Beledigend gedrag Mediamarkt

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Frederique_ schreef: - De eerste vrouw in een broek was "niet leuk voor omstanders".
Flikker (!) op Frederique. Weet je wel wat voor een lange weg mijn moeder bijvoorbeeld heeft af moeten leggen voordat zij een broek aan mocht om in de regen naar school te fietsen? Daarna moest die broek in het fietsenhok omgeruild worden voor een rok. Verplicht. Sorry hoor, maar dit soort paternalistische vrouwen mogen in een broek lopen en wij niet in een rok schieten mij toch echt in het verkeerde keelgat.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik geloof niet dat Frederique dat zo bedoelde Petra. Ik heb het in ieder geval niet zo gelezen.

Irene
Kleine stapjes
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

In sommige streken van Nederland voel ik me net bij de Amish-People.....daar zie je schoolmeiden alleen maar met een rok aan naar school fietsen nu nog in 2007, voor mij als buitenlander echt iets waar ik denk dat Nederland soms nog best in het stenen tijdperk leeft.....voor mij volstreekt onbegrijpelijk......

.....maar Frederique, was jij niet ook zoeen iemand die un sterke koppeling van rok en vrouwelijk had.....respektievelijk heeft :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Mara schreef:In sommige streken van Nederland voel ik me net bij de Amish-People.....daar zie je schoolmeiden alleen maar met een rok aan naar school fietsen nu nog in 2007, voor mij als buitenlander echt iets waar ik denk dat Nederland soms nog best in het stenen tijdperk leeft.....voor mij volstreekt onbegrijpelijk......

.....maar Frederique, was jij niet ook zoeen iemand die un sterke koppeling van rok en vrouwelijk had.....respektievelijk heeft :roll:
Nu hoor je het ook eens van een buitenstaander of beter gezegd wereldburger die even haar cabine verlaat en naar een TFT-scherm loopt. En die Amish-People in sommige streken van NL, dat heet de Bijbelgordel waar op zondag niets mag. Die lui hebben zelfs een zorgverzekering die geen transities vergoed, want volgens hun zeggen geld als jij in een verkeerd lichaam geboren was dan is dat de wil van god. Sites van het Refomatorisch Dagblad en de SGP zijn zondag niet open, zie de quote
"Beste bezoeker,

Fijn dat u belangstelling hebt voor de SGP en de standpunten van onze partij.

Eén van die standpunten betreft de zondag. Dat is de eerste dag van de week, de dag van de opstanding van Christus, die we in het bijzonder wijden aan de dienst van God. Bovendien is de zondag een rustdag, een geschenk van God waar we dankbaar voor mogen zijn in een jachtige tijd als de onze. Een dag om op adem te komen. Tegen deze achtergrond is de SGP-site op zondag 'gesloten'.

Uiteraard bent u van maandag tot en met zaterdag hartelijk welkom op onze SGP-site.

Staatkundig Gereformeerde Partij"
Bevindelijk gereformeerden met een stelsel vol normen en waarden die zo ver gaan, dat redelijkerwijs gewoon leven niet meer gaat, wat je moet constant de waarheid verdraaien om naar die statenbijbel te leven.

En nu practisch: Rok en vrouwelijk? Een mooie driekwartbroek kan ook heel vrouwelijk zijn 8)
liefs, Josette
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Re: Beledigend gedrag Mediamarkt

Bericht door ik ben hier niet meer »

Lala Ferrari schreef:
Nannette schreef:
Lala Ferrari schreef: .
De reden dat de persoon bij mediamarkt iets zag kan ook zijn omdat bv haar eigen man in het verleden van geslacht is veranderd, of een kind of iemand anders in de directe omgeving. Mensen zien dan toch eerder iets. Wel heel erg negatief dat ze dan expres verkeerd aanspreken.
Ik las er over heen daarnet......maareh, ik geloof dat jij er iets heel erg negatiefs van maakt.
Als bv haar eigen man in het verleden van geslacht veranderd is, of een kind of iemand anders in haar directe omgeving dan zou ze juist NIET een TS gaan meneren, want dan zou ze wel beter weten, niet dan?
En om dan bij een dergelijke situatie te gaan veronderstellen dat ze dan expres een TS gaat meneren?

Pardon?

DAT zou wel heel erg zijn!

Lala.
Als je een beetje kennis had over hoe een transitieproces in z'n werk gaat, wat er allemaal in werkelijkheid bij komt kijken, zeker als je getrouwd bent en kinderen hebt, zou je weten dat er ook altijd mensen zijn die er op tegen zijn, vooral de vrouwelijke partners, en helemaal ongelijk geven kan ik ze ook niet. Ze gaan ook vaak dan wel erg ver in hun nijd tegen hun ex en alles wat met ts te maken heeft !
Niet elke ts die getrouwd was ziet de kinderen nog bv.
Guest0
ForumFan
Berichten: 490
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 18:23

Bericht door Guest0 »

Nannette schreef:Waarom wordt er nu van uit gegaan dat ze niet passabel is ? Ik ben wel passabel, in 99% van de gevallen is het mevrouw, en in 1% om wat voor reden dan ook (oa niet opletten van persoon in kwestie) meneer. En iemand die het proces van een ander heeft meegemaakt zal een ts eerder herkennen. Ik persoonlijk denk dat ik 90% van de passabel ts=-en er misschien toch nog tussen uit haal gewoon doordat je bepaalde dingen herkent.
Als je bij een willekeurige winkel wordt aangesproken voor 'meneer', heeft het niets met die winkel te maken, wel met het feit of je passabel bent of niet.. :)
Meikemeid
dagelijks aanwezig
Berichten: 181
Lid geworden op: di jun 10, 2003 23:21
Locatie: Ht gooi

Bericht door Meikemeid »

Ook niet helemaal waar Kimmy (best wel geinig als ik het niet een keer eens ben met jou :P :wink: )

Voor ik logopedie had, werd ik vaak aangesproken met meneer, ook in winkels dus, doordat ze mijn stem hoorden. Nu dat veel minder is geworden, lees vrouwelijker, spreken ze me alleen nog maar aan als mevrouw. Denk dat de herkenning van de stem bij het winkelpersoneel ook wel eens de doorslag zou zijn of ze je met meneer of mevrouw aanspreken, hoe passabel je ook bent ;) En zoniet zullen ze misschien wel eens een wenkbrauw getild hebben: "Goh, dat meisje/die mevrouw heeft wel een lage stem, arm kind"
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Beste Miss Laura,

Wat leuk dat je iedereen hier waarschuwd dat bij de Media Market in die omgeving een nare transcist werkt. Wees blij dat je daar niet je geld hebt uitgegeven.

Die transcisten zijn vaak uit om een TS op de kast te krijgen. Ze gunnen ons niks. Ze vinden ons een stel oplichters en zullen ons nooit volwaardig als vrouw zien.

Wat Frederique kan vind ik geweldig. Ik kan dat niet zo goed. Het zijn hele nare mensen. Ze willen dat je je onzeker voelt.

Drie jaar volledig als vrouw leven en nog geen SRS is niet lang. Ik was na mijn SRS nog jaren niet zo passable als tegenwoordig. Maar dan moet er ook wel makeup tegen de vlakte.

Ik had geen voorbeelden. Zoals ik wou/moest zijn viel ik min of meer uit mijn rol.

Een paar jaar geleden kwam ik in de Dorpstraat van Zoetermeer. Ik woonde vroeger in de achterbuurt van deze stad en dan is die straat dichtbij.
Het was alweer zo n 5 a 6 jaar geleden dat ik daar altijd boodschappen deed en ik kan mij nog goed herinneren hoe goed ik mijn best deed om passable te zijn. De naieve trans die haar beste beentje voort zet voor niks.

Toen ik dus op een vrije dag daar weer eens liep en met verschillende winkelieren sprak werd het allemaal opeens zo duidelijk. Nadat ik uit het ghetto vertrok verhuisde ik naar een van de beste wijken en zag daarna wel meer winkelstraten van Zuid-Holland. Als je dan na jaren terug keert zijn sommige winkels verdwenen, maar vele zijn er nog.

Ik zal maar wat kernwoorden gebruiken: hele slechte service:

race fiets zou klaar zijn op vrijdag, kom je hem halen, fiets is niet klaar. Och jah ik wil mijn achternaam op de fiets daar doe ik het voor! zei ik lachend. En het was alleen die zadel vervangen. Ik kom ook niet meer bij die mank poot.

Dit was de keer nadat die zadel versleten was en vervangen moest worden. Die idioot had mij toen een zadel gegeven waar een vrouw niet op kan rijden zonder zeem, want ik gebruikte mijn racer vroeger veel voor boodschapjes. De volgende dag betrapte de man zich op de fout en hij ging toch vloeken en tieren.

:"Dat zadel in de Quote? Dat moet je niet lezen das voor dure heren!"
Ow ik zoek er maar 1tje!

Ik kon dat vroeger in die moeilijke tijd niet zien, dat het allemaal maar van die dorpse verkopers waren. Rondom de Dorpstraat inderdaad 4 kerken, inclusief die van de Mormonen.

Trouwens leuk dat je over de Media Markt verteld. Daar werkt namelijk een oud kaasboertje van de C1000 die bij de videotheek 's avonds de hele tijd zijn motor zette op de plek waar ik mijn racefiets kwijt moest, want ik kwam zonder titanium slot en ik dacht jij met je motor mijn plek in pikken en ik weet wat ik kan. Ik zet hem gewoon met volle beheersing tussen het raam en de motor. Ik dacht je bent geen klant, maar familie of vriend van die gozer achter de toonbank. Volgens de politie mocht die motor daar helemaal niet staan.

Ja ik ben de *** als er een kras op dat ding zit. Ik deed alsof de racefiets moest omvallen. Deed ijskoud tegen de eikel vooral vanwege zijn voorkeur voor vleeswaren. Die man flipte nog veel erger toen ik met mijn vriend Blowie door de C1000 liep. Is er biologische kaas?

De man lijkt wel min of meer herboren bij die consumenten gigant. Wie weet kan ik ooit zover komen, na wat meer te hebben afgetast en daar met een goed deal de deur uit te stappen. Maar een ding weet ik wel. Media Market is duuuuuurrr, kijk maar eens rond!

I see you around...
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
Gebruikersavatar
lightningbolt
ForumFan
Berichten: 365
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 11:57

Bericht door lightningbolt »

Meikemeid schreef:Voor ik logopedie had, werd ik vaak aangesproken met meneer, ook in winkels dus, doordat ze mijn stem hoorden. Nu dat veel minder is geworden, lees vrouwelijker, spreken ze me alleen nog maar aan als mevrouw. Denk dat de herkenning van de stem bij het winkelpersoneel ook wel eens de doorslag zou zijn of ze je met meneer of mevrouw aanspreken, hoe passabel je ook bent ;) En zoniet zullen ze misschien wel eens een wenkbrauw getild hebben: "Goh, dat meisje/die mevrouw heeft wel een lage stem, arm kind"
Ik denk zeker niet dat het alleen de stem is wat maakt dat een ts met meneer aangesproken wordt. Denk dat het een combinatie is van meerdere factoren. In de meeste gevallen beginnen de kassadames/heren toch het eerst met aanspreken. Dan hebben ze de stem vaak nog niet eens gehoord.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Anakin_TS schreef:
Die transcisten zijn vaak uit om een TS op de kast te krijgen. Ze gunnen ons niks. Ze vinden ons een stel oplichters en zullen ons nooit volwaardig als vrouw zien.
Tuurlijk, die mensen worden 's ochtends wakker en hopen dat er een trans in hun winkeltje komt zodat ze die eens lekker voor schut kunnen zetten. Ze houden er in het geniep een organisatie op na, compleet met geheime handdruk, die als voornaamste doel heeft om de woon- en verblijfplaatsen en signalementen van alle transen onder de leden te verspreiden opdat ze hun haatcampagne effectiever voort kunnen zetten. Beetje paranoïde vind je ook niet?

De dorpsstraat vind ik trouwens een van de leukste stukjes van Zoetermeer, ik kom er graag.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek2 schreef :

Zoals gezegd: ieder heeft recht op beleefdheid, maar als iemand zichzelf niet corrigeert en ook op een correctie van jullie uit niet reageert, dan zou ik er persoonlijk geen brood in zien om het tot op management-niveau uit te vechten.


Wel het vervelende is dat je pre-SRS en zelfs post-SRS nog lang niks kan 'afdwingen'
Als die manager je ID kaart vraagt ...en dan blijkt dat je wel degelijk juridisch een man bent ...dan heeft die werknemer aan de kassa "officieel" niet eens een fout gemaakt.
Je blijft immers een man voor de maatschappij totdat ook juridisch je documenten allemaal in orde zijn ....

Het is vervelend, dat is zeker en je kan er je enorm kwaad in maken....maar geduld is alweer de enige oplossing.
Dat zal wel ergens veranderen in je transitie denk ik nu zo ....
zelf heb ik het één keer meegemaakt in het begin van de RLT, maar verder geen enkel probleem meer gehad.
Dus de meeste mensen , zeker als ze met klanten werken zullen je 'getoonde' gender wel respecteren denk ik zo.
Of ze het zien of niet dat je een trans-vrouw bent, dat is niet altijd duidelijk .....maar daar lig je best niet van wakker.
Daar moet je overstappen, het leven gaat verder ....en je transseksualiteit mag uiteindelijk maar een deel zijn van een groter geheel.
Al weet ik zelf dat het wel degelijk enorm je leven kan beheersen, het neemt ook allemaal zoveel tijd om alles in orde te krijgen.

Ik kan niet genoeg herhalen : minstens 5 jaar, veel vallen en opstaan en je moet vooral ook een dikke huid hebben.
Het heeft spijtig genoeg geen zin om je druk of kwaad te maken, want dat lost eigenlijk niks op.
Mijn gevoel is vaak dat andere mensen hun eigen frustratie ventileren/afreageren op jou op zo een ogenblik.

Groeten,

Melina
Gebruikersavatar
Anakin_TS
ForumFan
Berichten: 294
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 2:42
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Anakin_TS »

Logopedie en zelfs stemoperatie hebben bij mij wel wat geholpen, maar niet genoeg om bv. door de telefoon over te komen als een mevrouw.

Ik heb dat erg zwaar geprobeerd, maar het is zo geforceerd en ik kom dan niet meer uit mijn woorden. Of ik ben dan zo erg bezig met mijn stem geluid dat ik geen zinnen meer kan maken. Het is vervelend maar er is niks aan te doen.

Voor korte zinnen met afrekenen of zo gaat het wel, maar met een gesprek of onder stress of vermoeidheid kickt in, oew dan gaat die stem toon flink omlaag. Af en toe net Barry White, grap ik wel eens :)
"Girl! No worries if your Slavic dude let you down!
Before sunrise there is a more courteous and more tall Slavic!
Ты нарисуй мне солнышко и нарисуй закат!

―Centurion to Anakin
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Coco schreef:
elsie schreef:
Miss Laura schreef: Als je partner haar er op aan spreek moet je wel echt een plank van je kop hebben.....
groetjes,
die heeft vast issue's met haar eigen vrouw-zijn, een pot wss :) hehehe
Beste elsie, wie de schoen past, trekke hem aan. Je hebt er vast nog wel een paar in de kast.

:roll:
Goh zijn we beledigd, nou ik heb niets tegen lesbiennes hoor als je dat soms denkt. Ik weet alleen dat er mannelijke vrouwen zijn die transseksuelen soms uit principe niet als vrouw accepteren om de mythe in stand te houden dat de vrouw superieur is aan de man, of vanuit een soort blinde jaloerzie, de zogenaamde *man* het vrouw-zijn niet gunnen omdat ze zelf niet van de privilege's van het man-zijn gebruik hebben kunnen maken, een goed voorbeeld is Germain Greer. Die hield er ook van TS-en in hoge functie's als zijnde *man* te ontmaskeren, een soort zielige bekrompen vertoning vind ik dat. Soms zijn het ook vrouwen die het niet uit kunnen staat dat een *in hun ogen* man, vrouwelijker is dan zij. ps: ik val alleen op mannen en ik heb 1 paar schoenen, maar een kast heb ik wel en daar zit ik zelf niet in.

@Kimmy, iemand met een verlamming is niet geestelijk verlamd, maar iemand met een geestelijke afwijking kan met uiterlijk of passabiliteit veel compenseren ja.

groeten
Elsie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

elsie schreef:Goh zijn we beledigd, nou ik heb niets tegen lesbiennes hoor als je dat soms denkt. Ik weet alleen dat er mannelijke vrouwen zijn die transseksuelen soms uit principe niet als vrouw accepteren om de mythe in stand te houden dat de vrouw superieur is aan de man,
Zal vast en zeker waar zijn, dat jij niks tegen lesbiennes hebt. Waarom zou je ook? Maar wat jij hier zegt te weten, is niet veel meer dan een vooroordeel. Verdiep je eens ergens in, voordat je flink gaat doen over wat potten zoal voor issues met hun vrouwelijkheid zouden kunnen hebben.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

nee dat heb je mis... dat is jouw vooroordeel... jouw projectie. Ik weet dat nl uit ervaring, dat het voorkomt... maar dat betekent echt niet dat dat voor iedereen geldt...integendeel hoor, het is jouw gedachte dat ik generaliseer, en dus jouw behoefte generalisatie's te herkennen en bestrijden met defensieve houding, want waarom mag ik niet gewoon zeggen wat ik denk en moet het eerst door de politieke molen van correctheid gehaald worden zodat al het leven er uit geperst is voordat het op papier verschijnt?

Ben ik het dan werkelijk die zo flink wil zijn of jij? Jij denkt immers te weten dat ik me eerst zou moeten verdiepen voordat ik mijn mening mag geven. En dus laat je daarmee weten dat jij vindt dat mijn mening er niet toe doet. Op de zogenaamde *vrouwenavonden* bij het COC werden mannen niet binnengelaten hoor, terwijl de homomannen helemaal niet zoveel moeite hadden met vrouwelijk gezelschap. Vroeger waren er de zogezegde vrouwencafe's, als je daar kwam aanzetten met een man met dezelfde ideeen over emancipatie kon hij mooi buiten blijven staan.

Vraag mij niet waarom er zo binair door sommige mensen wordt gedacht, ik begrijp het niet en dat heb ik nooit begrepen ook. Ik vind het kwetsend en bot gedrag van die verkoop(st)er.

Potenrammers zijn vaak kasthomo's of pedofielen, ik geloof dat transenhaters best zelf onzeker kunnen zijn over hun gender.

Mag ik mijn mening dan niet geven? Elke mening is toch een (voor)oordeel over iets? Ik mag van jou blijkbaar niet denken. Daar zit wel wat in hoor, vaak levert het ook niets op...maar welk boek moet ik hier eerst over lezen voordat ik op het *ok* knopje mag klikken onderaan dit bericht?
Plaats reactie