geaardheid

Algemeen

Moderator: Moderators

petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

geaardheid

Bericht door petra71 »

hoi allemaal

Nu ik sinds een paar weken me echt met travestie bezig ben gaan houden surf ik ook meer over het net voor info over van alles en nog wat over travestie. Overal kom ik verhalen tegen dat het merendeel van de travesties heteroseksueel is ( variërend van 60 tot 80%). IK laat dan de transseksuelen even buiten beschouwing.
Ik zelf ben vanaf mijn 17 bewust dat ik biseksueel ben en dat ik ook vanaf die tijd het verlangen kreeg om zo nu en dan vrouwenkleren te dragen.
Mijn drang om dat te doen wijt ik zelf dus eigenlijk aan mijn geaardheid. Ik vraag me dan ook eigenlijk af of het percentage wel klopt want veel mannen durven er niet vooruit te komen dat ze biseksueel zijn omdat daar nog steeds een groot taboe op heerst.
Ik vraag me af hoe de mensen van dit forum dat zien.

gr Petra
Ajira
dagelijks aanwezig
Berichten: 236
Lid geworden op: di jan 01, 2008 12:39
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Ajira »

Mensen in de " T " gemeenschap zijn over het algemeen wat ruimer denkend, dus het verbaast me niets dat er veel bisexuelen tussen zitten. Als je gaat experimenteren met dingetjes van het " andere " geslacht, dan komen er ook andere gevoelens omhoog.. gevoelens die je misschien niet zo makkelijk zou erkennen op het moment dat je niet bezig zou zijn met je transsexualiteit of transvestie.

Ik ben zelf overigens Pansexueel :wink:



( Voor wie niet bekend is met Pansexualiteit: het betekend dat je geen directe voorkeur hebt. Of te wel.. dat het geslacht van mijn partner me niet zoveel boeit als de persoonlijkheid. )
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Bericht door Babette »

Ajira schreef:Ik ben zelf overigens Pansexueel :wink:



( Voor wie niet bekend is met Pansexualiteit: het betekend dat je geen directe voorkeur hebt. Of te wel.. dat het geslacht van mijn partner me niet zoveel boeit als de persoonlijkheid. )
Oh, ik dacht dat je dan een keukenprinses was.... :D
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Voor zover ik kan zien zal je travestie niet persé met je geaardheid te maken hebben. Travestie komt onder alle lagen van de bevolking en bij alle geaardheden voor. En onder travestieten kom je dus alle geaardheden tegen. Wel heb ik ook het vermoeden dat veel meer travestieten -tenminste in hun fantasie- biseksueel zijn dan dat er zijn die daar openlijk voor uit komen. De behoefte om de omgeving (en zichzelf?) gerust te stellen omtrent hun heteroseksualiteit is in mijn ogen opvallend groot.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Ik heb me altijd als travestiet beschouwd en als heteroseksueel, maar op een gegeven moment ben ik wel gaan fantaseren over mannen, dat heeft me heel erg in de war gebracht en is ook de reden geweest om op dit forum te gaan schrijven. Het was een soort trigger die alleen maar vraagtekens opriep. Door het schrijven en lezen op dit forum zijn de vragen niet beantwoord, maar het lucht wel op af en toe iets van je af te schrijven.

Irene
Kleine stapjes
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Janiek schreef :

Wel heb ik ook het vermoeden dat veel meer travestieten -tenminste in hun fantasie- biseksueel zijn dan dat er zijn die daar openlijk voor uit komen. De behoefte om de omgeving (en zichzelf?) gerust te stellen omtrent hun heteroseksualiteit is in mijn ogen opvallend groot.


Er is alvast een heel deel onder de travestieten die het niet enkel in hun fantasie zijn.
Ik ben in mijn lange zoektocht ook wel een paar keer in parenclubs geweest. Gewoon voor het sociaal contact weliswaar.
Maar uit gesprekken heb ik daar geleerd dat zeer veel travestieten gewoon gehuwd waren of samenwoonde met een hetero-vrouw, maar dus als travestiet in de parenclub hun uitleefden met mannen.
De vrouwelijke partner was daar in veel gevallen niet bij in de club en zelfs in sommige gevallen was de vrouwelijke partner helemaal niet op de hoogte van.....
Of hat al dan niet om vader-travestieten ging is me niet duidelijk, maar daar weet Mila misschien meer over te vertellen (lol)

Groeten,

Melina
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

IK merk het zelf ook. Mijn vriendin weet van mijn geaardheid en ze stelde mij deze week ook de vraag of als ik als Petra over straat ga ik dan ook meer aandacht heb voor mannen of dat ik gewoon over straat ga omdat ik het gewoon wil.
Ik moest haar daar eigenlijk het antwoord schuldig blijven omdat ik daar nog geen moment bij stil had gestaan. Ik heb haar altijd beloofd monogaam te blijven en ook als hetroseksueel door het leven te stappen.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Irene »

Meer aandacht voor mannen heb ik nog nooit gehad, hoewel de mannen wel meer aandacht voor mij hebben :-)

Irene
Kleine stapjes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

melina_r schreef:Of hat al dan niet om vader-travestieten ging is me niet duidelijk, maar daar weet Mila misschien meer over te vertellen (lol)
Deze vadertrans(gender) heeft nog nooit een parenclub van binnen gezien (van buiten trouwens ook niet).

Het is natuurlijk een vooroordeel, maar Mila lijkt mij geen type voor parenclubs :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

melina_r schreef:[

Er is alvast een heel deel onder de travestieten die het niet enkel in hun fantasie zijn.
Ik ben in mijn lange zoektocht ook wel een paar keer in parenclubs geweest. Gewoon voor het sociaal contact weliswaar.
Maar uit gesprekken heb ik daar geleerd dat zeer veel travestieten gewoon gehuwd waren of samenwoonde met een hetero-vrouw, maar dus als travestiet in de parenclub hun uitleefden met mannen.
De vrouwelijke partner was daar in veel gevallen niet bij in de club en zelfs in sommige gevallen was de vrouwelijke partner helemaal niet op de hoogte van.....
Of hat al dan niet om vader-travestieten ging is me niet duidelijk, maar daar weet Mila misschien meer over te vertellen (lol)

Groeten,

Melina
Dat is niet alleen travestieten eigen hoor, ook de gemiddelde bi man heeft thuis een vrouw/vriendin zitten die van niets weet.
Hoewel die tv's dan EN bi EN tv zijn, da's een dubbele factor.

Hoe krijg je het voor elkaar, een dubbel-dubbelleven?

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

Lala Ferrari schreef:
Dat is niet alleen travestieten eigen hoor, ook de gemiddelde bi man heeft thuis een vrouw/vriendin zitten die van niets weet.
Hoewel die tv's dan EN bi EN tv zijn, da's een dubbele factor.

Hoe krijg je het voor elkaar, een dubbel-dubbelleven?

Mila.
tja dan ben ik zo'n man. Ik ben bi en ik ben dus ook sinds kort tv. IK zal er niet teveel over uitwijden maar in het verleden heb ik ook van mijn biseksuele geaardheid gesnoept en daar wist mijn toemalige partner alles van en had daar ook geen problemen mee. Nu heb ik een relatie en ook die weet het alleen heb ik haar gezegt dat ik niets meer met mannen wil of doe, niet in overleg en zeker niet stiekem. Ik ben monogaam en "hetro" in onze relatie. Dus een bi die tv is kan wel als hij maar eerlijk is tegen zichzelf en zijn partner.

Petra
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

Nee hoor, Petra, dan ben jij niet zo'n man. Ik schreef namelijk over de dubbel-dubbellevens van die bi-tv's waarvan hun vrouw/vriendin geen weet heeft.
Dat heeft de jouwe toch wel?

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
petra71
ff weer wat posten
Berichten: 66
Lid geworden op: za dec 29, 2007 20:34

Bericht door petra71 »

Lala Ferrari schreef:Nee hoor, Petra, dan ben jij niet zo'n man. Ik schreef namelijk over de dubbel-dubbellevens van die bi-tv's waarvan hun vrouw/vriendin geen weet heeft.
Dat heeft de jouwe toch wel?

Mila.
gelukkig heeft ze er weet van en dat heeft ze ook meteen geaccepteerd.
Ik ben altijd open geweest in mijn geaardheid mensen die er problemen mee hebben die hebben zelf een probleem, niet ik.
maar ik geef je wel gelijk hoor en dat niet alleen de tv/bi combinatie maar ook de bimannen opzich. Hier in de buurt in een afspreekplek voor ho/bi mannen en je moest eens weten hoeveel auto's met kinderzitje op de achterbank er daar soms staan. Ik walg van die mannen.

Ik was ook heel gelukkig toen ik haar mijn tv verlangen vertelde. Ze begon meteen met plannen maken over hoe ik er uit moest zien. op de foto's die er van mij zijn sta ik ook op de manier dat ze mij graag als vrouw ziet.

Petra
Anja Lasagna
ForumFan
Berichten: 362
Lid geworden op: za dec 01, 2007 18:13

Bericht door Anja Lasagna »

[quote="petra71. Ik walg van die mannen.


Petra[/quote]

Ja, dat kan ik me voorstellen ja.......maar dat zijn dan nog de bi mannen wiens mannelijkheid intact is.
Maar die bi-tv's die thuis bij het nietsvermoedende vrouwtje het heteromannetje spelen en in parenclubs als tv met hun kont omhoog liggen bij mannen om het vrouwtje te spelen?
*BARF*!!

@Janiek: idd, ik ben nog nooit in een parenclub geweest, en idd ook geen plannen toe.
Ik hou het lekker prive en one on one ;-)

Mila.
Uw sterverslaggeefster :-)
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Ik ben min of meer Bi, ik val voornamelijk op vrouwen maar kan ook gecharmeerd van bepaalde mannen zijn

Vreemd, want de meeste mensen die me zien/spreken denken dat ik homo ben.....komt misschien door mijn vrouwelijke uitstraling en stem
Plaats reactie