wist je al vroeg van jouw T*gevoelens??

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Hihihi... Ik kan me je mening helemaal voorstellen. Aan de andere kant: laat ieder vooral zelf maar met zijn lijf en leven doen wat hem/haar/zhaar het beste lijkt...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Mik van Es »

Is het voor jou dan alleen maar een sexuele uitspatting geweest??

Groetjes Bea.
Hallo Bea,

uit het onderzoek van Paul Vennix weten we dat travestieten twee grote groepen motieven aanvoeren voor dat verkleden: seksuele opwinding (SO) en prettig/anders als vrouw (PAV), maar in verschillende mate. Ik denk dat die conclusie voor mij, toen ik jong was, ook wel opging. In ieder geval speelde seksuele opwinding op die leeftijd bij mij echt wel een rol. Het zou heel schijnheilig zijn om dat te ontkennen. Maar waarom zou dat een ''sexuele uitspatting" moeten zijn? En dat seksuele opwinding een rol speelde, wil dus ook helemaal niet zeggen dat het "alleen" maar seksuele opwinding was. Waarom schiet je zo door als de seks ter sprake komt?

Groetjes,

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Elsa schreef:..soms vraag ik mij af of je als T* zijnde keuzes kunt maken. Bedoel, wat ik begrepen heb is dat de meeste T* al erg vroeg wisten dat zij 'anders ' waren. Het is jammer dat men er zo'n taboe omheen heeft gemaakt. Je kunt het jezelf toch niet kwalijk nemen dat je bent wie je bent? Het is mooi wanneer je in het begin van een relatie kunt vertellen dat je deze verlangens hebt, voorkomt een hoop ellende.
elsa :wink:
Hallo Elsa,

ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb er nooit voor kunnen kiezen. Je krijgt het als het ware gratis meegeleverd. Van dat taboe heb ik me natuurlijk wel behoorlijk wat aangetrokken, aan de andere kant ook weer minder dan vermoedelijk verstandig was. Juist daardoor wist mijn vriendin/vrouw het na een week of zo. Dat was dus positief. De andere kant is dat die openlijke travestie toch ook weer veel problemen en gezeur heeft opgeleverd omdat het toch nog steeds een taboe is. Wat ik door die openheid dus won in de relatie, raakte ik elders weer kwijt. Een soort wet van behoud van ellende. Ieder voordeel hep zijn nadeel.

Een voordeel van die travestie is dat ik daardoor een heel andere relatie (veel intenser) heb met mijn vrouw dan andere mannen. Ik kan me voorstellen dat dat in jouw geval ook zo is en dat je juist daarom ook dat verzwijgen van die travestie zo vreselijk hebt gevonden.

Groet,

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

TV-Bea schreef:Ik heb vrienden uit mijn jeugd die nog veel meer dan mij vrouwenkleding gebruikten maar nu echt niet travestiet zijn.

Groetjes Bea.
Dat bevestigt toch precies mijn stelling? Sommige mannen doen een tijd aan travestie, maar daarna verdwijnt het ook weer.

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Irene schreef:De stop methode waar je over spreekt (in combinatie met seks?) daar begrijp ik werkelijk helemaal niks van, misschien kun je dat nog toelichten.

Irene
Waarom verkleed jij je als vrouw? En is het voor jou een bepaald soort drang?
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Mik vroeg:
Waarom verkleed jij je als vrouw? En is het voor jou een bepaald soort drang?
Ik zou daar een heel lang verhaal van kunnen maken, maar ik zal het proberen samen te vatten in twee of drie zinnen.
Ja, het is een soort drang om innerlijke rust te krijgen. Beter met mezelf in balans komen. Maar ook omdat ik hewoon prettig vind.

Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, je wedervraag heb ik niet als toelichting opgevat, maar misschien was die wel zo bedoeld, maar dan tast ik toch nog in het duister.

Irene
Kleine stapjes
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

[quote="Mik van EsHallo Elsa,

ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb er nooit voor kunnen kiezen. Je krijgt het als het ware gratis meegeleverd. Van dat taboe heb ik me natuurlijk wel behoorlijk wat aangetrokken, aan de andere kant ook weer minder dan vermoedelijk verstandig was. Juist daardoor wist mijn vriendin/vrouw het na een week of zo.

Mik[/quote]

Hallo Mik, met het kiezen bedoel ik meer dat je vanaf het begin van een relatie je partner vertelt dat je deze behoefte hebt. Wanneer je na een x aantal jaren onverwachts deze ontdekking doet staat je relatie echt te schudden hoor. Bij de partnergroep zijn er best veel vrouwen die nu nog ,in deze open tijd, onverwachts erachter komen dat hun man zich stiekem verkleed. Je raakt als partner zijnde vaak in een isolement omdat je partner niet wilt dat 'men' het te weten komt. Begrijp ook wel de schaamte om hier vooruit te komen. Begrijp je wat ik bedoel?
groetjes elsa
Bea-Smit.
Forumdiva

Bericht door Bea-Smit. »

Mik van Es schreef:
TV-Bea schreef:Ik heb vrienden uit mijn jeugd die nog veel meer dan mij vrouwenkleding gebruikten maar nu echt niet travestiet zijn.

Groetjes Bea.
Dat bevestigt toch precies mijn stelling? Sommige mannen doen een tijd aan travestie, maar daarna verdwijnt het ook weer.

Mik
Ik denk dat dit geen travestie is. Hier speelt de puberteit gewoon mee. Dus volgens mij bevestigd dit jouw stelling niet.

Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Hallo Elsa,

ik begrijp je nu. Zelf vind ik dat je als man die travestie zelf niet kiest, maar dat je daarna wel kiest hoe je er mee om gaat. Bepaalde keuzes daarna heb ik echt heel bewust genomen ook al bleek soms achteraf dat ik de gevolgen niet altijd helemaal goed overzien had. Maar dat hoort bij het leven.

Dat ik er naar mijn vriendin/vrouw eigenlijk onmiddellijk heel open over geweest ben, is iets waar ik echt nooit spijt van heb gehad. En voor mij was dat ook niet een moeilijke beslissing. Allereerst is het doodvermoeiend om het voor je te houden en vervolgens ondermijn je het vertrouwen dat die vrouw in je stelt. Voor mij was dat simpel. Maar ik had ook het geluk dat ik er niet al te zwaar aan tilde.

Ik probeer ook die mannen te begrijpen die dat niet doen/deden, die dat niet durfden. En dan kun je er niet omheen dat er juist voor die mannen vaak een ontzettend taboe op ligt. Het mag absoluut niet. Het is helemaal verkeerd. Het is het einde van hun bestaan. Als je er zo tegenover staat is het natuurlijk moeilijk het te vertellen aan je partner die juist ook weer ontzettend belangrijk voor je is.

En dan was er bij mij nog een belangrijk punt dat het extra gemakkelijk maakte: mijn vrouw heeft aan een half woord genoeg. Ook wanneer ik niets gezegd had, zou het voor haar niet lang verborgen gebleven zijn. Ik denk soms dat sommige vrouwen ook wel eens wat gemakkelijk geloven wat ze graag willen geloven.

Helemaal als je weet dat vermoedelijk toch iets van 5% van alle mannen aan travestie doet of heeft gedaan.

Zo las ik net in 'My Husband Betty' van Helen Boyd (p. 5): "Het uitdrukken van zijn interesse in zich kleden als Marie Antoinette was, voor hem, hetzelfde als botweg zeggen: 'Ik ben een travestiet.' Voor mij betekende het niets van dat alles. Dat hij me iets probeerde te zeggen dat ik moest weten, kwam nooit bij me op."

Ik denk dat als het taboe op het dragen van vrouwenkleren door mannen wat gesloopt zou worden, het voor veel mannen al een stuk gemakkelijker zou worden.

Groetjes,

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Hallo Bea,

dat is een interessant standpunt. Wanneer is er dan volgens jou sprake van travestie?

Groet,

Mik
Mik van Es
ff weer wat posten
Contacteer:

Irene schreef:Het is een leuk verhaal Mik, maar ik betwijfel of dat voor iedereen op gaat. Het lijkt vooral een kwestie van interpretatie te zijn. Is iemand die ooit een periode gespeeld heeft met de kleding van de partner om het seksleven spannend te houden wel genderdysfoor? Die vraag kan je je wel stellen natuurlijk. Als iemand om te beginnen niet genderdysfoor is, maar wel met travestie gespeeld heeft zal diegene mogelijk aangeven dat er aan travestie gedaan is en het weer over is gegaan.
De stop methode waar je over spreekt (in combinatie met seks?) daar begrijp ik werkelijk helemaal niks van, misschien kun je dat nog toelichten.

Irene
Hallo Irene,

ik heb nooit gezegd dat dat stoppen voor iedereen zou moeten opgaan. Ik zeg alleen dat die travestie bij sommige mensen ook weer verdwijnt.

Wat je laatste vraag betreft, ik zal het proberen. Maar het veronderstelt wel wat kennis van gedragsleer. Dus als het niet onmiddellijk duidelijk is, moet je daar maar eens zoeken.

Op basis van het onderzoek van Paul Vennix weten we dat travestieten in doorsnee twee groepen motieven/redenen aanvoeren voor hun verkleden: seksuele opwinding (SO) en prettig anders als vrouw (PAV). Travestie is dus niet toegeven aan een soort geheimzinnige drang, maar gewoon normaal gedrag om iets te krijgen, om je lekker te voelen. De dingen die je er mee krijgt, zijn dus meestal seks via masturberen en/of ontspanning doordat je lekker verkleed in een rustige omgeving leuke dingen kunt doen zoals vrouw zijn/spelen. Die travestie heeft dus als het ware een betekenis die uitgaat boven alleen maar dat verkleed zijn. Het verkleed zijn is een manier om iets te krijgen/bereiken.

Ik heb daar verder geen problemen mee. Maar op het moment dat je wilt stoppen met die travestie, helpt het dus niet om te stoppen met dat verkleden. Dat is immers vroeger gevolgd door fijne dingen. Wanneer je dus stopt met dat verkleden, komt vroeg of laat die drang om je te verkleden terug volgens de gedragsleer. Je verwacht immers nog steeds seks, ontspanning, fijn gevoel, etc. van dat verkleed zijn als vrouw. Dat klopt dus behoorlijk met wat wij denken te weten over travestie.

Het probleem zit hem dus niet in dat verkleden, maar in dat wat het verkleed zijn voor jou oplevert. Als je dus kunt zorgen, dat je die leuke dingen wel krijgt, maar dan zonder verkleed te zijn, terwijl je verder ook doorgaat met het verkleden maar dan zonder die leuke dingen, dan verdwijnt tenslotte die extra lading van dat verkleed zijn. Het worden gewone kleren. Je hebt dan dus die koppeling tussen het verkleed zijn en de fijne/leuke dingen doorbroken en daar het gaat om mocht je bewust willen stoppen.

Verkleed zijn is dus prima en zo lang je dat verkleed zijn niet combineert met fijne dingen, versterk je het niet. Normaal doen travestieten met de gordijnen dicht dat juist wel. Ga in plaats daarvan als vrouw naar buiten, ontmoet mensen, etc. maar doe het thuis niet.

Nee, ik kan niet garanderen dat dit bij iedereen altijd goed uitwerkt. En ik zeg ook niet dat je zou moeten stoppen of zo. Maar als je dat zou willen, dan moet je het dus in deze richting zoeken in plaats van domweg op te houden met travestie.

Groetjes,

Mik
dhiamara
ForumFan

Bericht door dhiamara »

Ga in plaats daarvan als vrouw naar buiten, ontmoet mensen, etc. maar doe het thuis niet.
????

Leg me dat eens uit. Dus volgens jou ben ik van mijn travestie af als ik verkleed als vrouw naar buiten ga?

Ik denk dat de maatschappij dus daar wel anders over denkt :cry: Maar goed zoals ik het nu via jou schrijven bekijk dan zou je in mijn ogen dus in de categorie transgender vallen of non-op transsexueel.
With Love and Lightness.

"Wees er van bewust dat je een toeschouwer bent van het Universum"
"Besef tegelijkertijd dat je tevens een Deelnemer bent van het Universum
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Bedankt voor je heldere uitleg Mik, het is me nu volkomen duidelijk en ik snap zelfs waarom ik het in eerste instantie niet begreep. In mijn woorden zou ik dan zeggen koppel de beloning los van het gedrag. Ik heb overigens helemaal geen behoefte om te stoppen hoor.

Irene
Kleine stapjes
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ik snap het nog stees niet

waarom zou je stoppen met iets dat je prettig vind
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Daar ligt nou net de crux volgens mij Malle. Mik gaat er vanuit dat travestie een vervelend bijverschijnsel van masturbatie is (sorry voor de kort door de bocht samenvatting).
Je kan dat ook omdraaien en dan gaat het hele verhaal volgens mij niet meer op.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie