Transen in de media

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
Toch heb ik besloten om -onder voorwaarden- mijn medewerking te gaan verlenen. Geen vragen over de SP en alles wat daarmee samenhangt en ook geen vragen waarop de antwoorden makkelijk googlebaar zijn. Ik ga ze dus voorstellen om bij het artikel een linkje naar de FAQ van Rosalind Hengeveld op te nemen. Dan kan het artikel zich focussen op waar het me om gaat; emancipatie.
Dat klinkt als een goed besluit. toen ik voor Psychologie Magazine werd bevraagd, heb ik ook vantevoren met mijn gezinsleden doorgesproken welke delen van ons leven vrij toegankelijk waren en welke niet én ik heb de uiteindeljke versie zelf mogen redigeren. De tussenkopjes die bepaalde zinnen eruit lichtten niet en dat is dan ook het enige waarin ik me niet kon vinden achteraf.

Ik houd mij ook aanbevolen voor een kopietje voor in de Kerstvakantie :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

Janiek2 schreef:De tussenkopjes die bepaalde zinnen eruit lichtten niet en dat is dan ook het enige waarin ik me niet kon vinden achteraf.
In mijn geval vond ik de grote foto die onlangs in de Top Santé stond echt niet om aan te zien. Ze hadden een mooiere kunnen uitkiezen. (Artikel staat in pdf-formaat op mijn weblog trouwens).
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:In mijn geval vond ik de grote foto die onlangs in de Top Santé stond echt niet om aan te zien. Ze hadden een mooiere kunnen uitkiezen. (Artikel staat in pdf-formaat op mijn weblog trouwens).
IJdeltuit :wink: ! Er waren vast mooiere bij, maar om deze nou zo te verguizen... Je ziet er goed uit, om een eigentijds stopwoord te gebruiken :D .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Chantal C.
Forumdiva

Janiek2 schreef:
Chantal C. schreef:In mijn geval vond ik de grote foto die onlangs in de Top Santé stond echt niet om aan te zien. Ze hadden een mooiere kunnen uitkiezen. (Artikel staat in pdf-formaat op mijn weblog trouwens).
IJdeltuit :wink: ! Er waren vast mooiere bij, maar om deze nou zo te verguizen... Je ziet er goed uit, om een eigentijds stopwoord te gebruiken :D .
Ja maar niet op die foto.... (trekt lange neus)
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Morbide schreef:
Chantal C. schreef:
Ik krijg hier de LC niet... Kan je het tzt even inscannen en mailen? :roll:
Uiteraard.
De meeste artikelen verschijnen vaak uiteindelijk wel op een of andere website op het internet. Het VU (of in ieder geval via het VU) heeft een website waar artikelen op staan die nergens anders op internet te vinden zijn en die er wel zijn (of waren) in digitale vorm.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik vind de WDR de beste zender van Duitsland :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

'n Mooi interview, bedankt!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Frederique_ schreef:'n Mooi interview, bedankt!
prego :wink:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Hey Chantal!

ik las van de week het interview met jou in de Topsanté! Ik ben net als jij, ik ben ook stoer en zo en ik heb ook een vrouw en kinderen, maar mijn vrouwelijkheid komt meer en meer naar voren.

Alleen wat je daar zegt dat mensen naar je kijken en dat dat misschien wel is omdat ze je een mooie vrouw vinden. Zoiets zul je een echte vrouw niet over zich zelf horen zeggen. Daarom geloof ik dat ik net zo als jij ben.

Ik hoop dat ik ook ooit zo ver kom als jij. En graag hele grote borsten ook.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Chantal C.
Forumdiva

Lala Ferrari schreef:En graag hele grote borsten ook.
Ach wat maakt de grootte nou uit? Ik heb maar een A/B'tje en ben er content mee...

Overigens ben ik niet stoer hoor... De mensen die me kennen kunnen dat zeker beamen...
Anja Lasagna
ForumFan

Hey Chantal

je schreef toch dat je vroeger een stoere mannelijke man was enzo en je hebt ook 2 kinderen toch.

Dat je in de Topsanté zei dat mensen je wel eens aankijken maar dat je denkt dat dat komt omdat je een mooie vrouw bent. Dat zegt een echte vrouw toch niet over zichzelf. Alleen een trans of een trav zegt zoiets over zichzelf.
Daarom geloof ik dat ik zo ben als jij.

En de maat doet er wel toe. Grote borsten is sexy. Maar het hebben van een doos, dat lijkt me het einde.

Lala.
Chantal C.
Forumdiva

Lala Ferrari schreef:Daarom geloof ik dat ik zo ben als jij.

En de maat doet er wel toe. Grote borsten is sexy. Maar het hebben van een doos, dat lijkt me het einde.
Ik weet zeker dat onze belevingswereld verschilt als dag en nacht... Succes verder...
Anja Lasagna
ForumFan

Nee, onze belevingswereld is het zelfde. Jij was ook een stoere, mannelijke man las ik in Top Sante en je hebt ook kinderen. Jij was helemaal niet vrouwelijk toch.

En dan die opmerking van je, dat mensen naar je kijken omdat je een mooie vrouw bent.
Dat is zo typisch travestiet of trans.

Een echte vrouw zal zoiets nooit over zichzelf zeggen.

Lala.
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Dames, we gaan toch niet in een cirkeltje rondrennen he ?

Over "stoer" gesproken, ik denk wel dat het lef vereist om tegen de maatschappij in je ding te doen, om zo over straat te gaan met het risico dat de "smallminded" je willen "corrigeren" dus maakt dat mij het zelfde als jou dan ?

Aangezien ieder uniek is, en nog een paar andere redenen is dat een uitspraak die ik echt never nooit zou doen...
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Transen in de media. Driewerf bah. Ik heb vandaag een groot deel van mijn tijd verspild aan een journalist uitleggen dat ze een kudtartikel heeft geschreven. Na wat gebel en gemail, heb ik het interview zodanig herschreven dat we er beide mee kunnen leven, maar blij ben ik er allerminst mee. 't Is een stuk van niks geworden. Vooringenomen journalisten die een beeld hebben van transen dat ze bevestigd willen zien. Bah. Geef mijn portie maar aan fikkie.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Plaats reactie