Transen in de media

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Lala Ferrari schreef: En de maat doet er wel toe. Grote borsten is sexy. Maar het hebben van een doos, dat lijkt me het einde.

Lala.
Alsof een echte vrouw zoiets ooit zou zeggen.

;-)
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Laat echte maar weg :-)

Irene
Kleine stapjes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Daarom ook mijn commentaar, Irene :-).
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Transen in de media. Driewerf bah. Ik heb vandaag een groot deel van mijn tijd verspild aan een journalist uitleggen dat ze een kudtartikel heeft geschreven. Na wat gebel en gemail, heb ik het interview zodanig herschreven dat we er beide mee kunnen leven, maar blij ben ik er allerminst mee. 't Is een stuk van niks geworden. Vooringenomen journalisten die een beeld hebben van transen dat ze bevestigd willen zien. Bah. Geef mijn portie maar aan fikkie.
Nou, hier word ik even koud van! Wat zonde! Wat een domper op je goede wil!

Vooringenomenheid bij journalisten is het slechtste wat je kunt hebben. Wat heb ikhet indertijd goed getroffen met de redactrice van Psychologie Magazine. Die was op zoek naar een authentiek verhaal en dat kreeg ze.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef: Maar het hebben van een doos, dat lijkt me het einde.
Vroeger kon je als zwerver een doos krijgen. Om in te wonen als het koud werd....
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Coco
ForumFan

Bericht door Coco »

Toevallig las ik vandaag een blad waarin drie gepimpte zwerversdozen werden getoond. En je raadt het al: eentje was in de vorm van een vagina. Misschien iets voor onze Lala?
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef:
Nou, hier word ik even koud van! Wat zonde! Wat een domper op je goede wil!
+1
Ik kwam vrijdag laat thuis en vond het concept in m'n inbox. Tijdens het interview vroeg Ines me of het niet verwarrend was voor mensen dat ik als vrouw ging leven, mijn antwoord was nee. En wat staat er in het stukje?
Vanaf het begin van de behandeling ging hij als vrouw leven. Een verwarrende tijd, want aan de buitenkant was nog weinig vrouwelijks te zien
Mijn reactie:
Ik vind het erg knap dat je kennelijk kunt beoordelen hoe ik er voor de transitie uit moet hebben gezien. Erg mannelijk ben ik nooit geweest, integendeel zelfs. Voor de transitie werd ik soms aangesproken als vrouw. De voor en na verschillen zijn veel minder groot dan jij in je stukje voorwendt. Maar ja, sensatie voorop natuurlijk. Jij hebt een beeld van transen en dat wil je bevestigd zien. Dat beeld wijkt helaas niet veel af van wat onder homofobe mensen leeft. Ik had gewoon niet moeten meewerken aan je interview. Het liefste heb ik dus dat je een ander slachtoffer voor je rariteitenkabinet zoekt. Mijn insteek om mee te werken was dat het misschien een positief effect op de beeldvorming over transen zou hebben. Naïef van me.

Iemand die volledig als vrouw leeft aanspreken als hij is not done. Dat heb ik dus in je stukje aangepast. Dat het een verwarrende tijd was, bestrijd ik. Het was en is overduidelijk hoe ik gezien wil worden. Dat heb ik ook aangeven, maar ja, het is jouw vooringenomenheid. Jij vind dat het verwarrend moet zijn en daarom is het zo. Ik weet wel dat ik moeite heb met mijn verleden, maar ik loop er niet voor weg. Ik ben volledig uit de kast en maak geen geheim van mijn transseksualiteit. Ik verwacht wel dat mensen daar op respectvolle wijze mee omgaan. Je kunt mensen ook genderneutraal aanduiden. Is dat wel eens bij je opgekomen? Kind/tiener/puber, etc in plaats van jongen. Dat is een kleine moeite...
M'n rant ging nog even door, maar het lijkt me zo wel duidelijk.
Janiek2 schreef: Vooringenomenheid bij journalisten is het slechtste wat je kunt hebben. Wat heb ikhet indertijd goed getroffen met de redactrice van Psychologie Magazine. Die was op zoek naar een authentiek verhaal en dat kreeg ze.
Inderdaad. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lala Ferrari schreef: En dan die opmerking van je, dat mensen naar je kijken omdat je een mooie vrouw bent.
Dat is zo typisch travestiet of trans.

Een echte vrouw zal zoiets nooit over zichzelf zeggen.
O jawel. Kennelijk ken jij geen echte vrouwen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Anja Lasagna
ForumFan

Bericht door Anja Lasagna »

Leeuwarder Courant is weer eens op zoek naar een trans voor een verhaal in de kerstbijlage

Voor extra hoge zieligheidsfactor zeker. Slaat goed aan in een kerstbijlage.
Je bovenstaande stukje over wat die verslaggeefster er van brouwde spreekt voor zich morbide.

Valt me vies tegen van je, dat iemand als jij daar alsnog in stonk.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Lala Ferrari schreef:
Valt me vies tegen van je, dat iemand als jij daar alsnog in stonk.
Heuh? Kennen wij elkaar? Of ben je gewoon fan van mijn (overigens slinkende) oeuvre?

De insteek van de LC is niet zieligheid, maar uitzonderlijkheid. Er komen een vijftal interviews met mensen die iets uitzonderlijks hebben gedaan. Het resultaat zal ik tzt in mijn 4shared plempen.
Anja Lasagna
ForumFan

Ik las al lange tijd mee ja, dus fan van je ouvre.

Lala.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Dan doe ik er misschien goed aan om je te wijzen op het feit dat forumwatch klassiekers als de geraniumclub in al zhaar wijsheid zit te wissen. =(
Meikemeid
dagelijks aanwezig

Bericht door Meikemeid »

Dit topic heeft nog meer reden gegeven.

Van het prikbord:

hallo,
ik werk voor het ncrv programma man bijt hond en ebn op zoek naar een transeksueel, travestie, transgender,... die an sport doen. Of mensen die geaccepteerd zijn zoals ze zijn en in een 'gewone' sportclub meedoen. of een groep die ervoor gekozen heeft zelf een sportclub op te richten juist omdta ze niet egaccepteerd werden in een gewone sportclub.

het is voor de uitzending van vanavond dus graag asap reageren als u denkt mij verder te kunnen helpen.

bij voorbaat dank
annemarie Bouwman
035-6719058

Nouja, Morbide zelf had ook al gereageerd, net zoals ondergetekende, maar het is maar weer eens duidelijk dat het nog niet echt helemaal helder is dat we geen circusdieren zijn! :evil:

@ Morbide, je verhaal over de LC en de verslaggeefster die het weer lekker had gemaakt, heeft bij mij ook wat kwaad bloed gezet. Superirritant. Ruim 2 jaar geleden stond ik in de Viva met m'n verhaal. Ik zei nog, ik vind alles best, maar liever de koppen en tussenkopjes wel bescheiden laten, zoals ik zelf ook ben. Wat komt er te staan? "Meike is transseksueel" ik bellen, "Ja ho eens even..." maar de Viva was dus al gedrukt :evil:

Ik zou bijna in staat zijn zelf eens voor verslaggeefster te spelen en een paginagroot artikel te schrijven naar het oogkleppen-beeld wat de media heeft over transseksualiteit.
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Anja Lasagna
ForumFan

[quote="Meikemeid"][/i]

geen circusdieren zijn!

Wat komt er te staan? "Meike is transseksueel" ik bellen, "Ja ho eens even..." maar de Viva was dus al gedrukt :evil:
quote]

Als je je als trans in de media begeeft dan ben je wel degelijk een circusdier wat opzit en pootjes geeft.

Wat had je eigenlijk verwacht van dat artikel in de Viva? Dat ze in chocolade letters gaan schrijven dat je zo goed kunt breien, haken en kantklossen of zo?

Als je je als trans in de media begeeft, dan weet je toch dat het daar om gaat en dat het hier en daar lekker op smaak word gebracht om de nieuwsgierige lezer/kijker te plezieren? Liefst met foto's erbij die zo genomen en uitgelicht zijn dat het duidelijk is dat je TS bent. Anders heeft een dergelijk interview geen zin toch?

TS in de media scoort als een trein namelijk, aandacht en kijkcijfers gegarandeerd.

Lala.
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ach, Mila...

~zucht~

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie