Babette schreef: Vind je het geen zwaktebod om boos op te stappen als sommige mensen jouw mening niet delen???
Ik in ieder geval wel.
Moderator: Moderators
Babette schreef: Vind je het geen zwaktebod om boos op te stappen als sommige mensen jouw mening niet delen???
Wat ze daar mee bedoelt, Babette?Carin schreef:
Door de jaren heen heb ik wel meer geprobeerd draadjes op te starten over religie aangezien mij vroeger verteld was dat transgenders nog wel eens moeite hadden er mee.
gelukkig maar! Je moet er toch niet aan denken dat "we" allemaal hetzelfde zijn... (helluppie )Janiek2 schreef:En wat ik van deze draad heb opgestoken, is dat de verschillen groter zijn dan de overeenkomsten.
Het niet met iemand eens zijn en dat ook zeggen, heeft niets met intolerantie te maken. Kritiek hebben op waar christelijk Nederland voor staat en hoe, heeft ook niets met intolerantie van doen.Frederique_ schreef:Ik vind het wel bijzonder om te zien dat relatief veel T*'s mensen die geloven niet wensen te tolereren. Je zou eerder verwachten dat er een stuk (h)erkenning is omdat ook wij regelmatig niet getolereerd worden...
Jij vind dus dat transseksualiteit puur te maken heeft met je seksuele gevoelens, NIET met het feit dat je als transseksueel ook seksuele gevoelens hebt. Homo, les en bi gaat puur om de seksualiteit, transseksualiteit gaat in 1e instantie om je sekse gevoel, niet seksualiteit.melina_r schreef:Janiek schreef :
Nannette schreef:
omdat het juist niet met seksuele gevoelens te maken heeft
Dat in de praktijk die associatie en overlap met "die groepen" bestaat, komt doordat transseksualiteit juist wel met je seksuele gevoelens te maken heeft. Ik weet ook wel dat man of vrouw zijn veel meer omvat en veel dieper gaat dan je seksualiteit, maar voor veel transen zijn zeker de seksuele gevoelens een plek waar het 't duidelijkst wordt dat de boel niet klopt.
Ik ben het absoluut eens met Janiek.
Al is dat in het begin van je transitie misschien niet helemaal duidelijk.
Pre-op was ik nog 100% a-seksueel, post-op ben ik er ondertussen (na een lange zoektocht) zeker van dat ik een hetero-seksuele vrouw ben.
Het hangt in feite toch allemaal een beetje samen .....al is het bij mij dan wel in fases verlopen.
Van a-seksuele travestie naar hetero-seksuele transvrouw.....een lange weg uiteraard.
Groeten,
Melina
Tijd voor teletubbues, tijd voor teletubbies.......Lala Ferrari schreef:Je houdt het toch niet voor mogelijk? In het ene postje vergelijkt Frederique transen met moslims, oh zo zielig, ocharme minderheden, en in andere postjes verzetten anderen zich tegen christenen en het christelijk geloof.
Alsof die moslims zo trans en homovriendelijk zijn.
Maarja, het hemd is nader dan de rok. (moslims zijn allochs, dus zielig, christenen zijn autochs, dus die mag je rustig afzeiken.
Lala.
Nog een voorbeeld van tijd voor teletubbies......Lala Ferrari schreef:Ja ja, Chantal ging van stoere, macho heterovader naar heterovrouw. En dat is al een zeer zeldzaam gegeven, een trans die van hetero naar hetero gaat.
Onze inkeurige, nette en aangepaste Chantal, die niet met homo's geassocieerd wil worden vergeet alleen dat 80% van de transen in europa/usa van hetero naar lesbisch gegaan is. Zie ook hier op het forum. Dus wat heeft oa het coc daar mee van doen?
Alles, want het coc komt op voor de rechten van homo's en lesba's. Waaronder dus die 80% lesbische transen.
Lala.
Nanette, als aansluiting op je posting: en was dat vroeger echt verboden bij Virgin dat je als MtF TS als vrouw op mannen viel? En hoe lang is dag geleden? Nogal sektarisch, Jehova-achtigNannette schreef:En Chantal is echt niet de enige die getrouwd is geweest, kinderen heeft en nu gewoon een man heeft of wil. Ik voldoe ook 100% aan dat profiel, en ik ben ook keurig en netjes aangepast in de maatschappij, of is dat soms ook al verboden, was vroeger bij de virgingroep ook al verboden dat je een vrouwlijk uiterlijk had en je gewoon vrouw voelde.