Beledigend gedrag Mediamarkt

Algemeen

Moderator: Moderators

Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Frederique_ schreef:
Dat doet mij geen van drieëen wat: de mensen die "meneer" zeggen weten vaak niet beter en proberen het vaak ook nog "goed" te doen (voor ons misschien onbegrijpelijk, maar het is echt zo).
Kijk, en daar ben ik het dus helemaal mee eens. Het is geen opzet, het is verwarring.
Daarbij schijnt de gemiddelde (onpassabele) trans nogal eens over het hoofd te zien dat ze mensen in verlegenheid kan brengen.
Niet leuk voor de TS in kwestie, maar ook niet leuk voor de betrokkenen.

Verder schrijft Frederique over haar dagelijks leven waarin ze beurtelings als m/v/ts/homo word aangezien, dus die keren dat ze met 'meneer' word aangesproken komen dan niet uit de lucht vallen.

Als je met 'meneer' aangesproken word, dan neem ik maar even aan dat je in het dagelijks leven nogal wat aandacht op straat trekt aan (verbaasde) taxerende blikken etcetc.

Dan kan het dus gebeuren dat je af en toe als meneer aangesproken word.

Ik geloof dat de innerlijke belevingswereld van de gemiddelde TS nogal eens heel erg kan verschillen van de 'uiterlijke' belevingswereld van mensen in het dagelijks leven.

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Lala Ferrari schreef:Als je met 'meneer' aangesproken word, dan neem ik maar even aan dat je in het dagelijks leven nogal wat aandacht op straat trekt aan (verbaasde) taxerende blikken etcetc.
Die verbaasde blikken op straat heb ik niet (meer), maar een enkele keer word ik ook nog wel met meneer aangesproken. Meestal corrigeert diegene zichzelf dan, als ik hem/haar aankijk.

Wat veel erger is: laatst gaf iemand die ik inmiddels al een paar jaar ken me een compliment voor mijn kleding en in het gestrijk over en weer wat erop volgde, noemde ze mij opeens "meneer". Zij schrok enorm van zichzelf, veel meer dan wat mij betreft nodig was. Ik weet inmiddels wel dat lang niet iedereen in staat is om een MtF trans(gender) gevoelsmatig als vrouw te accepteren en ik kan daar mee leven. Dat moet ook wel.

Beleefdheid is wel iets waar iedereen recht op heeft:

http://www.firelily.com/gender/gianna/etiquette.html
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Wij (lauragirl19) en ik zijn gisteren ook naar de mediamarkt geweest en eergisteren ook. En beide keren zijn we aangesproken als mevrouw.

Media markt, top tent! Je bent toch niet gek... :roll:
Gebruikersavatar
Coco
ForumFan
Berichten: 486
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:15
Locatie: Maassluis

Bericht door Coco »

elsie schreef:
Miss Laura schreef: Als je partner haar er op aan spreek moet je wel echt een plank van je kop hebben.....
groetjes,
die heeft vast issue's met haar eigen vrouw-zijn, een pot wss :) hehehe
Beste elsie, wie de schoen past, trekke hem aan. Je hebt er vast nog wel een paar in de kast.

:roll:
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Kimyy schreef: En beide keren zijn we aangesproken als mevrouw.

Media markt, top tent! Je bent toch niet gek... :roll:
Tel je zegeningen... Ik hoop alleen dat je er geen aanleiding in ziet om je vrolijk te maken over een ander, die het misschien wat minder getroffen heeft.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Waarom wordt er nu van uit gegaan dat ze niet passabel is ? Ik ben wel passabel, in 99% van de gevallen is het mevrouw, en in 1% om wat voor reden dan ook (oa niet opletten van persoon in kwestie) meneer. En iemand die het proces van een ander heeft meegemaakt zal een ts eerder herkennen. Ik persoonlijk denk dat ik 90% van de passabel ts=-en er misschien toch nog tussen uit haal gewoon doordat je bepaalde dingen herkent.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Nannette schreef:Waarom wordt er nu van uit gegaan dat ze niet passabel is ?
Omdat we zo goed als niets weten over de toedracht, kunnen we er met ons allen vrijelijk over speculeren, dingen invullen vanuit wat er in onze eigen belevingswereld bovenop drijft. Dat doe je zelf in je berichten binnen deze draad ook, trouwens.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Janiek2 schreef:
Kimyy schreef: En beide keren zijn we aangesproken als mevrouw.

Media markt, top tent! Je bent toch niet gek... :roll:
Tel je zegeningen... Ik hoop alleen dat je er geen aanleiding in ziet om je vrolijk te maken over een ander, die het misschien wat minder getroffen heeft.
Dat is nou eenmaal Kimmy's karakter. Remember Megan's zelfmoord en Kimmy's postjes daarop....

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Miss Laura
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:37
Locatie: Borne

Bericht door Miss Laura »

Hallo,

Ik heb de zaak in het begin simpel gesteld: als je met je partner ergens naar toe gaat en je wordt aangesproken met 'dag heren'. Je partner zegt van 'mevrouw en heer' mag je toch op zijn mist een 'Sorry' horen. Het gaat er niet om dat iemand zich vergist, het wordt een principe kwestie. Als dan ook de manager niet thuis blijkt te geven dan ga ik liever naar een andere zaak. In een volle winkel ga ik uit principe niet in discussie, vandaar mijn vraag naar de manager. Kun je het in alle rust met een ander afhandelen.

Groetjes,
Afbeelding

Op 1-2-2008 is de rups een prachtige (meisjes)vlinder geworden
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Zoals gezegd: ieder heeft recht op beleefdheid, maar als iemand zichzelf niet corrigeert en ook op een correctie van jullie uit niet reageert, dan zou ik er persoonlijk geen brood in zien om het tot op management-niveau uit te vechten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Re: Beledigend gedrag Mediamarkt

Bericht door Anja Lasagna »

Nannette schreef:
Lala Ferrari schreef: .
De reden dat de persoon bij mediamarkt iets zag kan ook zijn omdat bv haar eigen man in het verleden van geslacht is veranderd, of een kind of iemand anders in de directe omgeving. Mensen zien dan toch eerder iets. Wel heel erg negatief dat ze dan expres verkeerd aanspreken.
Ik las er over heen daarnet......maareh, ik geloof dat jij er iets heel erg negatiefs van maakt.
Als bv haar eigen man in het verleden van geslacht veranderd is, of een kind of iemand anders in haar directe omgeving dan zou ze juist NIET een TS gaan meneren, want dan zou ze wel beter weten, niet dan?
En om dan bij een dergelijke situatie te gaan veronderstellen dat ze dan expres een TS gaat meneren?

Pardon?

DAT zou wel heel erg zijn!

Lala.
Uw sterverslaggeefster :-)
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Lala Ferrari schreef: Daarbij schijnt de gemiddelde (onpassabele) trans nogal eens over het hoofd te zien dat ze mensen in verlegenheid kan brengen.
Niet leuk voor de TS in kwestie, maar ook niet leuk voor de betrokkenen.
Tja. Ik had op een gegeven moment de keuze:
1) blijf ik doorleven op een manier die de omgeving vanzelfsprekend vindt, maar waarmee ik mijzelf (letterlijk) sloopte?
2) ga ik voor mijzelf kiezen - wat dat verder ook brengt?

Die keuze was (hoe raar dat misschien ook klinkt) niet vanzelfsprekend. Ik heb wel gekozen en ga ook voor die keuze.

En verder:
- De eerste vrouw in een broek was "niet leuk voor omstanders". Tegenwoordig weten we niet beter...
- De eertste homo was "niet leuk voor omstanders". Tegenwoordig wordt het al normaler...
- We leven nu in een tijd waarin mensen die tussen genders leven "niet leuk voor omstanders" zijn. Hoe lang nog?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Frederique schreef:
- De eerste vrouw in een broek was "niet leuk voor omstanders". Tegenwoordig weten we niet beter...
- De eertste homo was "niet leuk voor omstanders". Tegenwoordig wordt het al normaler...
- We leven nu in een tijd waarin mensen die tussen genders leven "niet leuk voor omstanders" zijn. Hoe lang nog?
Klopt helemaal Frederique, je hebt voorgangers nodig, maar de praktijk leert dat provoceren een averechts effect heeft en dat juist degene die stapje voor stapje de grenzen op zoeken uiteindelijk voor een omwenteling zorgen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Irene,

Ik ben nooit voor een ander bewust in de weg zitten met als doel om die ander in de weg te zitten.
Ik ben er wel voor om je leven zo in te richten zoals jou dat het beste lijkt.
En verder zullen er altijd mensen zijn die zich door jouw anders zijn geprovoceerd voelen - en daar zul je overheen moeten groeien...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Daar zijn we het dan helemaal over eens :-)

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie