Reportage Lellebel

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Joyy schreef:maw, iemand die reageert en met je mening/gedachtengangen meegaat reageert inhoudelijk, en de reacties van mensen die het niet met je eens zijn, spelen op de man/vrouw?

ik zie dat anders, maar het ga je goed :wink:

tip: kruip eens uit die slachtofferol :wink:
ik lees hier ook al een tijdje mee en wat jij hierboven beschrijft, dat maakte ik dus ook op uit haar berichten. idd teveel in de slachtofferrol kruipen steeds.

verschillende mensen, verschillende meningen. je kan niet gaan verwachten dat iedereen het met je eens is.

en het is idd vreemd dat als iemand het niet met je eens is om dan maar gauw te zeggen, je speelt op de man/vrouw. je moet ook maar gewoon accepteren dat er ook mensen zijn met een andere mening. en anders heb/krijg je het nog verdomd moeilijk.
nepvrouw als geuzennaam
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Ik word die aanstellerij en dat meten met verschillende maten ook een beetje zat.

Wat jij allemaal wel niet over mij beweert Nanette... dat ik travestie bashende vriendinnetjes zou hebben en dat je daarom nu incognito op het forum bent, wat een onzin !

Ten eerste heb ik geen travestie bashende vriendinnetjes... en ten tweede, travestie heeft gewoon vaak een hoog circus gehalte, dat heeft niets met beledigen te maken en alles met realiteitszin, het is niet voor niets dat veel travs nog in de kast zitten. En dat heeft ook wel te maken met het vaak *lachwekkende* beeld wat zij neerzetten van een vrouw, te korte rokjes, hoerige kleding enz. Dat heeft dan een hoog circus gehalte.

Maar ook ik zie er af en toe uit alsof ik uit het circus ben komen wandelen hoor. Als transwatdanook wordt je toch ook al snel gezien als travestiet, ookal heeft die *omkleding* met seksuele opwinding niets te maken. Het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om als geboren man, vrouw te kunnen zijn. Maar je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: wat maakt jou die beeldvorming toch uit? Je bent passabel, dat is duidelijk aan je foto's te zien. Je hebt het gered als transvrouw in de maatschappij, alles achter de rug, ... en dan toch nog steeds anderen willen bekritiseren en in een slachtofferrol kruipen, beetje vreemd hoor!
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

Josee schreef: Ik ben het met anderen eens dat het voor ons weer eens moeilijker is gemaakt.
Vertel maar eens aan je partner dat je niet zo bent als je vandaag uit de kast probeert te komen.
Er kan beter een docu komen voor vrouwen. Hoe weet je zeker dat je man niet vreemd gaat en geen kasthomo of kasttravestiet of zelfs transseksueel is. Het is nl nogal populair onder *hetero* mannen, seksueel gedrag en voorkeur te verbergen om zo hun straatje schoon te houden.
Een positieve docu verzacht toch niets van de pijn die ze een biovrouw aandoen wanneer ze haar met een transitie of soa opzadelen of proberen te duwen in lesbische relatie,
Maar ja...die partners weten dan in ieder geval wel dat ze leven :roll:
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

Josee schreef: Ik ben het met anderen eens dat het voor ons weer eens moeilijker is gemaakt.

Respectvolle groetjes van José
ik daag je uit minstens 1 voorbeeld te noemen waarin jij bent beschadigd/nadelige gevolgen hebt ondervonden, direct gerelateerd aan de mbh uitzindingen :wink:
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Josee schreef:Gelukkig ziet zij er wél goed uit, wat helaas van vele TS-en niet gezegd kan worden.
ze ziet er best goed uit ja, op 1 ding na, namelijk die goedkope hemapruik.

het is mij sowiezo weleens opgevallen. sommige transen (daar bedoel ik niet die Bronja mee, maar anderen) geven duizenden euro's uit voor SRS', FFS e.d. in Thailand en zo, maar een fatsoenlijke pruik kan er niet af. die goedkope nylonpruiken, dat zie je gewoon direct. is gewoon geen gezicht vindt ik. dan kan je beter helemaal geen pruik dragen. er zijn ook genoeg bio vrouwen die een wat kalend voorhoofd of weinig/dun haar op hun voorhoofd hebben. dat ziet er dan nog stukken beter uit dan die goedkope nep hemapruiken.

voor tv's kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze met die goedkope neppruiken gaan lopen. tv's zijn in de regel toch meer karikaturen van vrouwen, dan dat ze op vrouwen lijken.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

tinkerbell_ schreef:En dat heeft ook wel te maken met het vaak *lachwekkende* beeld wat zij neerzetten van een vrouw, te korte rokjes, hoerige kleding enz. Dat heeft dan een hoog circus gehalte!
helemaal mee eens! waar overigens niets mis mee is. maar je ziet het ook in MBH bij de Lellebel. travestie heeft gewoon grotendeels een hoog 'show' en 'circus' gehalte. zij zetten in de meeste gevallen ook geen vrouw neer, maar meer een karikatuur van een vrouw. iets wat er op moet lijken. uitzonderingen daargelaten. want ik heb hier ook wel een aantal profielen gezien van tv's die er verder doodnormaal uitzien. niet zo overdreven en zo. heel gewoon.

maar het merendeel is als je het mij vraagt gewoon 'over the top'. en ja, dat krijgt al snel een hoog circusgehalte idd. in sommige gevallen missen ze alleen nog een rode neus en ze kunnen zo optreden in het circus.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Fritzzz
daar ben ik weer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 22:27
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Fritzzz »

Ik vind het zeker positief dat de lellebel in man bijt hond komt. Misschien is het een beetje eenzijdig, misschien is het niet de juiste benadering van de T-wereld. Maar eerlijk wie ziet dan de echte T-wereld?? Alleen de T-girls. Qua openheid is de T-wereld behoorlijk gesloten.
Tegenwoordig is het allemaal iets makkelijker met de openheid mede door internet.
10 jaar geleden was er ook een hype rondom T-girls, inclusief een heuse missverkiezing. Deze hype is alleen weer ondergesneeuwd. Wat mij betreft mag er wel veel meer rondom de T-wereld in de openbaarheid komen, mensen wennen er zo wel aan dat er mannen in jurken lopen. Vergeef me dat ik het zo noem maar in de normale wereld word het wel zo gezien tot men er wat meer over leest of hoort.
In een programma zei een dame zelfs ...travestieten ?? die zullen wel snachts leven want ik zie ze nooit overdag...houden we zelf ook vooroordelen in stand?
Natuurlijk weet ik als biovrouw niet hoe het is om T-girl te zijn maar ik heb wel heel veel T-vriendinnen en ik merk aan hen dat na het eerste stapje in de normale wereld (ik bedoel dus niet de T&tTavonden) de volgende stapjes veel makkelijker worden.
Het is ook een beetje wat je zelf wilt denk ik .....Wij willen vanavond naar de westermarkt. Wij zijn: 2 T-girls en ik, om daar te komen moet we vanuit Slotervaart (het gevaarlijke beruchte stadsdeel) met de tram daar naartoe. Dit kan gevaarlijk zijn.....het kan ook heel leuk worden :P .
Het is uiteindelijk een beslissing die je neemt, ook ik zal vanavond met mijn knaloranje krullen en valse wimpers even diep moeten ademhalen voordat ik de deur uitga en de tram instap....maar ik weiger om niet te gaan omdat het tramritje misschien kan tegenvallen, dat zou fout zijn .....dan geef ik juist toe aan het feit dat als je niet in het normale beeld valt je vogelvrij bent. Waar gaat dat ophouden dan???
Mijn inziens moeten we juist meer en meer de straat op om geaccepteerd te worden en op den duur een naturel straatbeeld te vormen.

Verder wil ik nog even duidelijk maken dat de Lellebel absoluut geen sexcafe is ....in elk cafe in Amsterdam word je wel in je kont geknepen, helaas een vervelend bijkomstigheidje van vrouw zijn.... :wink:
Ik ben een Draak van een Koningin. Maar wel lief hoor...;)
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

tinkerbell_ schreef:Maar ja...die partners weten dan in ieder geval wel dat ze leven :roll:
ik ken een trans met een partner. en die trans zei een keer, ja, partners van transen weten in ieder geval wel dat ze leven. ik dacht pff. zulk soort uitspraken doe je toch niet als trans. het is allemaal al erg genoeg voor de partners van.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

ik las een bericht op open ts van niemand-onbekend wat ook aan beeldvorming kan bijdragen.
ik kopier het even naar hier.
kiki schreef:
onbekend schreef:. Dus komt er een moment dat hij iemand anders tegenkomt die hem die kinderwens kan geven, ga ik niet dwars liggen. Ik kan altijd nog een lesbische relatie met mijn ex beginnen, die is nog steeds verliefd op mij.
hoe krijg je dit uit je toetsenbord? Je ex weer benaderen voor een lesbische relatie als het over is met je vriend omdat ze nog steeds verliefd op je is.
je hebt het over mensen en niet over objecten die je kunt dumpen en weer tevoorschijn halen wanneer het jou uitkomt.
mensen gebruiken voor eigen doeleinden. en dat voor iemand die zo slachtofferig zeurt op die lellebel topic. je blijkt zelf niet zo sociaal en warmvoelend ten opzichte van andere mensen en je ex als je iemand zo schaamteloos kunt gebruiken.

ik zou me als trans de ogen uit mijn hoofd schamen als buitenstaanders dergelijke berichten zoals die van jou zouden lezen en zouden kunnen denken dat alle transen zulke egoisten zijn die mensen gewoon gebruiken wanneer het hun uitkomt.
ik kan wel janken als ik zoiets lees. die vrouw word als nog minder beschouwd dan een afgedankt huisdier wat weer in de gratie genomen kan worden.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

kiki schreef:
tinkerbell_ schreef:Maar ja...die partners weten dan in ieder geval wel dat ze leven :roll:
ik ken een trans met een partner. en die trans zei een keer, ja, partners van transen weten in ieder geval wel dat ze leven. ik dacht pff. zulk soort uitspraken doe je toch niet als trans. het is allemaal al erg genoeg voor de partners van.
Ja, ik heb zoiets hier ook eerder gelezen:
Ciska Lacomte schreef:
mila schreef:
Als ik heel eerlijk mag zijn; ik heb medelijden met Janiek's vrouw.

Groetjes Mila.
Integendeel !!! Zij voelt tenminste hoe het is om te leven.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Claudia K
dagelijks aanwezig
Berichten: 207
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 9:36
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Claudia K »

Helaas mis ik in dit topic hetgeen waar ik van denk dat het werkelijk om gaat in de reportages over de Lellebel. En dat is dat het een reportage is over mensen, die hun eigen weg gaan in het leven, met hun eigen gevoelens en ideeen. Wat dat betreft vind ik het gewoon positief dat deze reportages worden uitgezonden, omdat het mensen laat zien die hun eigen plan trekken, en in hun hart net zo gewoon (of ongewoon, als jullie dat liever lezen) zijn als ieder ander.
Wat ik denk dat verder over het hoofd wordt gezien is dat een flink percentage van de mensheid in hun hart juist een enorme bewondering heeft voor ieder die zijn/haar eigen gang DURFT te gaan, en zich niet altijd laat leiden door de mening van de grijze massa. Dat leidt juist tot vele positieve reacties, en van de negatieve die we ook te verduren krijgen zal nog een deel op jaloezie berusten, vanwege het feit dat wij durven te zijn wat we willen zijn, terwijl zij zich door anderen in de standaard laten opdringen.
Maar waarom wil de T-wereld in vredesnaam zelf zo graag alle vooroordelen over zichzelf in stand houden, of daar zelfs nog een schepje bovenop doen? Ik lees ergens in het topic dat een gemiddelde tv een karikatuur zou zijn, blijkbaar kijkt niemand op straat goed om zich heen, want van de ca. 8 miljoen geboren vrouwen in Nederland is er toch nog een aardig percentage die dan een karikatuur van hun eigen geslacht zou zijn, of het nou "over the top" is of een hoog Ma Flodder gehalte heeft. Dat lees ik echter nergens op dit forum. Zoveel vrouwen, zoveel verschillende meningen ideeen en uiterlijken, en dat geldt dus ook voor T's. Maar blijkbaar zit ik dan fout, want doen we het allemaal verkeerd behalve degene die de stukjes schrijft want die schijnt te weten hoe het wel moet, als enige. Persoonljk vind ik niet dat je als T in de grijze massa hoeft te verdwijnen, er uit moet zien als de tuttigheid ten top, zeker niet om andere T's geen schade te berokkenen of in een kwaad daglicht te stellen. Door die mening hier heb ik me lang tegen laten houden om in het gewone leven naar buiten te treden, bang als ik was voor alle te verwachten negatieve reacties. Zeer onlangs heb ik die barriere geslecht, waarbij ik niet eens geheel onopvallend er uit zag. Mijn voorkeur er als een leuke meid uit te zien, vaak fleurig, en dus ver van het zwart/grijs/bruin en donkerblauwe gebeuren, trekt ongetwijfeld aandacht naar me toe, waarbij niet zelden mensen ook zullen opmerken dat ik geen geboren vrouw ben. Toch viel de "gewone wereld" als een warme deken om me heen, en wekten de enkele negatieve reacties eerder medelijden op met degene die ze plaatste dan dat ze mij raakten.
Kortom, ik denk dat de belangrijkste groep die de vooroordelen over ons in stand houdt de T-groep zelf is, en dat een reportage zoals deze juist wel positief kan bijdragen, omdat er ondanks het feit dat de daarin vertoonde beelden misschien niet met mijn of jullie beeld overeenkomt van hoe het zou moeten zijn, er toch vooral mensen en hun gevoelens worden getoond.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Claudia Zomer schreef:Ik lees ergens in het topic dat een gemiddelde tv een karikatuur zou zijn, blijkbaar kijkt niemand op straat goed om zich heen, want van de ca. 8 miljoen geboren vrouwen in Nederland is er toch nog een aardig percentage die dan een karikatuur van hun eigen geslacht zou zijn, of het nou "over the top" is of een hoog Ma Flodder gehalte heeft.
ja maar dat zijn geboren vrouwen. dat zijn geen mannen die proberen een vrouw na te doen of neer te zetten. die kunnen het zich veroorloven om er als een karikatuur bij te lopen...zij hebben namelijk niets te bewijzen mbt hun identiteit.
nepvrouw als geuzennaam
troeteltrans
Banned Lid
Berichten: 529
Lid geworden op: ma dec 03, 2007 21:46

Bericht door troeteltrans »

kiki schreef:
Claudia Zomer schreef:Ik lees ergens in het topic dat een gemiddelde tv een karikatuur zou zijn, blijkbaar kijkt niemand op straat goed om zich heen, want van de ca. 8 miljoen geboren vrouwen in Nederland is er toch nog een aardig percentage die dan een karikatuur van hun eigen geslacht zou zijn, of het nou "over the top" is of een hoog Ma Flodder gehalte heeft.
ja maar dat zijn geboren vrouwen. dat zijn geen mannen die proberen een vrouw na te doen of neer te zetten. die kunnen het zich veroorloven om er als een karikatuur bij te lopen...zij hebben namelijk niets te bewijzen mbt hun identiteit.
Tenzij ze een ego van plaatstaal en hebben en een heel staatsspoorgebouw voor hun kop hebben hangen... dan maakt het niet meer uit.
Gebruikersavatar
kiki
Banned Lid
Berichten: 214
Lid geworden op: ma apr 28, 2008 20:42

Bericht door kiki »

Claudia Zomer schreef:want van de ca. 8 miljoen geboren vrouwen in Nederland is er toch nog een aardig percentage die dan een karikatuur van hun eigen geslacht zou zijn
tv's zijn niet van het geslacht wat ze proberen 'neer te zetten'. das het verschil.
nepvrouw als geuzennaam
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

een tv presenteert zich over het algemeen als iemand die man is die er uit ziet als een karikatuur van een vrouw

dat lijkt me heel andere koek dan dat je zodanig genderdysfoor bent dat je nog maar 1 kant op kan, noodgedwongen de weg van een transitie
Plaats reactie