travestie, transseksueel of gewoon verwijfd....

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

Morbide schreef: Een transitie begint imo met daadwerkelijk in het gewenste geslacht gaan leven. Dat kan met of zonder hormonen en de eindstreep is niet hetzelfde als een srs.
+1
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 14:34

Bericht door Janiek_ »

donna1 schreef:
Valerie_ schreef:Maw bedoel je dat leven als vrouw voor jou een echte transseksueel maakt... of moet er ook behandelingen aan te pas komen?
Dat vraag ik me ook af. Want iemand die dan wel als vrouw leeft, maar zonder hormonen of wat voor behandelingen dan ook (en dat ook niet van plan is), is dan toch ook geen echte trans.
Zo iemand staat ook niet in de rij voor dat keurmerk :wink: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

Valerie_ schreef:
Je maakt hier wel belangrijk onderscheid tussen behandelingen en leven als vrouw. Maw bedoel je dat leven als vrouw voor jou een echte transseksueel maakt... of moet er ook behandelingen aan te pas komen?
Njah, een trans is niet automatisch een transseksueel meer sinds de opkomst van de transgenders. Tenzij je hen in de gordijnen wilt jagen door ze de afkorting gender cadeau te doen. Dat wil ik ze niet aandoen want iedere keer als ik ergens het woord genderkinderen lees dan beginnen mijn tenen zich te krommen.
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Ik vind de discussie alweer een tijdje nergens over gaat. Mij boeit het helemaal niet waar de middelijn is of de eindstreep. Waar de eindstreep en dus de middenlijn is is afhankelijk waar je naar toe wil. Maar goed.

Het ging mij meer om de ervaringen die andere mensen hebben gehad. Was je 100% zeker dat je een vrouw was, of dacht je wel is ben ik misschien een TV/CD of misschien wel een homofiel, of gewoon verwijfd. Had je momenten dat je het allemaal niet zag zitten en vond je jezelf maar een wierdo. Hoe ging je om met die twijfels? Wat heb je gedaan om er achter te komen, had je een moment waarop je zei, en nu moet ik als vrouw leven want ik voel me incompleet als mens. Allemaal van dat soort dingen.

Het boeit me niet zoveel wat de eindstreep is. Ik vind het interessant om naar gedachten en ervaringen van anderen te luisteren.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

donna1 schreef:Dat vraag ik me ook af. Want iemand die dan wel als vrouw leeft, maar zonder hormonen of wat voor behandelingen dan ook (en dat ook niet van plan is), is dan toch ook geen echte trans.
Nee, das geen echte trans, want transseksueel heet van geschlacht veranderen en als je dat nie doet of van plan bent, ben je geen trans......misschien TG, maar nie trans.....toch duidelijk of nie :roll:
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Morbide, had je liever niet hetzelfde willen zijn als Janiek? Geen hormonen, geen srs maar wel 'vrouw'. Dat had toch een heleboel toestanden gescheelt aan wel aan de hormonen en post srs 'aan de soja-producten'? Pre srs wel aan de hormonen en post srs 'aan de soja-producten'? Of zie je nu aan Janiek hoe het ook had gekund?
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

donna1 schreef: 'aan de soja-producten'? Of zie je nu aan Janiek hoe het ook had gekund?
Soja producten? Werkt dat hetzelfde als oestrogenen dan? En hoeveel moet je daarvan nemen voor je vervrouwelijkt?
En is Janiek dan ook aan de soja ipv bv de olijfolie?
Valerie_
ff weer wat posten
Berichten: 67
Lid geworden op: di jul 08, 2008 0:19

Bericht door Valerie_ »

nee er wordt vermoed dat Janiek ergens een paar verborgen eierstokken heeft :)
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Valerie_ schreef:nee er wordt vermoed dat Janiek ergens een paar verborgen eierstokken heeft :)
Ohhhhhhh! Maar met eierstokken is Janiek dan toch gewoon een vrouw die geen oestrogenen nodig heeft omdat haar eierstokken toch al genoeg oestrogenen aanmaken?
Dan is Janiek dus een vrouw, maar waarom dan wel/geen transitie en als vrouw gaan leven?
Of gaat Janiek van vrouw naar man?
Interessant dit allemaal zeg. Ik begin meteen met soja olie en andere soja producten.
Gebruikersavatar
Morbide
Forumdiva
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr mar 16, 2007 12:52
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door Morbide »

donna1 schreef:Morbide, had je liever niet hetzelfde willen zijn als Janiek? Geen hormonen, geen srs maar wel 'vrouw'. Dat had toch een heleboel toestanden gescheelt aan wel aan de hormonen en post srs 'aan de soja-producten'? Pre srs wel aan de hormonen en post srs 'aan de soja-producten'? Of zie je nu aan Janiek hoe het ook had gekund?
Nee, want dan was ik nu nog in oorlog geweest met mijn lichaam. De vrede die er nu is had ik niet anders kunnen bereiken. Dat ik geen hormonen meer neem heeft een heel andere achtergrond. Hoewel ik zelf de humor er wel van inzie dat mijn externe bron van oestrogenen dezelfde is als die van twijfel travestieten. Daarnaast maakt mijn bijnierschors van beide soorten wat aan. Hoeveel en waar ik nou meer vandaan krijg? Geen idee. Lekker belangrijk ook. Dat ik een risico neem dat weet ik, maar ik schat dat risico niet hoger in dan het risico wat een vrouw na de menopauze loopt. Daarbij is het levenslang nemen van hormonen is ook een risico.

Mag ik je nu we elkaar toch spreken feliciteren met je grote stap om je eindelijk te registreren? Het was me al eerder duidelijk dat je hier al een hele tijd moet hebben gelezen. Chapeau! Dat moet niet makkelijk zijn geweest...
Echt een specifieke reden voor het onderwerp "travestie" hebben we niet. Maar onderwerpen als tienerzwangerschap, anorexia, HIV/aids, ... enz. waren al te vaak aanbod gekomen en die mochten we niet meer kiezen.
donna1
ff weer wat posten
Berichten: 32
Lid geworden op: di aug 05, 2008 15:36

Bericht door donna1 »

Morbide schreef:Nee, want dan was ik nu nog in oorlog geweest met mijn lichaam
Maar als je post op geen hormonen meer neemt dan veroorzaak je toch oorlog met je lichaam?
Morbide schreef:maar ik schat dat risico niet hoger in dan het risico wat een vrouw na de menopauze loopt.
Hoe oud ben jij dan?
Post meno vrouwen zijn meestal 55+, dus de gevolgen van een oestrogenen gebrek dient zich dan zo rond hun 60e jaar aan.
Als ik het goed begrijp ben jij geen 55+ dus jouw oestrogenengebrek gaat opspelen voor je 45e. Dat is nou een zelfveroorzaakte oorlog met je lichaam op relatief jonge leeftijd.

Zo te lezen is Janiek dan lichamelijk beter af zonder hormonen en zonder srs maar wel vrouw.
Gebruikersavatar
Anitamichelle
ForumFan
Berichten: 313
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 21:33
Locatie: Noord Holland, rond Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Anitamichelle »

Donna1, als je kijk op de www van Morbide, kan je haar profile ook zien en is de vraag snel beantwoord mbt haar leeftijd.

En laten we wel wezen, we zijn allemaal anders en de oplossing van de een hoeft niet de oplossing van de ander te zijn....

En ook hebben we vaak persoonsgebonden problemen waardoor we sommige oplossingen afwijzen of sommige dingen moeten laten..
Het leven is een geschenk.............alleen de verpakking had beter gekunt :-) Enjoy
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Morbide schreef:De vrede die er nu is had ik niet anders kunnen bereiken.

Ik keek net even op je www. Ben jij die petra kramer die 2x dronken achter het stuur werd gepakt en zo haar baan als SP gemeente raadslid van Drachten kwijt geraakt is?
Stond verleden jaar op geenstijl en de telegraaf ook.
Is dat 'vrede' dan?
Het is wel makkelijker om met de auto van Drachten naar Amsterdam te reizen om de Noodles te bezoeken ipv met het OV, maar ja, rijbewijs weg na de 'vredesonderhandelingen'?
Gebruikersavatar
Joyy
Forumdiva
Berichten: 1198
Lid geworden op: di feb 26, 2008 0:44
Locatie: Eindhoven

Bericht door Joyy »

tis ook wel makelijk om iemand die wat dingen 'fout' doet in het leven daar nu op terug te willen pakken

tenzij je zelf natuurlijk geheel perfect bent en dat betwijfel ik
poentje
daar ben ik weer
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 05, 2008 22:03

Bericht door poentje »

Joyy schreef:tis ook wel makelijk om iemand die wat dingen 'fout' doet in het leven daar nu op terug te willen pakken

tenzij je zelf natuurlijk geheel perfect bent en dat betwijfel ik
Ik heb geen criminal record dus op dat vlak ben ik perfect. Voor de rest moet ik aan Grace Jones denken.
I'm not perfect, but I'm perfect for you.
Plaats reactie