Lala Ferrari schreef:Janiek2 schreef:
En even voor alle duidelijkheid: ts zit niet tussen man en vrouw in.
Een pre op ts was een geboren (volledig functionele) (kind verwekkende) man en is post op een cosmetisch geconstrueerde vrouw. Dus?
Nou zijn er bio vrouwen (inmiddels) zonder baarmoeder en eierstokken die aldus geen kinderen (meer) kunnen krijgen, maar die zijn in de regel geen man geweest.
Jij hecht wel erg veel waarde aan wat er genitaal allemaal geconstrueerd kan worden.
Jij hebt van jezelf wel eens gezegd dat je je identificeert als een "non-op ts". Betekent dat dat je ergens tussenin zit?
Naar mijn idee is een transvrouw een vrouw zodra zij "kleur bekent", los van wat er met haar lijf allemaal gebeurt of niet gebeurt. Dat is alles waar identiteit om draait: laten zien wie je bent. Verder niks.
Er zijn ook vrouwen die nooit een baarmoeder gehad hebben en toch altijd vrouw geweest zijn en ook nergens tussenin zitten qua identiteit. Als je een vrouw met AIS kwaad wilt krijgen, moet je haar zeggen dat ze ergens tussen man en vrouw in zit. Zodra zij dat zelf vindt, zegt zij dat zelf wel.
En er zijn mannen die nooit een penis gehad hebben of die 'm kwijtgeraakt zijn door kanker, maar toch mannen zijn en niet ergens tussenin zitten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes