Beledigend gedrag Mediamarkt

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Beledigend gedrag Mediamarkt

Bericht door Miss Laura »

Hallo allemaal,

Wij, mijn partner en ik, zijn net terug van sinterklaasinkopen.

Bij de Mediamarkt in Hengelo werd ik aangesproken met meneer. Ben al bijna 3 jaar fulltime vrouw en sta op dit moment 1 maand voor mijn SRS. Dit is mij compleet in het verkeerde keelgat geschoten. Mijn partner maakte hierop nog een opmerking, maar mevrouw gaf geen krimp.

Mijn kooplust was direct verdwenen. Ik heb nog, via een andere medewerkster gevraagd, naar de manager, helaas was meneer niet te spreken.
Wij hebben onze inkopen gedaan bij het naast gelegen BCC. Hier heeft de verkoopster alles nog netjes ingepakt. Je ziet maar, het kan ook geheel anders.
Ik weet nu een ding heel zeker: NOOIT MEER MEDIAMARKT.

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

Bericht door Domeninque »

hi laura
media markt is niet de beste winkel . vergeef mijn ontwetendheid maar wat is srs?

ik ben pas bezig met rokken en daar voel ik mij happy in
door prive omstandigheden kan ik mij alleen transformeren als er verder niemand thuis is
ting
geef je echter groot gelijk schat dat je voor je zelf opkomt

liefs do
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

SRS = sexual reassignment surgery.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Barbarel laRose
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 12:13
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarel laRose »

Hi Do,

Je reageert op een berichtje van een tijdje geleden.
Groetjes Barbarel
I'm the Ruler of my World. And that World is my Oyster.
eljuar
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: za nov 10, 2007 0:00

Bericht door eljuar »

Hoe oud was de verkoopster in kwestie ?
Dat wil nog wel een verschil maken natuurlijk, als je een 16 jarige bakvis voor je hebt, kan het rebeleren zijn. Ik praat het niet goed hoor, tis erg rot dat dat gebeurt natuurlijk, maar dit soort dingen gebeuren.
Niet alleen als je van man naar vrouw transformeert, maar ook als je gewoon vrouw bent met kort haar, of een man bent met lang haar.

Ik werkte een tijd bij een bouwmarkt ( dat zeg ik ;) ) En had toen nog kort haar, en werd aangesproken met meneer :o , mijn collega, een jongen had prachtig lang haar, tot zijn middel en hij werd aangesproken met mevrouw :o we stonden naast elkaar en zijn keihard in lachen uitgebarsten.

Nogmaals, het is vervelend als het gebeurt, maar ik zou proberen om een iets bredere rug te krijgen en het van je af te laten glijden :)

Groetjes

Eljuar.
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hai Eljuar,

Ik schat haar als 40+. Als ik nu dubieus gekleed was, maar ik heb lang haar (ca 40 cm), een rok aan, laasen met een hakje en alle mannelijke beharing verwijderd.
Als je partner haar er op aan spreek moet je wel echt een plank van je kop hebben.....

groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
eljuar
daar ben ik weer
Berichten: 12
Lid geworden op: za nov 10, 2007 0:00

Bericht door eljuar »

Met die leeftijd mag je wel beter verwachten idd :D

Ik hoop dat je dit soort dingen naast je neer kan leggen, hoewel ik begrijp dat dat niet zo makkenlijk is, zeker niet na alle moeite die je doet om vrouw te worden.

Groetjes

Eljuar
Gebruikersavatar
Barbarel laRose
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 12:13
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarel laRose »

Hi Laura,

Sorry, was een beetje kippig..zat naar verkeerde datum te kijken.
Groetjes Barbarel.
I'm the Ruler of my World. And that World is my Oyster.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Barbarel Larose schreef:Sorry, was een beetje kippig..zat naar verkeerde datum te kijken.
Zal niet over leeftijd beginnen enzo hoor... :lol:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Barbarel laRose
ff weer wat posten
Berichten: 26
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 12:13
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarel laRose »

Chantal C. schreef:
Zal niet over leeftijd beginnen enzo hoor... :lol:
Hahahaha...lol.
Ik zal je nog wel zien, Chan, als jij Sara mag bekijken.
I'm the Ruler of my World. And that World is my Oyster.
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Miss Laura schreef: Als je partner haar er op aan spreek moet je wel echt een plank van je kop hebben.....
groetjes,
die heeft vast issue's met haar eigen vrouw-zijn, een pot wss :) hehehe
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Re: Beledigend gedrag Mediamarkt

Bericht door Anja Lasagna »

Miss Laura schreef:Hallo allemaal,

Wij, mijn partner en ik, zijn net terug van sinterklaasinkopen.

Bij de Mediamarkt in Hengelo werd ik aangesproken met meneer. Ben al bijna 3 jaar fulltime vrouw en sta op dit moment 1 maand voor mijn SRS. Dit is mij compleet in het verkeerde keelgat geschoten. Mijn partner maakte hierop nog een opmerking, maar mevrouw gaf geen krimp.

Mijn kooplust was direct verdwenen. Ik heb nog, via een andere medewerkster gevraagd, naar de manager, helaas was meneer niet te spreken.
Wij hebben onze inkopen gedaan bij het naast gelegen BCC. Hier heeft de verkoopster alles nog netjes ingepakt. Je ziet maar, het kan ook geheel anders.
Ik weet nu een ding heel zeker: NOOIT MEER MEDIAMARKT.

Groetjes,
Het verschil: bij de Mediamarkt zeiden ze het, bij de BCC dachten ze het. Bij de Mediamarkt nou niet bepaald respectvol, bij de BCC wel omdat de verkoopster zich inhield/aanpaste.

Enneh, dat de BCC verkoopster de aankopen netjes inpakte lijkt me een normale gang van zaken die los staat van TS en (on)passabel zijn hoor.

Het zou wat zijn zeg.........bij als TS gemeneerd worden de aankopen niet netjes inpakken, bij neutraal/gemevrouwd worden wel.

Conclusie: ongeacht kleding/kapsel/opmaak zien mensen wat ze willen zien en sommige mensen reageren nou eenmaal primair omdat ze de switch van m naar v nou eenmaal niet kunnen maken.

Die suggestie van die brede rug ontwikkelen van eljuar is een hele goede .

Anders ga je je zelf post op het leven zuur maken.


Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Queen of the Galaxy
is nieuw hier
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 09, 2007 18:22

Bericht door Queen of the Galaxy »

Sorry dat ik mij er toch even inmeng.
Maar ik heb een gevoel dat er om heen gelopen wordt.
Waarom ga je niet in confrontatie met die verkoopster?

Een tijdje terug liep ik een winkel binnen en werd met goedenmiddag meneer begroet. Het was een mannelijke verkoper, die mij aansprak.
Ik liep naar hem toe en keek hem recht in de ogen aan.
En zei: " Als U niet weet hoe U mij moet begroeten, zeg dan gewoon goededag of zeg helemaal niks." Daarna gaf ik hem een klein glimlachje en liep verder de winkel in.
Toen ik afgerekend had, werd de deur geopend door die verkoper en een beleefde stem zei hij: "Goedemiddag mevrouw."

Mooi toch.

Liefs Queen of the Galaxy
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Re: Beledigend gedrag Mediamarkt

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lala Ferrari schreef:Het verschil: bij de Mediamarkt zeiden ze het, bij de BCC dachten ze het. Bij de Mediamarkt nou niet bepaald respectvol, bij de BCC wel omdat de verkoopster zich inhield/aanpaste.

Enneh, dat de BCC verkoopster de aankopen netjes inpakte lijkt me een normale gang van zaken die los staat van TS en (on)passabel zijn hoor.

Het zou wat zijn zeg.........bij als TS gemeneerd worden de aankopen niet netjes inpakken, bij neutraal/gemevrouwd worden wel.

Conclusie: ongeacht kleding/kapsel/opmaak zien mensen wat ze willen zien en sommige mensen reageren nou eenmaal primair omdat ze de switch van m naar v nou eenmaal niet kunnen maken.

Die suggestie van die brede rug ontwikkelen van eljuar is een hele goede .

Anders ga je je zelf post op het leven zuur maken.
Lala.
Ik persoonlijk vind dat je wel heel erg aan het invullen bent, en ook negatief !
De reden dat de persoon bij mediamarkt iets zag kan ook zijn omdat bv haar eigen man in het verleden van geslacht is veranderd, of een kind of iemand anders in de directe omgeving. Mensen zien dan toch eerder iets. Wel heel erg negatief dat ze dan expres verkeerd aanspreken. Maar om dan meteen te zeggen dat ze het BCC zagen en dachten maar niks zeiden vind ik erg ver gaan en erg negatief !
Waarom doe je zo negatief ? Hoe weet je of ze wel of niet passebel is, hetgeen ik trouwens een rot term vind.
Ik persoonlijk vind dat op deze site erg onwenselijk, en vind eigenlijk dat je je excuses moet aanbieden aan Miss Laura !
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Persoonlijk zie ik qua inhoud niet zoveel dingen die in dat bericht niet door de beugel kunnen - sterker nog: als het alleen om de inhoud gaat dan ben ik het wel met Lala eens.

't Is alleen de toon die de muziek maakt die weer erg (lees: m.i. veel te) scherp is...

Ter vergelijking: ik ben geen passabele trans, bij mij worden aankopen (als ze worden ingepakt) keurig ingepakt onafhankelijk van de aanspreekvorm. Een deel van de mensen zegt "meneer" tegen mij, een ander deel van de mensen zegt "mevrouw" tegen mij en puberende kinderen doen nog wel eens druk en roepen dan wel eens "homo".

Dat doet mij geen van drieëen wat: de mensen die "meneer" zeggen weten vaak niet beter en proberen het vaak ook nog "goed" te doen (voor ons misschien onbegrijpelijk, maar het is echt zo). De kinderen die "homo" joelen zitten vaak met hun eigen seksualiteit in de knoop en vaak zijn het Marrokanen die dan ook nog eens tussen 2 culturen inleven waarbij beide culturen verwachtingen naar die jongeren hebben die hetzij -veel- te hoog zijn, hetzij met elkaar botsen, hetzij beide. Hoe kansrijk ben je verder om het gedrag van homo-roepende jeugd te doorbreken als zij op een fiets zitten en om je heen fietsen en jij lopend bent? Negeren en niet teveel van aantrekken is soms best een goede oplossing... En nee, leuk is het niet. Maar als je je het niet teveel aantrekt is het ook weer niet onoverkomelijk: ja, het went...

Ja, in die zin ben ik het met Lala eens dat het kweken van een brede rug erg helpt in je proces.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Plaats reactie