ik ben het niet met je eens. Janiek gaf een voorbeeld, zoals er ongetwijfeld vele te vinden zijn. Dat boek is ook maar een intepretatie van een gebeurtenis, en voor mijn gevoel is het op z'n zachts gezegd bevreemdend dat daar hele volksstammen achter aan hollen. Wat betreft de CU en andere politieke partijen op geloofsbasis: ik ben van mening dat geloof en staat strikt gescheiden dienen te worden, en dat is hier in Nederland niet het geval; sterker nog, het lijkt alleen maar meer in elkaar over te lopen en dat ervaar ik als zeer zorgwekkend. Ik voel me in zo'n situatie dan ook helemaal niet thuis! Geloof is mijns inziens een strikte privékwestie tussen de persoon en zhaar opperwezen van keuze, en dient niet het maatschappelijke en/of politieke kader te bepalen.Carin schreef:Als je zo de pest hebt aan die Calvinisten, stel ik voor dat je hun gewoontes niet overneemt. En daar hoort bij: een boek (en dus ook de bijbel) in zijn geheel bekijken en niet er een citaat uitplukken en dat op zichzelf als norm gaan stellen. Als je dat als fout ziet, waarom doe je het dan hier zelf?
Groetjes en liefs,
Babette.