wist je al vroeg van jouw T*gevoelens??

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Ok...is goed :) vanuit de partner- groep komen er soms vragen omhoog waar ik geen antwoord op weet,vandaar dat ik het dan hier vraag.
:wink: elsa
Tijn
Eredivisie
Berichten: 505
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 19:48

Bericht door Tijn »

Ik schijn op m'n derde eens een jurkje van mijn zusje te hebben aangedaan omdat ie haar te groot was en ergens op mijn zevende ook maar toen ging ik met een vriend vadertje-moedertje spelen en werd ik maar het moedertje :P
Maar het echt bewuste omkleden is pas vanaf m'n twaalfde ofzo, dus dat is nu 6.5 jaar
spamqueen :P
omfgwtfbbq!!one1
Florence
ff weer wat posten
Berichten: 75
Lid geworden op: do nov 10, 2005 10:14
Locatie: noord Belgie

Bericht door Florence »

Hoi,

Ik was 4 jaar toen ik stiekem de kleren van mijn zus aantrok,deze behoefte heeft een tijd geduurd en is toen een aantal jaren weggegaan,totdat het bij mijn 12 jaar in alle hevigheid terugkwam en is tot heden toe nooit meer weggegaan. (gelukkig)

Florence.
Gebruikersavatar
Monica Dreamgirl
ForumFan
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 20:12
Locatie: Rotterdam

Bericht door Monica Dreamgirl »

Hoi Elsa,

Ik was een jaar of zeven, acht toen ik met de kleren van m'n moeder begon te experimenteren, en hoe ik erg ik het in de jaren erna ook wegdrukte, het was er altijd. Met andere worden, ik heb altijd geweten dat ik travestiet was, in elk geval vanaf het moment dat ik er achter kwam dat er een woord voor was. Toen was ik een jaar of 15.

Dat iemand er pas op z'n 50ste achter komt is misschien mogelijk, maar je maakt mij niet wijs dat het dan al die tijd onderdrukt is geweest. Als je iets onderdrukt weet je namelijk dat het er is. Dus óf iemand heeft het van jongs af aan geweten maar tot z'n vijftigste onderdrukt, óf iemand heeft op z'n 50ste ineens bedacht dat hij het leuk vindt om in vrouwenkleren te lopen. Theoretisch zou dat laatste kunnen, maar ik weet niet of je dan nog echt transgender bent, of dat je gewoon van verkleedpartijtjes houdt en hebt ontdekt dat 'vrouw' leuker is dan 'indiaan'.

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Bedankt Monica voor je reaktie. Het zou zo kunnen zijn als jij schrijft. Aan die persoon zelf heb ik het (nog) niet gevraagd. Wat ik intussen wel weet is dat de meeste het al heel vroeg weten. En elk heeft zijn eigen reden om het een tijdje te onderdrukken. Lijkt me ook moeilijk. Dank voor jullie open reakties, groetjes elsa
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Monica Dreamgirl schreef:Theoretisch zou dat laatste kunnen, maar ik weet niet of je dan nog echt transgender bent, of dat je gewoon van verkleedpartijtjes houdt en hebt ontdekt dat 'vrouw' leuker is dan 'indiaan'.
Rotflol. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Domeninque
dagelijks aanwezig
Berichten: 92
Lid geworden op: do dec 06, 2007 4:28

weet het al een tijdje maar..

Bericht door Domeninque »

ik heb de neiging om vrouw te willen zijn als vanaf de basisschool maar durfde nooit echt het toe te geven, nu ben ik ouder en begin ik weer rokken te kopen en af en toe een rok buiten te dragen (meestal nog in het bos) of soms over de broek heen en dan fietsen maar.. make-up doe ik nog niet en benen ontharen ook niet ben dus een zeer beginnende travo..

liefs DO
natasja
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 22:11
Locatie: rotterdam

l

Bericht door natasja »

Maak niet dezelfde fouten als ik zodat je op je 36e met de gebakken peren zit.
2016 KAN MIJN OMMEKEER WEL EENS WEZEN
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Re: l

Bericht door Elsa »

natasja schreef:Maak niet dezelfde fouten als ik zodat je op je 36e met de gebakken peren zit.
In wat voor'n opzicht zit jij nu met de gebakken peren natasja? Ben dus benieuwd wat jij een fout noemt.
groet elsa
Gebruikersavatar
Renate_CD
ff weer wat posten
Berichten: 44
Lid geworden op: di mar 08, 2005 10:47
Locatie: drenthe
Contacteer:

Bericht door Renate_CD »

Ik weet van mezelf dat ik momenten had dat dameskleding droeg, zonder te weten wat er achter zat, ik vond dat op die momenten niet echt prettig, dacht dat dat niet kon/mocht .
Pas een paar jaar geleden is het kwartje bij mij gevallen, het is Travestie, nu kan ik er wat mee.

Ik kan me voorstellen dat andere mannen die sterker in de schoenen staan dan ik, de verkleed drang langer hebben kunnen tegengaan.

Wat me ,achteraf, wel opviel aan mezelf dat ik nooit me aan de Mannen Mode heb gehouden.
Misschien ben ik een uitzondering,:oops:
ik ben in ieder geval uitzonderlijk :oops:
karen_travestie
is nieuw hier
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 04, 2003 15:43
Locatie: België

Leeftijd

Bericht door karen_travestie »

Ik weet dat ik op mn 7de al spulletjes van m'n moeder aantrok, toen vond ze dat wel schattig. Toen kwam er 7 jaar niets, en op m'n 14de begon het weer te sluimeren tot op vandaag.
natasja
ff weer wat posten
Berichten: 68
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 22:11
Locatie: rotterdam

Re: l

Bericht door natasja »

Elsa schreef:
natasja schreef:Maak niet dezelfde fouten als ik zodat je op je 36e met de gebakken peren zit.
In wat voor'n opzicht zit jij nu met de gebakken peren natasja? Ben dus benieuwd wat jij een fout noemt.
groet elsa
Dat is een heel lang verhaal.
Het komt erop neer dat ik mezelf echt een vrouw voel en dat ik het allerliefste er alles aan had willen laten doen.
Ik heb alleen hele foute keuzes gemaakyt in mijn leven (huis, werk, kinderen) waardoor ik het mezelf verschrikkelijk moeilijk heb gemaakt. :oops:
2016 KAN MIJN OMMEKEER WEL EENS WEZEN
Babette
Forumdiva
Berichten: 1267
Lid geworden op: vr nov 08, 2002 11:32

Re: l

Bericht door Babette »

natasja schreef:Ik heb alleen hele foute keuzes gemaakt in mijn leven (huis, werk, kinderen) waardoor ik het mezelf verschrikkelijk moeilijk heb gemaakt. :oops:
zou het niet zo kunnen zijn dat die keuzes onderdeel van je leer- en levensproces als mens zijn? Ik heb vroeger ook keuzes gemaakt, waarvan ik nu denk dat ik het anders zou doen, maar het is achteraf heel gemakkelijk praten! Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik mezelf accepteer als zijnde een OK mens, inclusief mijn verleden. En dat lukt heel aardig! :D Is zeer aanbevelenswaardig trouwens! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Elsa
Forumdiva
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:33
Locatie: Drenthe

Bericht door Elsa »

Voor mij klinkt het meer alsof je keuzes hebt gemaakt waar je nu spijt van hebt, is dat zo Natasja? Voor je gezin, familie terwijl jij misschien diep van binnen wat anders voelde. Nu is het leven zoals het is,
en jij voor je gevoel misschien gevangen zit in deze situatie, zo lees ik min of meer jouw bericht. No way out... :roll: Wie heb je daarmee geholpen hè, dat is de vraag...
groet elsa
VvS
ff weer wat posten
Berichten: 25
Lid geworden op: di mei 17, 2005 18:23

Bericht door VvS »

Mijn TG gevoelens kreeg ik rond mn 15/16e...ik ben nu 23. Ik heb niet echt Travestie gevoelens.. Ik kleed me mannelijk met wat sieraden en sjaaltjes en ik overweeg pas meer vrouwelijk georienteerde kleding als ik HRT krijg

Dat is het zon beetje :)
Plaats reactie