Gevangenis
Moderator: Moderators
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Die sociale acceptatie is er natuurlijk ook niet voor niets - iedereen voelt wel dat het gewoon niet aangaat om iemand die 24/7 als vrouw leeft ineens als man te gaan behandelen enkel en alleen om dat ventieltje dat daar nog ergens huist en een M'etje in een paspoort...
En verder ben ik heel benieuwd naar jouw vriendin haar reactie...
Groetjes,
Frederique
En verder ben ik heel benieuwd naar jouw vriendin haar reactie...
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
-
- dagelijks aanwezig
-
- Eredivisie
Frederique :
Op zich kan ik een heel eind met je meegaan.
Maar dan geldt hetzelfde als in de rest van de maatschappij: als ik overal-en-nergens naar een vrouwentoilet ga en qua uiterlijk (meer) vrouw (dan man) leef, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik ook in een vrouwengevangenis terecht zou komen.
Toch?
IK moet hier toch nog even op reageren.
Logisch , naar jouw denkbeelden misschien ?
Wat zal er in een gevangenis nog overblijven van je uiterlijk als vrouw ?
In een gevangenisoutfit, zonder make-up en zonder plakborsten ?
Hoe denk je dat elk ander levend wezen je op dit ogenblik in je transitie bij de opname in een gevangenis zal indelen qua uiterlijk ?
Laat ons zeggen nadat je na een douche bij de wetsdokter mag langsgaan voor een onderzoek.
Zou het dan niet kunnen Frederique, dat vrijwel elke dokter je zonder veel aarzelen zal indelen bij de mannen ?
Met andere woorden wat blijft er nog over van je uiterlijk als vrouw op dit ogenblik , als je de illusie van enkele "travestie-items" in je dagelijkse leven wegneemt ?
IK reageer hier toch even op, omdat het juist dat besef is die voor mij de aanzet is geweest om er voor te zorgen dat alle 'travestie-elementen' werden weggewerkt.
Ik wou immers overal en altijd mezelf als vrouw zien en vooral ook door iedereen als vrouw gezien worden.
Maar goed, het is jouw proces en je mag jezelf zien zoals je zelf wil natuurlijk ....maar maak jezelf a.u.b niks wijs.
Leven als vrouw (qua uiterlijk) is toch meer dan een laagje vernis ....... ?
Groeten,
Melina
Op zich kan ik een heel eind met je meegaan.
Maar dan geldt hetzelfde als in de rest van de maatschappij: als ik overal-en-nergens naar een vrouwentoilet ga en qua uiterlijk (meer) vrouw (dan man) leef, dan zou het niet meer dan logisch zijn dat ik ook in een vrouwengevangenis terecht zou komen.
Toch?
IK moet hier toch nog even op reageren.
Logisch , naar jouw denkbeelden misschien ?
Wat zal er in een gevangenis nog overblijven van je uiterlijk als vrouw ?
In een gevangenisoutfit, zonder make-up en zonder plakborsten ?
Hoe denk je dat elk ander levend wezen je op dit ogenblik in je transitie bij de opname in een gevangenis zal indelen qua uiterlijk ?
Laat ons zeggen nadat je na een douche bij de wetsdokter mag langsgaan voor een onderzoek.
Zou het dan niet kunnen Frederique, dat vrijwel elke dokter je zonder veel aarzelen zal indelen bij de mannen ?
Met andere woorden wat blijft er nog over van je uiterlijk als vrouw op dit ogenblik , als je de illusie van enkele "travestie-items" in je dagelijkse leven wegneemt ?
IK reageer hier toch even op, omdat het juist dat besef is die voor mij de aanzet is geweest om er voor te zorgen dat alle 'travestie-elementen' werden weggewerkt.
Ik wou immers overal en altijd mezelf als vrouw zien en vooral ook door iedereen als vrouw gezien worden.
Maar goed, het is jouw proces en je mag jezelf zien zoals je zelf wil natuurlijk ....maar maak jezelf a.u.b niks wijs.
Leven als vrouw (qua uiterlijk) is toch meer dan een laagje vernis ....... ?
Groeten,
Melina
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik geef eerlijk toe dat het gevangeniswezen mij helemaal vreemd is, maar is het werkelijk zo dat je ook als T* geen make-up zou mogen gebruiken?
Ten tweede: zelfs als dat niet zo is - ik denk dat mijn (grotendeels ge-epileerde) gezicht net zo goed nauwelijks mannelijk als nauwelijks vrouwelijk is...
En zouden ze plakborsten voor transseksuelen werkelijk gaan verbieden? 'k Kan het me allemaal nauwelijks voorstellen...
En verder heb je gelijk: vrouw zijn en man zijn is meer dan alleen de buitenkant. Qua binnenkant pas ik niet bij de mannen en nauwelijks bij de vrouwen. Hoe daarmee om te gaan? 't Wordt dan toch de keuze tussen een hel en een net-iets-minder-grote-hel...
Groetjes,
Frederique
Ten tweede: zelfs als dat niet zo is - ik denk dat mijn (grotendeels ge-epileerde) gezicht net zo goed nauwelijks mannelijk als nauwelijks vrouwelijk is...
En zouden ze plakborsten voor transseksuelen werkelijk gaan verbieden? 'k Kan het me allemaal nauwelijks voorstellen...
En verder heb je gelijk: vrouw zijn en man zijn is meer dan alleen de buitenkant. Qua binnenkant pas ik niet bij de mannen en nauwelijks bij de vrouwen. Hoe daarmee om te gaan? 't Wordt dan toch de keuze tussen een hel en een net-iets-minder-grote-hel...
Groetjes,
Frederique
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Leg dat uns uit Frederique....meen jij dat het in un vrouwengevangenis niet zo erg is, of bedoel je het anders......???Frederique_ schreef: 't Wordt dan toch de keuze tussen een hel en een net-iets-minder-grote-hel...
groetjes
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
-
- Banned Lid
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Bedoel je nou, dat jij dus beter in een vrouwenmaatschappij past of omdat je minder kans op intimidatie looptFrederique_ schreef:Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.
Een gevangenis is voor de meeste mensen een rotplek om te moeten overleven. Het verschil tussen een vrouwengevangenis en een mannengevangenis zal voor een transwatdanook het verschil zijn tussen erg en erger.Mara schreef:Bedoel je nou, dat jij dus beter in een vrouwenmaatschappij past of omdat je minder kans op intimidatie looptFrederique_ schreef:Voor mij, met mijn net-iets-meer-vrouwen-dan-mannen-gevoel zal een vrouwengevangenis een net-iets-minder-grote-hel zijn dan een mannengevangenis.
Geïntimideerd wordt er sowieso als iemand daar vatbaar voor is.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Het gaat niet alleen om de trans, het gaat om de totale stemming in een gevangenis. Dus als het plaatsen van een (niet passable) trans onrust veroorzaakt, dan zou de beslissing om deze plaatsing niet door te laten gaan heel logisch kunnen zijn.
Voorts: het idee van iemand in een gevangenis plaatsen is dat je deze persoon bepaalde vrijheden ontneemt. Het zou dus zo maar kunnen dat je als t* het recht om make-up, vrouwenkleding & plakborsten te dragen verliest. Ik weet het niet, maar ik kan het me heel goed voorstellen, en ik denk dat je dan geen poot hebt om op te staan.
Voorts: het idee van iemand in een gevangenis plaatsen is dat je deze persoon bepaalde vrijheden ontneemt. Het zou dus zo maar kunnen dat je als t* het recht om make-up, vrouwenkleding & plakborsten te dragen verliest. Ik weet het niet, maar ik kan het me heel goed voorstellen, en ik denk dat je dan geen poot hebt om op te staan.
Echte gender-outlaws dragen panty's over hun hoofd.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik heb tot nu toe maar 5 dagen aan een stuk vastgezeten en dat was geloof ik nog niet us gescheiden qua geslachten......en nee, intimidatie was er gelukkig niet, we hadden echt un erg kikse tijd en waren 5 dagen maar zat als maar wat.......Janiek2 schreef:
......het was un arreststraf in het oostduitse leger omdat ik op een thuisreis onderweg apezat met de treinpolitie had gevochten
M.a.w. jullie waren allemaal te zat om ook maar aan intimideren te denken .Mara schreef:Ik heb tot nu toe maar 5 dagen aan een stuk vastgezeten en dat was geloof ik nog niet us gescheiden qua geslachten......en nee, intimidatie was er gelukkig niet, we hadden echt un erg kikse tijd en waren 5 dagen maar zat als maar wat.......Janiek2 schreef:
......het was un arreststraf in het oostduitse leger omdat ik op een thuisreis onderweg apezat met de treinpolitie had gevochten
Waar zit je vandaag?
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Jau.....was echt heftig.....we wouden eigenlijk niet meer vrijgelaten worden....Janiek2 schreef:
M.a.w. jullie waren allemaal te zat om ook maar aan intimideren te denken .
Euuuh, ik ben nu weer vrij hoor, alweer 20 jaarJaniek2 schreef:Waar zit je vandaag?
groetjes vanuit Vlissingen
Mara
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Proost
uns kom ik maar weer naar Genderdam, belooft
uns kom ik maar weer naar Genderdam, belooft