Mooi toch. Volgens mij is er trouwens geen verzekeraar die vooraf vergoed. IZA, waar ik verzekerd ben, geeft vooraf een machtiging af (vergelijkbaar met het door jou genoemde garantieformulier). Die machtiging is voor elk ziekenhuis het bewijs dat ze de operatie ook betaald krijgen. Zonder machtiging kom je niet eens op de planning voor de O.K. (tenzij het levensbedreigend is, maar dat heb ik nog nooit gehoord bij een GAB)lightningbolt schreef:Ik ben er nu inmiddels ook achter hoe Het Groene Land werkt wat betreft vergoedingen voor operaties in het buitenland. Zij vergoeden in principe nooit vooraf. Zo gauw je het bewijs kan overleggen van een succesvol afgeronde RLT en SRS verklaring, dan krijg je van Het Groene Land een E112 garantieformulier. En dat is dus een garantie voor het ziekenhuis in het buitenland dat Het Groene Land de operatie (s) achteraf vergoed.
Ik heb gevraagd in het ziekenhuis in Duitsland waar ik geopereerd wordt en dat E112 formulier is akkoord. Een hele opluchting. Scheelt weer een zorg.
Geslachtsoperatie in het buitenland ondergaan?
Moderator: Moderators
- Chantal C.
- Forumdiva
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
- lightningbolt
- ForumFan
Maar toen ik voor het eerst bij Frau Krege op consult was toen heeft ze letterlijk tegen mij gezegd. Voordat ik opgenomen werd, moest het bedrag voor de 1e operatie bij hun binnen zijn. Dus toen heb ik begin vorig jaar direct een brief gestuurd naar Het Groene Land. Maar toen kreeg ik weer een brief terug met een antwoordt waar je eigenlijk niets mee kon. Het werd vergoed tot 95% van wat er hier in NL voor staat. Maar er stond dus niets in over of het vooraf of achteraf vergoed zou worden. En er stond helemaal niets in van die E112 verklaring. Terwijl die verklaring al heel lang bestaat. Ik heb 8in die brief niet gevraagd om een toezegging, maar ik wilde gewoon weten wat de normale gang van zaken is in dit soort gevallen.Chantal C. schreef:Mooi toch. Volgens mij is er trouwens geen verzekeraar die vooraf vergoed. IZA, waar ik verzekerd ben, geeft vooraf een machtiging af (vergelijkbaar met het door jou genoemde garantieformulier). Die machtiging is voor elk ziekenhuis het bewijs dat ze de operatie ook betaald krijgen. Zonder machtiging kom je niet eens op de planning voor de O.K. (tenzij het levensbedreigend is, maar dat heb ik nog nooit gehoord bij een GAB)
Vlak voor de kerst moest ik naar de kapper en was daar te vroeg en had nog tijd over. Toen dacht ik, ik ga even naar die Groene Land winkel die in dezelfde straat zit. Want ik dacht, ik wil nu eindelijk weleens duidelijkheid hebben. Toen heb ik mijn verhaal gedaan en toen heeft ze gebeld met het hoofdkantoor. En toen hoorde ik dat dus van dat E112 formulier. Ik snap niet waarom ik dat nu wel te horen kreeg en waarom ze dat destijds niet als antwoord op de brief hebben geschreven die ik had gestuurd.
Ze zei tegen me, als je in april die bewijzen binnen hebt, dan kom maar hier heen. Dan maak ik het voor je in orde. Ze zei want als je het opstuurt naar Het Groene Land, dan komt het op de grote stapel en duurt het nog weken langer.
Gelukkig is het opgelost en duidelijk nu.
- Chantal C.
- Forumdiva
Duidelijk... Leuk die ambtelijke molentjes af en toe.
Soms zijn die medewerk(st)ers ook niet van alle regeltjes op de hoogte. Zo ook bij IZA bij de eerste aanvraag voor epilatie. Kreeg toen de standaard vergoeding voor biovrouwen (terwijl ze aparte vergoeding voor TS'en hadden). Medewerkster gebeld en die wist niet eens af van die aparte regeling. Miscchien werkte ze er nog niet zolang, want het stond gewoon in de vergoedingenlijst.
Soms zijn die medewerk(st)ers ook niet van alle regeltjes op de hoogte. Zo ook bij IZA bij de eerste aanvraag voor epilatie. Kreeg toen de standaard vergoeding voor biovrouwen (terwijl ze aparte vergoeding voor TS'en hadden). Medewerkster gebeld en die wist niet eens af van die aparte regeling. Miscchien werkte ze er nog niet zolang, want het stond gewoon in de vergoedingenlijst.
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
9 November geopereerd, zorgverzekeraar ZilverenKruis, in Belgie (Brussel) geopereerd.
Het was 3 maanden overleggen met ZilverenKruis om mijn operatie bij haar te laten vergoeden. Inmiddels is het alweer eind januari, maar de factuur is nog steeds niet binnen uit Brussel.
Het E112 formulier werd gelukkig geaccepteerd en stond *wanneer deze niet geaccepteerd zou worden* garant voor kosten ca €16.000, 100% voor het in nederland geldende tarief. Er komen meer kosten bij dan er in het Dbc staan, dat is mij ook duidelijk geworden, alleen het is raadzaam je, wanneer je operatie in buitenland laat uitvoeren, erg te verdiepen in het E112 formulier of je schriftelijk te informeren via de CvZ.
Ik moet dus nog de factuur binnenkrijgen, deze moet waarschijnlijk binnen 14 dagen betaald worden, van ZilverenKruis heb ik de garantie dat ze de operatie vergoeden. Factuur gaat dan gelijk op de fax naar ZK toe en zij maken het dan hopelijk binnen 14 dagen over naar Brussel
Gelukkig kunnen ze al 1 ding niet meer van me afpakken
Het was 3 maanden overleggen met ZilverenKruis om mijn operatie bij haar te laten vergoeden. Inmiddels is het alweer eind januari, maar de factuur is nog steeds niet binnen uit Brussel.
Het E112 formulier werd gelukkig geaccepteerd en stond *wanneer deze niet geaccepteerd zou worden* garant voor kosten ca €16.000, 100% voor het in nederland geldende tarief. Er komen meer kosten bij dan er in het Dbc staan, dat is mij ook duidelijk geworden, alleen het is raadzaam je, wanneer je operatie in buitenland laat uitvoeren, erg te verdiepen in het E112 formulier of je schriftelijk te informeren via de CvZ.
Ik moet dus nog de factuur binnenkrijgen, deze moet waarschijnlijk binnen 14 dagen betaald worden, van ZilverenKruis heb ik de garantie dat ze de operatie vergoeden. Factuur gaat dan gelijk op de fax naar ZK toe en zij maken het dan hopelijk binnen 14 dagen over naar Brussel
Gelukkig kunnen ze al 1 ding niet meer van me afpakken
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
- lightningbolt
- ForumFan
Daar ben ik weer Weinig gemist hier zo te zien
Ik ben vrijdag dus weer voor controle geweest in Groningen. Qua papieren zijn ze niet zo streng daar. Mijn RLT is afgelopen op 21 april en ik krijg nu de SRS verklaring al. Verder heb ik gelijk een recept voor meno implant meegekregen. Die kunnen ze dan in Duitsland inbrengen als ik naar de SRS weer mobiel ben (eindelijk van die rotpleisters af). Ik hoef pas volgend jaar januari weer voor controle in Groningen.
Nu alleen nog uitvissen hoe ik na de SRS die officiele naamsverandering gedaan krijg. Maar ze schijnen in Groningen wel een goede avocaat te hebben. Dus ik neem aan dat je daarmee wel geholpen wordt.
Ik ben vrijdag dus weer voor controle geweest in Groningen. Qua papieren zijn ze niet zo streng daar. Mijn RLT is afgelopen op 21 april en ik krijg nu de SRS verklaring al. Verder heb ik gelijk een recept voor meno implant meegekregen. Die kunnen ze dan in Duitsland inbrengen als ik naar de SRS weer mobiel ben (eindelijk van die rotpleisters af). Ik hoef pas volgend jaar januari weer voor controle in Groningen.
Nu alleen nog uitvissen hoe ik na de SRS die officiele naamsverandering gedaan krijg. Maar ze schijnen in Groningen wel een goede avocaat te hebben. Dus ik neem aan dat je daarmee wel geholpen wordt.