Stemoperatie

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ja maar dan had je deze ervaring dus nie kunnen opdoen he.....nur die Harten kommen in den Garten :D

Ben wel benieuwt hoe het heeft uitgepakt.....je zult wel eerst wat hees zijn lijkt mij.....bij mij was het trouwens amper mogelijk met deze methode.....ook heeft die het op die manier twee keer geprobeerd, ik had dus twee keer de keel open bij volle bewustzijn.....achja, bij mij was het al alles un beetje vergroeit......krijg je als je pas zo laat zoiets laat doen......

.....trouwens mijn heesheit neemt heel langzaam af.....veelste langzaam.....misschien moet ik toch maar weer op consult......was namelijk na de 5de ingreep niet weer trug op controle.....achja, was solls.....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

Mara schreef:Ja maar dan had je deze ervaring dus nie kunnen opdoen he.....nur die Harten kommen in den Garten :D

Ben wel benieuwt hoe het heeft uitgepakt.....je zult wel eerst wat hees zijn lijkt mij.....bij mij was het trouwens amper mogelijk met deze methode.....ook heeft die het op die manier twee keer geprobeerd, ik had dus twee keer de keel open bij volle bewustzijn.....achja, bij mij was het al alles un beetje vergroeit......krijg je als je pas zo laat zoiets laat doen......

.....trouwens mijn heesheit neemt heel langzaam af.....veelste langzaam.....misschien moet ik toch maar weer op consult......was namelijk na de 5de ingreep niet weer trug op controle.....achja, was solls.....
Hoe is het resultaat bij jouw geworden Mara, afgezien van die heesheid!? :wink:

groetjes

Mara
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
betteke
dagelijks aanwezig
Berichten: 194
Lid geworden op: ma dec 12, 2005 17:33

Bericht door betteke »

betteke schreef:
Mara schreef:Ja maar dan had je deze ervaring dus nie kunnen opdoen he.....nur die Harten kommen in den Garten :D

Ben wel benieuwt hoe het heeft uitgepakt.....je zult wel eerst wat hees zijn lijkt mij.....bij mij was het trouwens amper mogelijk met deze methode.....ook heeft die het op die manier twee keer geprobeerd, ik had dus twee keer de keel open bij volle bewustzijn.....achja, bij mij was het al alles un beetje vergroeit......krijg je als je pas zo laat zoiets laat doen......

.....trouwens mijn heesheit neemt heel langzaam af.....veelste langzaam.....misschien moet ik toch maar weer op consult......was namelijk na de 5de ingreep niet weer trug op controle.....achja, was solls.....
groetjes

Mara
Hoe is het resultaat bij jouw geworden Mara, afgezien van die heesheid!? :wink:
liefs,
Betteke
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Mijn stem is hoger Betteke, maar ik ben er niet mee tevreden.....want ik heb volume ingeboet :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Hoe is het nu met je Vicky ? Operatie achter de rug, stem beter ? Niet hees ?
Dorine
Eredivisie
Berichten: 634
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 21:31

Bericht door Dorine »

Is dit ooit wel eens met heel goed resultaat gedaan, en blijvend ook?
Ik hoor wel veel s te veel

' toen ik je stem hoorde wist ik het'

ik denk dan positief ohj dan zag je het niet meteen

Het lijkt me best extreem gezien de risikos maar ach we doen wel meer dingen die anderen discutabel vinden

spoedig herstel gewenst

Door
terra incognita
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Ik ben zo goed als tevreden nu over mijn stem. Er is duidelijk verbetering...Nu nog een paar logopedielessen en dan ben ik helemaal tevreden :)
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Dat klinkt goe Vicky.....poging tot dubbelzinnigheid :wink:

Het is toch beter als je het op vroege leeftijd laat doen.....blijkt maar weer...alhoewel mun stem ook weer un heel klein beetje verbetert is.....

liefs

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva
Berichten: 1695
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:25

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik heb van velen gehoord dat de stem na de operatie goed was, maar na verloop van tijd toch weer terug viel. Ik heb letterlijk 7 logopedie lessen gehad, en toen vond mijn logopediste laat het resultaat beoordelen in het VU, en die vonden het goed, en ik ook. Ik val wel terug hoor, maar ik weet perfect wat ik moet doen om mijn stem vrouwelijk over te laten komen. Maar ook zonder dat ik er extra op let is mijn stem niet een herkenningspunt van o, die is transseksueel oid.
De een heeft wat meer geluk met bepaalde dingen dan de ander, maar bedenk ook dat die dan misschien weer meer pech heeft met andere dingen/zaken.
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Hoi Vicky,

Dat klinkt heel erg veel belovend. Kun je misschien iets meer vertellen over hoe de operatie in zn werk gaat? Wordt er echt in de stembanden gesneden, of niet? En, hoe oud ben jij als ik dat vragen mag?

Ps. klopt het dat het om het Bernhoven ziekenhuis in Veghel gaat?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

barrie schreef:Hoi Vicky,

Dat klinkt heel erg veel belovend. Kun je misschien iets meer vertellen over hoe de operatie in zn werk gaat? Wordt er echt in de stembanden gesneden, of niet? En, hoe oud ben jij als ik dat vragen mag?

Ps. klopt het dat het om het Bernhoven ziekenhuis in Veghel gaat?
Ik wil ff antwoorden.....ja het is Dr DeJong in het Bernhoven.......hij maakt een snede in je keel waarbij je wakker bent en zet met draadjes de twee gedeeltes van de strottehoofd dichter op mekaar zo dat de stembanden meer onder spanning komen te zitten......(tevens schaaft hij ook nog je adamsappel weg).....

......als dat niet het gewenste resultaat oplevert dan maakt hij de stembanden korter met een endoscopische ingreep door je bek waarbij je wel onder narcose bent......

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
barrie
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: ma nov 13, 2006 13:14

Bericht door barrie »

Hoi Mara,

Bedankt voor je uitleg. Ik ben momenteel vrij te tevreden over mijn stem en ik heb ook al een half jaar logopedie. Ik ben echter wel bang dat de situatie verslechterd naarmate ik ouder wordt (ben nu 20) aangezien je strottehoofd door 'de baard in je keel' verder uitelkaar gaat staan, waardoor je spieren en stembanden worden uitgerekt.
Mijn vraag is dus of de operatie van Dr. de Jong dit proces ongedaan maakt.

Groetjes!
Vicky_
dagelijks aanwezig
Berichten: 164
Lid geworden op: za dec 20, 2003 19:01
Locatie: Venlo

Bericht door Vicky_ »

Bedankt voor de uitleg Mara en ik ben trouwens 21 jaar ;)
Liefs en XXX Vicky

Barbie...Eat Your Heart Out...
Plaats reactie