Dat is dus nu eenmaal het beeld wat de mensen van travestie hebben.Janiek2 schreef:Wat voor beeld van travestie zou jij de wereld in willen helpen en wat zou daar allemaal niet in passen?Meikemeid schreef: dat het beeld van travestie nog erger had kunnen verstoren
Van wat ik ondertussen gezien heb,- in de media of achter gesloten deuren - omvat travestie zo veel aan sneue, leuke, pikante, grappige, ontroerende, indrukwekkende, aantrekkelijke, authentieke, ranzige, trieste, moedige, hypocriete, doodgewone en excentrieke verschijningsvormen, dat ik me niet kan voorstellen dat een drag-queen "het beeld van travestie" zou kunnen "verstoren".
Dus aan jou de vraag: wat is dat beeld van travestie?
Wanneer een iemand die aan travestie doet, of genderdysforisch is, uit de kast wil komen, zal hij(en al een beetje zij) voor vele vraagstukken komen te staan van mensen in onwetendheid. Zij, familie/collega's en vrienden hebben niets anders dan het beeld voor zich dan opgemaakte dragqueens, hakken van minimaal 25 cm hoog en een erg overdreven nichterig gedrag. Of misschien komen ze met het Kelly voorbeeld aan.
Wat zelfs bij ouders kan resulteren in het verbieden van zijn gedrag en dat hij gewoon een jongen moet zijn. (Voornamelijk in de wat Christelijke dorpjes/gehuchten)
Extreme uitdossing van het vrouwelijke, waar travestie/transseksualiteit dus vooral/veel mee geassocieerd word. In die zin zou dat beeld verstoord worden door dat beeld te "bevestigen". Dat doet het onderwerp over Dirkje dus gelukkig niet.
Hoe ik het graag anders had willen zien?
Laat eens een aantal keer een docu zien (met een niet al te hoge frequentie natuurlijk) waar geen voice over in zit over een travestiet, die gewoon is, niet extreem in iedergeval. Maar dat is ook weer, van diegene die niet extreem zijn, hoeven de aandacht ook niet en komen dus ook niet zo snel op de buis.
Dus zal het beeld eigenlijk altijd wel het zelfde zijn.