heftig

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:
floddertje schreef: Van wat ik in mijn omgeving zie: nee. Wat niet wil zeggen, dat het ook anders kan/had gekund. Voor sommigen misschien wel. Het valt mij op, dat veel vrouwen die ik ken zich dat toch wel af blijven vragen.
Bio-vrouwen of transen?
Trans vrouwen. Van de trans mannen die ik ken, zijn er veel minder die "twijfels" achteraf hebben.

Wat de NVSH betreft, denk ik dat het vooral hun verlangen tot steun te zijn voor de pedofiele medemens hun theorievorming stuurt.
Er zijn mensen die zichzelf 'pedofiel' noemen. Ze doen dit vooral ook omdat de samenleving hen daartoe dwingt. Het gaat eigenlijk maar om een klein deel van de persoonlijkheid, waarvoor waarschijnlijk naast ervaringen ook wel een genetische component te vinden zal zijn. Het is ook een verlangen waarvan men zich soms al in de jeugd, maar meestal pas later, bewust is geworden. Omdat de druk vanuit de samenleving om 'normaal' te zijn heel sterk is en een 'pedofiel' gelijkgesteld wordt met 'kinderverkrachter', zien de meeste mensen van hun pedofiele verlangens af, of in ieder geval van het in de praktijk brengen daarvan.
Die kijk op pedofilie kopiëren zij op travestie en transseksualiteit, waardoor transen een soort travestieten worden, die zich vanwege de maatschappelijke druk van de gendertweedeling gedwongen voelen zich te laten aanpassen aan wat de samenleving van hen verlangt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Och ja, waarbij ze (de NVSH) er voor het gemak ook nog aan voorbij gaan dat er genoeg transseksuelen die nooit aan travestie of openbaar aan travestie gedaan hebben zijn.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef:
Trans vrouwen. Van de trans mannen die ik ken, zijn er veel minder die "twijfels" achteraf hebben.
Logisch, mannen zijn gewoon veel beter in het nemen van beslissingen en het maken van keuzes. ;)
Janiek_ schreef: Wat de NVSH betreft, denk ik dat het vooral hun verlangen tot steun te zijn voor de pedofiele medemens hun theorievorming stuurt.
Er zijn mensen die zichzelf 'pedofiel' noemen. Ze doen dit vooral ook omdat de samenleving hen daartoe dwingt. Het gaat eigenlijk maar om een klein deel van de persoonlijkheid, waarvoor waarschijnlijk naast ervaringen ook wel een genetische component te vinden zal zijn. Het is ook een verlangen waarvan men zich soms al in de jeugd, maar meestal pas later, bewust is geworden. Omdat de druk vanuit de samenleving om 'normaal' te zijn heel sterk is en een 'pedofiel' gelijkgesteld wordt met 'kinderverkrachter', zien de meeste mensen van hun pedofiele verlangens af, of in ieder geval van het in de praktijk brengen daarvan.
Die kijk op pedofilie kopiëren zij op travestie en transseksualiteit, waardoor transen een soort travestieten worden, die zich vanwege de maatschappelijke druk van de gendertweedeling gedwongen voelen zich te laten aanpassen aan wat de samenleving van hen verlangt.
Een interessante invalshoek heb je daar. Ik geloof ook best dat er mensen voor een "volledige" gab kiezen om maar in het plaatje te passen maar om nou zo ver te gaan om te stellen dat er vanuit de maatschappij druk bestaat om je te laten srs-en, gaat me wat te ver. Ik denk eerder dat een groot deel van de maatschappij liever heeft dat transen hun "travestie" beperken tot een privéaangelegenheid.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Ik heb via de website van Radar (anti-discriminatie in Rotterdam) een klacht ingediend met erbij de vraag wie nu gelijk heeft, ik, die de tekst discriminerend vind, of de NVSH die dat helemaal niet vind. Ook erbij vermeld dat andere transseksuelen van een forum ook een klacht bij de NVSH hebben ingediend en hetzelfde antwoord terug hebben gekregen.

En voor de mensen in Rotterdam en directe omgeving, morgen 'versier' ik de achterkant van Het Rotterdams Dagblad, zowel ochtend als avondeditie.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef:Och ja, waarbij ze (de NVSH) er voor het gemak ook nog aan voorbij gaan dat er genoeg transseksuelen die nooit aan travestie of openbaar aan travestie gedaan hebben zijn.
Ja, maar wiens schuld is dat? Travestie en transseksualiteit worden zo'n beetje altijd en overal in 1 adem genoemd. Daar verander je niks meer aan.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Dat soort zaken worden vaak toch ook mede door standpunten ingenomen in de media bepaald, of veranderd. De media heeft een hele grote invloed op de samenleving. Zijn niet allesbepalend gelukkig, maar de invloed, positief en negatief moet je niet onderschatten, en tegenwoordig heeft ook internet natuurlijk een grote rol T&T travestie.org . Het klink raar, maar ook daardoor worden toch automatisch door veel mensen die links gelegd.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef:Ik heb via de website van Radar (anti-discriminatie in Rotterdam) een klacht ingediend met erbij de vraag wie nu gelijk heeft, ik, die de tekst discriminerend vind, of de NVSH die dat helemaal niet vind. Ook erbij vermeld dat andere transseksuelen van een forum ook een klacht bij de NVSH hebben ingediend en hetzelfde antwoord terug hebben gekregen.
Ik hoop dat men de NSVH gelijk geeft. Iets met vrijheid van meningsuiting enzo. Misschien moet je dus nog maar een mailtje sturen met de mededeling dat er ook anderen zijn die zich niet zo snel gekwetst of gediscrimineerd voelen. Je hoeft je namelijk niet aangesproken te voelen door wat gekleurde informatie op het internet.
Nannette schreef: En voor de mensen in Rotterdam en directe omgeving, morgen 'versier' ik de achterkant van Het Rotterdams Dagblad, zowel ochtend als avondeditie.
Begrijp ik het nou goed dat het Rotterdams Dagblad er een soort trans van de week fotoserie op nahoudt?
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Op het eerste, bij discriminatie gaat het er niet om dat iedereen dat zo ervaart,

wat betreft de foto, nee, is de laatste in de serie, in totaal 4 foto's.
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Nannette schreef:Dat soort zaken worden vaak toch ook mede door standpunten ingenomen in de media bepaald, of veranderd. De media heeft een hele grote invloed op de samenleving. Zijn niet allesbepalend gelukkig, maar de invloed, positief en negatief moet je niet onderschatten, en tegenwoordig heeft ook internet natuurlijk een grote rol T&T travestie.org . Het klink raar, maar ook daardoor worden toch automatisch door veel mensen die links gelegd.
Hoezo is dat raar? Als travestieten zich met een paar transen vereningen in bijvoorbeeld de LKG, dan is het juist heel normaal als media travestie en transseksualiteit gaan zien als zijnde 1 onderwerp.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Ik heb nog wat rondgekeken op die NVSH-site, maar het is echt het dementerende gewauwel van een tandenloos stervend fossiel daar zeg.
Lekker modern man- en vrouwbeeld hebben ze ook:
De NVSH schreef:Na de zwangerschap en de eerste baby vindt hij er niet meer zoveel aan als vroeger, laat zijn oog op een ander vallen, wil wel een vriendin erbij. Ook zij kan naar een andere man verlangen, maar dan om opnieuw te beginnen en nog een keer zwanger te worden. Mannen kunnen makkelijk van twee vrouwen tegelijk houden, al betekent de een meestal iets meer dan de ander.
En zo zijn er nog wel meer citaten te vinden, de ene nog achterhaalder en aanmatigender dan de andere. Ooit een belangrijke factor in de seksuele revolutie, is de NVSH al heel lang vervallen tot een reunistenclubje, die nog af en toe een nudistische barbeque organiseert - hebben ze wel vers vlees!

Kunnen we onze pijlen niet beter op de kerk richten? Daar gaat het schijnbaar beter mee.

Fehler Gottes,
Sticky
Vrouw
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sticky schreef: Kunnen we onze pijlen niet beter op de kerk richten? Daar gaat het schijnbaar beter mee.
Zullen we dan beginnen bij de SGP in Barneveld? Daar is Kelly namelijk langsgeweest om haar "aangenomen geaardheid te promoten." Zoveel kortzichtigheid vind ik hilarisch. Ben wel benieuwd of dat nou het officiële SGP transigheidstandpunt is, dat transen willens en wetens mensen provoceren door zomaar open en bloot trans te zijn en of dat misschien aanleiding biedt tot een aanklacht tegen alle transen wegens smalende godslastering en of dat vruchtbare bodem vindt bij de gedachtenpolitie. Ook vraag ik me af of Nanette weer aangifte gaat doen wegens discriminatie. Allemaal vragen dus. xD

Edit: ik vond nog een leuk interview over deze prangende kwestie.
Kelly zegt in De Telegraaf: „Ik zou graag met die man van de SGP om de tafel gaan zitten om uit te leggen dat mensen zoals ik geen monsters zijn maar mensen van vlees en bloed.” Een goed idee?
„Ik wijs een gesprek niet af. Ik denk niet dat Kelly een monster is en zal zeker niet ontkennen dat ze een mens is en uit vlees en bloed bestaat.”
Hulde voor het Reformatorisch Dagblad!

(Bovenstaande link doet het niet op zondag...)
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef:Een interessante invalshoek heb je daar. Ik geloof ook best dat er mensen voor een "volledige" gab kiezen om maar in het plaatje te passen maar om nou zo ver te gaan om te stellen dat er vanuit de maatschappij druk bestaat om je te laten srs-en, gaat me wat te ver. Ik denk eerder dat een groot deel van de maatschappij liever heeft dat transen hun "travestie" beperken tot een privéaangelegenheid.
Ik geloof ook niet dat dat zo is, maar heb wel een vermoeden dat de NVSH volgens die trant redeneert. Zo van: als er maar genoeg kennis is van "het seksuele", dan zijn we allemaal wel een beetje pedofiel/voyeur/frotteur/saliromaan etc. en is niemand het echt. Dus als we verlicht genoeg zijn, zal niemand zo ver geraken dat hij/zij van geslacht veranderen wil. Zo heb ik dit stukje indertijd begrepen.
Abnormaal zijn

Maar sommigen hebben zozeer last van het gevoel abnormaal te zijn dat ze dat ene seksuele aspect van hun gedrag uitvergroten en er een wezenlijke eigenschap van zichzelf van maken. De medische en psychologische literatuur en praktijk bevestigt dit proces. In plaats van de angst en het misverstand aan te pakken, accepteren ze de zelfbenoeming van hun patiënten en proberen ze hen te 'helpen'. Die hulp kan dan bestaan uit het 'genezen' van de neiging (zoals dat honderd jaar geleden met 'zelfbevlekkers', vijftig jaar geleden met 'homoseksuelen', en op dit moment met 'pedoseksuelen' gebeurt). De meest drastische 'hulp' bestaat uit de geslachtsverandering van transseksuelen, een verminking waarvan het werkelijke nut nog bewezen moet worden.
Ook transseksualiteit zou een onterechte zelfbenoeming zijn, in het verlengde van die andere "varianten". Geen kwestie van kennis, naar mijn idee, maar van niet goed met logica omspringen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Janiek_ schreef: Ook transseksualiteit zou een onterechte zelfbenoeming zijn, in het verlengde van die andere "varianten". Geen kwestie van kennis, naar mijn idee, maar van niet goed met logica omspringen.
Ik denk dat we het wel eens zijn, alleen zou ik het iets minder mild uitdrukken. De NSVH probeert gewoon recht te praten wat krom is.
Sticky
ForumFan

Bericht door Sticky »

Morbide schreef:Je hoeft je namelijk niet aangesproken te voelen door wat gekleurde informatie op het internet.
Waarom valt nu volgens jou de NVSH onder vrijheid van meningsuiting en verdient Schotanus wel een aanklacht?
Schokkend overigens, dat zeker. Ik vrees dat er in ons kabinet ook best wat enge types zitten die er heimelijk zo over denken als deze SGP-er.

We kunnen altijd nog naar Iran vluchten....

Sticky

Fehler Gottes
Morbide
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Sticky schreef: Waarom valt nu volgens jou de NVSH onder vrijheid van meningsuiting en verdient Schotanus wel een aanklacht?
Huh? Ik vind helemaal niet dat Schotanus aangeklaagd dient te worden. Ik vraag me gewoon af wat de kansen zijn van de SGP vs transig Nederland vanwege hun flagrante schending van de schepping zoals God het bedoeld heeft met het oog op het verbod op smalende godslastering en transig Nederland vs de SGP wegens mogelijke haatzaaierij in het kader van de vrijheid van godsdienst.
Plaats reactie