travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

ja het meest onprettige vind ik ook wel is, dat tenzij je volledige passabiliteit kunt bereiken, het altijd vreet aan de geloofwaardigheid van je genderidentiteit.
Je moet je als "vrouw" veel meer bewijzen dan een gemiddelde vrouw, en het is al heel snel niet goed.
Maar ja als natuurlijk fenomeen, de transseksueel, kun je ook wel inburgeren, het is alleen jammer dat er zoveel haat en onbegrip is... dat was er vroeger ook met homoseksuelen. Bij transseksualiteit staat dat in de kinderschoenen allemaal
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Valerie_ schreef:ja het meest onprettige vind ik ook wel is, dat tenzij je volledige passabiliteit kunt bereiken, het altijd vreet aan de geloofwaardigheid van je genderidentiteit.
Je moet je als "vrouw" veel meer bewijzen dan een gemiddelde vrouw, en het is al heel snel niet goed.
Maar ja als natuurlijk fenomeen, de transseksueel, kun je ook wel inburgeren, het is alleen jammer dat er zoveel haat en onbegrip is... dat was er vroeger ook met homoseksuelen. Bij transseksualiteit staat dat in de kinderschoenen allemaal
Hoe sterk de haat en het onbegrip is, verschilt heel erg per omgeving. Ik kom er niet veel van tegen, maar ik leef in Amsterdam, ben fysiek en qua kleding geen opvallende verschijning, voel me sterk gedragen door de queer scene hier, maar evengoed door bijvoorbeeld de gemeenschap rondom de school van mijn kinderen. Daar word ik gewoon geaccepteerd.

Homo's en lesbiënnes hebben het terrein wat ze gewonnen hebben niet kado gekregen en zijn zich er goed van bewust dat je het zomaar weer kwijt kunt zijn. Homo- en transvijandige gevoelens zijn net een soort schimmel, die lang kan overleven en toe kan slaan bij veranderende omstandigheden. Maar een vijandige wereld kun je uiteindelijk maar beter tegemoet treden, dan in je schulp kruipen.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

donna1 schreef:
Nannette schreef:En waar zit jij dan ? Je weet het allemaal zo goed.
Lijkt me niet zo verbazingwekkend he? Je gaat als 'man' om, in transitie, aan de hormonen, en dat is de middenstreep. Eindstreep is in de regel een SRS.

Dan weet je ook gelijk waar ik zit en waarom ik 'het allemaal zo goed weet' :wink:
Ik kan hier niet uit opmaken waar donna1 "zit". Er wordt alleen maar in algemene termen over een transitie gesproken.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Janiek_ schreef:
donna1 schreef:
Nannette schreef:En waar zit jij dan ? Je weet het allemaal zo goed.
Lijkt me niet zo verbazingwekkend he? Je gaat als 'man' om, in transitie, aan de hormonen, en dat is de middenstreep. Eindstreep is in de regel een SRS.

Dan weet je ook gelijk waar ik zit en waarom ik 'het allemaal zo goed weet' :wink:
Ik kan hier niet uit opmaken waar donna1 "zit". Er wordt alleen maar in algemene termen over een transitie gesproken.
Daar is niets mis mee. Alleen transen zelf boeit het wie wat waar in transitie doet. Ben je TV ben je TG ben je Trans, bla bla. Uiteindelijk is het alleen voor transen interessant. De rest van de wereld zal daar niet wakker van liggen. Voor transen is het belangrijk te weten of een bepaalde opmerking van een TS komt, en waar die TS zich dan bevindt in transitie voordat ze serieus erop in willen gaan. Dat vrouw zijn, en vrouw gevoel wordt ook wel wat grootst gebracht vind ik. Ik ben ook het type wat staat te braken bij de vrouwenboekenafdeling *De godin in jezelf*... *Of de vrouw, zo anders als de man!* bla bla.
ik denk dat transen zich soms druk maken over dingen waar andere mensen niet eens bij stil staan. En daar hangen ze dan heel veel gewicht aan. Bijv waar je bent in transitie, ben je TG ben je TS. Alsof het iemand wat uitmaakt behalve je behandelaar bij het VU
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Janiek_ schreef:Ik kan hier niet uit opmaken waar donna1 "zit". Er wordt alleen maar in algemene termen over een transitie gesproken.
Ik ben een post-op transje. Heb de eindstreep gehaald en ben 'uitbehandeld'.
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Valerie_ schreef:Dat vrouw zijn, en vrouw gevoel wordt ook wel wat grootst gebracht vind ik
+1
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

donna1 schreef:
Janiek_ schreef:Ik kan hier niet uit opmaken waar donna1 "zit". Er wordt alleen maar in algemene termen over een transitie gesproken.
Ik ben een post-op transje. Heb de eindstreep gehaald en ben 'uitbehandeld'.
Zo jij doet net alsof het een wedstrijd is ! :) Hoe lang heb je erover gedaan?
Misschien een leuk idee voor een nieuw topic... transitietijd :) hoe lang heb jij over je transitie gedaan... wie is de snelste, wie is langzamer en doet kleine stapjes ...and the winner is....
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Ehm, het is voor "echte" transen geen wedstrijd wie het snelst kan, maar het is wel degelijk een race tegen de klok. "Echt" is in dit geval gedefiniëerd als iemand die weet wat zhij wil. Die mensen hebben meestal haast.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

beetje kort door de bocht... ik ken transjes die het met 8 jaar als wisten en toch 15 jaar later pas in transitie gingen, of bijv... met 20 jaar al wisten wat ze eigenlijk wilden en toen nog eens tien jaar hebben gewacht. Dus waar begint een transitie eigenlijk. En wat is een *echte* trans, en hoe wil je dat bepalen... "een echte trans lijkt het meest op mezelf..".?
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

donna1 schreef:Heb de eindstreep gehaald en ben 'uitbehandeld'.
.....nou....zal je dan nog op deze forum zitten......????

Ja okee, ik ben er ook nog....net zoals nog un paar, Morb bvb.....maar wij zeggen zeker nie, dat we uitbehandelt zijn :roll:

En wat is de eindstreep...??? Ben jij stealth en geïntegreerd met alles wat erbij komt kijken :roll:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Heb je die met 8 jaar ook al gesproken? Of zeiden ze het achteraf al met 8 jaar te weten? =P Een overtuigd trans die volwassen is en maar geen stappen onderneemt, verliest snel zhaar overtuigingskracht imo. Verkeerde lichamen hebben de neiging erg te knellen. Zo erg dat het niet valt op te lossen met travestie als de gelegenheid daartoe zich voordoet. Je hebt gelijk dat het mijn beleving is maar ik kan niet anders dan vanuit diezelfde beleving zeggen dat het een volslagen idioot idee is om een transitie aan te gaan als je niet een dergelijke nood ervaart. Transen moeten in transitie. Als dat moeten er eenmaal is, dan ben je trans en dan houdt geen berg je nog tegen. Is dat moeten er niet, hou dan maar op met zeggen dat je ook een beetje trans bent, want voor je het weet praat je het jezelf nog aan. Een transitie begint imo met daadwerkelijk in het gewenste geslacht gaan leven. Dat kan met of zonder hormonen en de eindstreep is niet hetzelfde als een srs.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Mara schreef:.....nou....zal je dan nog op deze forum zitten......????

Ja okee, ik ben er ook nog....net zoals nog un paar, Morb bvb.....maar wij zeggen zeker nie, dat we uitbehandelt zijn :roll:

En wat is de eindstreep...??? Ben jij stealth en geïntegreerd met alles wat erbij komt kijken :roll:

groetjes

Mara
In medische zin uitbehandelt zijn en alles achter de rug hebben (Groen Licht, RLT, SRS). Dat is wat ik bedoel met eindstreep.

De rest gaat inderdaad gewoon door. Je integratie als 'vrouw' in de maatschappij, enz.
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

Morbide schreef:Heb je die met 8 jaar ook al gesproken? Of zeiden ze het achteraf al met 8 jaar te weten? =P Een overtuigd trans die volwassen is en maar geen stappen onderneemt, verliest snel zhaar overtuigingskracht imo. Verkeerde lichamen hebben de neiging erg te knellen. Zo erg dat het niet valt op te lossen met travestie als de gelegenheid daartoe zich voordoet. Je hebt gelijk dat het mijn beleving is maar ik kan niet anders dan vanuit diezelfde beleving zeggen dat het een volslagen idioot idee is om een transitie aan te gaan als je niet een dergelijke nood ervaart. Transen moeten in transitie. Als dat moeten er eenmaal is, dan ben je trans en dan houdt geen berg je nog tegen. Is dat moeten er niet, hou dan maar op met zeggen dat je ook een beetje trans bent, want voor je het weet praat je het jezelf nog aan. Een transitie begint imo met daadwerkelijk in het gewenste geslacht gaan leven. Dat kan met of zonder hormonen en de eindstreep is niet hetzelfde als een srs.
Je maakt hier wel belangrijk onderscheid tussen behandelingen en leven als vrouw. Maw bedoel je dat leven als vrouw voor jou een echte transseksueel maakt... of moet er ook behandelingen aan te pas komen?
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Valerie_ schreef:Maw bedoel je dat leven als vrouw voor jou een echte transseksueel maakt... of moet er ook behandelingen aan te pas komen?
Dat vraag ik me ook af. Want iemand die dan wel als vrouw leeft, maar zonder hormonen of wat voor behandelingen dan ook (en dat ook niet van plan is), is dan toch ook geen echte trans.
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Valerie_ schreef: Voor transen is het belangrijk te weten of een bepaalde opmerking van een TS komt, en waar die TS zich dan bevindt in transitie voordat ze serieus erop in willen gaan.
Dat is het lastige van internet en van zo'n forum: je weet niet hoe degene die iets zegt in de wereld en het leven staat. Het gaat daarbij niet zozeer om serieus nemen, maar wel om het perspectief waarin bepaalde uitspraken gezien kunnen worden.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Plaats reactie