praten
Moderator: Moderators
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Ik vraag me wel een beetje af wat periodieke onthouding te maken heeft met het T*gevoel.................zwanger worden we toch niet..
Ik denk eerder dat dit soort boekjes proberen dat je jezelf weer schuldig gaat voelen aan iets...en dat heb je niet..
Volgens mij is het idd de bedoeling van wat er evt boven ons is, dat we gelukkig zijn..........als man of vrouw of weet ik veel wat............
Ik heb "gelukkig" die stap nog niet gezet het te vertellen.....ik wacht gewoon een goed moment af.........en tja, wat is goed.
Ik ben het erg met Claudia eens en ook mij kan je bereiken in geval van...
Sterkte
Ik denk eerder dat dit soort boekjes proberen dat je jezelf weer schuldig gaat voelen aan iets...en dat heb je niet..
Volgens mij is het idd de bedoeling van wat er evt boven ons is, dat we gelukkig zijn..........als man of vrouw of weet ik veel wat............
Ik heb "gelukkig" die stap nog niet gezet het te vertellen.....ik wacht gewoon een goed moment af.........en tja, wat is goed.
Ik ben het erg met Claudia eens en ook mij kan je bereiken in geval van...
Sterkte
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Juist ja. Volgens mij zit er nu iets je gezond verstand in de weg.Anitamichelle schreef:Ik vraag me wel een beetje af wat periodieke onthouding te maken heeft met het T*gevoel.................zwanger worden we toch niet..
Iets uit te leggen heeft ze wel. Tenminste als Linda periodieke onthouding niet linkt met zelf zwanger worden...Anitamichelle schreef: Ik denk eerder dat dit soort boekjes proberen dat je jezelf weer schuldig gaat voelen aan iets...en dat heb je niet..
Ik heb trouwens wat gevonden over die boekjes en ik denk de relevantie te snappen.
Conclusie, de partner van Linda voelt zich bedrogen.M.Ger de Koning schreef:Het is goed om als christenen over dit onderwerp na te denken en ons erop te bezinnen aan de hand van de Bijbel. We worden vanuit de wereld op een heel negatieve manier met dit onderwerp geconfronteerd. Daarom kunnen we niet beter doen dan naar de Bijbel te luisteren en eens te kijken naar de oorsprong, de instelling van het huwelijk. Dan hoeven we niet ver te bladeren, want direct al, op de eerste bladzijden, worden ons door God belangrijke dingen over het huwelijk verteld. Zowel in het eerste als in het tweede hoofdstuk van Genesis spreekt God erover.
De uitgever van die boekjes, de stichting Moria heeft overigens een bedenkelijke literatuurlijst met titels als "Heb de wereld niet lief".
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Ja, dat denk ik. Maar als jij iets anders vermoedt, luister dan niet naar mij. Ik ken haar niet, jij des te beter. Ik snap dat ze vragen heeft, ik snap ook dat ze zich bedrogen kan voelen, maar dat vind ik beide geen reden om jou 2 enorm orthodoxe boekjes in je maag te splitsen met als boodschap lees dat eens en toon berouw. Jullie moeten allebei een beetje dimmen denk ik. Zij heeft recht op antwoorden, maar dan moet ze die wel willen horen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Ik denk dat Morbide de spijker wel op zn kop slaat.
Vermoedelijk voelt ze zich emotioneel bedrogen, de man die ze getrouwd is is meer dan alleen een man..........een man met andere gevoelens.
Zou idd best wel eens kunnen.
Vermoedelijk voelt ze zich emotioneel bedrogen, de man die ze getrouwd is is meer dan alleen een man..........een man met andere gevoelens.
Zou idd best wel eens kunnen.
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt Enjoy
Als je nou in gedachten houdt waarom jij steun van een boek over travestie als bruikbaar achtte, dan kun je je misschien wel iets voorstellen bij de gevoelens van onzekerheid die haar naar zo'n boekje doen grijpen.lindaR schreef:Ik kan wel janken,
Mijn vrouw geeft me net een boekje in handen,
Of ik dat even wil lezen, net wat iedereen zei niet te doen.
En het is nog zo een belerend christelijk boekje ook!
..............sprakeloos.........
We zijn dat als christenen ook wel een beetje gewend, toch, om op woorden van anderen of een Ander te leunen en er elkaar mee om de oren te slaan, zodra we ons echt machteloos voelen? (Ik ben ook zo opgegroeid)
Petje af dat jij het niet zo hebt aangepakt. En sterkte me de rottige tijd. Je kunt alleen je best doen om eerlijk te blijven. En ermee te rekenen, dat zij ook heen en weer geslingerd zal worden door gevoelens van "we komen er samen wel uit" en "dit wil ik niet".
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Dank jullie wel, het helpt me enorm.
Het leek wel of ik ofstevende op een stevige dip.
Maar jullie antwoorden helpen me haar te begrijpen.
Toch weer een beetje blij, nu kan ik via deze boekjes de gesprekken weer opstarten als ik het wil.
Ik denk dat jullie je niet kunnen voorstellen hoeveel jullie betekenen op dit forum voor mij. Lachen, huilen, serieus. Heerlijk.
Het leek wel of ik ofstevende op een stevige dip.
Maar jullie antwoorden helpen me haar te begrijpen.
Toch weer een beetje blij, nu kan ik via deze boekjes de gesprekken weer opstarten als ik het wil.
Ik denk dat jullie je niet kunnen voorstellen hoeveel jullie betekenen op dit forum voor mij. Lachen, huilen, serieus. Heerlijk.
Wat voor haar wel lastig is: zij staat er hoogstwaarschijnlijk alleen voor, met geen andere steun dan God of dat soort boekjes. Het kan vast geen kwaad haar te laten merken dat je er begrip voor hebt, dat zij zich in een heel moeilijk parket gedropped voelt.lindaR schreef:Ik denk dat jullie je niet kunnen voorstellen hoeveel jullie betekenen op dit forum voor mij. Lachen, huilen, serieus. Heerlijk.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
http://groups.msn.com/transgenderpartners
Misschien is dat iets voor haar. Als ze niet schrikt van de naam tenminste.
(Geen dank voor de gratis reclame, Elsa)
(Geen dank voor de gratis reclame, Elsa)
- Anitamichelle
- ForumFan
- Contacteer:
Goed advies, kan ze eens kijken onafhankelijk van wat wij hier schrijven...moet ze wel lid willen worden van die groep natuurlijk..Morbide schreef:http://groups.msn.com/transgenderpartners
- Claudia K
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Ik kan me volledig bij de andere dames die hier meepraten aansluiten. Morbide raakt precies de goede snaar met haar citaat van Ger de Koning, die precies laat zien dat de evangelische kerkgenootschappen er naast zitten. Niet God zegt iets over het huwelijk, voor zover mij bekend heeft God geen letter, zelfs geen komma in de bijbel zelf geschreven. Ook niet in concept in e-mail aan de schrijvers doorgezonden. Het oude testament vertelt de geschiedenis en levenswijsheden van een in eerste instantie nomadisch volk uit het midden oosten. Met hun wetten en gebruiken. Wij volgen toch ook de wetten van de staatjes uit de middeleeuwen niet meer?
Daarop teruggrijpen laat volgens mij vooral een stuk onbuigzaamheid zien, waardoor een goed gesprek heel moeilijk wordt, want een dergelijke ideologie is maar zelden bereid haar standpunten door gebruik van gezond verstand bij te stellen. Het woord van God tegenover de "zondige" mens, bij voorbaat al een ongelijke strijd. Hoe onterecht die strijd ook is.
Ik kan Linda dan ook alleen maar heel veel sterkte toewensen, en ben bereid om mijn standpunten er over uiteen te zetten, maar of dat zou helpen durf ik niet te zegen.
Claudia Zomer
Daarop teruggrijpen laat volgens mij vooral een stuk onbuigzaamheid zien, waardoor een goed gesprek heel moeilijk wordt, want een dergelijke ideologie is maar zelden bereid haar standpunten door gebruik van gezond verstand bij te stellen. Het woord van God tegenover de "zondige" mens, bij voorbaat al een ongelijke strijd. Hoe onterecht die strijd ook is.
Ik kan Linda dan ook alleen maar heel veel sterkte toewensen, en ben bereid om mijn standpunten er over uiteen te zetten, maar of dat zou helpen durf ik niet te zegen.
Claudia Zomer
Op reis is de eindbestemming niet belangrijk, wel de plaats waar je nu bent.
Claudia, ik snap je, maar het goede nieuws is, dat ze mijn vrouw is, en geen ideologie .
We hebben al heel wat evangelische stormen overleefd door na te denken, ik kan me goed voorstellen dat ze zich niet happy voelt met de situatie nu, maar dat doe ik ook niet. Ik hoop alleen dat we hiervandaan weer verder komen.
Ik blijf het positief inzien. Ik hoop zo dat we samen verder kunnen en Linda een deel kunnen laten worden van ons leven.
We hebben al heel wat evangelische stormen overleefd door na te denken, ik kan me goed voorstellen dat ze zich niet happy voelt met de situatie nu, maar dat doe ik ook niet. Ik hoop alleen dat we hiervandaan weer verder komen.
Ik blijf het positief inzien. Ik hoop zo dat we samen verder kunnen en Linda een deel kunnen laten worden van ons leven.
- Morbide
- Forumdiva
- Contacteer:
Het is niet vervelend bedoeld maar die hoop zou ik voorlopig maar even in de ijskast zetten. Geef haar eerst even tijd voordat je met vragen als wil je me zien als Linda komt.lindaR schreef: Ik hoop zo dat we samen verder kunnen en Linda een deel kunnen laten worden van ons leven.
Lief is ze, vannacht weer gepraat.
Ik merk nu dat ze erg heen en weer geslingerd word. Het ene moment voelt zij zich schuldig, dat het door haar is dat ik zo ben geworden. Het andere moment wil ze het lieft dat ik stop, en hoe ze daarbij kan helpen. En dan later wil ze niet weten wanneer ik het doe, maar dat het dan wel goed is. Ze hoeft me dan niet te zien.
Ze twijfelt ,en probeert antwoorden te zoeken. Ik vindt dat er weer een zonnestraaltje is doorgebroken.
Ik merk nu dat ze erg heen en weer geslingerd word. Het ene moment voelt zij zich schuldig, dat het door haar is dat ik zo ben geworden. Het andere moment wil ze het lieft dat ik stop, en hoe ze daarbij kan helpen. En dan later wil ze niet weten wanneer ik het doe, maar dat het dan wel goed is. Ze hoeft me dan niet te zien.
Ze twijfelt ,en probeert antwoorden te zoeken. Ik vindt dat er weer een zonnestraaltje is doorgebroken.