Ok sticky,Sticky schreef:Rustig johnnjohnn, in een ander draadje, schreef: zomaar even een losse vraag tussendoor.....gewoon uit belangstelling.
Is er eigenlijk wel iets wat wij WEL goed doen?????
Ik zou zeggen: een heleboel!
Open staan voor kritiek, antwoord geven op vragen, ook lastige, jullie kunnen de boel geweldig uit de hand laten lopen en toch weer bij elkaar proberen te krijgen, het is hier wel de meest kleurrijke vismarkt die ik ooit heb gezien.
Dat de mods hier weer wat actiever zijn dan de afgelopen tijd, vind ik ook positief.
Het was gewoon iets wat ik me afvroeg....echt in alle eerlijkheid, niet meer en niet minder.
Dit omdat ik eigenlijk alleen maar berichten las waarin ons handelen op een negatieve manier belicht werd.
Kritiek mag (heb ik al vaker geschreven en ik meen ook te hebben laten merken daar voor open te staan).al zou ik het liever feedback willen noemen.
Echter de feedback methode is net even anders dan zoals het gebracht wordt.
Feedback is:
Benoemen van wat je ziet/hoort/waarneemt ('je doet dit of dat', feiten dus).
Aangeven wat dat met jou doet ('ik vind dat'....... of, 'het geeft mij het gevoel dat....')
En je sluit dan af met een tip ('zou het misschien op die manier kunnen'.....of , 'is het mogelijk dat........')
Daarnaast is feedback een 'cadeautje' .....je geeft het af en het is aan de ontvanger het (wel of niet) uit te pakken.
Anders gezegd, of er iets mee gedaan wordt is verder niet aan de gever....die heeft het cadeau afgegegeven en is er mee klaar.
Ik gebruik altijd het voorbeeld van een verjaardag.
Je gaat daar naar toe, geeft je cadeau af en de jarige pakt dat direct uit, later uit.....of niet uit.......................dat is aan de jarige.
Mmmmm je brengt me wel op een ideeSticky schreef:Als het me hier niet meer zou bevallen, dan ging ik wel.
(Ik hoop maar dat ik met die laatste zin niemand uitdaag... )
zonder gekheid......bedankt voor je antwoord