonder rest rest mee te nemen wat ik over dit onderwerp heb geschreven, dan kan ik zo'n antwoord verwachten ja.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik begrip heb voor de bio vrouwen, omdat er voor hun onduidelijkheid is over de concurrentiepositie t.o.v. Natalie.
Aan de andere kant vind ik ook dat Natalie op dat niveau echt wel competatief mee mag rijden, als transvrouw mag je heus wel enige prestatiedrang hebben om ergens in uit te blinken, waarom niet.
Daar kan ik alleen maar RESPECT voor opbrengen had ik al eens geschreven.

groetjes Bibi

ps gelukkig hebben ze me nog nooit van het damestoilet weggestuurd, mijn reactie daarop weet ik dus nog niet.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef: als ik vind dat ik er niet overtuigend en eenduidig genoeg als meisje uitzie ga ik naar de heren idd, en dat doe ik dus ook in het dagelijks leven ja. Zo een zelfde afweging zou je kunnen maken als je aan competitiesport met dames begint ja, maar dat hoeft niet...
Ehm, als je als vrouw leeft dan ligt dat toch wel even anders. Helemaal als je niet meer staand kunt plassen.
mina schreef: Gewoon je eigen keuze maken idd... het is slechts mijn mening, en die mag ik ook geven toch?
Uiteraard, en ik mag het er mee oneens zijn. Wat Natalie doet, haar kop boven het maaiveld uitsteken, verdient lof vind ik.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef:
tuurlijk mag dat, dat is toch iets heel anders ;) je zit bovendien toch niet alleen met vrouwen te vergaderen of wel?
Neuh, er zitten te weinig vrouwen in de raad hier. Ik heb wel de vrouwenportefeuille, samenleving en zorg, dus ik debatteer wel vaak met vrouwen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

Morbide schreef: Ehm, als je als vrouw leeft dan ligt dat toch wel even anders. Helemaal als je niet meer staand kunt plassen..
het gaat niet om passabiliteit, wat ik bedoel is: ik presenteer me nu androgyn, daarom ga ik niet naar de dames, maar als ik een pruik oid dergelijks zou dragen - me met andere woorden helemaal als meisje - en dus niet androgyn - zou presenteren, zou ik wel naar de dames gaan... is gewoon een gevoelsmatige afweging die ik maak...
en die afweging mis ik een beetje in het verhaal van Natalie, snap je?
en je kunt gewoon zitten, ook op een herentoilet hoor ;)
morbide schreef:
Uiteraard, en ik mag het er mee oneens zijn. Wat Natalie doet, haar kop boven het maaiveld uitsteken, verdient lof vind ik.
Is ook waar. Maar ik kan het niet laten me te verplaatsen in haar vrouwelijke medespelers, en ik begrijp niet waarom die discussie hier dus vermeden wordt, terwijl velen wel het hoogste woord hebben over hoe je er uit zou moeten zien om op het juiste toilet geaccepteerd te worden, en dat je vooral *jouw eigen woorden destijds* je moet kleden zoals andere meisjes van je leeftijd enzovoorts....wat ik zelf dan weer onzin vind...

Ik vind juist met dit soort dingen dat je een paar keer zou kunnen nadenken over hoe die andere vrouwen dat zouden vinden als je als TS van ze wint...

of is dat nou zo n kromme gedachtengang?
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Bibi_ schreef:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ik begrip heb voor de bio vrouwen, omdat er voor hun onduidelijkheid is over de concurrentiepositie t.o.v. Natalie.
Zoals ik al zei, ik denk niet dat er sprake is van oneerlijke concurrentie. HRT is naar mijn ervaring een aanslag op je fysieke gesteldheid. Bovendien als je zo begint te redeneren, dan bestaat er tussen bio's onderling ook oneerlijk concurrentie. Mijn vriending legt het met basketballen af tegen bijna iedere willekeurige andere vrouw.
Bibi_ schreef: Aan de andere kant vind ik ook dat Natalie op dat niveau echt wel competatief mee mag rijden, als transvrouw mag je heus wel enige prestatiedrang hebben om ergens in uit te blinken, waarom niet.
Daar kan ik alleen maar RESPECT voor opbrengen had ik al eens geschreven.
Hier zijn we het eens.

Bibi_ schreef:ps gelukkig hebben ze me nog nooit van het damestoilet weggestuurd, mijn reactie daarop weet ik dus nog niet.
Houden zo.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Mina, ik heb het niet over passabiliteit. Ik heb het over 24/7 door het leven gaan als vrouw. Stel je de krantenkoppen eens voor als Natalie bij de mannen meedeed.

De discussie over wat de bio racers er van vinden wordt niet vermeden. Wel weerlegd. Ze voldoet aan de regels, dus mag ze meedoen. Punt.

Dat postje wat Patricia vakkundig opgediept heeft ging heel ergens anders over dan jij nu insinueert. Als je passabel wilt overkomen, dan kun je maar beter zorgen dat je niet te veel opvalt. Zelf heb ik daar lak aan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef:
Ik vind juist met dit soort dingen dat je een paar keer zou kunnen nadenken over hoe die andere vrouwen dat zouden vinden als je als TS van ze wint...

of is dat nou zo n kromme gedachtengang?
Bijna het belangrijkste vergeten. Ja, dat vind ik krom. Of moet ik me ook kunnen voorstellen hoe een man zich verneukt voelt als ie een oogje op me heeft en later verneemt dat ik trans ben?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
mina
Eredivisie
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 13:50

Bericht door mina »

nou als je wint als trans, val je dus wel op als trans, en haal je dus de krant zoals je ziet, en dan denken veel mensen, waaronder ook die vrouwen, aan oneerlijke concurrentie.
en niet zo verwonderlijk als de TS in kwestie er ook nog uitziet en de lengte heeft van een man?

bijna avantgardistisch zoveel acceptatie verwachten van de maatschappij als *vrouw* ;)
Gebruikersavatar
Lianne
dagelijks aanwezig
Berichten: 103
Lid geworden op: di dec 12, 2006 17:52
Locatie: venlo
Contacteer:

Bericht door Lianne »

@ Morbide

Tuurlijk is er volgens mij geen sprake van oneerlijke concurrentie, maar er zullen er genoeg zijn die dat wel vinden, vooral omdat ze er niet bij stilstaan wat het allemaal inhoud, al die veranderingen.
En ja, bij die meningen van anderen wil ik ook weleens bij stilstaan, alleen op die manier kun je anderen overtuigen volgens mij.

In elke sport bestaat er nu eenmaal een vorm van concurrentie, iedereen is nu eenmaal anders, de een zal fysiek sterker zijn, de andere mentaal veel weerbaarder.
Dat hoort er gewoon bij en zal altijd zo blijven, en daarom bedrijf je ook sport op niveau, juist om de concurrentie met anderen aan te gaan.
Oneerlijke concurrentie bestaat er ook, maar dat is meer dat je bewust iets gaat doen om persoonlijk voordeel uit te halen.

In het geval van Natalie vind ik dat dus totaal niet aan de orde, oneerlijke concurrentie.

groetjes Bibi
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

mina schreef:nou als je wint als trans, val je dus wel op als trans, en haal je dus de krant zoals je ziet, en dan denken veel mensen, waaronder ook die vrouwen, aan oneerlijke concurrentie.
en niet zo verwonderlijk als de TS in kwestie er ook nog uitziet en de lengte heeft van een man?

bijna avantgardistisch zoveel acceptatie verwachten van de maatschappij als *vrouw* ;)
En in plaats van te denken godverdomme, dat dat toch mooi even kan in ons kleine kutlandje werk je mee aan de discriminatie van transen?
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

mina schreef:nou als je wint als trans, val je dus wel op als trans, en haal je dus de krant zoals je ziet.
Niet altijd:
In Hapert reikte de 32-jarige Noord-Hollandse niet verder dan een dertiende plaats, desalniettemin stond ze dit seizoen al meerdere malen op het podium. Van Gogh won zelfs de regiowedstrijd De Weeren in Amsterdam. Voor grotere wedstrijden, zoals de Ladies Tour die nu wordt verreden, is ze nog niet goed genoeg.
Toch niet de krant gehaald.
en niet zo verwonderlijk als de TS in kwestie er ook nog uitziet en de lengte heeft van een man?
Euuhhhh, voor het geval dat je dat niet weet, de winnares staat op een podium op een hogere trede dan de wielrensters in 2e en 3e plaats. Zo lang is Natalie ook weer niet.

Maar goed, het lijkt alsof Mila en Mina, respectievelijk non-op trans en androgyn, meer problemen ermee hebben dan de bio-vrouwen waartegen Natalie heeft gereden.

Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa met een S op zo sep 09, 2007 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
If all else fails, buy new shoes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Amai, veel geschreven.

Net terug van 100 km training op de fiets ... oh ja samen met een bio-vrouw gaan trainen.

Ik haal er enkele dingen uit :

Mila schreef

En die argumenten over mannelijk ogende bio sport en overige vrouwen zijn inmiddels overbekend, en niet geheel valide.

Mannelijk ogende bio vrouwen zijn A: geen man geweest, want ze hebben een naturel vagina, baarmoeder, eierstokken en borsten, B: ze hebben in de regel geen browridge, dan wel een fikse konk van een mannenneus, een flink groot uitgevallen kin en onderkaak, geen resten baardgroei/lichaamshaar, grote handen en voeten, geen bovengemiddelde lichaamslengte etc.


IK zie nog steeds geen relevantie naar het wielrennen.

Mila schreef :

Ja, en het staat ook duidelijk beschreven ja. Heel fijn dat je ons er op attendeert, en ja, Billie Jean King is een bio vrouw.

Nu nog even de feiten over de bio vrouwen/rensters in de microkosmos van het wielrennen doornemen;

die hebben nogal duidelijk moeite met Natalie, en het word ook duidelijk beschreven waarom.

Alleen ga jij daar al selectief quotend consequent aan voorbij, net als sommige andere posters hier.

Even wat 'verzinzelz': die bio vrouwen doen er niet toe, die dienen hun mond maar te houden, want zij zijn geen Billie Jean King?

Die bio vrouwen hebben geen recht van spreken, omdat Natalie een post op TS is, tevens medewerkster van dit forum, dus is ze bijkans heilig?


Neen die moeten vooral hun mond houden, omdat ze het regelement van de bond en van de UCI zouden moeten kennen.
Namelijk als je je gaat aansluiten bij de wielerbond dan teken je en dan verklaar je ook dat je akkoord bent met de regels van de wielerfederatie !
Dus als ze hun reglementen zouden kennen dan hoeven ze ook geen domme vragen te stellen in het peleton.

Als ik het artikel lees dan lijkt me dat wat te neigen naar afgunst :

Van Alebeek: ,,Het wordt door veel rensters niet geaccepteerd omdat er over haar nog veel onduidelijkheid bestaat. Ze kan echt ontzettend hard rijden.

De reactie is dus een gevolg van onwetendheid...... als ze echter de reglementen zouden lezen, dan weten ze genoeg.
Verder is er het argument : "ze kan ontzettend hard rijden" .....
Dat lijkt me vooral te komen van vrouwen die niet kunnen volgen en hun beklag gaan doen.
Ik noem dat vooral slechte verliezers.

Groeten,

Melina
Plaats reactie