Frederique_ schreef:Hoi Maruscha,
Waarom zou een T* die diefstal pleegt een veel zwaardere straf in de gevangenis moeten krijgen dan een niet-T* die een diefstal pleegt?
3 maanden cel voor een T* > 3 maanden cel voor een niet-T*...
Ik zeg niet dat er geen speciale maatregelen getroffen hoeven te worden maar huisarrest gaat me gewoon te ver.
Overigens, nog los van het feit of het inderdaad zoveel zwaarder is voor een T* in Nederlandse gevangenissen .. niemand hier die mij daarvoor bewijs kan leveren. In de BBC documentaire die hierboven staat beschreven leek het overigens behoorlijk mee te vallen, en dat was notabene in de Verenigde Staten.
Maar goed, laten we er van uitgaan dat je gelijk hebt (wat ik niet denk): dan had je daar als T* ook maar een beetje rekening mee kunnen houden. Ik ken een aantal mensen die in de gevangenis hebben gezeten vanuit het uitgaansleven, en dat zijn stuk voor stuk types die zich daar denk ik wel kunnen redden, misschien dat het voor hun dan ook makkelijker is om de gok te wagen (een overval plegen, drugshandel, wat dan ook).
Cru gesteld: op het ogenblik dat jij als T* een misdaad pleegt, dan moet je ook maar op de blaren gaan zitten. En niet thuis met een beeldig enkelbandje, maar gewoon in de gevangenis.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.