Je kunt het natuurlijk ook als plus punt zien.Chantal C. schreef: In mijn ogen moet je dat juist dan niet gaan "koppelen" met bv een organisatie die zich inzet met hol-le-bi mensen (waar ik totaal geen moeite mee heb). De reden hiervoor is dat je via de politiek steun moet zien te krijgen om bv medische kosten vergoed te krijgen. Ik kan me voorstellen dat christelijke partijen negatiever over transseksualiteit gaan denken als dit actief door een ho-le-bi organisatie gestimuleerd wordt.
Even @ Google leverde me dit op:
Homoseksuelen zitten dus ook in de politiek en dan heb je de werkgroepen RozeLinks van GroenLinks en PvdA homo-netwerk bijvoorbeeld.COC 15-11-2006:
Enkel bij D66 en het CDA staan daarvoor zowel homo- en lesbo-kandidaten echt hoog op de kandidatenlijst. Bij D66 Boris van der Ham (nr. 2) en Kajsa Ollongren (nr.5) en bij het CDA kan gestemd worden op Gerda Verburg (nr. 4) en Joop Wijn (nr. 6). Bij de SP vinden we Krista van Velzen (nr. 5) en bij GroenLinks staat Mathieu Heemelaar op nr. 9.
Ergens zie ik het COC dan eerder als opstapje, waarom zou je daar dan geen gebruik van willen maken?
En ik heb het gevoel dat de ChristenUnie en SGP het niet veel uit maakt, transseksuelen met of zonder COC.