Het leven voor de Transformatie..

Algemeen

Moderator: Moderators

wavebird
ff weer wat posten

Het leven voor de Transformatie..

Bericht door wavebird »

Hoi allen,
Wat ik me afvroeg was het volgende. Nu zijn jullie allemaal vrouw of leven deels als vrouw. functioneren ook al zodanig. De buitenwereld ziet jullie hopelijk als vrouw. :) alleen wat kunnnen jullie je nog herinneren van het leven als man zijnde. hoe hebben jullie dat ervaringen en tegen welke mentale problemen liepen jullie?

Want ik moet zeggen dat als ik me echt al man wil gaan gedragen het gevoel heb dat ik aan het acteren ben. Heb me alleen voorgenomen zolang als ik nog als man leef en men mij als zodanig ziet probeer ik toch enigsinds mannelijk mij te gedragen.

Wat waren de grootste ergernissen en teleurstellingen die jullie te verwerken hadden toen jullie echt man waren?(lichamelijk dan vooral) ik hoef geen lange verhalen te weten hoor. alleen die dingen waar je steeds tegenaan liep. mischien is het voor mij nl. herkenbaar :)
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

volgens mij ben je immer in transformatie, lichamelijk, geestelijk, spiritueel, er is geen voor en na
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

Joyy schreef:volgens mij ben je immer in transformatie, lichamelijk, geestelijk, spiritueel, er is geen voor en na
+1! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, en ik ben het hier dan ook helemaal mee eens!

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

Babette schreef:
Joyy schreef:volgens mij ben je immer in transformatie, lichamelijk, geestelijk, spiritueel, er is geen voor en na
+1! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, en ik ben het hier dan ook helemaal mee eens!

Groetjes en liefs,

Babette.
babette je kunt me niet vertellen dat je leven niet is veranderd, nadat je als vrouw door het leven bent gaan leven. Ook al zul je nooit echt vrouw worden. (dit is ook mijn struikelblok)

Joy: hoe ervaar je de transformatie op die gebieden nadat je besloten hebt als vrouw(dus als jezelf) verder te leven. die transformatie verloopt nu zeker beter en positiefer?
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

in beeldspraak:

een tijdje terug had je de berlijnse muur

ik bevond me aan de ene kant

de kant waarin ik leefde, daar was alles duidelijk, wist ik wie ik was en hoe ik leefde, maar dat knaagde op 1 of andere manier, het klopte niet, voro geen meter

ik wilde een ander leven, een beter leven ,een leven dat bij mij paste

de andere kant van de muur was een optie, ik moest en zou dat proberen, ik kon niet anders meer

om naar de andere onbekende kant te komen moest je een stuk door niemandsland, een stuk land waarin je niemand was, geen enkele zekerheden, niets om je aan vast te houden behalve jezelf

en in dat niemandsland bevind ik me nu, al een tijdje

het lukte me langzaamaan wel steeds beter om nu en dan op te springen en over de muur heen te kijken, een glimp op te vangen wat er zich aan de andere kant afspeelde, en hoe vaker ik eroverheen keek, hoe groter mijn wens werd om aan de andere kant te geraken

eenmala aan de andere kant is het een andere wereld met andere onzeker en zekerheden en zal ik mezelf opnieuw moeten leren kennen om in die wereld te kunnen functioneren, maar wel als mezelf

my 2 cents...
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

Joyy schreef:in beeldspraak:

een tijdje terug had je de berlijnse muur

ik bevond me aan de ene kant

de kant waarin ik leefde, daar was alles duidelijk, wist ik wie ik was en hoe ik leefde, maar dat knaagde op 1 of andere manier, het klopte niet, voro geen meter

ik wilde een ander leven, een beter leven ,een leven dat bij mij paste

de andere kant van de muur was een optie, ik moest en zou dat proberen, ik kon niet anders meer

om naar de andere onbekende kant te komen moest je een stuk door niemandsland, een stuk land waarin je niemand was, geen enkele zekerheden, niets om je aan vast te houden behalve jezelf

en in dat niemandsland bevind ik me nu, al een tijdje

het lukte me langzaamaan wel steeds beter om nu en dan op te springen en over de muur heen te kijken, een glimp op te vangen wat er zich aan de andere kant afspeelde, en hoe vaker ik eroverheen keek, hoe groter mijn wens werd om aan de andere kant te geraken

eenmala aan de andere kant is het een andere wereld met andere onzeker en zekerheden en zal ik mezelf opnieuw moeten leren kennen om in die wereld te kunnen functioneren, maar wel als mezelf

my 2 cents...
Mooi gesproken. Erg herkenbaar ook. ik mag concluderen dat je op dit moment in de transitie fase zit!
Je bent al verder als mij :lol: :wink:
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

wavebird schreef:babette je kunt me niet vertellen dat je leven niet is veranderd, nadat je als vrouw door het leven bent gaan leven.
hoe weet jij of Babette als vrouw door het leven gaat. tis hier allemaal maar virtueel hoor.
nepvrouw als geuzennaam
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

wavebird schreef:babette je kunt me niet vertellen dat je leven niet is veranderd, nadat je als vrouw door het leven bent gaan leven.
hoe weet jij of Babette als vrouw door het leven gaat? tis hier allemaal maar virtueel hoor. iedereen kan wel vanalles beweren. misschien zitten ze wel gewoon als man achter de computer. wie zal het zeggen.
nepvrouw als geuzennaam
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

Ik voel me nu ok echt een nobody!
Maarja wat valt er eigenlijk te vertellen en te forummen over transsexualiteit. je probeert inzichten in elkaar te krijgen om zelf meer bevestigingen te krijgen dat het inderdaad goed zit dat je er goed aan hebt gedaan.
sommige zoals ik zijn huiveriger en onzekerder daarin dan andere mensen die er meteen voor gaan sgijt hebben. Daar kan ik soms weleens met jaloezie naar kijken.
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

wavebird schreef:Ik voel me nu ok echt een nobody!
Maarja wat valt er eigenlijk te vertellen en te forummen over transsexualiteit. je probeert inzichten in elkaar te krijgen om zelf meer bevestigingen te krijgen dat het inderdaad goed zit dat je er goed aan hebt gedaan.
sommige zoals ik zijn huiveriger en onzekerder daarin dan andere mensen die er meteen voor gaan sgijt hebben. Daar kan ik soms weleens met jaloezie naar kijken.
mischien dat het voortkomt uit onzekerheid dat ik steeds maar weer bevestigingen van andere nodig heb... maar nu ontopic
kiki
Banned Lid

Bericht door kiki »

hoe weet jij of Babette als vrouw door het leven gaat? tis hier allemaal maar virtueel hoor. iedereen kan wel vanalles beweren. misschien zitten ze wel gewoon als man achter de computer. wie zal het zeggen. en een avater is zo gemaakt hoor. dameskleding aan, laag make-up op, pruik op en klaar is kees. maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan IRL als vrouw door het leven gaan. parttime als vrouw leven kan je niet als vrouw door het leven gaan noemen. ik ben pas als vrouw door het leven gegaan toen ik met hormonen ben begonnen. als vrouw door het leven gaan betekent 24/7 als vrouw leven zonder geswitch dus.
nepvrouw als geuzennaam
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

kiki schreef:
hoe weet jij of Babette als vrouw door het leven gaat? tis hier allemaal maar virtueel hoor. iedereen kan wel vanalles beweren. misschien zitten ze wel gewoon als man achter de computer. wie zal het zeggen. en een avater is zo gemaakt hoor. dameskleding aan, laag make-up op, pruik op en klaar is kees. maar dat wil nog niet zeggen dat ze dan IRL als vrouw door het leven gaan. parttime als vrouw leven kan je niet als vrouw door het leven gaan noemen. ik ben pas als vrouw door het leven gegaan toen ik met hormonen ben begonnen. als vrouw door het leven gaan betekent 24/7 als vrouw leven zonder geswitch dus.
Dat is inderdaad nog een punt van discussie!Maar waarom zou iemand als babette zich voor willen doen als transsexueel? Om mensen voor de gek te houden? ik zou niet weten hoe haha, ik denk het eigenlijk wel dat ze in ieder geval bezig zijn tot.
Babette
Forumdiva

Bericht door Babette »

wavebird schreef:Dat is inderdaad nog een punt van discussie!Maar waarom zou iemand als babette zich voor willen doen als transsexueel?
dat is helemaal geen punt van discussie! Ik zit (samen met m'n partner trouwens) midden in een proces zoals vele mensen hier. Dat dit bij tijden ongelooflijk ingewikkeld is, en vele ups en downs kent, zal ook niemand hier ontkennen. Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik geen idee heb hoe lang dit proces gaat duren, ook al omdat het afhankelijk is van een veelvoud aan factoren. Een leuke puzzel dus! :D Je kunt er gevoegelijk vanuit gaan dat ik alle tijd neem om daar te komen waar ik wil zijn..

Groetjes en liefs,

Babette.
"We have to fight ignorance!" Madiba Nelson Mandela
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

en de meesten hier zijn zoekende

zelf vind ik het volstrekt geoordloofd om op de genderschaal op en neer te schuiven, sterker, ik kan niet anders, het hoort bij je hele ontwikkeling en het zoeken naar wie je bent

om die reden zet ik altijd vraagtekens bij degene die keihard roepen exact te weten 'wat' ze zijn :wink:
wavebird
ff weer wat posten

Bericht door wavebird »

Joyy schreef:en de meesten hier zijn zoekende

zelf vind ik het volstrekt geoordloofd om op de genderschaal op en neer te schuiven, sterker, ik kan niet anders, het hoort bij je hele ontwikkeling en het zoeken naar wie je bent

om die reden zet ik altijd vraagtekens bij degene die keihard roepen exact te weten 'wat' ze zijn :wink:
daar ben ik het dus echt mee eens. maar wie je bent of wat je bent is nogal een verschil. Wie je bent zegt iets over je persoonlijkheid. En wat je bent is man of vrouw. of transsexueel...

Maar als ze weten exact wat ze zijn, dat is toch niet zo moeilijk. dan refereer je gewoon aan de biologische geaardheid. Transsexueel.(dat is het wetterlijk) Maar het is voor de mond netter om te zeggen vrouw. zie het ook als stukje respect.
Plaats reactie