Frederique_ schreef:
Ik geloof dat die diagnosefase mensen ten onrechte doorlaat en tegelijkertijd mensen ten onrechte niet doorlaat. Ik geloof ook niet dat de huidige diagnostiek de manier is om genderdysforie te bepalen.
Ik zie soms ook mensen voorbij komen waarvan ik denk hoe ben jij in godsnaam langs de poortwachter gekomen. Dat de diagnosefase dus niet onfeilbaar is, ben ik met je eens maar dat is voor mij geen aanleiding om de hekken dan maar open te zetten. Daar verschillen we van mening.
Frederique_ schreef:
Ja, diabetes is onafhankelijker aan te tonen. De behandeling van mensen die moeilijk instelbaar zijn is daarentegen niet eenduidig vast te stellen.
De noodzaak tot behandeling wel. De gab met diabetes vergelijken kan dus niet. Temeer omdat bij de gab de HRT voor iedereen vrijwel gelijk is, 4mg progynova (of het equivalent aan plesiters) en 100mg androcur.
Frederique_ schreef:
Jij focussed je alleen op extra spijtoptanten. Je hebt je in je berichten nog NOOIT gefocussed op de groep mensen die nu dankzij de diagnosefase TEN ONRECHTE geen kans krijgt om lichaam en geest op elkaar af te stemmen.
Daar heb ik ook geen zicht op. De reden dat ik me focus op spijtoptanten is het gevolg van een toename daarvan, namelijk einde genderteam, einde hulpverlening. Jij ziet echt niet in dat jij dat mogelijk in gang aan het zetten bent hè? Mensen die huns inziens ten onrechte zijn afgewezen kunnen altijd nog naar Tony of Tanja en Thailand. (Ook 3 T's =P)
Frederique_ schreef:
En een referendum over dit soort zaken wel-of-niet betalen? Tja, mag ik eerlijk zijn? Als je een referendum zou houden over COPD dan zou je vermoedelijk dezelfde uitkomst krijgen.
En je punt is? Jij wilt iets forceren dat heel gevoelig ligt. Dat is onverstandig.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.