Lid worden van de LKG T&T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Lidmaatschap van de LKG T&T

Ik ben al lid van de LKG T&T
19
33%
ik word geen lid, want dat heeft geen enkel nut
10
17%
ik word geen lid, want ik red me zelf wel
19
33%
ik ga lid worden, omdat ik daarmee 'onze' belangen steun
10
17%
 
Totaal aantal stemmen: 58

Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Hoi hoi,
Carin schreef:Als je zo de pest hebt aan die Calvinisten, stel ik voor dat je hun gewoontes niet overneemt. En daar hoort bij: een boek (en dus ook de bijbel) in zijn geheel bekijken en niet er een citaat uitplukken en dat op zichzelf als norm gaan stellen. Als je dat als fout ziet, waarom doe je het dan hier zelf?
ik ben het niet met je eens. Janiek gaf een voorbeeld, zoals er ongetwijfeld vele te vinden zijn. Dat boek is ook maar een intepretatie van een gebeurtenis, en voor mijn gevoel is het op z'n zachts gezegd bevreemdend dat daar hele volksstammen achter aan hollen. Wat betreft de CU en andere politieke partijen op geloofsbasis: ik ben van mening dat geloof en staat strikt gescheiden dienen te worden, en dat is hier in Nederland niet het geval; sterker nog, het lijkt alleen maar meer in elkaar over te lopen en dat ervaar ik als zeer zorgwekkend. Ik voel me in zo'n situatie dan ook helemaal niet thuis! Geloof is mijns inziens een strikte privékwestie tussen de persoon en zhaar opperwezen van keuze, en dient niet het maatschappelijke en/of politieke kader te bepalen.

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
Frederique_ schreef: Ik zie de link wel tussen Islamieten en T*'s.
Ik zie wel de link tussen Wilders' reactie op moslims en hoe sommige mensen op transen (en andere "andersen") reageren. Dat wijst niet op een verwantschap tussen isamieten en T*'s, als je het mij vraagt.
Ik zie de link wel tussen aliens en transen. Je kunt natuurlijk blijven hameren op de verschillen, dat aliens van een andere planeet komen, dat ze 2 vingers en 5 genders hebben, maar je kunt ook kijken naar de overeenkomsten. :o
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Babette schreef:Dat boek
Afbeelding
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Carin schreef:Als je zo de pest hebt aan die Calvinisten, stel ik voor dat je hun gewoontes niet overneemt. En daar hoort bij: een boek (en dus ook de bijbel) in zijn geheel bekijken en niet er een citaat uitplukken en dat op zichzelf als norm gaan stellen. Als je dat als fout ziet, waarom doe je het dan hier zelf?
En het kan nog erger, want je maakt ook fout twee: je gaat absoluut niet met je tijd mee en blijft niet op de hoogte van ontwikkelingen. Dat gedoe met die trouwambtenaren is namelijk OOK een discussiepunt in de CU, net zoals de homokwestie. Het leuke is dat de laatste enquete bijna dezelfde uitslag aangaf als die van de 'homo-kwestie': tweederde vond dat een ambtenaar NIET het recht had om te weigeren. Zorg dus eerst dat je je informatie compleet hebt voor je iets zegt, want zoals de zaken nu staan leef je verder in het verleden en ben je even goed ingelicht als degenen die je blijkbaar een trauma bezorgd hebben.
Zo'n bijbelcitaat is voor mij een spelletje, een koekje van eigen deeg of zoiets.

Verder ben ik erg onder de indruk van de cultuuromslag... Die paar grimmige opmerkingen die me zo weer 1 2 3 tebinnen schieten, slik ik nu even in. Ik houd wel van een bittertje :wink:.

Juich lekker verder :lol: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Carin schreef:Dat gedoe met die trouwambtenaren is namelijk OOK een discussiepunt in de CU, net zoals de homokwestie. Het leuke is dat de laatste enquete bijna dezelfde uitslag aangaf als die van de 'homo-kwestie': tweederde vond dat een ambtenaar NIET het recht had om te weigeren.
Toen ik hier in de raad een motie indiende waarin gesteld werd dat alle ambtenaren alle rechtsgeldige huwelijken dienen te voltrekken, kwam de CU anders wel met een tegenmotie op de proppen. Mijn motie is aangenomen, die van de CU verworpen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Morbide schreef:
Babette schreef:Dat boek
Afbeelding
Toppie! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De bijbel citeren is leuk!

Jesaja 56 vers 1-6: “ Dit zegt de HEER: Handel rechtvaardig, handhaaf het recht; de redding die ik breng is nabij, en weldra openbaar ik mijn gerechtigheid. Gelukkig de mens die zo handelt, het mensenkind dat hieraan vasthoudt; hij neemt de Sabbat in acht en ontwijdt hem niet, hij weerhoudt zijn hand van het kwaad. 3 De vreemdeling die zich met de HEER heeft verbonden, laat hij niet zeggen: ‘De HEER zondert mij zeker af van zijn volk.’ En laat de eunuch niet zeggen: ‘Ik ben maar een dorre boom.’ Want dit zegt de HEER: De eunuch die mijn Sabbat in acht neemt, die keuzes maakt naar mijn wil, die vasthoudt aan mijn verbond,
hem geef ik iets beters dan zonen en dochters: een gedenkteken en een naam in mijn tempel en binnen de muren van mijn stad. Ik geef hem een eeuwige naam, een naam die onvergankelijk is. En de vreemdeling die zich met de HEER heeft verbonden om hem te dienen en zijn naam lief te hebben, om dienaar van de HEER te zijn – ieder die de Sabbat in acht neemt en niet ontwijdt, ieder die vasthoudt aan mijn verbond –,
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Carin schreef: leef je verder in het verleden
Zondag avond zag ik een documentaire over de Eerste Wereldoorlog, nu bijna 100 jaar geleden, en over de trauma's die in families verder leven. Mijn broertje is pas 22 jaar dood. Een update van hoe het nu binnen de christelijke wereld van Holland gesteld is, maakt daar niet veel aan goed. Integendeel, en de "cultuuromslag" over het trouwambtenarengedoe is al even gemakzuchtig.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Ja ja, Chantal ging van stoere, macho heterovader naar heterovrouw. En dat is al een zeer zeldzaam gegeven, een trans die van hetero naar hetero gaat.
Onze inkeurige, nette en aangepaste Chantal, die niet met homo's geassocieerd wil worden vergeet alleen dat 80% van de transen in europa/usa van hetero naar lesbisch gegaan is. Zie ook hier op het forum. Dus wat heeft oa het coc daar mee van doen?

Alles, want het coc komt op voor de rechten van homo's en lesba's. Waaronder dus die 80% lesbische transen.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Waarop basseer je die 80%? Bij mijn weten is de verhouding eerder 50-50.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Carin
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: zo dec 11, 2005 8:34
Locatie: Midden Nederland

Bericht door Carin »

Ik heb alle reacties gelezen.
En degenen die gereageerd hebben: Jullie willen tolerantie, begrip????
Begin dan maar eens die te tonen....
Door de jaren heen heb ik wel meer geprobeerd draadjes op te starten over religie aangezien mij vroeger verteld was dat transgenders nog wel eens moeite hadden er mee. Dat was dus duidelijk een misvatting.
Tevens mijn laatste poging. Ik moet zeggen dat de Christelijke wereld in mijn ervaring heel wat opener is dan die zgn. transgender-scene.
Ik sluit af met de woorden die een homoseksuele man een paar jaar geleden in de krant schreef over de gay-pride: hij sloot zich nog altijd liever aan bij de burgerlijke kliek dan bij een stel protesterende rel-nichten. Ik doe dat ook.
Doe geen moeite een antwoord te schrijven, ik zal er toch niet zijn om het te lezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

De Here heeft gesproken: Amen.

Iemand die het recht opeist intolerant te zijn, en dan anderen gaat verwijten dat ze kortzichtig zijn. Ik hou me meestal enigszins afzijdig in religieuze discussies, die leiden mij te vaak tot kruistochten, maar na de laatste posting van Carin kan ik me alleen maar bij de anderen aansluiten dat de cultuuromslag bij de Christenen nog ver weg is.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Lala Ferrari schreef:Ja ja, Chantal ging van stoere, macho heterovader naar heterovrouw. En dat is al een zeer zeldzaam gegeven, een trans die van hetero naar hetero gaat.
Onze inkeurige, nette en aangepaste Chantal, die niet met homo's geassocieerd wil worden vergeet alleen dat 80% van de transen in europa/usa van hetero naar lesbisch gegaan is. Zie ook hier op het forum. Dus wat heeft oa het coc daar mee van doen?

Alles, want het coc komt op voor de rechten van homo's en lesba's. Waaronder dus die 80% lesbische transen.
Lala lijkt erg veel op Mila... en die neem ik ook niet serieus...
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Irene schreef:Iemand die het recht opeist intolerant te zijn, en dan anderen gaat verwijten dat ze kortzichtig zijn. Ik hou me meestal enigszins afzijdig in religieuze discussies, die leiden mij te vaak tot kruistochten, maar na de laatste posting van Carin kan ik me alleen maar bij de anderen aansluiten dat de cultuuromslag bij de Christenen nog ver weg is.
dat kun je wel zeggen. Ik moet je eerlijk bekennen dat de reactie van Carin mij toch wel een klein beetje verbaasd heeft. Het is toch een trieste zaak als je geen genuanceerd debat over geloof en politiek kunt hebben: lange tenen, een volstrekt gebrek aan zelfrelativeringsvermogen en waarschijnlijk nog een gebrek aan humor ook. Ik weet het, dat is een waarde oordeel, maar ik loop dagelijks tussen mensen met een dergelijke mening en overtuiging.

Lang leve de vrijheid dan maar! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Carin schreef:Door de jaren heen heb ik wel meer geprobeerd draadjes op te starten over religie aangezien mij vroeger verteld was dat transgenders nog wel eens moeite hadden er mee.
Het is mij overigens niet geheel duidelijk wat hiermee bedoelt wordt. Volgens mij, en ik herhaal het nog maar eens, is geloof een privé kwestie tussen de gelovige en het opperwezen van zhaar keuze! Het is een utopie om te denken dat alle mensen er dezelfde spiritualiteit op na houden. "We are all individuals!" :D "I'm not!!!" :lol:
Carin schreef:Tevens mijn laatste poging.

Dank je! Ik heb het niet zo met dat "missie-gedrag"! :wink:
Carin schreef:Doe geen moeite een antwoord te schrijven, ik zal er toch niet zijn om het te lezen.

Vind je het geen zwaktebod om boos op te stappen als sommige mensen jouw mening niet delen???

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Plaats reactie