BAN

Wil je wat kwijt over travestie.org? Doe het dan hier.

Moderator: Moderators

Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

johnn schreef:
Sticky schreef:Het is helaas niet meer terug te vinden, en dat is ook zoiets kwalijks wat hier nu al duizend keer aan de orde is gesteld en nooit bevredigend beantwoord.
Dat er berichten verdwenene zijn klopt.
Jij geeft aan dat het waarom nooit bevredigend is beantwoord, maar in mijn ogen is dat al een aantal keer verteld.
Het was simpel een kwestie van ruimte.
Sorry Johnn, B_U_L_L_S_H_I_T !!!!

Er is heel veel selectief verwijderd, juist van de draden waarin Lisa Mila zeer persoonlijk aanviel. Ik ben bepaald niet de eerste die daarover begint.
En hetzelfde argument wat nu wordt gebruikt, zal altijd gebruikt kunnen worden, vandaar dat ik het zo onbevredigend vind.
Dan had ik net zo goed bij de fabeltjeskrant kunnen blijven (als Lisa erover mag schrijven mag ik het ook). Het draadje waarin ik daar opstapte, werd niet meteen verwijderd, maar een klein weekje nadat ik weg was, toen viel het minder op (dacht M.). En dat was niet de eerste keer trouwens, dat zoiets gebeurde.
Het is machtsmisbruik, het is een moderator onwaardig, het is 1984.
Het is techniek die dit mogelijk maakt, en sociale regels die daarbij achterblijven.

Ik praat Mila's gedrag niet goed, maar je kunt het wel over je afroepen.
Juist dan snij je jezelf in je eigen vingers als je zo kinderachtig met geposte berichten om gaat. Het verwijderen is zeer selectief en absoluut niet chronologisch gebeurd. Maar dat blijf ik niet herhalen hoor, zonde van mijn vingers.

Ik moet even werken, ben vanavond laat of morgen weer terug.

Sticky
Vrouw
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

johnn schreef:Tja, helaas zitten we indeze situatie en zullen we moeten zien waar die eindigt.
Wel vind ik het frappant dat mensen het hier niet naar hun zin hebben, want er deugt niet veel van cq mensen hier doen het helemaal niet goed, maar je blijft wel terugkomen en doet daar ook erg veel moeite voor.
Ik vergelijk het een beetje met een winkel.
Als ik in een winkel niet goed behandeld wordt (terecht of onterecht laat ik even in het midden) kom ik daar niet meer.
Ik blijf dan niet alle mogelijke moeite doen (incl 'vermomingen' ) om daar toch binnen te komen en dat ik er elke keer weer buiten gezet wordt.
Ik zou me zoiets nog voor kunnen stellen als het de enige winkel was, maar dat gaat hier ook niet op.......we zijn niet de enige op dit gebied.
Ik denk zelf dat er een paar dingen meespelen:
1) Mensen die hier weggestuurd worden hebben een heel andere relatie tot trav.org dan met een winkel. Je gaat (hooguit) eens per dag naar een winkel. Veel mensen die hier schrijven (en dat gold zeker ook voor Patricia en Mila) kwamen hier meerdere keren per dag. Vaak een hele avond of een heel weekeind lang.
2) Ik heb bij sommige mensen het gevoel dat ze, net als Sticky beschreef, bewust de stok opzoeken. Waarom ze dat doen is mij onbekend. Deels komt het denk ik doordat ze ooit voor hun gevoel oneerlijk behandeld zijn. En die gram moeten ze kwijt. Dat lukt voor hun gevoel niet op een ander forum, want daar schrijft die persoon niet mee... Dat ze daarbij telkens bewust de grens op zoeken van wat nog -net- wel kan lijkt wel duidelijk. Je kunt er maar één ding aan doen: consequent zijn. Aangeven waar de grens ligt. En dan bannen.
3) Ik heb ook het gevoel dat mensen die om deze reden gebannd zijn nog steeds die stok opzoeken (zie pnt 2). En vanwege de grote betrokkenheid bij dit forum (zie pnt 1) hebben ze er moeite mee om het forum los te laten. Daar komt nog bij dat ze graag willen laten zien dat ze slimmer zijn. En dus via proxy's, alternatieve namen binnenkomen. Vervolgens is er geen lol aan dat mensen niet weten wie ze werkelijk zijn. En dus geven ze telkens een net iets grotere hint over wie ze werkelijk zijn. Telkens weer om te kijken of ze daarmee wel-of-niet over die grens met wat toelaatbaar is heenstappen, en kijken of ze er mee wegkomen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

@ sticky:

Ik heb de laatste paar dagen een beetje meegelezen en ik vraag me af hoe lang je nog wilt doorgaan met je gepor richting enkele moderatoren en leden en het uitten van onvrede daarover

Wat wil je nu eigenlijk bereiken, de sfeer wordt er niet beter op door structureel hetzelfde onderwerp aan te snijden en er verandert ook niets

Laat het gewoon rusten zou ik adviseren

Malle - voorheen Joy
johnn
Forum / Website Beheerder
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hoi Sticky,

Jij schrijft dat er selectief is verwijderd..en dat klopt ook.
Juist dat geef ik in mijn bericht ook weer dat er een selectie heeft plaatsgevonden en op welke gronden die selectie plaats heeft gevonden.

De berichten die ik zelf heb verwijderd zijn door mij op grond van de criteria die ik aangaf (draagt het iets bij??) verwijderd.
Ik heb geen reden cq indicatie om aan te nemen dat de anderen op andere gronden geschrapt hebben.
Dat het juist die berichten waren (voor een deel zoals o.a. jij stelt) waarin Lisa en bijv. Mila het (zacht gezegd) niet met elkaar eens waren valt dan ook binnen die criteria........dat draagt niets bij en kost alleen maar ruimte.
Jij hebt daar zo jouw eigen gedachten over (dat kan en mag) en ik heb daar mijn gedachten over.
Mijn gedachten zijn gebaseerd op wat we hadden afgesproken en hoe ik daar zelf mee ben omgegaan.
Ik denk dat we het hierover niet snel eens zullen worden....simpel omdat ik niet KEIHARD kan bewijzen dat ik gelijk heb.....en jij ook niet.
We zullen van elkaar moeten aannemen en respecteren dat wat er gezegd wordt ook waar kan zijn....of we het er nu mee eens of oneens zijn.

werk ze.......ga ik straks ook nog doen :lol:
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Malle schreef:@ sticky:

Ik heb de laatste paar dagen een beetje meegelezen en ik vraag me af hoe lang je nog wilt doorgaan met je gepor richting enkele moderatoren en leden en het uiten van onvrede daarover
Hoi Malle,
Leuk je hier te zien, ben je de Joy die ik denk dat je bent? :)
Hoe dan ook, aan de hand van wat je zegt, denk ik dat je al wel langer hier mee leest, zoveel heb ik de afgelopen dagen niet gepord.
Hopelijk heb je ook gezien dat ik hier wel meer probeer bij te dragen, zowel in open als gesloten subfora.
Maar, om antwoord op je vraag te geven: ik zie een enorme verbetering hier in het beleid, het lijkt een beetje op schoon schip maken.
Dan moet je wel alles meenemen, ook de oude wonden, zoals persoonlijke vetes van moderators en het selectief verwijderen van berichten.
Mijn aanleiding voor het bericht hierover, heb ik denk ik duidelijk verwoord:
Ikzelf schreef: Wat nu te doen he, met de ghost/proxy-writers?
Het lijkt een beetje een impasse te worden zo.
Johnn schreef: Ik denk dat we het hierover niet snel eens zullen worden....simpel omdat ik niet KEIHARD kan bewijzen dat ik gelijk heb.....en jij ook niet.
Nee, we worden het hierover niet eens. Ik ben trouwens falikant tegen het verwijderen van ieder bericht, tenzij daarmee echt wetten zouden worden overtreden, en dan nog verwijder je alleen de tekst en niet het bericht, met vermelding "verwijderd door moderator".
Ik heb al eerder gezegd, laten we alles bewaren inclusief de kerstwensen en vitriooltopics. Al was het maar omdat over 20 jaar een socioloog wil tellen hoe vaak per maand het woord passabiliteit is gevallen, of zoiets.
Maar met onzichtbaar, selectief en ogenschijnlijk willekeurig verwijderen, hou je als moderator altijd de schijn tegen. Dat komt door de machtige positie die de software je geeft. Is toch duidelijk?

Nooit wordt er een structurele oplossing genoemd voor het geheugenprobleem, waardoor het 1984-gevoel blijft bestaan.
Ik zou al heel blij zijn als dat kon worden opgelost.
Frederique schreef: Ik denk zelf dat er een paar dingen meespelen:
Ik ben dus geen psychoanalytica, maar ik heb al een tijdje geleden geschreven, dat mensen die slecht in hun vel zitten, zich niet altijd van hun mooiste kant laten zien. Daarmee blijven ze wel volwassen mensen, maar je mag er ook wel begrip voor opbrengen en het is een reden waarom ik liever een vismarkt bezoek dan de fabeltjeskrant te lezen.
Dat sluit denk ik aardig aan bij jouw verhaal.
O, en voor sommige trollposts hier heb ik geen begrip. Let maar eens op waar ik zoal NIET op reageer.
En verder ben ik klaar met het verdedigen van mensen, en ook de aanval wel weer even beu. Ik wil graag een lekker levendig forum, waar zoveel mogelijk gezegd kan worden.

Sticky
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Sticky schreef: ik zie een enorme verbetering hier in het beleid, het lijkt een beetje op schoon schip maken.
Dan moet je wel alles meenemen, ook de oude wonden, zoals persoonlijke vetes van moderators en het selectief verwijderen van berichten.
Dat je een verbetering ziet ben ik blij om......geeft in ieder geval aan dat wat we aan het doen zijn niet 'zinloos' is.
We proberen ook het forum weer 'leefbaar' te maken......jij noemt dat schoon schip maken.......ok, dat mag je zo benoemen al is het niet als zodanig bedoeld (ik versta onder 'schoon schip' maken, AL het oude weg(gooien?) en opnieuw beginnen).
Oude wonden mag je zeker meenemen en benoemen, maar op enig moment moet je (denk ik) ook wel eens kunnen zeggen: "ok, klaar......het was misschien niet handig op die manier, verdiende misschien ook niet de schoonheidsprijs.....maar het is gebeurd en terugdraaien kan niet meer..........verder gaan nu maar"
Wel denk ik dat er lering getrokken moet worden uit fouten uit het verleden en zo proberen dezelfde (of vergelijkbare) fouten in de toekomst te voorkomen.
Sticky schreef:
Johnn schreef: Ik denk dat we het hierover niet snel eens zullen worden....simpel omdat ik niet KEIHARD kan bewijzen dat ik gelijk heb.....en jij ook niet.
Nee, we worden het hierover niet eens. Ik ben trouwens falikant tegen het verwijderen van ieder bericht, tenzij daarmee echt wetten zouden worden overtreden, en dan nog verwijder je alleen de tekst en niet het bericht, met vermelding "verwijderd door moderator".
Ik heb al eerder gezegd, laten we alles bewaren inclusief de kerstwensen en vitriooltopics. Al was het maar omdat over 20 jaar een socioloog wil tellen hoe vaak per maand het woord passabiliteit is gevallen, of zoiets.
Maar met onzichtbaar, selectief en ogenschijnlijk willekeurig verwijderen, hou je als moderator altijd de schijn tegen. Dat komt door de machtige positie die de software je geeft. Is toch duidelijk?
Wij zijn zelf ook -in principe- niet echt voor verwijderingen, maar gegeven de omstandigheden van toen en gelet op de mogelijk die we toen hadden leek ons op dat moment de minst slechte oplossing.
Al geef ik gelijk toe dat wij er mogelijk iets minder hard insteken als jij (blijkbaar).
Simpel voorbeeld, de laatste dagen heb ik ook een aantal berichten verwijderd zonder ook maar een moment van wroeging......en zou dat op dit moment (met diezelfde berichten) zo weer doen.
Sticky schreef:Nooit wordt er een structurele oplossing genoemd voor het geheugenprobleem, waardoor het 1984-gevoel blijft bestaan.
Ik zou al heel blij zijn als dat kon worden opgelost.
Op dat moment was er best wel een oplossing, maar die was voor ons op dat moment niet haalbaar.
Er is inmiddels ook best wel e.e.a. veranderd waardoor we mogelijk op dit moment mogelijk een andere keuze zouden (kunnen) maken.
Sticky schreef:
Frederique schreef: Ik denk zelf dat er een paar dingen meespelen:
Ik ben dus geen psychoanalytica, maar ik heb al een tijdje geleden geschreven, dat mensen die slecht in hun vel zitten, zich niet altijd van hun mooiste kant laten zien. Daarmee blijven ze wel volwassen mensen, maar je mag er ook wel begrip voor opbrengen en het is een reden waarom ik liever een vismarkt bezoek dan de fabeltjeskrant te lezen.

Dat zou dan evengoed ook voor Lisa (zeker op dit moment) op kunnen gaan.
Heb het al eerder geschreven...ik wil zeker niet alles goedpraten, maar ook Lisa is (net als ieder hier) net een echt mens :lol:
Sticky schreef: Ik wil graag een lekker levendig forum, waar zoveel mogelijk gezegd kan worden.
En daar gaan we ons best voor doen en de schouders eronder zetten :lol:
Groetjes,
Afbeelding

Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Het doet mij zeer, maar ik heb helaas weer een paar ban's uit moeten delen.

Kiki wegens niet toelaatbaar gedrag (op persoon spelen).
Daarnaast hadden wij ook een redelijk vermoeden dat dit Patricia en/of Mila betrof.
Zolang we daar geen zekerheid over hadden hebben we het voordeel van de twijfel gegeven en zijn er zelfs mee in discussie gegaan.
Op het moment dat zij op de persoon begon te spelen heeft ze daarvoor een waarschuwing gehad en een dag de tijd om te rectificeren en excuses aan te bieden.
Beiden heeft ze niet gedaan, sterker nog...ze herhaalde het bericht nogmaals gedeeltelijk.

Mina aka Tinkerbell aka troeteltrans.
Ook zij was al een aantal malen gewaarschuuwd om niet op de persoon te spelen.
Stug bleef zij daar toch mee doorgaan.
Jammer, want Mina heeft ook goede bijdragen geleverd aan dit forum.
Echter kan dat geen vrijbrief zijn om dergelijk gedrag te vertonen en zelfs na diverse waarschuingen door te gaan.
Groetjes,
Afbeelding

johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Ter info,

onderstaande PB kreeg ik binnen.
Dit is afkomstig van ofwel Mila, ofwel Mina, ofwel Patricia.
Het onder 'valse' namen binnenkomen is al een tijdje bezig en daar hebben we (dagelijks) best wat werk aan om ze steeds te bannen en berichten te verwijderen.
Het geeft wel aan dat (1 van) deze 3 er bewust op uit is/zijn om de site/forum kapot te maken.
Wij zullen ons best blijven doen om dit niet te laten gebeuren, maar het kan dus wel voorkomen dat er soms (tijdelijk??) berichten op het forum kunnen staan die aanvallen naar personen inhouden, onze excuses hiervoor.
Wij doen ons best om deze berichten (en personen) zo snel mogelijk te verwijderen.
Van: divamayday
Aan: johnn
Geplaatst: 16 Mei 2008 22:48
Onderwerp: je bant maar een eind weg
je bant maar een eind weg, maar binnenkort staan overdag 1000 berichten extra. hoe meer jij bant, hoe meer berichten er bij zullen komen
Groetjes,
Afbeelding

Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

Het is te merken dat er op gelet wordt en ik waardeer het in ieder geval zeer.
Het zou, mijns inziens, geen kwaad kunnen om een betrouwbaar persoon die hier veel komt, ook overdag ;), mod te maken.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Yil
Eredivisie
Contacteer:

Bericht door Yil »

Dank je wel John. Fijn dat je over ons waakt. Jammer dat het zoveel werk oplevert.

Nogmaals dank, Yip
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Saartje schreef: Het zou, mijns inziens, geen kwaad kunnen om een betrouwbaar persoon die hier veel komt, ook overdag ;), mod te maken.
Daar wordt aan gewerkt (zie ook de hoofdpagina) al heeft dat iets vertraging opgelopen.
Daarnaast hebben we ook nog wat andere ijzers in het vuur liggen.
Als het goed is zullen de gebruikers hier niets van merken, maar de betrokkenen wel. (meer kan en wil ik daar nu niet over kwijt).
Groetjes,
Afbeelding

Saartje
Eredivisie

Bericht door Saartje »

johnn schreef:
Saartje schreef: Het zou, mijns inziens, geen kwaad kunnen om een betrouwbaar persoon die hier veel komt, ook overdag ;), mod te maken.
Daar wordt aan gewerkt (zie ook de hoofdpagina) al heeft dat iets vertraging opgelopen.
Daarnaast hebben we ook nog wat andere ijzers in het vuur liggen.
Als het goed is zullen de gebruikers hier niets van merken, maar de betrokkenen wel. (meer kan en wil ik daar nu niet over kwijt).
Perfect!

Dank voor de heads up.
Ik lees net de hoofdpagine, een temp tot 1 juni zou erg helpen denk ik.
Er is vast wel iemand die die taak op haar kan nemen.
Men run on testosterone, women on toblerone.

Jo Brand
Joyy
Forumdiva

Bericht door Joyy »

ter aanvulling zou ik iedereen willen adviseren om persoonlijke gerichte aanvallen, zon beetje 99 % van de berichten van tenminste patricia en mila, volledig te negeren, niet op in gaan, maakt het alleen maar erger

beter nog is volledig negeren, want 1 normaal bericht is geen enkele garantie voor een 2e

ii merk iig bij mezelf dat het goed werkt, de lol gaat er vanaf

herkennen:

iemand met 1 2 of 3 berichten die meteen in een forum duikt en overal op ingaat is niet nieuw en je heb snel door met wie je te maken hebt
johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Saartje schreef:Perfect!

Dank voor de heads up.
Ik lees net de hoofdpagine, een temp tot 1 juni zou erg helpen denk ik.
Er is vast wel iemand die die taak op haar kan nemen.
dat is nog 'maar' 2 weken......dat overleven Lisa en ik nog wel (denk ik) :lol:
Daarnaast, het zoeken/vinden en alles instellen (regelen) voor een 'temp' (zoals jij dat noemt) kost ook tijd.....zal niet veel minder zijn dan die 2 weken (als je het goed wil doen).
Groetjes,
Afbeelding

johnn
Contacteer:

Bericht door johnn »

Joyy schreef:ter aanvulling zou ik iedereen willen adviseren om persoonlijke gerichte aanvallen, zon beetje 99 % van de berichten van tenminste patricia en mila, volledig te negeren, niet op in gaan, maakt het alleen maar erger

beter nog is volledig negeren, want 1 normaal bericht is geen enkele garantie voor een 2e

ii merk iig bij mezelf dat het goed werkt, de lol gaat er vanaf
Die tip is zeker een goede en ondersteun ik ook van harte.
Joyy schreef:herkennen:

iemand met 1 2 of 3 berichten die meteen in een forum duikt en overal op ingaat is niet nieuw en je heb snel door met wie je te maken hebt
Niet alles verraden :lol: :lol: :lol:
Maar je hebt gelijk......dat is idd 1 van de dingen.
Groetjes,
Afbeelding

Plaats reactie