Transen in de media

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Heb je er toch nog verder zelf de hand in gehad? En herken je jezelf er voldoende in? Wat me opvalt is dat je in de verleden tijd heel duidelijk een jongen wordt genoemd en verder één keer "ze". Voor de rest laat de journaliste jou steeds zelf aan het woord en kan er niet zoveel mis gaan.

Je komt er eerlijk gezegd wat minder uitzonderlijk in over dan dat ik je hier meemaak :wink: , maar misschien komt dat omdat ik trans-zijn inmiddels niet meer als iets uitzonderlijks ervaar.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

De journalist vond het nodig dat er naar me verwezen werd als jongen omdat mensen anders zouden kunnen denken dat ik gewoon een hekel had aan mijn voornaam. o.O Verder heb ik vrijwel het hele artikel geredigeerd. Check je privébox voor het orginele stukje.

Transigheid is ook niets uitzonderlijks. Dat straalt het artikel wel uit. ;) Het is een lekker oppervlakkig standaard verhaal geworden. Ik heb geprobeerd om wat de diepte in te gaan maar dat wou Ines niet. Tuurlijk herken ik me er in, want het is mijn transitie in een notendop. Maar ik ben er niet trots op. Mijn moeder vond het wel een mooi stuk, dat is tenminste wat. Enneh, mijn vader is niet eens kwaad dat ik hem via de krant met z'n neus op de feiten druk. =P
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Zo te horen heb je er in elk geval niet aan verloren, al lijkt de winst een beetje schamel, in mijn ogen.

Je vorige werkgever zal wat minder blij zijn om zo in de publiciteit te komen :P .
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hoi Petra,

Ik vind het een mooi artikel en een mooie foto!

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
mireille
Eredivisie

Bericht door mireille »

Jep, integer, zonder opsmuk. alsof het de normaalste zaak van de wereld is en daarin is het artikel geslaagd
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek2 schreef: Je vorige werkgever zal wat minder blij zijn om zo in de publiciteit te komen :P .
Net zoals ik wat minder blij was toen ik bij het grof vuil gezet werd. Dat was een erg vervelende ervaring. Zo nu en dan spreek ik mijn oude leidinggevende nog omdat hij zich nogal interesseert in de lokale politiek en hij vindt het nog steeds jammer dat ik zijn assistente niet meer ben. Dat steekt. Het kantoorbaantje dat ik kreeg deed ik met veel plezier en ik was er vet goed in. Dus die steek terug is meer dan verdiend.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Dus die steek terug is meer dan verdiend.
Lijkt me wel, ja.

Die anekdote met die kinderen sprak me trouwens wel erg aan. Dat soort momenten zijn zeker zoveel waard als wat er over je in de media terecht komt.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Ik vond het een leuk en evenwichtig stukje!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
lightningbolt
ForumFan

Bericht door lightningbolt »

Het is zeker wel een leuk artikel. Maar wat is nou precies het nut ervan om als TS zulke intervieuws te geven? En welk doel dient het?
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

lightningbolt schreef:Maar wat is nou precies het nut ervan om als TS zulke intervieuws te geven? En welk doel dient het?
Om te laten zien dat transseksualiteit heel normaal is en dat het niks met seksuele fantasiën te maken heeft. Meestal is dat de insteek van de diverse redacties. Om begrip te kweken.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Chantal C. schreef:Om te laten zien dat transseksualiteit heel normaal is en dat het niks met seksuele fantasiën te maken heeft. Meestal is dat de insteek van de diverse redacties. Om begrip te kweken.
Lijkt me niks mis mee, dat je seksuele fantasieën in elk geval één van de punten is waarop je merkt dat je trans bent. Dat ontkennen kweekt geen begrip, maar leidt mensen om de tuin.
lightningbolt
ForumFan

Chantal C. schreef:
lightningbolt schreef:Maar wat is nou precies het nut ervan om als TS zulke intervieuws te geven? En welk doel dient het?
Om te laten zien dat transseksualiteit heel normaal is en dat het niks met seksuele fantasiën te maken heeft. Meestal is dat de insteek van de diverse redacties. Om begrip te kweken.
Dat zal best. Maar moet je nou zo te koop lopen met wat je bent?
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

lightningbolt schreef:Dat zal best. Maar moet je nou zo te koop lopen met wat je bent?
Het zou een mooie boel worden als niemand dat deed: saai, kleurloos, treurig enzoverder.

Zet je licht niet onder de korenmaat, zeiden bijbelvaste mensen vroeger.

Of zie jij TS-zijn als iets dat je beter kunt verbergen?
lightningbolt
ForumFan

Janiek2 schreef:Of zie jij TS-zijn als iets dat je beter kunt verbergen?
Nee dat zeker niet. Maar waarom zou je er onnodig mee te koop lopen?
Je hoeft toch niemand verantwoording af te leggen.
Chantal C.
Forumdiva

Bericht door Chantal C. »

lightningbolt schreef:
Janiek2 schreef:Of zie jij TS-zijn als iets dat je beter kunt verbergen?
Nee dat zeker niet. Maar waarom zou je er onnodig mee te koop lopen?
Je hoeft toch niemand verantwoording af te leggen.
Dat is totaal geen verantwoording afleggen. Zie het meer als vertellen wat het is en hoe het voelt. Er zijn zat vooroordelen over transseksualiteit en waarom zou je die in stand houden?
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Plaats reactie