Mogen Mila en Patricia terugkomen?

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Gesloten

wat vindt jij?

ja
7
21%
nee
27
79%
HAHA LOL (ja dus)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 34

Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Mina_ schreef:Het zou veel beter zijn als mensen niet meer onder pseudoniemen naar dit forum komen maar gewoon postjes plaatsen onder de eigen naam als vanouds.
Je hebt gelijk, ik ben weer Sticky :)
Vrouw
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Sticky schreef:Je hebt gelijk, ik ben weer Sticky :)
Je bent vast niet de enige die wel eens een andere naam gebruikt denk ik zo. Sommige hebben daar waarschijnlijk ook wel noodzaak toe, je weet nooit wie hier meeleest.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Diepe zucht! Kritiek is prima, meningsverschillen ook. Ik heb al eerder gememoreerd dat ik daar absoluut geen moeite mee heb. Mijn stelling is dat je het grondig met elkaar oneens kunt zijn zonder elkaar respectloos of mensonwaardig te bejegenen. Klaarblijkelijk is begrijpend lezen moeilijker dan ik dacht... Dat het over ingrijpende persoonlijke zaken gaat, is mijns inziens absoluut geen reden om anderen op bovengenoemde manier te bejegenen. En om voor die reden het forum te vergelijken met een "theekransje over bloemschikken" doet geen recht aan de meningen hier: dat is jouw belevingswereld, de mijne zeker niet!

Waar het op neer komt, is dat je ieder mens in zhaar waarde laat, en dat miste ik nogal eens. Nu het eindelijk rustig is, wordt er alleen maar gezanikt over de terugkeer van twee personen die, vanuit mijn uitgangspunten en dat van anderen klaarblijkelijk ook, schromelijk over de schreef zijn gegaan. Je schreef zelf dat een van die schrijfstertjes niet terug komt: dan zijn we toch uitgepraat?

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

dus, kort samengevat, gaat het eigenlijk helemaal niet om mila, en van patricia is niet duidelijk of zij wel terug wil, ik lees daar niets over

wat is dan nog de discussie uberhaupt

wat mij betreft over naar orde van de dag
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Joyy schreef:wat mij betreft over naar orde van de dag
hè, hè! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Babette schreef:

Groetjes en liefs,

Babette.
Nou, ik heb weer veel geleerd vandaag.
Het is allemaal eigen schuld dikke bult van degenen die geband zijn.
Het is ook veel fijner hier zonder die eigenwijze types die steeds weer lieve mensjes aanvallen en beledigen.
We komen hier tenslotte voor onze rust, om bevestiging te vinden van ons vrouw-zijn, met ronkende passabiliteitsverhalen als man achter de computer.
Laat mensen toch in hun waarde Sticky, en gun ieder zhaar (walg) realiteitsstoornis.
Van lastige mensen kun je beter maar verlost zijn.

Sorry hoor, ik zat echt te broeden op een constructieve toenadering, maar na de laatste antwoorden even niet meer.

Sticky
Vrouw
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Hoi hoi Sticky,

ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal verbaasd ben over je reactie... Ik ben van mening dat welk forum dan ook geen plaats is om allerlei onderbuikgevoelens, verbittering en heftige frustraties met het eigen functioneren te ventileren. Verbeter de wereld en begin vooral bij jezelf! Er zijn genoeg mensen die het op kunnen brengen om op een respectvolle en menswaardige manier met elkaar om te gaan en te communiceren. Dat kan ik in ieder geval zeer waarderen, en ik probeer zo goed en zo kwaad als het gaat daar blijmoedig aan mee te doen.

Overigens zul je mij niet horen over jouw "ronkende passabiliteitsverhalen"; dat is absoluut niet mijn afdeling en ik vind het dan ook een volstrekt onzinnige en subjectieve bezigheid, en tevens zonde van m'n tijd om me daar mee bezig te houden.

Jammer dat je "constructieve toenadering" niet lukte. Overigens ben ik net zo eigenwijs als de volgende persoon! :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Sticky schreef:
Babette schreef:

Groetjes en liefs,

Babette.
Het is ook veel fijner hier zonder die eigenwijze types die steeds weer lieve mensjes aanvallen en beledigen.
We komen hier tenslotte voor onze rust, om bevestiging te vinden van ons vrouw-zijn, met ronkende passabiliteitsverhalen als man achter de computer.
Laat mensen toch in hun waarde Sticky, en gun ieder zhaar (walg) realiteitsstoornis.

Sorry hoor, ik zat echt te broeden op een constructieve toenadering, maar na de laatste antwoorden even niet meer.

Sticky
zit dat lekker, die slachtofferrol?

;)

kom op zeg, deze hele thread is erop teruggekeken weinig zinvol geweest

a - mila wil niet terug
b - van patricia is niets duidelijk

een ban is altijd een gevolg van gedrag dat niet getolereerd wordt

je weet wat wel en niet kan, blijf je je gedragen op een manier die niet door de beugel kan kan je een ban verwachten

ben je het niet eens met het forum en banbeleid, staat het je vrij je heil elders te zoeken, zo niet, dan ga je akkoord met dat beleid en wordt er van je verwacht dat je je aan de regels houdt, regels die niet alleen speciaal voor hier gelden, het gaat om regels die iedereen met een beetje verstand in de samenleving in acht houd, dat je respectvol omgaat met je medemens, niks vreemds aan

bewijs je keer op keer dat je dat niet kunt, word je (vaak na vele waarschuwingen) gebanned

eigen schuld dikke bult , idd

kinderachtig gedrag wordt beloont

daar is weinig discussie over mogelijk
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

Sticky schreef:
Babette schreef:

Groetjes en liefs,

Babette.

Sticky
je hebt gewoon helemaal gelijk

en nu?

:wink:
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Joyy schreef:en nu?
Weet niet, kopje thee dan maar?
Ga ik even schuldbewust kijken vanwege mijn slachtofferrol, die opmerking heb ik met m'n cynische reactie wel verdiend (*stands corrected*).

Wat ik nog wel kwijt wil, is dat ik niet Mila's persbureau ben, ik mag dan geschreven hebben dat ze eerder zwanger zal worden dan dat ze hier terug komt, dat zijn alleen maar mijn speculaties.
En Babette, ik schrijf toch helemaal geen ronkende passabiliteitsverhalen?

Maar verder ben ik wel weer even lief hoor, ik doe m'n best :)

Mogen ze nou al terugkomen dan? (Plaag...)

Lieve groetjes

Sticky
Vrouw
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Sticky schreef:Weet niet, kopje thee dan maar?
Ga ik even schuldbewust kijken vanwege mijn slachtofferrol, die opmerking heb ik met m'n cynische reactie wel verdiend (*stands corrected*).

Hopelijk heeft dat kopje thee je gesmaakt en ben je een beetje bekomen van alle opwinding! :wink:
Sticky schreef:En Babette, ik schrijf toch helemaal geen ronkende passabiliteitsverhalen?
Ik ook niet.. In alle commotie begon je er over en ik vond dat er wel even op geantwoord mocht worden...
Sticky schreef: Maar verder ben ik wel weer even lief hoor, ik doe m'n best :)
Da's dan een hele opluchting! :D :D

Groetjes en liefs,

Babette.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

En toch was het een bitter kopje thee.
We zijn allemaal mensjes, niemand is meer dan een ander, maar als je tegen de heersende mening in gaat en de zaken lopen op, dan kun je toch oprotten.
Erg hypocriet van (excusez le mot) mannen achter hun computers die vinden dat hun lange tenen en gebrek aan relativeringsvermogen belangrijker zijn dan echte vrijheid van meningsuiting, nota bene de meningen van mensen die echt weten wat transitie inhoudt en niet kritiekloos willen zijn, al zijn ze dan zo genderdysfoor als een deur.
Johnn doet ook weer eens alsof zijn neus bloedt (nee hoor, ik weet niet of Patries wil terugkomen) en niemand (behalve Mina) heeft oog voor het aandeel van Lisa in het verleden. Maar nu zal ik Lisa wel weer aanvallen, pfffff! Zielig is het.

Wat ik hier dan nog doe? Dat vraag ik me ook vaak af. Er was een tijd dat ik dit forum hard nodig had en toen had het gelukkig heel wat meer te bieden dan nu. Inmiddels wordt hier zelfs geschreven dat het wel fijn is dat het wat rustiger is geworden sindsdien. Wat een onzin!

Volgens mij is het nog niet makkelijk om een beetje succesvol met je genderdysforie om te gaan. Dan kun je alle input gebruiken, in plaats van te vervallen in mooipraterij (Groeten aan Groningen) en verontwaardiging over "aanvallen en beledigingen" die alleen maar konden bestaan bij de gratie van het happen van ieder die zich blijkbaar aangesproken voelde.

En zo denk ik er dus over.

Slaap zacht!

Fran
Vrouw
Niemand
dagelijks aanwezig

Bericht door Niemand »

Sticky schreef:
Wat ik hier dan nog doe? Dat vraag ik me ook vaak af. Er was een tijd dat ik dit forum hard nodig had en toen had het gelukkig heel wat meer te bieden dan nu.
Dat geldt voor nog veel meer mensen.
Die dan vervolgens afgezeken worden door mensen die dit forum al lang niet meer nodig hebben en vergeten zijn dat ze zelf ooit eens met allerlei vragen en andere zaken zaten.

Sommige mensen DURVEN nog niet eens een potje nagellak te kopen en zijn dan dus ook erg blij als hen dat eens lukt.
Maar ja, die moet je dan afzeiken als zijnde newbies met het zoveelste nagellak vehaal.

Voor zover ik kan zien zijn er maar een paar mensen behulpzaam op dit forum.
De meesten lijken hier rond te hangen om anderen te pesten en niet om mensen die alles nog moeilijk vinden te helpen.

Als je hier komt omdat je eindelijk een beetje durft wordt je direct neergesabeld.
Als je een punt probeert duidelijk te maken word er meteen door iemand een zijweg gevonden om je alsnog een duwtje de afgrond in te geven.
(homo/hoer anyone?)
Nee, de mensen op dit forum geven je echt een gevoel dat je je plekje gevonden hebt hoor..., NOT!

Dat moest ik toch nog even kwijt na het lezen van deze thread.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Sticky schreef:We zijn allemaal mensjes, niemand is meer dan een ander, maar als je tegen de heersende mening in gaat en de zaken lopen op, dan kun je toch oprotten.
ik vind dat je behoorlijk slecht leest, Sticky. Ik denk dat de meeste schrijfsters hier helemaal geen moeite hebben met afwijkende meningen, maar wel met de manier waarop dat in het verleden soms geuit werd. Nog een keer: je kunt prima op het scherpst van de snede debatteren, zonder het respect voor je medemens te verliezen, of te vervallen in scheldpartijen. Dat gaat er klaarblijkelijk niet in. Zie ook onderstaand stukje van de voorpagina van deze website...

"Travestie.org is een onafhankelijke website, welke tot doel heeft de verschillende facetten van travestie, transgenderisme en transseksualiteit te belichten. Een ieder kan het T* zijn op een andere wijze beleven. Daarom is het belangrijk om elkaar hierin te accepteren en respecteren. Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf".
Sticky schreef:Volgens mij is het nog niet makkelijk om een beetje succesvol met je genderdysforie om te gaan. Dan kun je alle input gebruiken, in plaats van te vervallen in mooipraterij (Groeten aan Groningen) en verontwaardiging over "aanvallen en beledigingen" die alleen maar konden bestaan bij de gratie van het happen van ieder die zich blijkbaar aangesproken voelde.
Ik weet niet waar jij zoal je info vandaan haalt, maar ik heb hier niemand horen beweren dat het omgaan met genderdysforie een fluitje van een cent is. Persoonlijk vond ik het afzeiken van anderen alhier nu niet direct "input", maar het kan zijn dat jij je hierdoor aangesproken voelt.

Ook ben ik bang dat je "mooipraterij" verwart met enige nuance, en vooral liefde voor het leven. Laat het duidelijk zijn dat een ieder voor een eigen invulling van het levenspad kiest, en dat heb je maar te respecteren. Respectloos gedrag zegt vooral iets over diegene die dat "uitoefent"...

Met vriendelijk groeten uit Groningen, (er gaat uiteraard niets boven Groningen... :D :D :D )

Babette.
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef:En toch was het een bitter kopje thee.
We zijn allemaal mensjes, niemand is meer dan een ander, maar als je tegen de heersende mening in gaat en de zaken lopen op, dan kun je toch oprotten.
In principe heb je gelijk en is niemand meer dan een ander.
Alleen zijn hier -net als in de 'echte' maatschappij- wat regels......en mensen die daar op proberen te letten (of ze dat goed doen of niet, is weer een andere discussie, die overigens ook al een aantal malen gevoerd is).
Overtreed je die regels (soms meerdere malen en NA waarschuwingen) dan hangen daar idd sancties aan.
Sticky schreef:Erg hypocriet van (excusez le mot) mannen achter hun computers die vinden dat hun lange tenen en gebrek aan relativeringsvermogen belangrijker zijn dan echte vrijheid van meningsuiting, nota bene de meningen van mensen die echt weten wat transitie inhoudt en niet kritiekloos willen zijn, al zijn ze dan zo genderdysfoor als een deur.
Ik zou dat 'mannen achter hun computer' lieven noemen: 'mensen achter hun computer' ....maar dat terzijde.
Dat er een bepaalde vrijheid van meningsuiting is heb je gelijk in, maar de vrijheid van de een houdt op wanneer daarmee de vrijheid van de ander wordt ingeperkt.
Daar ligt (voor mij) duidelijk een grens.
Dat de mensen waar we het over hebben zelf weten wat een transitie inhoudt is een feit.
Het wil echter niet zeggen dat iemand die het niet heeft ondergaan (of ondergaat) daarom dus niet zou weten wat e.e.a. inhoudt.
Ik trek deze even naar mijzelf toe......Ik heb geen transitie doorgemaakt en/of ben genderdysfoor, toch meen ik redelijk goed te weten wat zoiets kan betekenen cq inhoudt door mijn contacten met mensen die dit wel hebben doorstaan.
Lullig voorbeeld: een dokter hoeft ook niet alle ziektes en kwalen zelf gehad te hebben om te weten wat patienten mankeert.
Sticky schreef:Johnn doet ook weer eens alsof zijn neus bloedt (nee hoor, ik weet niet of Patries wil terugkomen) en niemand (behalve Mina) heeft oog voor het aandeel van Lisa in het verleden. Maar nu zal ik Lisa wel weer aanvallen, pfffff! Zielig is het.
In welke zin doe ik of mijn neus bloedt????
Als je bedoelt wat je er tussen haakjes achter zet, dat ik niet weet of patricia wil terugkomen..........volgens mij heb ik dat nergens geschreven (dat ik dat niet weet, bedoel ik).
Maar nu je er zo rechtstreeks naar vraagt....ik weet idd of Patricia wel of niet wil terugkomen, alleen ga ik niet mailwisseling die gevoerd wordt hier op het forum plaatsen.
Dan het aandeel van Lisa, ook daar is in het verleden al wel over gesproken (geschreven).
Ik zie alleen niet wat het gedrag van Lisa te maken heeft met het aanvallen (zou zelfs 'afzeiken' willen gebruiken) van bijv. een Janiek of een Melina, een Prescilla, een Morbide (om er maar een paar te noemen).

Sticky schreef:Wat ik hier dan nog doe? Dat vraag ik me ook vaak af. Er was een tijd dat ik dit forum hard nodig had en toen had het gelukkig heel wat meer te bieden dan nu. Inmiddels wordt hier zelfs geschreven dat het wel fijn is dat het wat rustiger is geworden sindsdien. Wat een onzin!
Je geeft zelf aan dat je dit forum in het verleden nodig hebt gehad en dat is precies waar we dit forum (ook) voor draaien.
Maar dan moet het ook wel toegankelijk zijn in de zin van dat je de info kunt vinden en niet je eerst door een gigantische berg ruzies, flames enz moet 'worstelen' .
Dat het hier rustiger is geworden na het vertrek van Mila en Patricia is een feit.
Zoals de mensen zelf aangeven wordt dat als prettig ervaren.
Dat jij dat onzin vindt....dat kan en mag (dat is nu een stukje 'vrijheid' ) echter wat de een onzin vindt hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Sticky schreef:Volgens mij is het nog niet makkelijk om een beetje succesvol met je genderdysforie om te gaan. Dan kun je alle input gebruiken, in plaats van te vervallen in mooipraterij (Groeten aan Groningen) en verontwaardiging over "aanvallen en beledigingen" die alleen maar konden bestaan bij de gratie van het happen van ieder die zich blijkbaar aangesproken voelde.
Dat het niet (altijd) makkelijk is om met genderdysforie om te gaan ben ik met je eens, maar zelfs dan kan (en mag) dat geen vrijbrief zijn om je dan maar niet (laat ik het zwak zeggen) te 'gedragen'.
Dat je soms wat feller en harder uit de hoek kan komen is een gegeven....en dat wordt aanvaard, echter stelselmatig aanvallen en beledigen niet, zo simpel is het.
Gechargeerd en overtrokken gezegd, 'ik heb vroeger geen rood fietsje gehad, en daarom ben ik nu crimineel' wat een tijdje in de rechtspraak (aldus de publieke opinie) opgeld deed, werd door het grote publiek ook niet begrepen cq aanvaard.......datzelfde (in het klein??) geldt hier eigenlijk ook.
Dat zoiets alleen maar kan bestaan door het 'happen' van mensen is idd een vicieuse cirkel.........ik val aan, jij 'hapt' waarop ik voer krijg om weer (harder?) aan te vallen enz enz..
Die cirkel moet ergens doorbroken worden.......dat zul je toch met mij eens zijn?
Sticky schreef:En zo denk ik er dus over.

Slaap zacht!

Fran
Dank je wel voor je bijdrage.
Dit is iets waar ik van houdt, gesprek (discussie) op argumenten / inhoud.
Hoef men het niet met elkaar eens te zijn of te worden maar geeft men wel aan hoe men er over denkt.
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Gesloten