Morbide schreef: alleen zou ik het iets minder mild uitdrukken.
We bedoelen inderdaad hetzelfde. Ik gebruikte een understatement .
Verder moet niemand verboden worden te zeggen wat ie denkt. Zo leer je wie je voor je hebt. Vervolgens kun je zelf weer zeggen hoe je van inzicht verschilt of hoe aanmatigend iemands mening overkomt.
Over dat "gekwetst zijn" had Mina eens een leuke sketch van dominee Gremdaat op Youtube gevonden.
Janiek_ schreef:
Over dat "gekwetst zijn" had Mina eens een leuke sketch van dominee Gremdaat op Youtube gevonden.
Daar zat ik tijdens het typen naar te luisteren. =)
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Morbide schreef:Een interessante invalshoek heb je daar. Ik geloof ook best dat er mensen voor een "volledige" gab kiezen om maar in het plaatje te passen maar om nou zo ver te gaan om te stellen dat er vanuit de maatschappij druk bestaat om je te laten srs-en, gaat me wat te ver.
En wat nu als je, vanuit de VU, bij elk gesprek met de psycholoog de vraag krijgt hoe het met de vraag wel-of-geen-SRS zit terwijl het voor mij nog steeds geen vraag is?
Ze heeft me nog nooit vragen gesteld over mogelijke adamsappelreductie, of over mogelijke FFS, of over mogelijke borstvergroting... Maar die vraag rond de SRS die zit haar hoog...
Ik ervaar daar wel degelijk een soort maatschappelijke druk. Niet dat ik die druk niet aankan, maar 't is best wel eens vervelend.
alle andere zaken die je noemt worden niet of bijna niet of moeilijker vergoed, SRS wordt zonder meer volledig vergoed in Nederland als VU ja zegt.... En ja, wat is het beruchte protocol he, waarom krijg je daar geen kopie van bij je intake, of als je aan gesprekken begint ?
Groetjes, Nannette
ps ben veilig thuis gekomen, alleen ook vanmorgen nog verslapen.
Frederique_ schreef:
En wat nu als je, vanuit de VU, bij elk gesprek met de psycholoog de vraag krijgt hoe het met de vraag wel-of-geen-SRS zit terwijl het voor mij nog steeds geen vraag is?
Ze heeft me nog nooit vragen gesteld over mogelijke adamsappelreductie, of over mogelijke FFS, of over mogelijke borstvergroting... Maar die vraag rond de SRS die zit haar hoog...
Ik ervaar daar wel degelijk een soort maatschappelijke druk. Niet dat ik die druk niet aankan, maar 't is best wel eens vervelend.
De VU is niet de maatschappij... Voor zover ik weet zeggen de meeste mensen die zich bij het genderteam aanmelden liever vandaag dan morgen onder het mes te willen, daarmee vergeleken ben jij dus een vreemde eend in de bijt en ik snap dus best dat dat voor hen een extra aandachtspunt is. Ik snap overigens ook dat het voor jou vervelend is.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Protocol: ik heb er meer dan een maand om moeten zaniken, maar ik heb 'm wel.
En aan de ene kant zei ze "ik respecteer je volledig als je geen SRS wilt". Aan de andere kant er wel tekens weer over doorzagen. Da's niet consistent.
Zullen we hier geen Frederique haat (de werkwijze van) het genderteam draadje van maken?