Reakties op ban Mila enz.

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Reakties op ban Mila enz.

Bericht door Janiek_ »

Gesplitst vanaf hier ivm off-topic discussie.
Monica Dreamgirl schreef:En zou Mila misschien voor de lezeressen eens kunnen uitleggen waar haar diepgewortelde frustratie met hetero's in het algemeen en ex-hetero transen in het bijzonder vandaan komt? Dan begrijpen we in het vervolg misschien beter waarom je dat er in elke discussie te pas en te onpas met de haren bijsleept.
Dat kan niet meer, want ze is gebanned...
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Melina schreef:
In veel gevallen zit er in Mila haar verhaal een kern van waarheid .... alleen en dat is haar grote probleem naar mijn gevoel.
Je mag die enkele voorbeelden uit je eigen Real Life niet als absolute waarheid gaan verkondigen en je mag zeker niet alles veralgemenen en alle mensen op hetzelfde hoopje gooien.
Er is enorm veel verschil in mensen en vooral in mensen hun reacties in bepaalde situaties.
Dus af en toe wat voorzichtiger met het verkondingen van 'de waarheid' kan geen kwaad.
Verder wens ik haar het beste als ze hier nog kan meelezen.
Daar sluit ik mij helmaal bij aan, dat heb je goed geanalyseerd Melina.

Verder schreef ze:

Deze topic werd gestart door Patricia en het is me een "klein" beetje opgevallen dat ze ergens behoefte heeft om conflicten uit te lokken.
Om die reden heb ik er zelf niet al teveel op gereageerd.
Dat is de beste manier volgens mij om met iemand met zo een eerder aanvallende stijl om te gaan.
Gewoon negeren en verdergaan op de inhoud.
Dat klopt ook wel, het was voor mij een reden om in dergelijke draden helemaal maar mijn mond te houden, al was dat niet altijd gemakkelijk, ik heb meermaals op het puntje van mijn tong moeten bijten.

Irene
Kleine stapjes
Lianne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Lianne »

Hoi Hoi,

Ondanks dat ik het met de standpunten en ideeen van Mila, Patricia en Mina vaak niet eens was, waren er ook net zovaak standpunten die ik zeker begreep en ook wel deelde.

Mochten de drie dames het hier lezen, dan wil ik hun graag nog alle succes en sterkte in hun verdere leven wensen.

Zeker door de berichtjes van Mila ben ik toch erg aan het denken gezet, en op de een of andere manier heeft me dat toch ook wel geholpen :)

groetjes Bibi
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Janniek schreef:
Dat kan niet meer, want ze is gebanned..
.

Jammer. Vaak was ik het wel degelijk met haar eens, ik werd alleen wat moe van haar stokpaardje. En nu zal ik het nooit weten...

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik heb vaak evenveel plezier als frustratie beleefd aan de discussies met Mila. Het gevoel voor humor van Mina kon ik maar moeilijk aanvoelen, maar ja, ik ben ook nooit binnen het "camp" geweest. Van Patricia waardeerde ik de toewijding, waarmee zij zorgde dat er tenminste altijd iemand in de kroeg zat als je er binnen kwam.

Maar afgelopen weekend heb ik ook kwaad mijn jas aangetrokken en ben de deur uitgestapt. Jullie hebben het er wel naar gemaakt. Je misdragen is je misdragen, daar zijn geen excuses voor, dus moet je de gevolgen voor lief nemen.

Ik hoop dat jullie een manier vinden om iets leuks te doen met al die energie die jullie nu hier niet meer kwijt kunnen :) .
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,

ik ben niet verbaasd over de ban van Mila, het is al eerder gebeurd en niet alleen hier.
Over Mina heb ik geen mening omdat ik niet alles hier volg.

Zulke figuren o.a., Mila zetten een slot zetten op diegenen die aan het begin staan (ze beseffen dit waarschijnlijk totaal niet) en deze site is er speciaal om elkaar te informeren/steunen en niet een p.r. site voor een persoon, met als resultaat anderen de les te lezen of te kleineren, als zij niet voldoen aan hun eigen "bekrompen" wereldje.

Patricia dacht dat ze steun zou vinden in Mila, ik denk van niet, uiteindelijk heeft ze om in poker termen te spreken een "blank" getrokken.

Een kaart die je niet kan helpen, terwijl ze hier een "full house" had wat haar wel veel had kunnen opleveren, zij is de grootste verliezer.

Voor de rest wens ik ze beiden toch ook het beste want de gemeenschappelijke deler is toch dat we wat anders zijn dan de grote massa en dat valt soms niet mee.

Hopelijk dat diegene die wat afgeschrikt waren door het nogal explosive schrijf geweld, de weg vinden om hier ook te gaan posten :D want we zijn allemaal ooit eens begonnen met een eerste berichtje.

groetjes Adriana
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Dames heeft het niet te maken met dat de wereld voor de gebande gebruiksters moest wijken. We hebben het vaker meegemaakt, en behalve Mila waren het helaas altijd transvrouwen. Aan de hormonen en de klachten dienen zich in rotten van drie aan. Hormonen hebben dat als bijwerkingen, helaas kan de een daar beter mee omgaan dan de ander. Plus de stank voor dank. En het was allemaal hetzelfde: verbittering, de wereld moet voor mij stoppen, te snel hormonen na omgaan, cynisme. Vooral 'de wereld moet voor mij stoppen'.

Helaas kan de wereld niet stoppen voor een transitie, zij draait gewoon door.
liefs, Josette
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Janiek2 schreef:Ik heb vaak evenveel plezier als frustratie beleefd aan de discussies met Mila. Het gevoel voor humor van Mina kon ik maar moeilijk aanvoelen, maar ja, ik ben ook nooit binnen het "camp" geweest. Van Patricia waardeerde ik de toewijding, waarmee zij zorgde dat er tenminste altijd iemand in de kroeg zat als je er binnen kwam.

Maar afgelopen weekend heb ik ook kwaad mijn jas aangetrokken en ben de deur uitgestapt. Jullie hebben het er wel naar gemaakt. Je misdragen is je misdragen, daar zijn geen excuses voor, dus moet je de gevolgen voor lief nemen.

Ik hoop dat jullie een manier vinden om iets leuks te doen met al die energie die jullie nu hier niet meer kwijt kunnen :) .
Met wat meer afstand wil ik hier graag nog iets aan toevoegen. Omdat ik zelf ook meer dan één keer degelijk geirriteerd was door Mila, kon ik me aanvankelijk wel vinden in de gevoelens van de moderator die tot de uiteindelijke ban geleid hebben. Achteraf blijft bij mij de indruk -die ik niet kan verifiëren, omdat de discussie die aanleiding vormde tot de ban al heel snel gewist was- dat de verbannenen niet als enigen verantwoordelijk waren voor het uit de hand lopen van de discussie. Daarom wil ik de zinnen die ik in de quote heb onderstreept graag terugnemen.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Janiek,
Janiek2 schreef: Achteraf blijft bij mij de indruk -die ik niet kan verifiëren, omdat de discussie die aanleiding vormde tot de ban al heel snel gewist was- dat de verbannenen niet als enigen verantwoordelijk waren voor het uit de hand lopen van de discussie. Daarom wil ik de zinnen die ik in de quote heb onderstreept graag terugnemen.
Ik kon me ook wel vinden in het verwijderen van de "verbannenen", mede omdat het niet bij toestanden in één topic bleef. Desalniettemin vind ik dat je in het schrijven op welk forum dan ook, best wel een modicum zelfdiscipline mag opbrengen. Het kan nooit de bedoeling zijn om tijdens een discussie het keihard op de man/vrouw te spelen, in plaats het bij de inhoud te laten. En ik vond dat dit met enige regelmaat gebeurde. Het kan ook zo zijn dat ik lichtelijk ouderwets en te politiek correct ben, maar dat komt met m'n leeftijd... :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik schrijf ook wel eens op een ander forum, en daar wordt tot mijn verbazing op iedere overtreding van de regels hoe klein ook onmiddelijk ingegrepen door de moderators. Hier ontstond de laatste tijd een soort vrijplaats om alles en iedereen te schofferen, omdat het blijkbaar kon. Het verdwijnen van de gebanden heeft wel geleid tot een soort windstilte. Niemand voelt zich blijkbaar nog geroepen om de zieleroerselen op tafel te leggen, wat dat betreft lijkt het erop dat de gebanden voor een soort monddood situatie hebben gezorgd en dat is wel jammer. Misschien een kwestie van tijd. Het forum heeft voorlopig nog te veel open wonden.

Irene
Kleine stapjes
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Irene schreef:Niemand voelt zich blijkbaar nog geroepen om de zieleroerselen op tafel te leggen, wat dat betreft lijkt het erop dat de gebanden voor een soort monddood situatie hebben gezorgd en dat is wel jammer. Misschien een kwestie van tijd. Het forum heeft voorlopig nog te veel open wonden.
dat klopt wel denk ik. Ik heb een tijdje ook niet zo de behoefte gehad om uitgebreid mee te schrijven. Op de andere (gesloten) fora waar ik meeschrijf voelde ik me simpelweg veiliger. Ik vind het overigens nog steeds een hele rare houding, om maar in het wilde weg te "vuren" ongeacht de "slachtoffers" die er kunnen vallen. Een teken des tijds misschien?

Ik spreek hierbij wel de hoop uit dat we binnenkort weer een beetje op gang komen, want ik vind het plezierig toeven hier. :D

Groetjes en liefs,

Babette.

Ik spreek bij deze wel de hoop uit dat
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Tja er is een vacuum nu, het toneel heeft plaats gemaakt voor de volgende generatie en zo zal het altijd een komen en gaan zijn van mensen. Maar met de laatste lichting die hier vooraf aan ging ging het echter zo heftig aan toe dat de meeste lezeressen/lezers zoiets hebben "wat kan ik het nu nog over hebben ?"

over je eerste stapjes met je pumps 's avonds laat buiten hoef je niet meer mee aan te komen, maar ook weer niet over dat je passabel bent of het vadertransen dilemma :P

Ik denk dat iedereen z'n balans weer moet terugvinden... dus elkaar niet gelijk neersabelen ok ? :roll:
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

over je eerste stapjes met je pumps 's avonds laat buiten hoef je niet meer mee aan te komen
Dat meen je toch niet??

Ikzelf heb het heel prettig gevonden om dergelijke dingen op te schrijven. Het geeft je (en vooral als beginneling) een uitlaat klep van de spanning die het gegeven heeft. Ook de gelegenheid om dit via een forum te beschrijven geeft de gelegenheid om er eventjes over te "praten". De euforie van het geheel delen met anderen die er ook begrip voor hebben heeft mij veel gedaan én gesterkt in het geheel.. Ik denk vooral voor diegene die niet in de gelegenheid zijn óf durven om er met iemand anders over te praten, zo'n stukje veel kan doen. Er hoeft trouwens echt geen reactie op het stukje te komen maar je bent het even kwijt en soms hoop je op een bevestigende, steunende antwoord.

Ik zit even terug te kijken en ik ben op dit forum gekomen juist omdat ik hier behoefte aan had. Het was nog steeds geheim en ik kon er met niemand over praten. Nu is het veranderd na mijn out-coming in familie, vriendenkring en werk en nu verminderd deze aandrang om te vermelden wat je gedaan hebt. Ik ben meer in de gelegenheid om iemand even te vertellen dat ik wat nieuws gekocht heb of geprobeerd heb make-up op te brengen.

Ik zal heel heerlijk wezen Mireille: Toen ik voor het eerst hier ergens schreef dat ik als vrouw in mijn tuin ben gaan zitten waren mijn angsten en gedachten na het voelen van de eerste primaire reactie's van enkele kennissen toch dermate beinvloed dat ik op het punt stond om dit niet meer te doen, maar de ondersteunende reactie's dat ik op de goede weg was geuit via reacties die ik via het forum kreeg heeft mij de kracht gegeven om door te gaan.
Via jullie schrijven weet ik dat dit een fase is die je door moet om verder te kunnen.

Tuurlijk heb ik getwijfeld om deze dingen op te schrijven omdat jullie ervaren zijn in dit geheel en dan is het voor jullie niet belangrijk meer en de moeite niet om te lezen of te reageren.

hoe raar het ook klinkt maar dit mis ik soms wel in dit forum. Vooral door de vele ervaringen die jullie hebben en er over hebben geschreven maar waar ik vaak een "technische" oplossing uithaal mis ik hier wel eens de gevoelens, twijfels, angsten e.d waar niet over geschreven wordt.

Er waren soms wel momenten dat dit naar voren kwam maar die werden soms op een negatieve manier afgebroken en hebben mij er wel eens toegebracht om dergelijke dingen niet meer te schrijven en puur zakelijk te reageren. (algemene reacties die meestal volgen op een stukje)

Toch zou het goed zijn om hier wat meer gelegenheid voor te geven en vooral in klote momenten. Juist de ondersteunende factor kan veel doen. Gewoon eventjes vertellen dat jij ook ooit eens geworsteld hebt met bepaalde gevoelens, ervaringen, vreugde, verdriet, 1ste stapjes e.d. Vertellen wat jou gedachten waren toen je dat gedaan hebt of ondernomen hebt.
Zo laat je de nieuwkomers in hun waarde, ondersteund hun, en geef je hun op de juiste wijze feedback.

Moet het altijd over passabiliteit, technische uitleg transgender of de juiste manier van het dragen van een gaff gaan? Zijn het uiten van gevoelens, gedachten etc misschien veel belangrijker en ondersteunend.?
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Volgens mij is dat precies wat Mireille probeerde te verwoorden hoor Dhiamara, door het neersabel gedrag van het afgelopen half jaar is iedereen terughoudender geworden, waardoor er niet zo gemakkelijk meer over luchtige onderwerpen, maar zeker niet over gevoelens (kwetsbaar opstellen) zal worden gesproken.
Het was geen wens van Mireille toen ze als voorbeeld de eerste pumps buiten noemden maar een constatering, of ik moet het wel heel erg mis hebben.

Irene
Kleine stapjes
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Irene schreef:Volgens mij is dat precies wat Mireille probeerde te verwoorden hoor Dhiamara, door het neersabel gedrag van het afgelopen half jaar is iedereen terughoudender geworden, waardoor er niet zo gemakkelijk meer over luchtige onderwerpen, maar zeker niet over gevoelens (kwetsbaar opstellen) zal worden gesproken.
Het was geen wens van Mireille toen ze als voorbeeld de eerste pumps buiten noemden maar een constatering, of ik moet het wel heel erg mis hebben.

Irene
precies, en het gaat nog even durven voordat men weer dat soort dingen durft te posten, en ik hoop wel dat dat weer goed komt. dus lief zijn en elkaar niet gelijk neersabelen, ok ?
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Plaats reactie