Ik ben gister avond voor het eerst bij
De Salon in Amsterdam geweest voor een IPL behandeling op het gezicht. Mijn ervaring..
Je gaat liggen op een eh.. tafel zullen we het maar noemen.. zo'n langwerpig dun dokters ding met wat papier eroverheen. Vervolgens wordt je gezicht bedekt met een laag gel van ongeveer een halve cm dik (denk ik.. lastig in te schatten). Deze gel is geur en smaakloos, en mijn consulente (Etta, de eigenares) vertelde me dat het gewoon op waterbasis is. De gel heeft 2 doelen: Het geleid de lichtflits, en het houdt de huid koel. Efin.. je ligt daar dus met een laag gel op je gezicht, en dan komt het spannende gedeelte
" Het kan even raar aanvoelen ", vertelde Etta me. Ik zette me schrap en...
*pats*
hmm.. is dat alles ? Het voelt alsof iemand met een vinger tegen m'n wang petst.. " Doet het pijn ? ", vraagt Etta.. " euh.. nee niet echt ", zeg ik maar.. dus Etta zet hem een stapje hoger..
*pats !*
Ok nu voel ik iets meer.. het voelt nu alsof iemand een elastiekje tegen m'n wang geschoten heeft. Etta doet m'n hele baardstreek en dan komt ze bij m'n snor.. oei.. " Dit zul je wat meer voelen ", waarschuwt Etta nog.
*pats ! pats ! pats ! pats !*
Jezus Christus, goeie God.. de tranen springen in m'n ogen.. " Ok we zijn klaar ", zegt Etta vrolijk.. " Urgh.. dank je Etta.. was het net zo lekker voor jou als het voor mij was ? ", kreun ik terwijl ik mijn gezicht droog wrijf. Etta giechelt wat terwijl ze de machine schoonmaakt en het papier op de tafel vervangt.
15 minuten later stap ik weer uit de behandelkamer, en krijg wat vreemde blikken van een paar dames die in de lounge zitten te wachten tot ze aan de beurt zijn voor hun oksels of bikini lijntje. "Tot over 4 weken", wuift Etta me vriendelijk toe.
Totale kosten ? Ik heb een jaarkaart gekocht.. 480 euro voor maximaal 9 behandelingen over een tijd van maximaal 2 jaar. Dus over een tijd van 2 jaar kan ik voor die 480 euro tot 9 keer terugkomen. een snelle blik op google zal je vertellen dat dit een koopje is.